Autor Wątek:  Weekend'owe screeny z prac nad nową TRAKCJĄ  (Przeczytany 24200 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline bohunIC

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1407
  • Ну погоди
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Weekend'owe screeny z prac nad nową TRAKCJĄ
« dnia: 15 Kwietnia 2007, 18:01:50 »


Offline Żuk

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1085
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Weekend'owe screeny z prac nad nową TRAKCJĄ
« Odpowiedź #1 dnia: 15 Kwietnia 2007, 18:07:11 »
No Panie Bohunie piękna sprawa z tą nową trakją. A jak planujesz dawać inne nazwy trakcji czy będzie wystarczało podmienić pliki w symku?

Offline uetam

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2641
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Weekend'owe screeny z prac nad nową TRAKCJĄ
« Odpowiedź #2 dnia: 15 Kwietnia 2007, 18:57:24 »
Szkoda tylko ze zostala stara tekstura betonu...

Offline JONIN_EZT

  • Wiadomości: 918
  • Dalej student. Linia 202 maker
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Weekend'owe screeny z prac nad nową TRAKCJĄ
« Odpowiedź #3 dnia: 15 Kwietnia 2007, 19:19:30 »
Witam

jak dla mnie (z wnioskowania ze screenów) te nowe wysięgniki za bardzo "patykowate". Mogłyby byc troszke grubsze. Ale izolatory i kable na wysięgnikach końca sekcji to juz super są.

pozdrawiam
Linia 202
Układ torowy (tory główne) - 100%
Układ torowy (reszta) - 15%

Offline bohunIC

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1407
  • Ну погоди
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Weekend'owe screeny z prac nad nową TRAKCJĄ
« Odpowiedź #4 dnia: 15 Kwietnia 2007, 23:00:30 »

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Weekend'owe screeny z prac nad nową TRAKCJĄ
« Odpowiedź #5 dnia: 16 Kwietnia 2007, 07:35:37 »
@Bohun, guzik widzę na tych screenach.
Po pierwsze primo, mam gó...... monitor. Ciemno świeci.
Po drugie ale też primo, mam kiepski wzrok.
Po trzecie - to zależy już od Ciebie - kontrast między burym niebem i szarymi, burymi elementami trakcji jest żaden. To oznacza, że bardzo trudno ocenić Twoją pracę, a wręcz do tego zniechęca.
Pomimo tego że niebo jest piękne i klimatyczne, to zmień je na coś bardziej jasnego i gładkiego. Wyeksponujesz dzięki temu swoją pracę na pierwszy plan ( trakcję jakby ktoś nie wiedział ), bo przecież konia przed zakupem nie ogląda się po ciemku.

PS1: Miało być na wesoło, na temat i broń Boże obraźliwie.
PS2: Ponieważ nie ma Cię w kraju, a w opisie masz Oppeln napisz gdzie to jest?

Offline bohunIC

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1407
  • Ну погоди
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Weekend'owe screeny z prac nad nową TRAKCJĄ
« Odpowiedź #6 dnia: 16 Kwietnia 2007, 08:13:12 »
Cytat: "Krzysiek626"
@Bohun, guzik widzę na tych screenach.
Po pierwsze primo, mam gó...... monitor. Ciemno świeci.
Po drugie ale też primo, mam kiepski wzrok.
Po trzecie - to zależy już od Ciebie - kontrast między burym niebem i szarymi, burymi elementami trakcji jest żaden. To oznacza, że bardzo trudno ocenić Twoją pracę, a wręcz do tego zniechęca.
Pomimo tego że niebo jest piękne i klimatyczne, to zmień je na coś bardziej jasnego i gładkiego. Wyeksponujesz dzięki temu swoją pracę na pierwszy plan ( trakcję jakby ktoś nie wiedział ), bo przecież konia przed zakupem nie ogląda się po ciemku.

PS1: Miało być na wesoło, na temat i broń Boże obraźliwie.
PS2: Ponieważ nie ma Cię w kraju, a w opisie masz Oppeln napisz gdzie to jest?




