Autor Wątek:  Skrypty do 3ds max  (Przeczytany 267858 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline ISDR

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 275
  • IZIR
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #300 dnia: 09 Maja 2012, 21:51:15 »
Podrzućcie gotowy plik to wrzucę.

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #301 dnia: 17 Maja 2012, 13:58:54 »
Siedzę teraz na linuxie, więc nie mogę sprawdzić PC11, ale tam chyba wszystkie wskaźniki z folderu ip/pkp dostały obrót w każdej z osi, prawda? Jeśli tak, to trzeba by dostosować do tego skrypty importu i eksportu. Dasz radę ISDR to zrobić? Dodatkowo w ExpSCN.ms dodać takie cuś:
prop1 = (getUserProp node "Isolated")
if (prop1 != "undefined" and prop1 == nName.text) then
(
setUserProp node "Isolated" nZmien.text
licznik1 +=1

)

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4094
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1228
Odp: Skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #302 dnia: 18 Maja 2012, 13:17:43 »
Używam skryptu wstawiania drzewek, jednakże po eksporcie mam je wszystkie białe. Skrypt generuje takie wpisy:
include;tree.inc;l61_plants/#drzewo8;2.1831;0.0;364.313;0.0;19;6;end //PlantsWpis znajduje się w jednym pliku otoczenie.inc wraz z torami. W pliku SCN mam jedynie wpis taboru, pogody oraz oczywiście include folder/otoczenie.inc end. Jak temu zaradzić? "Szukałem, ale nie znalazłem" odpowiedzi, przeczytałem kilka wątków, jednakże nikt nie stwierdził z tym problemów.
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline matfre96

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 594
  • m-sta
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 40
Odp: Skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #303 dnia: 18 Maja 2012, 13:32:58 »
Spróbuj dopisać rozszerzenie .dds.
Autoryzacja: EU07, EP07, EP08, EP09, EU160, ED160, ED161, ED250, SM42, 18D, 6Dh-1, 15D, E6ACTd, E6ACTadb, T448p, 6Dg

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #304 dnia: 18 Maja 2012, 13:48:44 »
A masz teksturę drzewa? Zauważ, że tam masz w nazie #, a PC11 nie ma już #.
Spróbuj dopisać rozszerzenie .dds.
Nic to nie da. Exe już nie potrzebuje rozszerzeń.

Offline trus

  • Wiadomości: 119
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #305 dnia: 18 Maja 2012, 22:37:18 »
Nie może być # i w folderze l61_plants nie ma drzewa8.

Offline ISDR

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 275
  • IZIR
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #306 dnia: 19 Maja 2012, 10:26:40 »
Trzeba zrobić "zielen.txt" zgodny z pc2011 to będzie wszystko ok.

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4094
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1228
Odp: Skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #307 dnia: 19 Maja 2012, 14:14:42 »
Jak uaktualnić ten plik? Ręcznie czy jest jakiś szybszy sposób? Metodą ctrl+f pousuwałem wszystkie # lecz kilka drzew zostało białych. Rozumiem, że to są te, których nie ma w tym folderze.
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline SKP

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1692
  • Stwierdzanie Końca Pociągu
    • Zobacz profil
    • Śledź na bieżąco odjazdy z Twojego ulubionego przystanku - Gdańsk
  • Otrzymane polubienia: 32
Odp: Skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #308 dnia: 19 Maja 2012, 14:16:42 »
Otwierasz notatnik, Ctrl+H i zamieniasz te nazwy tesktur na nazwy z katalogu textures/l61_plants. Przykładowa nazwa: drzewo512b. To najszybsza metoda, najlepiej zmodyfikuj skrypty tak, by domyślnie było np. l61_plants/drzewo512a.
« Ostatnia zmiana: 19 Maja 2012, 14:17:58 wysłana przez SKP »
Scenarzysta teoretyk. Trasopisarz doświadczalny.

Offline ISDR

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 275
  • IZIR
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #309 dnia: 31 Maja 2012, 21:37:00 »
Na serwerze 2 poprawki. Pierwsza dotyczy propozycji @huntera którą opisał tu: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,5989.msg268712.html#msg268712. Działa na razie tylko dla palety include, jak nie będzie błędów to dorobię dla innych.
Przykłady użycia w pliku *.inc:
//script;size: 10 2;opcjonalnie może być:
//script;size: 10 2 8;wartości oznaczają: długość(x), szerokość(y), wysokość(z).

