Autor Wątek:  Czuwak akywny i SHP  (Przeczytany 16328 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Czuwak akywny i SHP
« dnia: 08 Lipca 2007, 20:10:30 »
Witam. Mam kilka pytań co do SHP i CA.

1. Co jaki czas (i czy w ogóle) czuwak aktywny załącza się podczas normalnej jazdy.

2. Po ilu sekundach ciągłego wciskania przycisku SHP (przycisku czujności) załącza się hamowanie pociągu.

3. Czy lampy sygnalizacyjne migają czy świecą się ciągłym światłem w wypadku zadziałania CA lub SHP ?

4. Jakie są czasy działania poszczególnych obwodów
 (przed zadziałaniem hamulca w wypadku braku czujności)

buczka ......s
lampek sygnalizacyjnych ......s

Piszę bo informacje są mi niezbędne do pewnego projektu a w necie znajdowałem rozbieżne informacje co do interesujących mnie zagadnień.
Pozdrawiam.
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline eu07_304

  • Wiadomości: 496
  • Rattus norvegicus
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Czuwak akywny i SHP
« Odpowiedź #1 dnia: 08 Lipca 2007, 20:14:39 »
Z mojej wiedzy CA włącza się co trzy minuty. pięć sekund są lampki, kolejnych pięć sekund buczek a potem następuje hamowanie awaryjne.

D|-8---6-5-
A|-8---4-3-
E|-6---4-3-

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Re: Czuwak akywny i SHP
« Odpowiedź #2 dnia: 08 Lipca 2007, 20:22:01 »
Cytat: "mechatronik"
Witam. Mam kilka pytań co do SHP i CA.

1. Co jaki czas (i czy w ogóle) czuwak aktywny załącza się podczas normalnej jazdy.

Statystycznie co minute ;)

Cytat: "mechatronik"
2. Po ilu sekundach ciągłego wciskania przycisku SHP (przycisku czujności) załącza się hamowanie pociągu.

Po czasie równym czasowi migania lampki i dzwonienia brzeczyka

Cytat: "mechatronik"
3. Czy lampy sygnalizacyjne migają czy świecą się ciągłym światłem w wypadku zadziałania CA lub SHP ?

Ciagly SHP, CA miga

Cytat: "mechatronik"
4. Jakie są czasy działania poszczególnych obwodów
 (przed zadziałaniem hamulca w wypadku braku czujności)

buczka ......s
lampek sygnalizacyjnych ......s

To jest zalezne od lokomotywy, zazwyczaj i jedno i drugie ok 5 s.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
Re: Czuwak akywny i SHP
« Odpowiedź #3 dnia: 08 Lipca 2007, 20:22:20 »
Cytat: "mechatronik"
Witam. Mam kilka pytań co do SHP i CA.

1. Co jaki czas (i czy w ogóle) czuwak aktywny załącza się podczas normalnej jazdy.


Załącza się w cyklu co 60 sekund.

Cytuj
3. Czy lampy sygnalizacyjne migają czy świecą się ciągłym światłem w wypadku zadziałania CA lub SHP ?


Z reguły czuwak to światło pulsujące, a SHP światło ciągłe.

Cytuj
4. Jakie są czasy działania poszczególnych obwodów
 (przed zadziałaniem hamulca w wypadku braku czujności)

buczka ......s
lampek sygnalizacyjnych ......s


Czasy od zaświecenia się lampki sygnalizacyjnej do zadziałania buczka:
- dla SHP: 2,5 sekundy,
- dla czuwaka: 3 sekundy.
Czas od momentu zaświecenia się lampki do wystąpienia hamowania nagłego w obu przypadkach wynosi 5 sekund.

Offline JONIN_EZT

  • Wiadomości: 918
  • Dalej student. Linia 202 maker
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Czuwak akywny i SHP
« Odpowiedź #4 dnia: 08 Lipca 2007, 20:48:19 »
Witam

tutaj jeszcze jest sporo na ten temat
http://transportszynowy.ndl.pl/zabpokladowe.php
Linia 202
Układ torowy (tory główne) - 100%
Układ torowy (reszta) - 15%

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Re: Czuwak akywny i SHP
« Odpowiedź #5 dnia: 08 Lipca 2007, 20:50:31 »
Cytat: "EU07-483"

Statystycznie co minute ;)


tzn w czasie postoju ?

