Autor Wątek:  Jak ruszyć po zahamowaniu?  (Przeczytany 8780 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

kubek

  • Gość
Jak ruszyć po zahamowaniu?
« dnia: 30 Maja 2007, 18:50:16 »
Mam problem. Kiedy zahamuję, pociąg nie chce mi ruszyć. Pokazuje się pomarańczowa lampka, ale on ani drgnie. Co robić?

Przenoszę do Pomocy.
Akvin

Offline danielek

  • Wiadomości: 271
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 7
Jak ruszyć po zahamowaniu?
« Odpowiedź #1 dnia: 30 Maja 2007, 19:27:06 »
Witam,

Po zahamowaniu musisz odhamować skład klawiszami 4 i 9. I poczekaj chwile nie denerwuj się, pociąg to nie samochód i nie rusza od razu. Kiedy manometr hamulca wskazuje odhamowanie możesz wżucać pierwszą pozycję nastawnika.
Jeśli masz nowe exe wciśnij F9 i wyświetli ci się pomoc.

Dodano po 1 minutach:

 I jeszcze zapomniałem od takich pytań jest dział POMOC oraz FAQ na stronie głównej. Inaczej post może zostać skierowany na bocznicę.

Pozdrawiam!
Danielek
Miłośnik stonek i siódemek :)

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Re: Jak ruszyć po zahamowaniu?
« Odpowiedź #2 dnia: 30 Maja 2007, 19:43:32 »
Cytat: "kubek"
Mam problem. Kiedy zahamuję, pociąg nie chce mi ruszyć. Pokazuje się pomarańczowa lampka, ale on ani drgnie. Co robić?

Za mało danych, jakie exe i jakie klawisze wciskasz? Te dane są konieczne do zidentyfikowania co robisz źle!
Pomarańczowa lampka rzeczywiście świadczy o odhamowaniu loka, choć nie zawsze składu. Sprawdź czy masz włączoną sprężarkę.

Offline JONIN_EZT

  • Wiadomości: 918
  • Dalej student. Linia 202 maker
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Jak ruszyć po zahamowaniu?
« Odpowiedź #3 dnia: 30 Maja 2007, 20:18:37 »
spróbuj wyłączyc Wyłącznik Szybki i właczyc z powrotem. Czasami są takie wkręty że nie może zaskoczyc.

Jeszcze przy okazji sprawdź czy na nanometrze pokazuje 0.0.

Jeżeli będzie się to powtarzac to włącz DEBUG MODE (opcja w Start.exe) i obserwuj zachowanie hamulców podczas hamowania i odhamowania. Jak masz właczony debug  to pokazuje prędkosc stan hamulców przejechane km współrzędne położenia itd.

Pozdrawiam
Linia 202
Układ torowy (tory główne) - 100%
Układ torowy (reszta) - 15%

Offline Sm 42 driver

  • Wiadomości: 320
  • Trasopisarz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 70
Jak ruszyć po zahamowaniu?
« Odpowiedź #4 dnia: 30 Maja 2007, 21:32:36 »
Witam.
Ja to robie tak:[przykład EU07]
1. Hamuje.
2. 0 na numerycznej [Insert]
3. 4 na numerycznej [trzeba poczekać aż wskaźnik dojdzie do czerwonej kreseczki na środkowym manometrze]
4. 6 na numerycznej
5. teraz można dodawać [ale spokojnie] kolejne pozycje nastawnika - nie możemy dać ich za dużo coś ok. 8 chyba - sygnalizuje nam to wskaźnik na środkowym woltomierzu

I jedziemy ... a dalej jest juz normalna jazda ;)

obrazek:
http://img517.imageshack.us/my.php?image=ruszaniepohamowaniumg3.jpg

poszukaj również tu : http://www.eu07.yoyo.pl

Pozdrawiam
Sm 42 driver

Offline uetam

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2641
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Jak ruszyć po zahamowaniu?
« Odpowiedź #5 dnia: 30 Maja 2007, 22:03:57 »
Nic z tego obrazka nie widac - zapisz go w png lub gif :)

Offline ZT-POZNAN

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 493
  • PKP Cargo S.A
    • Zobacz profil
    • Wszystko o ET22
  • Otrzymane polubienia: 0
Re: Jak ruszyć po zahamowaniu?
« Odpowiedź #6 dnia: 30 Maja 2007, 22:13:43 »
Cytat: "Krzysiek626"
Cytat: "kubek"
Mam problem. Kiedy zahamuję, pociąg nie chce mi ruszyć. Pokazuje się pomarańczowa lampka, ale on ani drgnie. Co robić?

