Autor Wątek:  Zasilanie silników trakcyjnych  (Przeczytany 7333 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2958
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 319
Zasilanie silników trakcyjnych
« dnia: 02 Grudnia 2009, 20:08:20 »
Ja zaś mam takie pytanie (wykorzystując wątek):
Jaka jest częstotliwość przepływu prądu elektrycznego przez silniki trakcyjne lokomotyw elektrycznych?
« Ostatnia zmiana: 02 Grudnia 2009, 20:19:09 wysłana przez ZiomalCl »

Offline hunter

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1126
    • Zobacz profil
    • kolej.banda.pl
  • Otrzymane polubienia: 5
Zasilanie silników trakcyjnych
« Odpowiedź #1 dnia: 02 Grudnia 2009, 20:18:42 »
A w pradzie stalym (wykorzystywanym przez wszystkie lokomotywy elektryczne jezdzace po Polsce) jest w ogole czestotliwosc? ;x Sama nazwa wskazuje - staly - bez wzrostu, spadku. Czestotliwosc masz w przemiennym.
Z pozdrowieniami,
Grzegorz Durbajło

http://www.kolej.banda.pl/ - moje kolejowe zdjęcia.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Zasilanie silników trakcyjnych
« Odpowiedź #2 dnia: 02 Grudnia 2009, 20:19:32 »
Nie ma częstotliwości, w sieci jest prąd stały.

Offline kruger

  • Wiadomości: 362
  • Maszynista metra
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Zasilanie silników trakcyjnych
« Odpowiedź #3 dnia: 02 Grudnia 2009, 22:38:12 »
Ja zaś mam takie pytanie (wykorzystując wątek):
Jaka jest częstotliwość przepływu prądu elektrycznego przez silniki trakcyjne lokomotyw elektrycznych?
To zalezy, w lokach z silnikami (a)synchronicznymi czestotliwosc zmieniana jest przez roznego ukladu falowniki/przeksztaltniki czestotliwosci, i jest rozna w zaleznosci od predkosci jazdy itp.


   « Dodano: 02 Grudnia 2009, 22:38:47 »
Nie ma częstotliwości, w sieci jest prąd stały.

Mylisz sie, czestotliwosc jest i wynosi 0Hz :)

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Zasilanie silników trakcyjnych
« Odpowiedź #4 dnia: 02 Grudnia 2009, 23:19:54 »
Cytuj
Mylisz sie, czestotliwosc jest i wynosi 0Hz :)
To tyle samo co 0 zł, życzę udanych zakupów.
Pomyliłeś pojęcia, jak coś ma wartość 0 to znaczy że tego nie ma.
Cytuj
To zalezy, w lokach z silnikami (a)synchronicznymi czestotliwosc zmieniana jest przez roznego ukladu falowniki/przeksztaltniki czestotliwosci, i jest rozna w zaleznosci od predkosci jazdy itp.
Nieprecyzyjne zdanie, w rozpędzonym loku do 100km/h nie pobierającym prądu jaką masz częstotliwość? Po za tym sądzę że zmiana dotyczy współczynnika wypełnienia, a nie zmiany częstotliwości prądu. 95% a może więcej lokomotyw i EZT ma silniki prądu stałego i takie jest zasilanie w sieci trakcyjnej. Spadki napięć, chwilowe wahania poboru prądu itp nie mogą być uważane za zmienność.

Offline kruger

  • Wiadomości: 362
  • Maszynista metra
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Zasilanie silników trakcyjnych
« Odpowiedź #5 dnia: 03 Grudnia 2009, 18:42:22 »
Cytat: Krzysiek626
To tyle samo co 0 zł, życzę udanych zakupów.
Pomyliłeś pojęcia, jak coś ma wartość 0 to znaczy że tego nie ma.
I ponownie mowie ze Ty sie mylisz. Bo jakby spojrzec dokladniej (i sie czepic przy okazji) to w pradzie stalym czestotliwosc jak najbardziej ISTNIEJE i dazy do zera.

Cytuj
Nieprecyzyjne zdanie, w rozpędzonym loku do 100km/h nie pobierającym prądu jaką masz częstotliwość?
No wiadomo ze jak jedzie z wybiegu to nie pobiera pradu, zastosowalem skrot myslowy.

Cytuj
Po za tym sądzę że zmiana dotyczy współczynnika wypełnienia, a nie zmiany częstotliwości prądu.
Chwila moment, jaki wspolczynnik wypelnienia w silniku pradu zmiennego? Wiesz wogole jak sie reguluje predkosc obrotowa silnika (a)sync?

