Autor Wątek:  Zwrotnica przestawiana ręcznie  (Przeczytany 3394 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

ENKA

  • Gość
Zwrotnica przestawiana ręcznie
« dnia: 19 Czerwca 2007, 13:39:25 »
Witam

Mam takie pytanie:
Tworze sobie małą sceneryjkę w jET'cie.
// Scenery generated by jET
// Date: Tue Jun 18 19:30:58 CEST 2007

description

enddescription

node -1 0 none track normal 100.0 1.435 0.25 20.0 20 0 flat vis
Rail_screw_used1 4.0 TpBpS-new2.tex 0.2 0.5 1.1
  0.0 0.0 0.0 0.0 // Point 1
  0.0 0.0 0.0 // Control vector 1
  0.0 0.0 0.0 // Control vector 2
  0.0 0.0 100.0 0.0 // Point 2
  0.0
endtrack

node -1 0 none track normal 100.0 1.435 0.25 20.0 20 0 flat vis
Rail_screw_used1 4.0 TpBpS-new2.tex 0.2 0.5 1.1
  0.0 0.0 100.0 0.0 // Point 1
  0.0 0.0 0.0 // Control vector 1
  0.0 0.0 0.0 // Control vector 2
  0.0 0.0 200.0 0.0 // Point 2
  0.0
endtrack

node -1 0 none track normal 33.23 1.435 0.25 20.0 20 0 flat vis
Rail_screw_used1 4.0 TpBpS-new2.tex 0.2 0.5 1.1
  0.0 0.0 264.818 0.0 // Point 1
  0.0 0.0 11.079 // Control vector 1
  1.225 0.0 -11.012 // Control vector 2
  -1.838 0.0 297.98 0.0 // Point 2
  300.0
endtrack

node -1 0 none track normal 33.23 1.435 0.25 20.0 20 0 flat vis
Rail_screw_used1 4.0 TpBpS-new2.tex 0.2 0.5 1.1
  1.75 0.0 264.786 0.0 // Point 1
  0.598 0.0 11.064 // Control vector 1
  -1.817 0.0 -10.929 // Control vector 2
  5.376 0.0 297.8 0.0 // Point 2
  300.0
endtrack

node -1 0 none track switch 64.818 1.435 0.25 20.0 20 0 flat vis
Rail_screw_used1 4.0 Rail_screw_used1 0.2 0.5 1.1
  0.0 0.0 200.0 0.0 // Point 1
  0.0 0.0 0.0 // Control vector 1
  0.0 0.0 0.0 // Control vector 2
  0.0 0.0 264.818 0.0 // Point 2
  0.0
  0.0 0.0 200.0 0.1 // Point 3
  0.0 0.0 21.607 // Control vector 3
  -1.166 0.0 -21.576 // Control vector 4
  1.75 0.0 264.786 -0.1 // Point 4
  -1200.0
endtrack

firstinit


Jak mam napisać event, aby zwrotnica, która się tam znajduje przestawiała się za pomocą klawiszy Shift+1?

Offline PEKAP

  • Wiadomości: 588
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Zwrotnica przestawiana ręcznie
« Odpowiedź #1 dnia: 19 Czerwca 2007, 13:50:52 »
Po pierwsze to musisz nazwać ten rozjazd jakoś, np. tak:
// Scenery generated by jET
// Date: Tue Jun 18 19:30:58 CEST 2007

description

enddescription

node -1 0 none track normal 100.0 1.435 0.25 20.0 20 0 flat vis
Rail_screw_used1 4.0 TpBpS-new2.tex 0.2 0.5 1.1
  0.0 0.0 0.0 0.0 // Point 1
  0.0 0.0 0.0 // Control vector 1
  0.0 0.0 0.0 // Control vector 2
  0.0 0.0 100.0 0.0 // Point 2
  0.0
endtrack

node -1 0 none track normal 100.0 1.435 0.25 20.0 20 0 flat vis
Rail_screw_used1 4.0 TpBpS-new2.tex 0.2 0.5 1.1
  0.0 0.0 100.0 0.0 // Point 1
  0.0 0.0 0.0 // Control vector 1
  0.0 0.0 0.0 // Control vector 2
  0.0 0.0 200.0 0.0 // Point 2
  0.0
endtrack

node -1 0 none track normal 33.23 1.435 0.25 20.0 20 0 flat vis
Rail_screw_used1 4.0 TpBpS-new2.tex 0.2 0.5 1.1
  0.0 0.0 264.818 0.0 // Point 1
  0.0 0.0 11.079 // Control vector 1
  1.225 0.0 -11.012 // Control vector 2
  -1.838 0.0 297.98 0.0 // Point 2
  300.0
endtrack

node -1 0 none track normal 33.23 1.435 0.25 20.0 20 0 flat vis
Rail_screw_used1 4.0 TpBpS-new2.tex 0.2 0.5 1.1
  1.75 0.0 264.786 0.0 // Point 1
  0.598 0.0 11.064 // Control vector 1
  -1.817 0.0 -10.929 // Control vector 2
  5.376 0.0 297.8 0.0 // Point 2
  300.0
endtrack

node -1 0 zwrotnica01 track switch 64.818 1.435 0.25 20.0 20 0 flat vis
Rail_screw_used1 4.0 Rail_screw_used1 0.2 0.5 1.1
  0.0 0.0 200.0 0.0 // Point 1
  0.0 0.0 0.0 // Control vector 1
  0.0 0.0 0.0 // Control vector 2
  0.0 0.0 264.818 0.0 // Point 2
  0.0
  0.0 0.0 200.0 0.1 // Point 3
  0.0 0.0 21.607 // Control vector 3
  -1.166 0.0 -21.576 // Control vector 4
  1.75 0.0 264.786 -0.1 // Point 4
  -1200.0
endtrack

event KeyCtrl01 multiple 2.0 none zwrotnica01+ endevent


firstinit


i nad firstinit wstawiasz eventa.
-//-

Offline eu07_304

  • Wiadomości: 496
  • Rattus norvegicus
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Zwrotnica przestawiana ręcznie
« Odpowiedź #2 dnia: 19 Czerwca 2007, 13:52:40 »
Pod tą zwrotnicę trzeba jeszcze zrobić podsypkę i ją nazwać jak zwrotnicę.

