Autor Wątek:  Rysunki techniczne wyposażenia kabiny...  (Przeczytany 9180 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Rysunki techniczne wyposażenia kabiny...
« dnia: 14 Maja 2007, 12:31:11 »
Witam.
Czy przypadkiem ktoś posiada rysunki techniczne koła nastawnika,  dźwigni nawrotnika, dźwigni bocznika i kranu hamulca Oerlikona ? -->obojętnie od jakiego loka (ET22, EU\EP07,
itd.)
Planuję w przyszłym roku wykonać pulpit do maszyny i na chwilę obecną zbieram fundusze i materiały.
Słyszałem o możliwości kupna tych podzespołów (zużytych lub uszkodzonych) w zakładach naprawczych ale ceny odstraszają...
Dlatego potrzebne mi są rysunki to wtedy wykonam sobie te elementy lub dobiorę podobne wymiarowo. :)
Jak zacznę prace konstrukcyjno-złożeniowe to dam znać . A na koniec przedstawię moje dzieło :) .
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline RooteK

  • Wiadomości: 1238
    • Zobacz profil
    • Nieoficjalna strona węzła kolejowego Jaworzno.
  • Otrzymane polubienia: 21
Rysunki techniczne wyposażenia kabiny...
« Odpowiedź #1 dnia: 14 Maja 2007, 14:40:08 »
Co do kupowania podzespołów to polecam sklep TME. Ceny są w miarę dobre a dostawa szybka i solidna :) Sam z niego korzystam.

Offline PEKAP

  • Wiadomości: 588
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Rysunki techniczne wyposażenia kabiny...
« Odpowiedź #2 dnia: 14 Maja 2007, 14:54:19 »
-//-

Offline Butchy_83

  • Wiadomości: 174
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Rysunki techniczne wyposażenia kabiny...
« Odpowiedź #3 dnia: 14 Maja 2007, 20:06:06 »
Cytat: "PEKAP"
Łorlikon :)

http://www.members.lycos.co.uk/michalpkp2/P1020466.JPG

mogę mieć troche offowe pytanko? mianowicie co dokładnie oznacza pozycja: "pełne hamowanie służbowe" (jedna pozycja przed nagłym)? i do czego służy ta pozycja?
'Ruszyła MaSzyna po szynach..'


Offline ET22_RULZ

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 592
  • User #13
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 24
Rysunki techniczne wyposażenia kabiny...
« Odpowiedź #4 dnia: 14 Maja 2007, 21:20:07 »
Cytat: "Butchy_83"
mogę mieć troche offowe pytanko? mianowicie co dokładnie oznacza pozycja: "pełne hamowanie służbowe" (jedna pozycja przed nagłym)? i do czego służy ta pozycja?

Obnizenie cisnienia w przewodzie glownym do 0,29 MPa (ah te jednostki) ;)
"Nudzą Jacka takie sprawy, ciągła praca, brak zabawy"
Pozdrawiam,
Bartosz "ET22_RULZ" Wojciechowski

Offline AIR

  • Deweloper
  • Wiadomości: 654
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 505
Rysunki techniczne wyposażenia kabiny...
« Odpowiedź #5 dnia: 14 Maja 2007, 23:08:12 »
to ja też mam pytanie apropo Orlikona. Mówimy, że daliśmy napełnienie uderzeniowe jeśli przekroczymy w PG 0,5MPa czy jak jest dopiero 0,6MPa ?
Niebo jest Bogiem, a skoki nałogiem...->
http://www.youtube.com/watch?v=nE9G-qiZqSU

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
Rysunki techniczne wyposażenia kabiny...
« Odpowiedź #6 dnia: 15 Maja 2007, 09:03:54 »
Cytat: "ET22_RULZ"
Cytat: "Butchy_83"
mogę mieć troche offowe pytanko? mianowicie co dokładnie oznacza pozycja: "pełne hamowanie służbowe" (jedna pozycja przed nagłym)? i do czego służy ta pozycja?

Obnizenie cisnienia w przewodzie glownym do 2,9 MPa.


W zasadzie maksymalną siłę hamowania uzyskujemy przy spadku ciśnienia w przewodzie głównym do 0,35 MPa. Po przestawieniu rękojeści w opisywaną wyżej pozycję ciśnienie zostaje obniżone do 0,29 MPa oraz zaczynają działać hamulce lokomotywy (o ile wcześniej użyliśmy przycisku odluźniacza - jeśli nie, wówczas lokomtywa hamuje przez cały czas).

Cytat: "AIR"
to ja też mam pytanie apropo Orlikona. Mówimy, że daliśmy napełnienie uderzeniowe jeśli przekroczymy w PG 0,5MPa czy jak jest dopiero 0,6MPa ?


