Ankieta

Czy aktualnie EW60 jest lepsza?

tak
38 (67.9%)
nie
18 (32.1%)

Głosów w sumie: 53

Głosowanie skończone: 22 Kwietnia 2007, 17:45:00

Autor Wątek:  Modernizacja EW60  (Przeczytany 19870 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline JONIN_EZT

  • Wiadomości: 918
  • Dalej student. Linia 202 maker
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Modernizacja EW60
« dnia: 22 Kwietnia 2007, 17:45:00 »
Witam

A o to wynik modernizacji EW60 przez KM Warszawa
http://www.gmfk.pl/cpg144/displayimage.php?pid=27041&fullsize=1
Z tego co widac i z informacji wynika że usunięto drzwi boczne służbowe które były w kabinie maszynisty. Zmieniono Przednie czoło oraz malowanie.
Dodatkowo dodano wyświetlacze boczne i czołowe.

Według mnie to schrzanili modernizacje bo teraz ta Ewunia to wygląda jak EN57-20xx w tych barwach wygląda beznadziejnie i w ogóle straciła ten dawny klimat. Ale najważniejsze że jeszcze ujrzymy te Ewunie na trasie. Jednostka EW60-001 jest jeszcze w trakcie modernizacji i niedługo też wyjedzie na próbne trasy wraz z EW60-002 która właśnie ma próby i jest na tej fotce.

pozdrawiam i życzę miłego oceniania.
Linia 202
Układ torowy (tory główne) - 100%
Układ torowy (reszta) - 15%

Offline EU05

  • Wiadomości: 536
  • Tekstury produkuję!
    • Zobacz profil
    • http://www.tgk.rail.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Modernizacja EW60
« Odpowiedź #1 dnia: 22 Kwietnia 2007, 17:49:18 »
Nie wiem, jak to wygląda w środku (w sensie - od strony technicznej), ale z zewnątrz... a fu... miało klimat, a teraz to jest jakiś maszkaron... rozumiem że ma być nowocześnie, ale czy to nie oznacza, że nie może być ładnie?
Chętnie przyjmę zdjęcia na tekstury lokomotyw serii EU06, EU07, EP07, EP08 a także ET21, ET22, ET40, ET41 i ET42.

Kontakt mailowy.

Offline uetam

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2641
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Re: Modernizacja EW60
« Odpowiedź #2 dnia: 22 Kwietnia 2007, 17:50:22 »
Cytat: "JONIN_EZT"

Według mnie to schrzanili modernizacje bo teraz ta Ewunia to wygląda jak EN57-20xx w tych barwach wygląda beznadziejnie i w ogóle straciła ten dawny klimat. Ale najważniejsze że jeszcze ujrzymy te Ewunie na trasie. Jednostka EW60-001 jest jeszcze w trakcie modernizacji i niedługo też wyjedzie na próbne trasy wraz z EW60-002 która właśnie ma próby i jest na tej fotce.

Jakie ma znaczenie dla przecietnego pasazera to, czy ew60 ma ten 'klimat'??
Wg mnie kazdy przecietny pasazer woli jezdzi taka nieklimatyczna EW60 po modernizacji niz klimatyczna jednak rozsypujaca sie...

Offline Grand

  • Wiadomości: 382
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Modernizacja EW60
« Odpowiedź #3 dnia: 22 Kwietnia 2007, 19:35:59 »
Co Ty chcesz ? Ładnie wygląda, w miarę estetycznie i przyjemnie.
/ \  / \  / \

Offline Grzegorz KK

  • Wiadomości: 672
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
łądne:)
« Odpowiedź #4 dnia: 22 Kwietnia 2007, 20:08:49 »
Witam.
a zagłosowałem na tak, moim zdaniem nie   jest tak źle;).
Pozdrawiam.
Nikon D60+18-55 II
PMR Twintalker 5710 X2 (Niezawodna łączność na szlaku i w terenie)
Sony Full HD HDR-CX-115 (uzupełnienie siatki jakością FUll HD)

Offline Kozi

  • Wiadomości: 791
  • Prosto z Serca Europy...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Modernizacja EW60
« Odpowiedź #5 dnia: 22 Kwietnia 2007, 20:27:23 »
Mi sie osobiście bardzo podoba.
"... W Moich Snach Wciąż WŁOSZCZOWA !!!"