Lepiej? Oppeln to Opole po niemiecku ;) A jestem w Peterborough UK.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Weekend'owe screeny z prac nad nową TRAKCJĄ
« Odpowiedź #7 dnia: 16 Kwietnia 2007, 15:47:15 »
Dzięki @BohunIC, co perawda to nie dokońca jak chciałem, ale zawsze coś. Dorwałem też inny monitor 19 cali i takie mam skojarzenia:
Te wysięgniki jakieś cienkie i parę osób też tak pisało. Fajne na dole słupa są cokoły. Za to końce sekcji wyglądają jak namalowane w paincie, Obciążniki są nienaturalne. Część zabezpieczająca przed upadkiem po zerwaniu obciążenia wygląda jak namalowana ołówkiem.  Postrzępione są skośne i bliskie poziomu linie na screenach, to nie Twoja wina, tylko brak antyaliasingu i filtru anizotropowego. Izolatory są z kolei ( no bo skąd mają być?) za ciężkie i za masywne.
Może moje zdanie jest krzywdzące, być może jak odpalisz scenerię to jest tak jak powinno być. Zobaczymy jak będzie dalej.
Pozdrawiam
PS Łódź po niemiecku nazywała się Litzmanstadt, ale ja się nie odważę napisać tak w profilu.

Offline bohunIC

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1407
  • Ну погоди
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Weekend'owe screeny z prac nad nową TRAKCJĄ
« Odpowiedź #8 dnia: 10 Czerwca 2007, 14:37:29 »
Troszke aktualizacji z prac po dluzszej przerwie!



Offline JONIN_EZT

  • Wiadomości: 918
  • Dalej student. Linia 202 maker
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Weekend'owe screeny z prac nad nową TRAKCJĄ
« Odpowiedź #9 dnia: 10 Czerwca 2007, 16:38:14 »
no nieźle powiem że dobra robota. Bardzo mi się podobają wysięgniki Półskompensowanej których tutaj w symku brakowało. Jedynie co by się przydało zmienic to
obrócic o 90 stopni kratowanie na wysięgnikach bramkowych bo takich w tym kierunku na trasie nie widziałem w realu (screen przed ostatni).
Linia 202
Układ torowy (tory główne) - 100%
Układ torowy (reszta) - 15%

Offline bve2

  • Wiadomości: 195
    • Zobacz profil
    • http://www.admineu07.prv.pl
  • Otrzymane polubienia: 33
Weekend'owe screeny z prac nad nową TRAKCJĄ
« Odpowiedź #10 dnia: 10 Czerwca 2007, 19:32:27 »
No brakowalo rowniez odgromnikow i uziemienia(zerowania), a teraz sa , moje gratulacje.

Offline bohunIC

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1407
  • Ну погоди
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Weekend'owe screeny z prac nad nową TRAKCJĄ
« Odpowiedź #11 dnia: 12 Czerwca 2007, 22:53:31 »
Cytat: "admineu07"
No brakowalo rowniez odgromnikow i uziemienia(zerowania), a teraz sa , moje gratulacje.


Powracajac do PRIV, jest juz zrobiona cala trakcja w T3D, oraz inc wiec mozna wstawiac do woli, sa jeszcze odciagi i kotwienia, LPN i inne bajery heh. Na potrzeby mojej zachcianki czyli odcinka Kluczbork - Fosowskie który sie robi jak jest czas kilka wariantów trakcji wokól przyszlej stacji Szumirad, trasa ta jest o tyle ciekawa ze jeden z 2 torów zostal pozbawiony trakcji co dodaje klimatu, ponizej kilka screenów z polskiej rzeczywistosci XXI wieku. Screeny sa jedynie elementem pokazowym i niemaja nic wspólnego z realna trasa, chodz bardzo ja przypominaja.

 

Offline bve2

  • Wiadomości: 195
    • Zobacz profil
    • http://www.admineu07.prv.pl
  • Otrzymane polubienia: 33
Weekend'owe screeny z prac nad nową TRAKCJĄ
« Odpowiedź #12 dnia: 13 Czerwca 2007, 17:55:26 »
A jak sie ma sprawa z FPS- em przy nowej trakcji? Spadek ,wzrost czy bez zmian?(w porownaniu ze stara trakcja).

Offline bohunIC

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1407
  • Ну погоди
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Weekend'owe screeny z prac nad nową TRAKCJĄ
« Odpowiedź #13 dnia: 13 Czerwca 2007, 20:04:59 »
Cytat: "admineu07"
A jak sie ma sprawa z FPS- em przy nowej trakcji? Spadek ,wzrost czy bez zmian?(w porownaniu ze stara trakcja).


Zeby byc szczerym to nie zauwazylem zmian na lepsze lub gorsze, poniewaz pracuje od pewnego czasu na laptopie, który nie ma przyspieszenia AGP ma slaba zintegrowana grafe a mimo to ze stalowymi slupami na wiekszosci scenerii które mamy dostepne FPS nie spadl mi nizej jak 15. Wystawie wkrótce do testów kilka modeli: rurowe i teowniki na slupach betonowych i stalowych do testów, bo sam niejestem w stanie okreslic wzrostu czy spadku FPS, to musi byc normalny desktop, który korzysta z separowanej karty grafiki z przyspieszeniem AGP, co do exe to uzywam z paczki Mariusza i Defilera, na nim dziala jak wspominalem plynnie.

