Autor Wątek:  Stonkowice - Motylkowice  (Przeczytany 10197 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline janek32

  • Wiadomości: 567
  • EMIT Ghp400M4C
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Stonkowice - Motylkowice
« dnia: 13 Lipca 2007, 08:30:39 »
Witam,
zacząłem robić trasę przy pomocy jET'a. Jest zrobiony prawie cały układ torowy, bo został do zrobienia układ torowy na stacji Motylkowice, bo nie umiem dobrze postawić za pomocą jET'a zwrotnic. Oprócz tego trzeba będzie odpowiednio ustawić budynki stacji, bo w obecnej chwili nachodzą na tory. Potem do zrobienia będzie jeszcze teren domki i drzewa (ewentualnie drogi).
Na trasie będzie jeździć SM42. Wszystkie stacje od stacji na której jest skład:
Stonkowice (ze składem)
Ziemniakowice
Łąkowice
Rowerkowice
Motylkowice

Trzeba będzie dokończyć trasę. Na początek bym chciał poustawiać odpowiednio stację bo stoją mniej więcej w ten sposób.

Trasa jest tu
-Środa 844012.
-Zgłaszam się.
-Zapytaj energetykę, czy zapłacili rachunki, luzem ciągniemy i jest 2900.

pol102

  • Gość
Stonkowice - Motylkowice
« Odpowiedź #1 dnia: 13 Lipca 2007, 11:26:13 »
W mojej opinii zamysł dobry. Ale żeby nie było nie wstawiaj zwrotnic(!) bo przy imporcie do 3D studio max (do zrobienia otoczenia) tak czy siak się zepsują (pytaj Żabka).

Wg mnie tak wczesna beta jest błędem, lepszy jest na takie rzeczy dział Bugs

Online Mihau

  • Wiadomości: 1696
  • Grafika - brak ciągnie z procka
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 17
Stonkowice - Motylkowice
« Odpowiedź #2 dnia: 13 Lipca 2007, 11:26:39 »
Traska zapowiada się ciekawie czekamy na końcowy efekt. Powodzenia.
Strażak-ratownik, kierowca OSP Susz

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Stonkowice - Motylkowice
« Odpowiedź #3 dnia: 13 Lipca 2007, 12:22:24 »
Cytat: "pol102"
W mojej opinii zamysł dobry. Ale żeby nie było nie wstawiaj zwrotnic(!) bo przy imporcie do 3D studio max (do zrobienia otoczenia) tak czy siak się zepsują (pytaj Żabka).

Wg mnie tak wczesna beta jest błędem, lepszy jest na takie rzeczy dział Bugs

@POL102, z całym szacunkiem nie trzeba importować torów do czego kolwiek żeby zrobić teren w innym programie. A jeśli nawet  to przecież nie trzeba torów eksportować z programu w którym robimy teren drugi raz do pliku scn. Tory includujemy do pliku scm lub inc. i jak dla mnie jest to najlepszy sposób tworzenia trasy. Co do działu, to zapomniałeś że nie każdy ma dostęp (I nie będzie miał !) do Bugs. I bardzo dobrze.  Odpowiedni dział na ten temat to propozycje.

Offline janek32

  • Wiadomości: 567
  • EMIT Ghp400M4C
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Stonkowice - Motylkowice
« Odpowiedź #4 dnia: 13 Lipca 2007, 13:14:37 »
Teren niestety będę musiał robić w notatniku. Gdybym miał 3DSmaxa robił bym w nim wszystko. Dlatego tory robiłem za pomocą jET'a. Budynki stacji wstawiłem w notatniku. Tylko jak je obrócić i przesunąć, żeby nie nachodziły na tory, tylko przy nich stały? Już dzisiaj pojawi się kolejna wersja z dodaną nastawnią w Motylkowicach i ewentualnie jakimiś drzewami. Ale narazie jak napisałem, chciałbym ustawić odpowiednio budynki stacji. A teren najpierw bym zrobił płaski, potem bym dodał jakieś pola i go odpowiednio podniósł. A, 3DSmaxa nie mam, ale ma gMaxa. Można to jakoś zrobić w nim?
-Środa 844012.
-Zgłaszam się.
-Zapytaj energetykę, czy zapłacili rachunki, luzem ciągniemy i jest 2900.