Offline Butchy_83

  • Wiadomości: 174
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Modernizacja EW60
« Odpowiedź #6 dnia: 22 Kwietnia 2007, 20:34:17 »
Wygląda troszkę, jakby przyładowała podczas manewrów w jakiś betonowy blok i jej się kabina wklęsła;) Zastanawia mnie, jak to się ma do aerodynamiki..no ale znowuż chyba nie jest to aż takie istotne;) Ogólnie podoba mi się zewnętrznie, również kolorystycznie.
Pozdrawiam
'Ruszyła MaSzyna po szynach..'


Offline Profeta

  • Wiadomości: 632
  • CM Czechowice-Dziedzice
    • Zobacz profil
    • http://my.opera.com/akvin-profeta/
  • Otrzymane polubienia: 1
Modernizacja EW60
« Odpowiedź #7 dnia: 22 Kwietnia 2007, 21:21:54 »
Widzę, że nieco poprawiono na plus design z EN57-20XX. Wygląda znakomicie moim zdaniem. Poprzedni wygląd tej maszyny, delikatnie mówiąc, nie podobał mi się. Może dlatego, że kojarzę je ze zdjęć gdzie przeważnie były brudne. W każdym razie mnie się to czoło bardziej podoba od tego topornego (nasuwa mi się skojarzenie z Polonezem Caro). Drodzy miłośnicy - 95% taboru PKP PR to klimatyczne pojazdy w większości niemal zabytkowe, więc pozwólcie by choć część przynajmniej udawała stylistykę XXI wieku.
Pozdrawiam!
EP05 (100%), EU05 (100%), Projekt 201E (100%), Kabina SU46/SP47 (100%), Kabina 4E (100%), 104E (100%), Traxx F140MS (100%), Eurosprinter ES64F4 (80%).
www.my.opera.com/akvin-profeta

Offline Grzegorz KK

  • Wiadomości: 672
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
:):)
« Odpowiedź #8 dnia: 22 Kwietnia 2007, 21:40:08 »
Cytat: "Butchy_83"
Wygląda troszkę, jakby przyładowała podczas manewrów w jakiś betonowy blok i jej się kabina wklęsła;)
Pozdrawiam


hehe no fakt dośc mocno to widac ;), ale za to jakie ciekawe spostrzeżenie ;) faktycznie  kapke wklęsła;).
Pozdrawiam.
Nikon D60+18-55 II
PMR Twintalker 5710 X2 (Niezawodna łączność na szlaku i w terenie)
Sony Full HD HDR-CX-115 (uzupełnienie siatki jakością FUll HD)

Offline JONIN_EZT

  • Wiadomości: 918
  • Dalej student. Linia 202 maker
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Modernizacja EW60
« Odpowiedź #9 dnia: 22 Kwietnia 2007, 21:52:51 »
Dodam jeszcze że kabina została też zmieniona ale zdjęc nie znalazłem i nie posiadam.

To kwestia gustu inni wolą inny wygląd a inni jeszcze inny. Szczerze to mi sie podobał stary wygląd nawet mimo tego że był brud. Możliwe że po prostu jakoś wole starsze wyglądy niż te nowoczesne.

Wiadomo ludzie wolą nowoczesny wyremontowany tabor. Nie wiem tylko jak bardzo się zmieniła ta EWa od wewnątrz i co jeszcze nowego posiada. Jak zdobędę trochę więcej danych na ten temat to napisze.

