Wczoraj wieczorem, szukajac informacji o legendarnych super-ciezkich pociagach jezdzacych kiedys na magistrali weglowej, trafilem na takie forum:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic366024-0.htmlJest tam pare ciekawych postow autorstwa
OlO_EU :) Mozna sie sporo dowiedziec:) Szczegolnie zainteresowal mnie jeden z postow, gdzie OlO opisywal mozliwosci pociagowe roznych lokomotyw.
siodemka max 2000 ton
byk max 3600
rumun (st43) okolo 2000 ton
iwan (st44) nie ma max uciagnie tyle ile sprzeg pozowli :) widzialem jak pojedynczy iwan sciagal uszkodzonego et42 i jakies 4400 ton na haku
ep07 ma max 750 ton (pasazerska)
ep08 max 650 ton
ep09 max 500 ton
et40 4000 ton
et41 4000 ton
et42 4500 ton
su45 su46 2000 ton
to sa max uciagi ale ograniczone pradkoscia
Odnosnie tego co jest napisane powyzej mam nastepujace pytanka:
1) Czy gagar rzeczywiscie jest tak mocny ? :O 4400t to jest 55 max ładownych Eaosow ( ok 20t netto + 60t ladunku *55 ) czyli masakra ;) Dlugosc takiego skladu to ok 770m gdzie w dzisiejszych czasach max=600m ( jezeli sie myle to prosze mnie poprawic :P )
2) Gdzie w Polsce mozna spotkac byki z 3200t na haku ? ( przykladowo 40 max ladownych Eaosow ) Mieszkam przy weglowce, ale tutaj ET22 jezdza przewaznie z ok 25 max ladownych weglarek czyli 2000t.