Druga zmiana odnośnie http://eu07.pl/forum/index.php/topic,5989.msg288052.html#msg288052. Działa przy wstawianiu wskaźników i automatycznie wykrywa które ince mają rotację w trzech osiach. Import również powinien działać.
Jeśli zaszła by potrzeba wstawienia innego inca niż z palety wskaźniki z rotacją w trzech osiach to trzeba wejść do Object Properties i zmienić "ExportString" na "IncludeRotP6P5P7" lub "IncludeRotP5P6P7". Różnią się wpisem w pliku *.inc. Kolejno będzie to rotate (p6) (p5) (p7) i rotate (p5) (p6) (p7).
W przyszłości będzie to działać na wszystkie include automatycznie.
« Ostatnia zmiana: 31 Maja 2012, 23:41:30 wysłana przez ISDR »

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #310 dnia: 18 Sierpnia 2012, 19:47:05 »
Tak ogółem niech ktoś spróbuje zaimportować jakikolwiek wpis wykolejnicy (wkll.inc/wkpp.inc i inne). Mi z niewiadomych przyczyn sypie błędem:

>> MAXScript Rollout Handler Exception: -- Runtime error: File not open. No I/O allowed: D:\PCTGA\scenery\wkLL.inc <<


Tak to jest, gdy ma się kilka wersji przerobionych skryptów w różnych folderach i po powrocie po miesiącach przerwy zapomina się o ustawieniu ścieżek w main.ms.
« Ostatnia zmiana: 20 Sierpnia 2012, 10:51:41 wysłana przez ZiomalCl »

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4094
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1228
Odp: Skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #311 dnia: 20 Sierpnia 2012, 19:37:55 »
O co chodzi?
Cytuj
No ""+"" function for OK
Pojawia mi się przy eksporcie torowiska do scm.

Ponadto: messageBox "Track export error: " + varname .

W sumie to już nieważne, usunąłem kilkaset metrów szlaku i położyłem od nowa. Jednak chciałbym się dowiedzieć co ten błąd oznacza i co go powoduje.
« Ostatnia zmiana: 21 Sierpnia 2012, 01:26:42 wysłana przez macius5991 »
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline ISDR

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 275
  • IZIR
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #312 dnia: 21 Sierpnia 2012, 17:37:31 »
Eksportuj przez przycisk scn/inc export a jako typ pliku podaj mu scm. Przycisk scm export usunę z palety.
Powodem takiego błędu jest flex źle położony. Widocznie przy wyborze toru zaznaczyłeś fleksa i kliknąłeś gdzieś na plansze. Powstał flex z jednym punktem. W scm export był wyświetlany taki komunikat a scn/inc export wyświetli się komunikat o poprawieniu toru i zaznaczy się błędny tor.

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4094
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1228
Odp: Skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #313 dnia: 21 Sierpnia 2012, 22:06:26 »
Cytuj
Powodem takiego błędu jest flex źle położony. Widocznie przy wyborze toru zaznaczyłeś fleksa i kliknąłeś gdzieś na plansze. Powstał flex z jednym punktem.

Tak, czasami tak mi się zdarza. Dzięki.
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline Siecool

  • Deweloper
  • Wiadomości: 982
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 232
Odp: Skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #314 dnia: 23 Września 2012, 22:23:17 »
Przy wyznaczaniu flexa skrypty nie biorą pod uwagę sytuacji, gdy jeden z sąsiednich torów jest nachylony - flex jest wtedy generowany tak, jakby oba tory były poziomo, czyli jak w pkt. 1 rysunku poniżej. W związku z tym mam pytanie, czy jest możliwe, aby przy wyliczeniach był również brany pod uwagę kąt nachylenia sąsiednich torów i flex się do tego odpowiednio dostosowywał (patrz pkt. 2 na rysunku)?

Offline ISDR

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 275
  • IZIR
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #315 dnia: 24 Września 2012, 21:54:17 »
Poprawię, ale jeszcze nie wiem kiedy :)

Offline Siecool

  • Deweloper
  • Wiadomości: 982
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 232
Odp: Skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #316 dnia: 24 Września 2012, 22:06:28 »
Ok, będę dźwięczny wdzięczny, choć generalnie staram się unikać krzywych przejściowych na łuku pionowym z przechyłką, bo to chyba za dużo grzybków w barszczu ;)

Dźwięczny może po imprezie, ze skryptów raczej wdzięczny :)
Rozi
« Ostatnia zmiana: 25 Września 2012, 04:37:48 wysłana przez Rozi »

Offline miko22

  • Wiadomości: 616
  • Powoli wracam z "promocją"...
    • Zobacz profil
    • Nasze-Symulatory.pl
  • Otrzymane polubienia: 196
Odp: Skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #317 dnia: 29 Września 2012, 19:39:36 »
Witam.