Za mało danych, jakie exe i jakie klawisze wciskasz? Te dane są konieczne do zidentyfikowania co robisz źle!
Pomarańczowa lampka rzeczywiście świadczy o odhamowaniu loka, choć nie zawsze składu. Sprawdź czy masz włączoną sprężarkę.



Proszę powiedz mi, jakie znaczenie ma exe do klawiszy na numerycznej? Lampka to jest, np. na baterie, a w kabinie jak już to mamy kontrolki. Co do pomarańczowej KONTROLKI to nie oznacza ona, że lokomotywa jest odhamowana (widać, kto tu laik - wejdź do loka, podnieś patyk, załącz obwód, daj kierunkowy do przodu lub tyłu i nastawnik na pozycję 1, kolejno zobacz Krzysztofie, co dzieje się z pomarańczową kontrolką... a no zapaliła się a lok nadal zahamowany i co teraz?). Jak sama nazwa pod pomarańczową kontrolką wskazuje informuje nas ona o pracy lokomotywy na oporach rozruchowych (czytaj każda pozycja nastawnika poza układami bezoporowymi). Co do odhamowania składu. Jeżeli prowadzisz cały skład po załączeniu przetwornicy (shift+x) oraz sprężarki (shift+c) na klawiaturze numerycznej wciśnij kropkę (del) wówczas otrzymasz tak zwane napełnianie uderzeniowe. Ciśnienie w przewodzie głównym wzrośnie do około 0,6 MPa natomiast w zbiorniku głównym do około 0,7MPa i sprężarka przestanie działać. Kolejno dajesz na numerycznej 4 (pozycja neutralna służąca głównie do jazdy) i odluźniacz hamulca klawiszem 6. Po tym działaniu zapali się niebieska kontrolka informująca nas o załączeniu styczników liniowych – wtedy dajesz pozycje nastawnika kierunkowego np. „d” (do przodu) i wrzucasz pierwszą pozycję. No i teraz Panie Krzysiu zapala się ta Pana „lampka” pomarańczowa no i jedziemy.
www.et22.pl - zapraszam

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Jak ruszyć po zahamowaniu?
« Odpowiedź #7 dnia: 30 Maja 2007, 22:49:43 »
Cytuj
No i teraz Panie Krzysiu zapala się ta Pana „lampka” pomarańczowa no i jedziemy.
Racja,
albo stoimy bo ostatnie wagony są jednak nieodhamowane.
Jesteś pewny że na każdym exe hamulce tak działają? Stąd moje pytanie.
I takie pytanie jeszcze, czy oerlikona łatwo przeładować? Chodzi mi o realny skład na torze.

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
Jak ruszyć po zahamowaniu?
« Odpowiedź #8 dnia: 30 Maja 2007, 23:15:33 »
Cytat: "Krzysiek626"
I takie pytanie jeszcze, czy oerlikona łatwo przeładować? Chodzi mi o realny skład na torze.


Nie, chociaż maszyniści prowadzący "icki" raczej luzują skład poprzez pozycję "jazdy" a nie "popełniania" (tak też mówili instruktorzy z W-wy, gdy miałem okazję jechać symulatorem EP09). Jeśli się nie mylę wagony z hamulcami tarczowymi mają inne zawory rozrządcze niż tradycyjne pullmany.

Cytat: "ZT-POZNAN"
[...]wejdź do loka, podnieś patyk, załącz obwód, daj kierunkowy do przodu lub tyłu i nastawnik na pozycję 1, kolejno zobacz Krzysztofie, co dzieje się z pomarańczową kontrolką... a no zapaliła się a lok nadal zahamowany i co teraz?).


ponadto jeśli lok nie jest popełniony nie będzie sterowania, czyli nie będzie również słychać zamykających się styczników ani przełączeń wału grupowego (w symulatorze akurat to jest błędne, gdyż słychać wszystkie pozycje). Co ciekawe, w cylindrach może być 0,0 MPa a sterowania i tak nie będzie jeśli nie popełnimy lokomotywy.