Zobaczymy jak się będą spisywac. Ja myślę że będzie lepsza niż wcześniej mimo ze na lata 90 to była dobra maszyna tylko niestety się nie sprawdziła na SKM z powodu tego iż uznano że kible będą standartowym taborem na SKM. Może gdyby się sprawdziła to możliwe że by się wywyższyła i by wyprodukowali ich więcej. Ale nie gdybajmy co by było a co by nie było bo i tak to do niczego nie doprowadzi.

Jak już mówiłem zobaczymy jak się będą sprawdzac.

Pozdrawiam

Jeszcze jedno info
Dowiedziałem się jeszcze że drzwi będą miały guziki otwierania drzwi przez pasażera (tak jak w nowych autobusach)
Linia 202
Układ torowy (tory główne) - 100%
Układ torowy (reszta) - 15%

Offline MuNiO

  • Wiadomości: 444
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Modernizacja EW60
« Odpowiedź #10 dnia: 22 Kwietnia 2007, 23:04:11 »
jestem ciekaw kiedy zaliczy pierwszy defekt jak to bywa z odmlodzonymi jednostkami

Offline Kozi

  • Wiadomości: 791
  • Prosto z Serca Europy...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Modernizacja EW60
« Odpowiedź #11 dnia: 23 Kwietnia 2007, 10:47:16 »
Niektórzy prezentują tu styl znanego z PMK MzO. Wszystko co nowoczesne/zmodernizowane jest beee, brzydkie, syf i wogóle pasażerowie sie brzydzą nowoczesnościa. Śmiesza mnie tego typu komentarze. Ludzie patrzą na wygląd. Jest to dla nich wyznacznik nowoczesności. Wam to nie musi sie podobać. Kolei Mazowieckich to nie obchodzi, pasażerów to nie obchodzi i mnie też to nie obchodzi. Mi sie bardzo podoba bo ważne, że jeździ.

A wy wolelibyście klimatową EW60 z normalnym czołem, pordzewiałą i może żeby zgniła w Trójmieście.
"... W Moich Snach Wciąż WŁOSZCZOWA !!!"

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4330
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 307
Modernizacja EW60
« Odpowiedź #12 dnia: 23 Kwietnia 2007, 13:03:34 »
Nie tak do końca ale moim zdaniem starszy wygąd był ok i pulpit tez. Teraz to wygląda jak "świnia z duzym ryjem".
Ale pamięć o starej ewuszce nigdy nie zginie :) tylko poprawic teksturki okien trza. http://members.lycos.co.uk/wlodzimierz/EW60/
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline Kozi

  • Wiadomości: 791
  • Prosto z Serca Europy...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Modernizacja EW60
« Odpowiedź #13 dnia: 23 Kwietnia 2007, 13:12:58 »
Ale co wam ten wygląd przeszkadza? Uczepiliście się tego jak rzep psiej d... ogona. Skoro robili moderne i wymieniali wszystko na nowe to czemu czoła nie mieliby zmienić? Ostro krytykowaliscie MzO za jego tezy a sami lepsi nie jesteście. Trzeba było sie do niej przykuć żeby czoła nie zmienili. Albo lepiej żeby zgniła na Cisowej ale miałaby klimat. O to chodzi? Lepiej żeby zgniło z klimatem, niż żeby naprawili i unowocześnili wizualnie? Jak wy chcecie mieć w tym kraju normalna kolej? Jak dla was wszystko co stare ma klimat jest super extra cool, a nowe i wyglądające nowocześnie to jakis shit pozbawiony klimatu.

Apeluje do Wszystkich MK: Nie Modernizacjom !! Niech zgnije/rozsypie się !! Przynajmniej klimat zachowa !!

Tu widać, że Polakowi nie dogodzi. Jakby nie było zawsze cos źle, nie pasuje itp.

Żenada
"... W Moich Snach Wciąż WŁOSZCZOWA !!!"