Mam problem przy tworzeniu własnej scenerii według tego poradnika: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,21743.msg302199.html#msg302199 . Mianowicie od razu po zaczęciu wczytywania skryptu"main.ms" pojawia mi się błąd, w którym pisze, że jest coś nie tak z 236 linijką tego skryptu ( radioButtons rbType "Typ" labels:#(#Prosta,#£uk,#Flex) align:#left) i nic się już dalej nie wczytuje. Próbowałem już ponownie rozpakowywać i pobierać skrypty. Nie działa. Czy dałoby się to jakoś naprawić?
« Ostatnia zmiana: 29 Września 2012, 19:43:37 wysłana przez miko22 »

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6056
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2043
Odp: Skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #318 dnia: 29 Września 2012, 20:09:49 »
A w folderze scripts (znajdującym się w głównym katalogu 3ds maxa), utworzyłeś folder eu07 i do niego rozpakowałeś archiwum ze skryptami.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline miko22

  • Wiadomości: 616
  • Powoli wracam z "promocją"...
    • Zobacz profil
    • Nasze-Symulatory.pl
  • Otrzymane polubienia: 196
Odp: Skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #319 dnia: 29 Września 2012, 20:29:20 »
Dokładnie tak zrobiłem.

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4094
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1228
Odp: Skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #320 dnia: 29 Września 2012, 20:37:33 »
Opisałem to w poradniku ;)
Cytuj
Po pobraniu tej paczki tworzymy nowy folder o nazwie eu07 w miejscu zainstalowania 3ds Max: Autodesk/3ds Max 2010/Scripts/eu07. Do niego bezpośrednio wsadzamy wszystkie pliki z tej paczki skryptów.
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline miko22

  • Wiadomości: 616
  • Powoli wracam z "promocją"...
    • Zobacz profil
    • Nasze-Symulatory.pl
  • Otrzymane polubienia: 196
Odp: Skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #321 dnia: 30 Września 2012, 15:47:43 »
No i właśnie nie działa. Najpierw wyświetla mi się coś takiego: http://eu07.pl/userfiles/21606/foto-sreeen_1..png , a gdy kliknę na "OK" lub "krzyżyk" - coś takiego: http://eu07.pl/userfiles/21606/foto-screen_2..png i już się dalej ni wczytuje. Próbowałem pięć razy. Coś jest chyba z tą linijką: http://eu07.pl/userfiles/21606/foto-screen_3..png , pisze, że błąd składni, mógłby ktoś sprawdzić czy nie jest u mnie inna?. A wszystkie skrypty mam tutaj: E:\PROGRAMY\Autodesk\3ds Max 2013\scripts\eu07. Rozpakowywałem WinRAR-em i 7-Zip-em. Nic nie pomaga.
« Ostatnia zmiana: 30 Września 2012, 16:19:34 wysłana przez miko22 »

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9217
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 742
Odp: Skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #322 dnia: 30 Września 2012, 16:21:45 »
Może chodzi o to, że w ścieżce masz podaną nazwę folderu scritps z małej. Popraw na Scripts.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline miko22

  • Wiadomości: 616
  • Powoli wracam z "promocją"...
    • Zobacz profil
    • Nasze-Symulatory.pl
  • Otrzymane polubienia: 196
Odp: Skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #323 dnia: 30 Września 2012, 16:37:42 »
Również nie działa. A może w tej linijce jest jaka zła "literka"? Bo w błędzie pisze: Błąd składniowy: oczekiwano w nazwie "(" lub "[" w linii:    radioButtons rbType "Typ" labels:#(#Prosta,#£uk,#Flex) align:#left .
« Ostatnia zmiana: 30 Września 2012, 17:13:21 wysłana przez miko22 »

Offline eu07-001

  • Wiadomości: 337
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #324 dnia: 30 Września 2012, 17:18:13 »
Spróbuj zamienić "£" na "L"

Online szogun

  • Wiadomości: 5627
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 552
Odp: Skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #325 dnia: 30 Września 2012, 17:18:41 »
Całkiem możliwe że Autodesk coś spieprzył i 2013 nie łyknie skryptów (mam identyczną składnię linijki u Ciebie problematycznej a 9 nie ma z tym najmniejszych problemów), chyba że tak jak napisał @eu07-001 ma problem z polskimi znakami.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline miko22

  • Wiadomości: 616
  • Powoli wracam z "promocją"...
    • Zobacz profil
    • Nasze-Symulatory.pl
  • Otrzymane polubienia: 196
Odp: Skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #326 dnia: 30 Września 2012, 17:22:53 »
@eu07-001 - nie działa

@szogun - spróbuję z 2009

Offline eu07-001

  • Wiadomości: 337
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #327 dnia: 30 Września 2012, 17:27:16 »
Nie działa, znaczy wywala się na tej samej linijce?

Offline miko22

  • Wiadomości: 616
  • Powoli wracam z "promocją"...
    • Zobacz profil
    • Nasze-Symulatory.pl
  • Otrzymane polubienia: 196
Odp: Skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #328 dnia: 30 Września 2012, 17:28:08 »
Tak, dokładnie na tej samej.

Offline matfre96

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 594
  • m-sta
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 40
Odp: Skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #329 dnia: 30 Września 2012, 18:24:07 »
Na 2013 u mnie działa bez zarzutu.
Autoryzacja: EU07, EP07, EP08, EP09, EU160, ED160, ED161, ED250, SM42, 18D, 6Dh-1, 15D, E6ACTd, E6ACTadb, T448p, 6Dg