Cytat: "JONIN-EZT"

Witam
tutaj jeszcze jest sporo na ten temat
http://transportszynowy.ndl.pl/zabpokladowe.php


znam :)
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Re: Czuwak akywny i SHP
« Odpowiedź #6 dnia: 08 Lipca 2007, 20:53:31 »
Cytat: "mechatronik"

tzn w czasie postoju ?

Podczas postoju czuwak nie działa.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Czuwak akywny i SHP
« Odpowiedź #7 dnia: 08 Lipca 2007, 20:54:06 »
aha ;)
dzięki :)
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
Re: Czuwak akywny i SHP
« Odpowiedź #8 dnia: 08 Lipca 2007, 21:44:59 »
Cytat: "mechatronik"
tzn w czasie postoju ?


Akurat jeśli chodzi o EU07, ET22 czuwak działa od prędkości 10 km/h.

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2965
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 329
Czuwak akywny i SHP
« Odpowiedź #9 dnia: 08 Lipca 2007, 22:14:21 »
Czytałem że czuwak zostaje uaktywniony mniej więcej po 10% od prędkości zadanej określonej lokomotywy (tylko nie wiem jakiej).

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Czuwak akywny i SHP
« Odpowiedź #10 dnia: 08 Lipca 2007, 22:55:37 »
Cytat: "ST44-003"
Czytałem że czuwak zostaje uaktywniony mniej więcej po 10% od prędkości zadanej określonej lokomotywy (tylko nie wiem jakiej).


Chyba chodzi o 10% prędkości konstrukcyjnej jednostki.
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline MuNiO

  • Wiadomości: 444
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Re: Czuwak akywny i SHP
« Odpowiedź #11 dnia: 08 Lipca 2007, 22:59:14 »
Cytat: "EU07-483"
Podczas postoju czuwak nie działa.



dziala , dziala

Jakis czas temu (kilka dobrych lat) pewien mechanik w SM42 pokazywal ze podczas postoju gdy bedziemy dlugo trzymali przycisk kasowania czuwaka nastepuje otwarcie zaworu naglego hamowania

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Re: Czuwak akywny i SHP
« Odpowiedź #12 dnia: 08 Lipca 2007, 23:01:05 »
Cytat: "MuNiO"

Jakis czas temu (kilka dobrych lat) pewien mechanik w SM42 pokazywal ze podczas postoju gdy bedziemy dlugo trzymali przycisk kasowania czuwaka nastepuje otwarcie zaworu naglego hamowania


A po jakim czasie zadziałał (mniej więcej ;) )
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline El Mecánico

  • Wiadomości: 1067
  • Dawniej El Driver
    • Zobacz profil
    • Stowarzyszenie POLARIS - OPP
  • Otrzymane polubienia: 2
Czuwak akywny i SHP
« Odpowiedź #13 dnia: 08 Lipca 2007, 23:03:03 »
Hmm, z doświadczenia własnego: w railowskich gagarach i tamarach CA startuje przy 10 na godzinę, na jednej stonce działa nawet na staniu, pod warunkiem, że nawrotnik jest w położeniu jazda.

Cytat: "MuNIO"
Jakis czas temu (kilka dobrych lat) pewien mechanik w SM42 pokazywal ze podczas postoju gdy bedziemy dlugo trzymali przycisk kasowania czuwaka nastepuje otwarcie zaworu naglego hamowania


W ten sposób sprawdza się działanie CA, i dzieje się tak na każdej lokomotywie wyposażonej w CA. Wygląda to tak: nawrotnik w pozycję jazda, naciskamy przycisk/pedał kasownika i trzymamy, po ok 5 sek zaczynają mrugać lampki, dalej buczek i w końcu zawór. Zawór zamyka się jednak po puszczeniu kasownika i układ się resetuje, nie trzeba więc latać do szafy.
www.polaris.org.pl
www.ciemneniebo.pl
MaSzyna_LD w trakcie tworzenia...

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Re: Czuwak akywny i SHP
« Odpowiedź #14 dnia: 08 Lipca 2007, 23:24:23 »
Cytat: "MuNiO"
Cytat: "EU07-483"
Podczas postoju czuwak nie działa.



dziala , dziala

Jakis czas temu (kilka dobrych lat) pewien mechanik w SM42 pokazywal ze podczas postoju gdy bedziemy dlugo trzymali przycisk kasowania czuwaka nastepuje otwarcie zaworu naglego hamowania

Nie działa, nie działa
Aj głupoty kolego gadasz. Opisana przez ciebie czynnosc to tak zwany "test czuwaka". O tym jak wyglada jest juz w tym watku napisane.
Jak będę duży zostanę maszynistą!