Offline Czomo

  • Wiadomości: 152
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Stonkowice - Motylkowice
« Odpowiedź #5 dnia: 13 Lipca 2007, 14:58:36 »
Dawno nie pisałem witam
Ja podchodząc już kilka razy do budowy trasy jET + Edytor, trasę czyli sam układ torowy umieszczałem w pliku *.scn. natomiast później teren, trawa oraz budynki i drogi tworzyłem w notatniku w osobnych plikach *.inc. Trasa zaczynała wyglądać obiecująco...ale nie kończyłem jej wiadomo dla czego, być może jakoś pomogłem, ale nie wiem czy osobny plik *.inc da się wyeksportować do 3dsMax i stworzyć osobno otoczenie.

pol102

  • Gość
Stonkowice - Motylkowice
« Odpowiedź #6 dnia: 13 Lipca 2007, 16:03:27 »
Cytat: "Krzysiek626"

@POL102, z całym szacunkiem nie trzeba importować torów do czego kolwiek żeby zrobić teren w innym programie. A jeśli nawet  to przecież nie trzeba torów eksportować z programu w którym robimy teren drugi raz do pliku scn. Tory includujemy do pliku scm lub inc. i jak dla mnie jest to najlepszy sposób tworzenia trasy.


I co ma wstawiać w ciemno góry, doliny, niecki, wyżyny tylko dlatego że nie wie gdzie "biegną" tory? Nie chodzi o to by wszystko eksportować do scn w całości ale raczej o możliwość zorientowania się gdzie co jest.

Offline janek32

  • Wiadomości: 567
  • EMIT Ghp400M4C
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Stonkowice - Motylkowice
« Odpowiedź #7 dnia: 13 Lipca 2007, 16:03:40 »
W tej chwili próbuję wstawiać jakieś domki itp. Problem jest tylko w tym, że nie ma porządnego edytora scenerii do MaSzyny. jET umożliwia tylko wstawienie torów. 3DSmaxa nie mam, a gMax chyba nie ma możliwości importowania scenerii.
-Środa 844012.
-Zgłaszam się.
-Zapytaj energetykę, czy zapłacili rachunki, luzem ciągniemy i jest 2900.

Offline Dolmio89

  • Wiadomości: 1185
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Stonkowice - Motylkowice
« Odpowiedź #8 dnia: 13 Lipca 2007, 16:25:42 »
A co to za problem wstawić domy w notatniku? W notatniku bardzo łatwo da się wstawiać domy, drzewa, drogi, perony, semafory, wskaźniki, a przy odrobinie wysiłku da się tez wieszać trakcje. 3DS i gmax zupełnie nie są potrzebne.

Offline Czomo

  • Wiadomości: 152
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Stonkowice - Motylkowice
« Odpowiedź #9 dnia: 13 Lipca 2007, 16:28:28 »
Ja opanowałem do tego stopnia wstawianie obiektów, że raz udało mi się zrobić sieć telefoniczną między słupami telefonicznymi, przerobiłem trochę trakcje kolejową i wyglądało to świetnie... tylko musiał bym to zrobić od nowa, ale powiem że da się to zrobić bez problemu :-)

Offline darek71wrc

  • Wiadomości: 1364
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Stonkowice - Motylkowice
« Odpowiedź #10 dnia: 13 Lipca 2007, 16:32:32 »
Mam prośbe o linka do Jeta bo na stronie głównej link nie działa dzięki z góry

Offline janek32

  • Wiadomości: 567
  • EMIT Ghp400M4C
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Stonkowice - Motylkowice
« Odpowiedź #11 dnia: 13 Lipca 2007, 17:07:29 »
W notatniku wstawiłem budynki stacji. Tyle, że są obrócone i nachodzą na tory. Zainstalowałem 3DSmax'a, więc mam pytanie. Jak zaimportować plik scn do niego i jak zrobić teren. Skrypty mam.
-Środa 844012.
-Zgłaszam się.
-Zapytaj energetykę, czy zapłacili rachunki, luzem ciągniemy i jest 2900.

Offline firefoxfan

  • Wiadomości: 244
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Stonkowice - Motylkowice
« Odpowiedź #12 dnia: 13 Lipca 2007, 17:26:11 »
To od początku: tory zaimportujesz przez skrypty zmodyfikowane przez Q. Na górnym pasku bierzesz "MAXScript" -> "Run script", gdzie wybierasz plik main.ms. Po załadowaniu skryptu wybierz przycisk "Scn importer". Klikasz na przycisk Import SCN i wybierasz plik. Gotowe.

Teren: Teren rysujesz poprzez narzędzie "Line" w panelu "Splines" po prawej stronie ekranu. Gdy chcesz wygenerować teren, zaznaczasz wszystkie linie terenu i w skrypcie wybierasz polecenie "Delanuay Mesh". (Nie wiem, czy ostatnie skrypty działają poprawnie, ale jeśli teren nie zostanie wygenerowany, należy w katalogu skryptu wywołać plik "triangulate.bat" i ponownie wywołać polecenie Delanuay Mesh.

Pozdrawiam.