Offline MuNiO

  • Wiadomości: 444
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Modernizacja EW60
« Odpowiedź #14 dnia: 23 Kwietnia 2007, 14:21:20 »
Kozi - nadal nie rozumiesz ze pod spodem to stary trup z przestarzalymi ukladami itp

Offline Kozi

  • Wiadomości: 791
  • Prosto z Serca Europy...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Modernizacja EW60
« Odpowiedź #15 dnia: 23 Kwietnia 2007, 14:53:01 »
A co przebudowywałeś je, że wiesz iz to stary trup?
"... W Moich Snach Wciąż WŁOSZCZOWA !!!"

hunter

  • Gość
Modernizacja EW60
« Odpowiedź #16 dnia: 23 Kwietnia 2007, 17:21:12 »
Cytat: "MuNiO"
Kozi - nadal nie rozumiesz ze pod spodem to stary trup z przestarzalymi ukladami itp


Pasażerowie najczęściej oceniają jakość po wyglądzie zewnętrznym (np. nowoczesne wnętrze, farba w porównaniu z poprzednimi zugami, w których byli), a nie po tym, co ma skład pod spodem.

Offline JONIN_EZT

  • Wiadomości: 918
  • Dalej student. Linia 202 maker
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Modernizacja EW60
« Odpowiedź #17 dnia: 23 Kwietnia 2007, 17:54:49 »
Mamy nadzieje że symkowa EW60 wraz z EW58 się pojawią na naszych trasach.

Tak niestety nowoczesnośc "dobija" niby jest to super nowoczesne a jednak defekty są. Chociażby spojrzec na takie kible. Naprawde muszą dużo jeździc żeby miały defekt a takie nowoczesne no nawet ta 14WE niby też dobra a już miała troche napraw. Z innej strony wyświetlacze. U mnie na SKM to wyświetlacze to też szybko mają defekty.

Nie wiem czy po prostu kiedyś lepiej cały tabor budowano albo czy teraz nie można tego wykonac jak trzeba. Wystarczy spojrzec na nasz tabor. Siudemki Gagariny itd. No maszyny są super i bez tych nowości i tak zawsze będą dobre.
Linia 202
Układ torowy (tory główne) - 100%
Układ torowy (reszta) - 15%

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
Modernizacja EW60
« Odpowiedź #18 dnia: 23 Kwietnia 2007, 18:48:39 »
Cytat: "JONIN_EZT"
Wystarczy spojrzec na nasz tabor. Siudemki Gagariny itd. No maszyny są super i bez tych nowości i tak zawsze będą dobre.


Chyba jesteś mało zorientowany jeśli chodzi o defekty lokomotyw. Z własnych obserwacji mogę napisać, że nie ma dnia, żeby jakaś lokomotywa nie zdefektowała...

Offline Profeta

  • Wiadomości: 632
  • CM Czechowice-Dziedzice
    • Zobacz profil
    • http://my.opera.com/akvin-profeta/
  • Otrzymane polubienia: 1
Modernizacja EW60
« Odpowiedź #19 dnia: 23 Kwietnia 2007, 19:24:36 »
Cytat: "JONIN_EZT"
Tak niestety nowoczesnośc "dobija" niby jest to super nowoczesne a jednak defekty są. Chociażby spojrzec na takie kible. Naprawde muszą dużo jeździc żeby miały defekt a takie nowoczesne no nawet ta 14WE niby też dobra a już miała troche napraw. Z innej strony wyświetlacze. U mnie na SKM to wyświetlacze to też szybko mają defekty.