D|-8---6-5-
A|-8---4-3-
E|-6---4-3-

Offline JONIN_EZT

  • Wiadomości: 918
  • Dalej student. Linia 202 maker
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Zwrotnica przestawiana ręcznie
« Odpowiedź #3 dnia: 19 Czerwca 2007, 14:02:19 »
czas kiedy ma się dany event uruchomic. Od naciśnięcia T (2.0) to 2 sekundy po naciśnięciu.
Linia 202
Układ torowy (tory główne) - 100%
Układ torowy (reszta) - 15%

Offline JONIN_EZT

  • Wiadomości: 918
  • Dalej student. Linia 202 maker
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Zwrotnica przestawiana ręcznie
« Odpowiedź #4 dnia: 19 Czerwca 2007, 14:07:34 »
tutaj jeszcze masz link na już gotowe ręczne zwrotnice
http://www.eu07.pl/forum/viewtopic.php?t=4976&highlight=r%EAczne+zwrotnice
Linia 202
Układ torowy (tory główne) - 100%
Układ torowy (reszta) - 15%

Offline RooteK

  • Wiadomości: 1238
    • Zobacz profil
    • Nieoficjalna strona węzła kolejowego Jaworzno.
  • Otrzymane polubienia: 21
Zwrotnica przestawiana ręcznie
« Odpowiedź #5 dnia: 19 Czerwca 2007, 14:31:42 »
Nie jak zrobisz podsypkę lub nie to nie ma różnicy. :) Tylko z podsypką lepiej wygląda. A błąd, coś chyba źle wpisane. Być może brak spacji przed znakiem +

Offline Dolmio89

  • Wiadomości: 1185
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Zwrotnica przestawiana ręcznie
« Odpowiedź #6 dnia: 19 Czerwca 2007, 14:38:08 »
Musisz dać wpis zwrotnicy, to co masz z jet'a to tylko 2 taory i symek nie potrafi ich przestawiać.

include;ZwrL65R1200.inc;zwrotnica01;0.000;-0.200012;200.000;0.0;;;;;end

Offline Żabek

  • Wiadomości: 546
  • Gdzie jest guzik rezygnacji?
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Zwrotnica przestawiana ręcznie
« Odpowiedź #7 dnia: 19 Czerwca 2007, 15:51:51 »
To mi wygląda na wytaczanie armaty na wróbla. Po co dawać od razu całego includa z teksturą podsypki, która pewno nie będzie pasować, skoro wystarczy zrobić takie coś:
- zdefiniować zdarzenia dla zwrotnicy:
event zwrotnica01- switch 0.0 zwrotnica01 0 endevent
event zwrotnica01+ switch 0.0 zwrotnica01 1 endevent

- dorobić sobie wirtualną wajhę do zwrotnicy:
node -1 0 zwritnica01 eventlauncher 0 0 0 3.0 t 0 zwrotnica01- zwrotnica01+ end
i to wszystko wstawić przed FirstInit.
Spowoduje to tyle, że jeśli 'staniesz' w promieniu 3m od tejże zwrotnicy, to naciśnięcie t spowoduje natychmiastowe przełożenie na prosto a T - na krzywo. Możesz też poeksperymentować i wstawić sobie -1 zamiast 3.0 - w teorii odległość od zwrotnicy nie powinna mieć znaczenia. Ale:
1. W TEORII
2. Jak będzie więcej zwrotnic to będziesz przekładał wszystkie na raz :)

Alternatywą dla "eventlauncher'a" jest wyzwalanie przez naciśnięcie Shift+0...9, a wygląda to tak:
event KeyCtrl01 multiple 0.0 none zwrotnica01- endevent
event KeyCtrl02 multiple 0.0 none zwrotnica01+ endevent

Wynik? Shift+1 przekłada na prosto, Shift+2 na krzywo

Pozdro
Damian

PS.
Nie wiedziałem, że tekstura podkładów pod zwrotnicą musiała się nazywać tak samo jak zwrotnica :P To akurat nie ma wpływu, podobnie jak obecność/brak podsypki. To tak na marginesie :D
The Frog

Offline Dolmio89

  • Wiadomości: 1185
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Zwrotnica przestawiana ręcznie
« Odpowiedź #8 dnia: 19 Czerwca 2007, 18:45:33 »
Cytuj
To mi wygląda na wytaczanie armaty na wróbla. Po co dawać od razu całego includa z teksturą podsypki, która pewno nie będzie pasować,


Tekstura podsypki akurat pasuje idealnie bo sprawdzałem, poza tym chyba jednak łatwiej wpisać jednegi includa, no ale kazdy ma swoje sposoby a najważniejsze żeby wszystko działało, więc ENKA wybierze co uważa.

Zamykam.
Akvin