Przestawienie rękojeści hamulca w pozycję "ładowania" powoduje wzrost ciśnienia w przewodzie głównym ponad 0,50 MPa (te 0,60 MPa będzie, jeśli rękojeść przytrzymamy tylko chwilę). Ciśnienie ładowania przewodu głównego osiąga wartość bliską ciśnieniu w zbiorniku głównym, czyli około 0,75 MPa. Jeśli pozostawimy rękojeść w położeniu "ładowania" przez dłuższy czas, wówczas po kilkunastu sekundach ciśnienie w przewodzie głównym powinno ustalić się na około 0,54 MPa. Ciśnienie 0,50 MPa w przewodzie głównym uzyskujemy dopiero po przestawieniu rękojeści hamulca w położenie "jazdy" (powolny spadek do 0,50 MPa będzie następował wskutek nieszczelności przewodu głównego).

pol102

  • Gość
Rysunki techniczne wyposażenia kabiny...
« Odpowiedź #7 dnia: 16 Maja 2007, 17:34:01 »
mam dla Ciebie good news, jako że w Leszczyńskiej szopie idą do wypatroszenia 3xSU45 oraz 3 rumuny i dodatkowo jeden et22 to mogę Ci coś załatwić :]

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Rysunki techniczne wyposażenia kabiny...
« Odpowiedź #8 dnia: 16 Maja 2007, 21:20:32 »
A jakieś kółko nastawnika, nawrotnik i bocznik by się znalazły  ? :)
Albo jakieś przyciski?
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

pol102

  • Gość
Rysunki techniczne wyposażenia kabiny...
« Odpowiedź #9 dnia: 16 Maja 2007, 21:22:34 »

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Rysunki techniczne wyposażenia kabiny...
« Odpowiedź #10 dnia: 16 Maja 2007, 21:38:51 »
hmm najprędzej to ten czerwony i zielony przycisk (zależy jakie to ma gabaryty pod blachą panelu) a tak to pewnie mierniki :) (oczywiście jeżeli gabaryty też byłyby do przyjęcia :)  )
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline ET22_RULZ

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 592
  • User #13
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 24
Rysunki techniczne wyposażenia kabiny...
« Odpowiedź #11 dnia: 16 Maja 2007, 21:45:52 »
Cytat: "mechatronik"
hmm najprędzej to ten czerwony i zielony przycisk (zależy jakie to ma gabaryty pod blachą panelu) a tak to pewnie mierniki :) (oczywiście jeżeli gabaryty też byłyby do przyjęcia :)  )

Calkowita wysokosc takiego przycisku to 70 mm (+7 mm na czopek ktory wychodzi przy wcisnieciu ;) ) Wymiary miernikow to wys. 140 mm, szerokosc 68 mm, "glebokosc" 140 mm.
"Nudzą Jacka takie sprawy, ciągła praca, brak zabawy"
Pozdrawiam,
Bartosz "ET22_RULZ" Wojciechowski

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Rysunki techniczne wyposażenia kabiny...
« Odpowiedź #12 dnia: 16 Maja 2007, 21:47:54 »
Z tego co napisałeś to wymiary są do zaakceptowania :)
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline MuNiO

  • Wiadomości: 444
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Rysunki techniczne wyposażenia kabiny...
« Odpowiedź #13 dnia: 16 Maja 2007, 23:57:15 »
Cytat: "pol102"
myslisz ze by ci sie cos przydalo http://www.mateusz.jawnet.pl/fuu/tempdown/SA403970.JPG


co to za pulpit ?

Offline ET22_RULZ

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 592
  • User #13
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 24
Rysunki techniczne wyposażenia kabiny...
« Odpowiedź #14 dnia: 17 Maja 2007, 01:03:58 »
Cytat: "MuNiO"
co to za pulpit ?

Pulpit z przedzialu z aparatura elektryczna ST44.
"Nudzą Jacka takie sprawy, ciągła praca, brak zabawy"
Pozdrawiam,
Bartosz "ET22_RULZ" Wojciechowski

Offline MuNiO

  • Wiadomości: 444
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Rysunki techniczne wyposażenia kabiny...
« Odpowiedź #15 dnia: 17 Maja 2007, 13:06:37 »
Cytat: "ET22_RULZ"
Pulpit z przedzialu z aparatura elektryczna ST44.


dziekowac

w ksiazce wyglada to inaczej :)

Offline hejnal

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 967
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Rysunki techniczne wyposażenia kabiny...
« Odpowiedź #16 dnia: 17 Maja 2007, 13:29:44 »
Kilka sprostowań:

Cytat: "Butchy_83"
co dokładnie oznacza pozycja: "pełne hamowanie służbowe" (jedna pozycja przed nagłym)? i do czego służy ta pozycja?

Jest to pozycja Hamowanie Uzupełniające. Pełne hamowanie służbowe jest o jedną pozycje wcześniej.

Cytat: "EU07-457"
Po przestawieniu rękojeści w opisywaną wyżej pozycję ciśnienie zostaje obniżone do 0,29 MPa oraz zaczynają działać hamulce lokomotywy (o ile wcześniej użyliśmy przycisku odluźniacza - jeśli nie, wówczas lokomtywa hamuje przez cały czas).

