Autor Wątek:  Lokomotywy CTL  (Przeczytany 6445 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Lokomotywy CTL
« dnia: 29 Czerwca 2007, 15:03:08 »
Mam pytanie. Czy CTL kupił od PKP lokomotywy czy po prostu je wydzierżawił ? Pytam z ciekawości po znalazłem fotkę loka 201E CTL-u:
http://cdn79.net/_/kolej79/et22/201e-r408.jpg
i jak się lepiej przyjrzeć to z lewej strony w kabinie wisi zasłona PKP.
Raczej nie wydaje mi się żeby CTL chciał mieć cokolwiek wspólnego z PKP nawet jeśli chodzi o wystrój. Zazwyczaj taka firma stara się stworzyć własny wizerunek. Bo tak to by tylko numery i logo PKP zamalowali i koniec.
ps
Wiem że pytanie w temacie głupie ale jednak to mnie zastanawia :)
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline MuNiO

  • Wiadomości: 444
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Lokomotywy CTL
« Odpowiedź #1 dnia: 29 Czerwca 2007, 15:19:05 »
Zapewne ktorys z zakladow naprawczych mial na stane taki materal to wstawil. Jest tez opcja ze ktorys z mechanikow przywlaszczyl sobie jak pracowal w PKP.

Offline Piter_93

  • Wiadomości: 118
    • Zobacz profil
    • http://www.mkzs.prv.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Lokomotywy CTL
« Odpowiedź #2 dnia: 29 Czerwca 2007, 15:26:47 »
Chyba kupuje...a zasłonki PKP dorzucilo,  jako bonus :)
Polowanie na M62 z Rail Polska trwa... efekt - 0% :P

Offline Sakorius

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 666
  • KB Serwis - Szczecin Dąbie
    • Zobacz profil
    • Sakorius Home Gallery
  • Otrzymane polubienia: 0
Lokomotywy CTL
« Odpowiedź #3 dnia: 29 Czerwca 2007, 17:49:04 »
ZTCW to PKP nie może sprzedać żadnemu prywaciarzowi swoich loków. W przypadku skreślenia loka, musi go zezłomować we własnym zakresie lub sprzedać złomiarzom. Ale jak to u nas bywa, złomiarze sami mogą loka odsprzedać prywatnym przewoźnikom. (jeśli się mylę, proszę o poprawienie)

A propos sytuacji z bykami to słyszałem, że któregoś razu PKP wysłało byki na NG do Oleśnicy, ale ich nie odebrali, bo ZNTK przejęły te loki w "rozliczeniu" za długi, a potem sprzedali te byki prywaciarzom.
Pozdrawiam, Sławek

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Lokomotywy CTL
« Odpowiedź #4 dnia: 29 Czerwca 2007, 17:56:36 »
Cytat: "Sakorius"
ZTCW to PKP nie może sprzedać żadnemu prywaciarzowi swoich loków. W przypadku skreślenia loka, musi go zezłomować we własnym zakresie lub sprzedać złomiarzom. Ale jak to u nas bywa, złomiarze sami mogą loka odsprzedać prywatnym przewoźnikom. (jeśli się mylę, proszę o poprawienie)


Nie wiem jak z lokami, ale gdy np. Poczta Polska kasuje wagon i sprzedaje go firmie zlomujacej wagony to firma ta musi podpisac oswiadczenie, że wagon nigdy nie bedzie służył celom transportowym. Zapewne z lokomotywami jest tak samo.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline Akvin

  • Wiadomości: 1006
  • We Will Rock You
    • Zobacz profil
    • http://my.opera.com/akvin-profeta
  • Otrzymane polubienia: 2
Lokomotywy CTL
« Odpowiedź #5 dnia: 29 Czerwca 2007, 17:57:01 »
+ jeszcze tych kilka sprowadzonych z Maroka.
Pozdrawiam
All you have to do is save the world...