PZDR

Opanuj się co do avatarów. Wszelkie tego typu animacje będą usuwane. Jesli się to powtórzy zostanie odebrana Ci możliwość wyświetlania avatarów.
Oli_EU

Offline uetam

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2641
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Weekend'owe screeny z prac nad nową TRAKCJĄ
« Odpowiedź #14 dnia: 13 Czerwca 2007, 22:49:20 »
Spadek bankowo bedzie o 1-2 fps.

Offline bohunIC

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1407
  • Ну погоди
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Weekend'owe screeny z prac nad nową TRAKCJĄ
« Odpowiedź #15 dnia: 13 Czerwca 2007, 23:13:17 »
Cytat: "Mateu"
Spadek bankowo bedzie o 1-2 fps.


To niewiele szczególnie ze w zamian dostaniemy duzo lepsze wizualnie wykonanie niz tylko textura z kanalem alpha w pliku tga.

Offline bohunIC

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1407
  • Ну погоди
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Weekend'owe screeny z prac nad nową TRAKCJĄ
« Odpowiedź #16 dnia: 19 Lipca 2007, 22:08:15 »
Potestujcie sobie słupy betonowe z wysięgnikami rurowymi i wysiegniki do bramek, są też odciągi.

http://www.speedyshare.com/951753470.html
http://eu07.pl/imageshack.us/img406/tr1fi8.jpg

Uważajcie na fakt iż pliki zostaną podmienione po bezpośrednim skopiowaniu folderu do maszymy! Zróbcie sobie kopie folderu MODELS/TR  SCENERY/TR

A jeszcze takie słupy stalowe są fajne ;)


Offline bohunIC

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1407
  • Ну погоди
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Weekend'owe screeny z prac nad nową TRAKCJĄ
« Odpowiedź #17 dnia: 26 Lipca 2007, 16:56:46 »


Taki slup betonowy wykombinowalem! Podoba sie? jest w pelni wymodelowany jak prawdziwy. Musze sie pozbierac i poskladac ta cala trakcje w koncu bo taki burdel mam na dysku ze jeszcze tydzien i moze nieoczeiwanie ''pasc'' a tego bym nie zniosl. jak macie jakies uwagi to piszcie cos moge poprawic.

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Weekend'owe screeny z prac nad nową TRAKCJĄ
« Odpowiedź #18 dnia: 26 Lipca 2007, 18:21:26 »
Słup jak to ktoś kiedyś powiedział cud miód i orzeszki :> .
Nie mam zbyt dużego zbliżenia słupa ale mógłbyś dodać troszkę rozmazanej rdzy na betonie w pobliżu mocowań wysięgników sieci :) np tak jak tu :
. A tak to wszystko pięknie :).
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline RooteK

  • Wiadomości: 1238
    • Zobacz profil
    • Nieoficjalna strona węzła kolejowego Jaworzno.
  • Otrzymane polubienia: 21
Weekend'owe screeny z prac nad nową TRAKCJĄ
« Odpowiedź #19 dnia: 26 Lipca 2007, 19:12:17 »
Tylko to podwieszenie ze starej textury alpha okropne... takie kwadratowe. Najlepiej wymodeluj to w 3D. (chodzi mi o ten element co trzyma druty  i łączy się z rurą wysięgnika)

Offline bohunIC

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1407
  • Ну погоди
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Weekend'owe screeny z prac nad nową TRAKCJĄ
« Odpowiedź #20 dnia: 26 Lipca 2007, 19:58:54 »
Cytat: "glowawojtas0"
Tylko to podwieszenie ze starej textury alpha okropne... takie kwadratowe. Najlepiej wymodeluj to w 3D. (chodzi mi o ten element co trzyma druty  i łączy się z rurą wysięgnika)


Niema problemu! moge to wymodelowac ale tylko mocne kompy pociagna ten zestaw wysiegnikow! Ja z wysiegnikami rurowymi i slupami stalowymi niechwalac sie mam w Quarku 28fps ale placisz to wymagasz ;) Zrobie ladna texture i bedzie wygladac realistycznie pozatym chce jak najmniej poly.

Offline RooteK

  • Wiadomości: 1238
    • Zobacz profil
    • Nieoficjalna strona węzła kolejowego Jaworzno.
  • Otrzymane polubienia: 21
Weekend'owe screeny z prac nad nową TRAKCJĄ
« Odpowiedź #21 dnia: 26 Lipca 2007, 20:36:59 »
OK może by o taka textura alpha jak jest. Tylko, żeby nie wyglądała tak kwadratowo ;) Bardziej wygładzona jak grafika w corelu...