Offline Żabek

  • Wiadomości: 546
  • Gdzie jest guzik rezygnacji?
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Stonkowice - Motylkowice
« Odpowiedź #13 dnia: 13 Lipca 2007, 18:47:32 »
Odnośnie Delanuay mesh - nie wiem czy to tylko u mnie, ale w 3ds max 8 taka opcja nie działa - teren nie jest tworzony :(
The Frog

Offline JONIN_EZT

  • Wiadomości: 918
  • Dalej student. Linia 202 maker
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Stonkowice - Motylkowice
« Odpowiedź #14 dnia: 13 Lipca 2007, 19:07:46 »
Cytat: "Żabek"
   
PostWysłany: Pią Lip 13, 2007 18:47    Temat postu:
Odnośnie Delanuay mesh - nie wiem czy to tylko u mnie, ale w 3ds max 8 taka opcja nie działa - teren nie jest tworzony :(


ja to rozwiązuje tak, bo na początku też mi nie chce budowac dopuki w folderze ...\3dsmax\scripts\eu07\ nie pootwieram wszystkich plików jak (triangle,triangulate,tri) po tej akcji zaczyna budowac teren tylko że przy kolejnej próbie muszę taką czynnośc poprawiac.

pozdrawiam
Linia 202
Układ torowy (tory główne) - 100%
Układ torowy (reszta) - 15%

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Stonkowice - Motylkowice
« Odpowiedź #15 dnia: 13 Lipca 2007, 20:27:55 »
Cytat: "pol102"
Cytat: "Krzysiek626"

@POL102, z całym szacunkiem nie trzeba importować torów do czego kolwiek żeby zrobić teren w innym programie. A jeśli nawet  to przecież nie trzeba torów eksportować z programu w którym robimy teren drugi raz do pliku scn. Tory includujemy do pliku scm lub inc. i jak dla mnie jest to najlepszy sposób tworzenia trasy.


I co ma wstawiać w ciemno góry, doliny, niecki, wyżyny tylko dlatego że nie wie gdzie "biegną" tory? Nie chodzi o to by wszystko eksportować do scn w całości ale raczej o możliwość zorientowania się gdzie co jest.

Pol zdecyduj się, jeśli mają służyć do orientacji przy budowie reszty to nie ma znaczenia że będą uszkodzone przy imporcie np do 3dsMaxa lub gmaxa. Jeśli zaś miały by być wykorzystane te tory do scenerii to oczywiście trzeba je robić od początku w 3ds lub gmax.
Sceneria Żabka PMPPW nie jest adekwatnym przykładem, ale to nie miejsce na taką dyskusję. Raczej na GG.
Jeśli importować tory do 3ds lub gmaxa to tylko do orientacji w terenie.
Oczywiście o ile nie zrobiono ich w wtych programach.
Przy okazji powiem że w jednej ze scenerii natrafiłem na tor biegnący wzdłuż całej trasy, ale nie widoczny po eksporcie. Postanowiłem dociec po co takie coś było autorowi. Dostałem odpowiedź że do budowy terenu. Każdy z trasopisarzy ( to taki co już przynajmniej ma na koncie choć jedną zaakceptowaną przez forum scenerię) ma swoje metody. Janek jeśli się nie zniechęci też je odnajdzie.
Przepraszam za off, ale i tak już parę postów nie jest bardzo tu na temat.

pol102

  • Gość
Stonkowice - Motylkowice
« Odpowiedź #16 dnia: 13 Lipca 2007, 20:39:45 »
Edycja terenu w 3D Studio Max

Editable Mesh -> Edit Vertex

Offline janek32

  • Wiadomości: 567
  • EMIT Ghp400M4C
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Stonkowice - Motylkowice
« Odpowiedź #17 dnia: 14 Lipca 2007, 08:17:42 »
Cytat: "Żabek"
Odnośnie Delanuay mesh - nie wiem czy to tylko u mnie, ale w 3ds max 8 taka opcja nie działa - teren nie jest tworzony :(

Ja mam akurat 3DSmaxa 7. Ale skąd ściągnąć te skrypty Q?

PS To jest screenshot z mojego 3DSmaxa. Gdzie jest funkcja lines -> splines?

Dodano po 26 minutach:

 
Cytat: "janek32"
Cytat: "Żabek"
Odnośnie Delanuay mesh - nie wiem czy to tylko u mnie, ale w 3ds max 8 taka opcja nie działa - teren nie jest tworzony :(

Ja mam akurat 3DSmaxa 7. Ale skąd ściągnąć te skrypty Q?

PS To jest screenshot z mojego 3DSmaxa. Gdzie jest funkcja lines -> splines?

Edit:
Już znalazłem tą funkcję.
-Środa 844012.
-Zgłaszam się.
-Zapytaj energetykę, czy zapłacili rachunki, luzem ciągniemy i jest 2900.

Offline firefoxfan

  • Wiadomości: 244
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Stonkowice - Motylkowice
« Odpowiedź #18 dnia: 14 Lipca 2007, 11:59:01 »
Skrypty Q wystawił pol102:
http://www.sendspace.com/file/yqsft6