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2959
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 320
Lokomotywy CTL
« Odpowiedź #6 dnia: 29 Czerwca 2007, 18:46:13 »
Baaardzo głupie pytanie ale jednak pytanie.
Od lat 60 pkp miało ponad 1200 byków.
Moje pytanie brzmi:
skąd maroko wzięło byki takie jak nasze i czy lokomotywy idące na eksport (typu ST44 ET22) są brane od pkp-ekowskiego taboru i czy ten tabor ucierpi na ilości??

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Lokomotywy CTL
« Odpowiedź #7 dnia: 29 Czerwca 2007, 18:54:04 »
Co do ST44 to jakiś czas temu czytałem że PKP skreśliło kilka loków z listy swojego taboru, i one stały jakiś czas na bocznicy rdzewiejąc itd. a później ktoś (jakaś firma) się tym zainteresował i postanowił wyremontować i wysłać do Korei.
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline Sakorius

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 666
  • KB Serwis - Szczecin Dąbie
    • Zobacz profil
    • Sakorius Home Gallery
  • Otrzymane polubienia: 0
Lokomotywy CTL
« Odpowiedź #8 dnia: 29 Czerwca 2007, 19:11:47 »
Cytat: "ST44-003"
(...)skąd maroko wzięło byki takie jak nasze(...)


A słyszałeś o wersji eksportowej byka, która miała oznaczenie 201Eg? One różniły się wyglądem od naszych byków. Po odkupieniu ich przez CTL od kolei marokańskich, zostały wyremontowane w Oleśnicy i wówczas przebudowano je żeby wyglądały tak jak standardowe byki jeżdżące na PKP.
Pozdrawiam, Sławek

Offline El Mecánico

  • Wiadomości: 1067
  • Dawniej El Driver
    • Zobacz profil
    • Stowarzyszenie POLARIS - OPP
  • Otrzymane polubienia: 2
Lokomotywy CTL
« Odpowiedź #9 dnia: 29 Czerwca 2007, 19:21:04 »
Jest jeszcze jedna opcja: CTL jest spadkobiercą po kolejach piaskowych. Z tego co pamiętam to były tam byki. A za czasów socializma wszystko malowali na jedno kopyto, zasłonki też te same się pewnie trafiły. Zresztą wszystkie loki z którymi CTL "powstał" pochodzą z przekształcenia i prywatyzacji kolei piaskowych
www.polaris.org.pl
www.ciemneniebo.pl
MaSzyna_LD w trakcie tworzenia...

Offline Akvin

  • Wiadomości: 1006
  • We Will Rock You
    • Zobacz profil
    • http://my.opera.com/akvin-profeta
  • Otrzymane polubienia: 2
Lokomotywy CTL
« Odpowiedź #10 dnia: 29 Czerwca 2007, 19:22:07 »
Cytat: "ST44-003"
skąd maroko wzięło byki takie jak nasze i czy lokomotywy idące na eksport (typu ST44 ET22) są brane od pkp-ekowskiego taboru i czy ten tabor ucierpi na ilości??


W 1976 roku wyprodukowano 23 pojazdy typu 201Eg na eksport do Maroka. Więc ich droga miał przebieg Pafawag -> ONCF, a nie Pafawag -> PKP -> ONCF. Po drugie, jak samo oznaczenie wskazuje (201Eg) nie były to takie same lokomotywy jak dla PKP. Widać to zresztą gołym okiem:
http://www.railfaneurope.net/pix/ne/Morocco/electric/1000/E_1006-4.jpg
Pozdrawiam
All you have to do is save the world...

Offline JONIN_EZT

  • Wiadomości: 918
  • Dalej student. Linia 202 maker
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Lokomotywy CTL
« Odpowiedź #11 dnia: 29 Czerwca 2007, 20:12:58 »
w latach 90 było dużo kasowania Gagarinów. Niektóre do Korei pojechały.

Niezły ten Byk. Wygląda jakby go zrobiono jakieś 10 lat temu.
Linia 202
Układ torowy (tory główne) - 100%
Układ torowy (reszta) - 15%

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2959
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 320
Lokomotywy CTL
« Odpowiedź #12 dnia: 29 Czerwca 2007, 20:15:04 »
OK już załapałem. Dzięki za info.