Hamulce lokomotywy po użyciu odluźniacza zaczynają działać przy najmniejszym ruchu kranu hamulca w którąkolwiek stronę na pozycjach hamowania. Pozycji „Hamowanie uzupełniające” używa się przy dociskaniu do składu przed odczepieniem tj. po zahamowaniu Pełnym hamowaniem służbowym (czyli obniżając ciśnienie w PG do 0.35 MPa) luzujemy lokomotywę odluźniaczem, dajemy w tył i dociskamy. Po dociśnięciu przestawiamy kran na pozycje „hamowanie uzupełniające” co ponownie uruchamia hamulce lokomotywy i odcina napęd lokomotywy.


Cytat: "EU07-457"
Jeśli pozostawimy rękojeść w położeniu "ładowania" przez dłuższy czas, wówczas po kilkunastu sekundach ciśnienie w przewodzie głównym powinno ustalić się na około 0,54 MPa.

To ciśnienie ustali się gdy PG zostanie napełnione co najmniej do tej wartości a nie po kilkunastu sekundach. Jest to zabezpieczenie w kranie Oerlikona przed przeładowaniem. Kran nie pozwoli napełnić więcej niż 0.54-0.56 MPa.

Cytat: "EU07-457"
Ciśnienie 0,50 MPa w przewodzie głównym uzyskujemy dopiero po przestawieniu rękojeści hamulca w położenie "jazdy" (powolny spadek do 0,50 MPa będzie następował wskutek nieszczelności przewodu głównego).

Nic podobnego. Powolny spadek na skutek nieszczelności będzie następował po przestawieniu kranu w pozycje odcięcia (lub odcięciu kranu) albo po odłączeniu sprężarki (źródła sprężonego powietrza).
Po przestawieniu z pozycji Napełniania uderzeniowego na pozycje Jazda jeśli ciśnienie w PG było większe niż 0.5 MPa kran Oerlikona będzie powoli upuszczał powietrze do 0.5 MPa żeby nie spowodować zadziałania hamulców.

Dodano po 1 minutach:

 
Cytat: "MuNiO"
Cytat: "ET22_RULZ"
Pulpit z przedzialu z aparatura elektryczna ST44.


dziekowac

w ksiazce wyglada to inaczej :)

W ST44 też to wygląda inaczej ;)
To nie jest pulpit z szafy Gagarina. Wogule to nie jest z Gagarina.

pol102

  • Gość
Rysunki techniczne wyposażenia kabiny...
« Odpowiedź #17 dnia: 17 Maja 2007, 17:05:34 »
hejnal głupot nie gadaj bo nie jesteś w temacie! to jest z gagara, wiem bo sam robiłem! po lewej stronie jak wchodzisz do przedziału maszynowego, tylko ze owy gagar na żyletki ma iść to go patroszą z czego sie da.
EOT

Offline hejnal

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 967
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Rysunki techniczne wyposażenia kabiny...
« Odpowiedź #18 dnia: 17 Maja 2007, 17:25:43 »
Jeśli tak to nie jest to oryginalne wyposażenie Gagarina tylko jakaś pekapowska modernizacja.

Nie pomyliłeś czasem Gagarina z Rumunem?

pol102

  • Gość
Rysunki techniczne wyposażenia kabiny...
« Odpowiedź #19 dnia: 17 Maja 2007, 18:14:33 »
dobra trochę racji masz, właśnie się dowiedziałem (telefon to przyjaciela ^^) że to jest gagar ale próbowali go kiedyś ożywiać elementami z Rumuna niestety nie wyszło to tak jak miało no i po 8 latach stania na postojowym patroszą go :/

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
Rysunki techniczne wyposażenia kabiny...
« Odpowiedź #20 dnia: 18 Maja 2007, 06:20:58 »
Cytat: "hejnal"
Nic podobnego. Powolny spadek na skutek nieszczelności będzie następował po przestawieniu kranu w pozycje odcięcia (lub odcięciu kranu) albo po odłączeniu sprężarki (źródła sprężonego powietrza).
Po przestawieniu z pozycji Napełniania uderzeniowego na pozycje Jazda jeśli ciśnienie w PG było większe niż 0.5 MPa kran Oerlikona będzie powoli upuszczał powietrze do 0.5 MPa żeby nie spowodować zadziałania hamulców.


Niby można się z Tobą zgodzić (obserwacje "na gruncie" też to potwierdzają), ale (tutaj cytat):
"Obniżenie podwyższonej wartości ciśnienia zasilania przewodu głównego pociągu do wartości ciśnienia roboczego, wynoszącego 0,50 MPa nadciśnienia, następuje samoczynnie wraz ze spadkiem ciśnienia, wskutek naturalnych nieszczelności przewodu głównego. (H. Maciszewski, J. Pawlus, S. Sumiński; Lokomotywy elektryczne serii EU06 i EU07). Książki kłamią?

Offline hejnal

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 967
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Rysunki techniczne wyposażenia kabiny...
« Odpowiedź #21 dnia: 18 Maja 2007, 11:49:52 »
Pol102, i wszystko jasne. :)

EU07-457, jednak masz racje. Spadek jest poprzez nieszczelności w PG.