Autor Wątek:  Pytanie o 3Ds'a  (Przeczytany 3794 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Piter_93

  • Wiadomości: 118
    • Zobacz profil
    • http://www.mkzs.prv.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Pytanie o 3Ds'a
« dnia: 25 Lipca 2007, 11:38:24 »
Mam takie pytania:
Jak oteksturować boxa od wewnątrz??

Albo załóżmy, że mam 2 boxy w odległości 2m od siebie. I chciałbym je jakoś połączyć (scalić, zespolić). Jest na to jakaś metoda?
Polowanie na M62 z Rail Polska trwa... efekt - 0% :P

Offline eu07_304

  • Wiadomości: 496
  • Rattus norvegicus
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Pytanie o 3Ds'a
« Odpowiedź #1 dnia: 25 Lipca 2007, 14:11:41 »
Boxa od wewnątrz możesz zrobić tak: Convert to editable mesh. Chwytasz dwie równoległe ściany i obracasz je o 180 stopni. A z dwoma boxami to tak: Oba convert to editable mesh, potem attach i klikasz na drugiego.

D|-8---6-5-
A|-8---4-3-
E|-6---4-3-

Offline Piter_93

  • Wiadomości: 118
    • Zobacz profil
    • http://www.mkzs.prv.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Pytanie o 3Ds'a
« Odpowiedź #2 dnia: 25 Lipca 2007, 16:13:20 »
Cytat: "EU7_304"
obracasz je o 180 stopni

Tu sie gubie ;)
W jaki mam sposób mam to zrobić?
Polowanie na M62 z Rail Polska trwa... efekt - 0% :P

Offline eu07_304

  • Wiadomości: 496
  • Rattus norvegicus
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Pytanie o 3Ds'a
« Odpowiedź #3 dnia: 25 Lipca 2007, 17:48:43 »
No wiesz... Zaznaczasz te dwa boki, klikasz na rotate

Potem klikasz na taką ikonkę z magnesem i strzałkami.

I obracasz tak, żeby na dole Ci się wyświetliło 180

I masz boxa odwróconego zewnętrzem do środka.

D|-8---6-5-
A|-8---4-3-
E|-6---4-3-

Offline Piter_93

  • Wiadomości: 118
    • Zobacz profil
    • http://www.mkzs.prv.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Pytanie o 3Ds'a
« Odpowiedź #4 dnia: 25 Lipca 2007, 20:09:53 »
Mam taki problem. Stworzyłem sobie boxa z 5 innych. Każdemu dałem grubość 0,03cm. Czyli wyszedł mi sześcian bez jednej ścianki.

4 boxom dałem teksture "a"
1 boxowi dałem teksture "b"

Ok. Scalam te wszystkie ścianki (ściana 1 z 2 = a, 3 z 4 = b ściana 5 =c. Potem scalam a z b = d i d zcalam z c : PP)

I wtedy wyskakuje zapytanie.
Attach Options:
- Match Material IDs to Material?
- Match Material to Material IDs?
- Do not Modify Mat IDs or Material?

Dam obojętnie co...

Konwertuje do t3d. I wyskakuje:
--Unkown property: "ambient" in #Multi/Sub-object:Material #61(Standart:02 - Default, Standart:01 - Default)

Przy wczytywaniu scenerii (wraz z tym modelem), symek sie nie wczytuje - wywala mi. Co mam zrobić??
Polowanie na M62 z Rail Polska trwa... efekt - 0% :P

Offline eu07_304

  • Wiadomości: 496
  • Rattus norvegicus
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Pytanie o 3Ds'a
« Odpowiedź #5 dnia: 26 Lipca 2007, 09:40:13 »
NIE MOŻESZ robić attach, jeśli meshe mają różne tekstury i chcesz to eksportować do .t3d . Daj attach tylko dla tych, które mają tą samą teksturę. Jest taka opcja shematic view (Graph editors => New Schematich View...)
Wtedy  zaznaczasz opcję Link i klikasz na obiekt podrzędny, przeciągasz mysz do obiektu nadrzędnego. Potem spokojnie wyeksportujesz do .t3d .

D|-8---6-5-
A|-8---4-3-
E|-6---4-3-

Offline Piter_93

  • Wiadomości: 118
    • Zobacz profil
    • http://www.mkzs.prv.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Pytanie o 3Ds'a
« Odpowiedź #6 dnia: 26 Lipca 2007, 10:14:10 »
Nie umiem znaleźć tej opcji "Link". Gdzie ona się znajduje??
Polowanie na M62 z Rail Polska trwa... efekt - 0% :P

Offline eu07_304

  • Wiadomości: 496
  • Rattus norvegicus
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Pytanie o 3Ds'a
« Odpowiedź #7 dnia: 26 Lipca 2007, 11:21:51 »
Obok tej czarnej strzałki w oknie shematic view.

D|-8---6-5-
A|-8---4-3-
E|-6---4-3-

Offline CT

  • Wiadomości: 281
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Pytanie o 3Ds'a
« Odpowiedź #8 dnia: 26 Lipca 2007, 13:43:39 »
Połącz te dwie tekstury w jedną i po kłopocie.
Symek nie obsługuje multi tekstur.

Co do boxa. Zaznacz go, prawym myszy, wybierz clone ( copy ). Następnie daj jeden z nich do editable mesh, wciśnij element by zaznaczyć wszystkie ściany boxa. Przewiń menu podręczne na dół i wciśnij flip. Dostaniesz boxa z zewnętrznymi i wewnętrznymi ścianami.