Offline Butchy_83

  • Wiadomości: 174
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Re: Jak ruszyć po zahamowaniu?
« Odpowiedź #9 dnia: 30 Maja 2007, 23:21:40 »
Cytat: "ZT-POZNAN"
Kolejno dajesz na numerycznej 4 (pozycja neutralna służąca głównie do jazdy) i odluźniacz hamulca klawiszem 6.

A po co odluźniamy samego loka[num6] skoro popełniając odhamowujemy cały skład łącznie z lokiem?
Pozdrawiam
'Ruszyła MaSzyna po szynach..'


Offline janek32

  • Wiadomości: 567
  • EMIT Ghp400M4C
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Jak ruszyć po zahamowaniu?
« Odpowiedź #10 dnia: 31 Maja 2007, 07:30:37 »
Widzę, że tu coś nie do końca tak. Korzystałem już z czterech exe (220204, 120303-light, 160704-unoff, Mariusza, youBy'ego z niebem (obecnie używam)) i zawsze hamuję i odhamowuję tak samo. Wciskam kropkę na numerycznej, gdy manometr ciśnienia w cylindrze jest możliwie blisko zera wciskam 4 na numerycznej, potem 6 na numerycznej, wciskam + i jadę. Zaznaczam, że mam włączoną sprężarkę. Gdy sprężarki się nie włączy, to jest z tym kłopot. Zaznaczam, tak jak napisał @danielek, że pociąg to nie samochód. Więc odhamowywanie trochę trwa. Krótko trwa przy pomocniczym, ale on działa tylko na lokomotywę. Samego Ganza najlepiej nim hamować.
-Środa 844012.
-Zgłaszam się.
-Zapytaj energetykę, czy zapłacili rachunki, luzem ciągniemy i jest 2900.

Offline ZT-POZNAN

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 493
  • PKP Cargo S.A
    • Zobacz profil
    • Wszystko o ET22
  • Otrzymane polubienia: 0
Jak ruszyć po zahamowaniu?
« Odpowiedź #11 dnia: 31 Maja 2007, 10:44:39 »
Cytat: "Krzysiek626"
Cytuj
No i teraz Panie Krzysiu zapala się ta Pana „lampka” pomarańczowa no i jedziemy.
Racja,
albo stoimy bo ostatnie wagony są jednak nieodhamowane.


Jeżeli w przewodzie głównym jest odpowiednie ciśnienie, to nie ma szansy żeby ostatnie wagony były nadal zahamowane.



Cytat: "Butchy_83"
Cytat: "ZT-POZNAN"
Kolejno dajesz na numerycznej 4 (pozycja neutralna służąca głównie do jazdy) i odluźniacz hamulca klawiszem 6.

A po co odluźniamy samego loka[num6] skoro popełniając odhamowujemy cały skład łącznie z lokiem?
Pozdrawiam


Tak jak mówisz najczęściej przy ustawieniu kranu na napełnianie uderzeniowe nie trzeba później już obluźniać hamulca lokomotywy, jednak zdarza się, że po zahamowaniu składu używając hamulca nagłego i odhamowaniu go kolejno za pomocą uderzeniowego w cylindrze hamulcowym może pozostać trochę powietrza. Nie utrudni nam ono jazdy ale warto się go pozbyć właśnie używając klawisza [num6].
www.et22.pl - zapraszam

Offline paul4402

  • Wiadomości: 152
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Jak ruszyć po zahamowaniu?
« Odpowiedź #12 dnia: 27 Czerwca 2007, 18:21:44 »
Ja też używam obecnie exe od yB i odhamowuje tak jak na starszym ale zawsze musze na sekunde wcisnąć del żeby pociąg po odhamowaniu ruszył z miejsca. Dlaczego na exe yB na trzeciaj pozycji hamulca blokują mi sie koła w wagonach? Ostatno tak zahamowałem bardzo ciężkie brutto w niecałe 300m ze 100 km/h co nie jest zbyt realistyczne moim zdaniem.

Zamykam.
Akvin