A znasz nową konstrukcję, która się na początku nie psuła? Skoro stare kible też się psują to chyba nic dziwnego w tym, że 14WE się na początku eksploatacji psuje. W końcu nie przechodziła jakiegoś okresu próbnej eksploatacji i wszystko musi wyjść w praniu. Jaki był w końcu zakres modernizacji wnętrzności EW60? Klimatyzacja tylko dla mechanika, czy całość?
A na koniec. Rozumiem, że nikt nie kupi samochodu o nowszej stylistyce niż Polonez, bo nie będzie klimatu i jadąc straci duszę? ;>
Pozdrawiam!
EP05 (100%), EU05 (100%), Projekt 201E (100%), Kabina SU46/SP47 (100%), Kabina 4E (100%), 104E (100%), Traxx F140MS (100%), Eurosprinter ES64F4 (80%).
www.my.opera.com/akvin-profeta

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Modernizacja EW60
« Odpowiedź #20 dnia: 23 Kwietnia 2007, 19:47:36 »
Cytat: "JONIN_EZT"
Nie wiem czy po prostu kiedyś lepiej cały tabor budowano albo czy teraz nie można tego wykonac jak trzeba. Wystarczy spojrzec na nasz tabor. Siudemki Gagariny itd. No maszyny są super i bez tych nowości i tak zawsze będą dobre.


To prosty przykład - EP09-001 pierwsze dwa lata eksploatacji wiecej stała niż jezdziła. A i dzis czesto epoki zostaja na szlaku i tak jest ze wszystkimi lokomotywami.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline Loui

  • Wiadomości: 238
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Modernizacja EW60
« Odpowiedź #21 dnia: 23 Kwietnia 2007, 21:05:33 »
Przecież mogli zmodernizować bez zmiany czoła i kabiny, co im to przeszkadzało. Ciekawe jak kabina wygląda w środku, pewnie dostała pulpit al'a EN57-20xx i pewnie ten tragiczny fotel też - współczuje tym co będą na nim siedzieć, zwłaszcza jeśli ktoś jest niski.
Koleje Mazowieckie
Sekcja Warszawa Grochów
Maszynista

Offline JONIN_EZT

  • Wiadomości: 918
  • Dalej student. Linia 202 maker
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Modernizacja EW60
« Odpowiedź #22 dnia: 24 Kwietnia 2007, 16:11:11 »
Z defektów to wiem tyle ile pisza na ten temat. Nie wiem albo ja nie doczytuje wszystkiego.

O wnętrzu to jeszcze sie dowiem bo na razie to tylko co do wyglądu zewnętrzego i o paru dodatkach wiem.
Linia 202
Układ torowy (tory główne) - 100%
Układ torowy (reszta) - 15%

Offline JONIN_EZT

  • Wiadomości: 918
  • Dalej student. Linia 202 maker
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Modernizacja EW60
« Odpowiedź #23 dnia: 28 Kwietnia 2007, 20:02:22 »
A Teraz Kolejne Info o EW60
Teraz troszkę o wnętrzu

Całkowicie wewnątrz wygląda podobnie i zostało wprowadzonych pare zmiań dokładnie. Ścianki działowe (te same co były) zostały wzbogacone dodatkowo o szybę w miejscach gdzie było pusto przy ściankach (od połowy do sufitu).
Dodano przedział na rowery (nie jestem pewien czy wcześniej też istniał taki przedział). Siedzenia są zielone z logo Kolejne Mazowieckie KM. Największa nowośc to wprowadzenie klimatyzacji. Jeżeli chodzi o techniczne sprawy to jedynie wiem że prędkośc maksymalna nie uległa zmianie.

P.S przepraszam że tak post pod postem.

