« Odpowiedź #8 dnia: 21 Czerwca 2007, 13:50:04 »
Kwestia tego, że to nie robi akurat różnicy, bo szyny muszą być uziemione, czyli napięcie szyny-ziemia jest równe zeru. A to, że jest zmieniona biegunowość, znaczy tylko tyle, że zmienia się znak różnicy potencjałów.
BTW. Jak jest w ogóle przebicie na podstacji, to lepiej zawsze unikać trakcji i szyn. I to niezależnie od biegunowości ;)
Kurcze a o tym to nie pomyślałem chociaż to jedyne logiczne i poprawne wytłumaczenie... ;)
Ale i tak nie będę sprawdzał bo w Łodzi podstacje tramwajowe są ekhm... no w nie najlepszym stanie i każdy większy deszcz powiększa ich uszkodzenia...
Zapisane
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76