Cytuj
95% a może więcej lokomotyw i EZT ma silniki prądu stałego i takie jest zasilanie w sieci trakcyjnej.
Ty chyba nie wiesz co piszesz...


Offline Mihau

  • Wiadomości: 1696
  • Grafika - brak ciągnie z procka
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 17
Zasilanie silników trakcyjnych
« Odpowiedź #6 dnia: 03 Grudnia 2009, 19:06:11 »
Może koledze chodzi o to na przykładzie kibelka i wału kułakowego który poprzez odpowiednie połączenie cewek/styków? skutkuje wzrostem napięcia na silnikach i zwiększeniem prędkości obrotowej silnika trakcyjnego. Ale czy to ma jakąś określoną częstotliwość?
Strażak-ratownik, kierowca OSP Susz

Offline kruger

  • Wiadomości: 362
  • Maszynista metra
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Zasilanie silników trakcyjnych
« Odpowiedź #7 dnia: 03 Grudnia 2009, 19:18:44 »
Nie podal o jaki przyklad mu chodzi. Swoja droga zadal zbyt ogolnikowe i nieprecyzyjne pytanie.

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Zasilanie silników trakcyjnych
« Odpowiedź #8 dnia: 04 Grudnia 2009, 07:04:15 »
Znaczy prąd w trakcji elektrycznej prądu stałego ma dwie składowe stalą i zmienną będącą wynikiem tego że nie ma prostowników idealnych (tzw. prądy tętniące) Dlatego każdy elektryczny pojazd trakcyjny ma szeregowo z rezystorami bocznikowania włączony bocznik indukcyjny aby nie tworzyło się zjawisko że przy włączeniu bocznikowania cała składowa zmienna będzie płynąć przez rezystory bocznikowania.
Co do rozruchu impulsowego to prąd jest wielokrotnie włączany i wyłączany wiele razy na sekundę myślę że jest to rząd kHz.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Zasilanie silników trakcyjnych
« Odpowiedź #9 dnia: 04 Grudnia 2009, 10:15:39 »
Cytuj
...w pradzie stalym czestotliwosc jak najbardziej ISTNIEJE i dazy do zera.
I co z tego faktu wynika? Potrafisz to wytłumaczyć 11 latkowi w jasny i zrozumiały sposób? Po za tym chyba nie chodzi o dzielenie włosa na czworo, stosujemy pojęcie prądu stałego jako pewne uproszczenie i tak było zawsze. Stosownie do percepcji pytającego.
Cytuj
Ty chyba nie wiesz co piszesz...

http://www.kolej.pl/serwis/technika/silniki.php
Powyżej odpowiedź odpowiednia do zadanego pytania w pierwszym wątku - nasze forum to nie jest Politechnika.

Offline kruger

  • Wiadomości: 362
  • Maszynista metra
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Zasilanie silników trakcyjnych
« Odpowiedź #10 dnia: 04 Grudnia 2009, 10:25:17 »
Cytuj
http://www.kolej.pl/serwis/technika/silniki.php
Powyżej odpowiedź odpowiednia do zadanego pytania w pierwszym wątku
I co ten linka ma wyjasnic? tam jest przedstawiona tylko konstrukcja i zasada dzialania silnika. Ja sie ustosunkowalem do Twojego "95% silnikow to silniki pradu stalego i takie jest zasilanie w sieci trakcyjnej". Tak sie sklada ze sieci pradu stalego (magistralnych, nie sbahnow metra itp) nie buduje sie od lat. Ci ktorzy mogli to przechodza na AC 25kV, i system ten ma calkiem spory procent w ogolnym zasilaniu pojazdow trakcyjnych. Wez tez pod uwage ze nowy tabor (NOWY, a nie np odswiezone kaczokible:) ), a nawet modernizowane starsze jednostki wyposazane sa w silniki pradu przemiennego, gdyz te silniki przewyzszaja pod wieloma wzgledami silniki szeregowe DC.

Cytuj
nasze forum to nie jest Politechnika.
Ale mozna dac odpowiedz w szerszym zakresie, szczegolnie gdy pytanie nie zostalo zadane precyzyjnie.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Zasilanie silników trakcyjnych
« Odpowiedź #11 dnia: 04 Grudnia 2009, 10:49:05 »
Zrobił się odjazd od tematu wątku. Wydzielam jako osobny temat i przenoszę do innego działu. Udział w dyskusji dla mnie skończony, na forum już była taka dyskusja.