I jeszcze dodatkowo nowe fotki z jazdy próbnej z Siedlc
http://www.skm24.yoyo.pl/images/photoalbum/ew60-002_1.jpg
http://www.skm24.yoyo.pl/images/photoalbum/ew60-002_2.jpg
http://www.skm24.yoyo.pl/images/photoalbum/ew60-002_3.jpg
http://www.skm24.yoyo.pl/images/photoalbum/ew60-002_4.jpg
http://www.skm24.yoyo.pl/images/photoalbum/ew60-002.jpg
http://www.skm24.yoyo.pl/images/photoalbum/ew60-002_5.jpg

pozdrawiam
Linia 202
Układ torowy (tory główne) - 100%
Układ torowy (reszta) - 15%

Offline Darth Luk

  • Wiadomości: 367
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Modernizacja EW60
« Odpowiedź #24 dnia: 28 Kwietnia 2007, 21:06:54 »
Ja niektórych nie rozumiem, jak tak to nażekają że kolej się nie rozwija, a jak się rozwija (modernizuje) to znowu narzekają. Ciekawe jak im dogodzić?
Zapraszam na Mgławicę Mocy http://mglawicamocy.pl

Offline Bogumil.S

  • Wiadomości: 148
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Modernizacja EW60
« Odpowiedź #25 dnia: 04 Maja 2007, 21:28:19 »
Mi takie "lekkie" modernizacje się podobają ale jakby było coś podobnego do TGV to bym nie wytrzymał.
Pozdrawiam

Offline RooteK

  • Wiadomości: 1238
    • Zobacz profil
    • Nieoficjalna strona węzła kolejowego Jaworzno.
  • Otrzymane polubienia: 21
Modernizacja EW60
« Odpowiedź #26 dnia: 05 Maja 2007, 10:06:42 »
Ja do samej modernizacji bym się nie czepiał lecz do tego iż nie podobają mi się takie nowoczesne pudła i kabiny. Ja tam wole stare dobre kanciaste pudło od byka i te kabiny w których jest ze 100-tysięcy wajch i przełączników zamiast jednego drążka którym sterujesz lokiem jak kolejką elektryczną :P

Offline JONIN_EZT

  • Wiadomości: 918
  • Dalej student. Linia 202 maker
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Modernizacja EW60
« Odpowiedź #27 dnia: 14 Maja 2007, 20:33:22 »
EW60 już w swoim pierwotnym składzie 001 już wyjechał na próbne trasy razem z 002 i oczywiście fotki

http://transport.asi.pwr.wroc.pl/1-25157.html
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/1-25156.html

jeszcze jedna fotka
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/0.1A/tournee.php?p=25201
Linia 202
Układ torowy (tory główne) - 100%
Układ torowy (reszta) - 15%

Offline JONIN_EZT

  • Wiadomości: 918
  • Dalej student. Linia 202 maker
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Modernizacja EW60
« Odpowiedź #28 dnia: 16 Maja 2007, 22:36:55 »
no to mamy już artykuł o EW60 pierwsze zdjecie kabiny.
http://www.rynek-kolejowy.pl/?p=wiecej&id=5634

Kiedyś myślano o rozruchu impulsowym no to teraz już mamy w EW60
więcej jest w artykule napisane
Linia 202
Układ torowy (tory główne) - 100%
Układ torowy (reszta) - 15%

Offline Profeta

  • Wiadomości: 632
  • CM Czechowice-Dziedzice
    • Zobacz profil
    • http://my.opera.com/akvin-profeta/
  • Otrzymane polubienia: 1
Modernizacja EW60
« Odpowiedź #29 dnia: 16 Maja 2007, 22:49:39 »
Cieszy mnie postęp technologiczny (że tak powiem ;) ) jaki dokonał się w kabinie. Chodzi mi o prędkościomierz i nastawnik. Niestety w EN57-20XX te dwa istotne elementy "zostały po staremu". Tutaj to już wygląda na w pełni nowoczesny pulpit. Nie wspominając już o klimatyzacji...
Teraz zostaje mi tylko czekać na komentarze jaka ta kabina jest nieklimatyczna :).
Pozdrawiam!
EP05 (100%), EU05 (100%), Projekt 201E (100%), Kabina SU46/SP47 (100%), Kabina 4E (100%), 104E (100%), Traxx F140MS (100%), Eurosprinter ES64F4 (80%).
www.my.opera.com/akvin-profeta