Offline bohunIC

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1407
  • Ну погоди
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Weekend'owe screeny z prac nad nową TRAKCJĄ
« Odpowiedź #22 dnia: 26 Lipca 2007, 21:19:50 »
Cytat: "glowawojtas0"
OK może by o taka textura alpha jak jest. Tylko, żeby nie wyglądała tak kwadratowo ;) Bardziej wygładzona jak grafika w corelu...


Mowisz masz ---

tak chyba zostanie!

Offline RooteK

  • Wiadomości: 1238
    • Zobacz profil
    • Nieoficjalna strona węzła kolejowego Jaworzno.
  • Otrzymane polubienia: 21
Weekend'owe screeny z prac nad nową TRAKCJĄ
« Odpowiedź #23 dnia: 26 Lipca 2007, 21:37:30 »
O wiele lepsze :) No, lepsze od poprzedniego :) Polubiłem chyba sieć trakcyjną ;D

Offline bohunIC

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1407
  • Ну погоди
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Weekend'owe screeny z prac nad nową TRAKCJĄ
« Odpowiedź #24 dnia: 02 Października 2007, 21:35:44 »
Trakcja na 120km/h Teowniki słupy betonowe i stalowe skonczylem i mam zamiar wydać paczke jeszcze w tym tygodniu. Sa zrobione tą samą metodą jak stara trakcja i ma te same nazwy wiec wszystko sie podmienia i wyswietla jak powinno być. Dodane zostały iskrowniki, odgromniki i zerowanie.
Co do odciągów to jest teraz h=1.4, kotwienie h=0.75. Sa w pełni wymodelowane aby dodać nieco klimatu na trasach!

 


Tak to mniej wiecej wyglada w Quarku.



A tu w Jelitkowie modernizują trakcje, słupy nowe już wstawili, wysiegniki zrobią na wiosne ;)



« Ostatnia zmiana: 04 Października 2007, 23:48:46 wysłana przez bohunIC »

Offline bohunIC

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1407
  • Ну погоди
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Weekend'owe screeny z prac nad nową TRAKCJĄ
« Odpowiedź #25 dnia: 06 Października 2007, 15:25:33 »
A to juz Quark, po modernizacji i dostosowaniu na 160km/h


Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
Odp: Weekend'owe screeny z prac nad nową TRAKCJĄ
« Odpowiedź #26 dnia: 06 Października 2007, 21:07:12 »
bohun, czy ta nowa trakcja będzie w osobnych plikach, tak żeby można było stosować wybiórczo, czy też zamieniasz stare pliki. IMHO to możnaby tak zrobić, że starą trakcję z kątownikami zamienić, a wszystkie nowe słupy dać jako osobne pliki. No chyba, że robisz to na zasadzie podmiany tekstury do jednego modelu. Czy możesz się wypowiedzieć?
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline bohunIC

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1407
  • Ну погоди
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Weekend'owe screeny z prac nad nową TRAKCJĄ
« Odpowiedź #27 dnia: 06 Października 2007, 21:11:20 »
bohun, czy ta nowa trakcja będzie w osobnych plikach, tak żeby można było stosować wybiórczo, czy też zamieniasz stare pliki. IMHO to możnaby tak zrobić, że starą trakcję z kątownikami zamienić, a wszystkie nowe słupy dać jako osobne pliki. No chyba, że robisz to na zasadzie podmiany tekstury do jednego modelu. Czy możesz się wypowiedzieć?

Jest zrobione tak że, plik -3D.T3D to sam wysiegnik [teownik domyślnie], STB1.T3D to słup [betonowy domyślnie], po złożeniu w plik inc który zostaje bez zmian otrzymujemy to co na screenach ;) Wszystko jest po staremu w plikach, tylko wykonanie troche lepsze, ale to Wy ocenicie. Na razie sie testuje jeszcze. A dojdą pojedyńcze plik inc dla rozróżnienia rurowe, teownikowe czy te na 160km/h, iskrowniki, zerowanie, we8 - 9 itd. Jesli jakieś uwagi czy pytania chetnie odpowiem!

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
Odp: Weekend'owe screeny z prac nad nową TRAKCJĄ
« Odpowiedź #28 dnia: 06 Października 2007, 23:41:51 »
Czyli jak rozumiem niekoniecznie zmieniasz sam model, ale wymieniasz plik .inc. Oprócz tego będą osobne pliki .t3d dla niektórych nowych elementów (wysięgniki rurowe) + nowe pliki .inc gdy będzie np trzeba zminić teksturę słupa. Czy dobrze zrozumiałem?
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline bohunIC

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1407
  • Ну погоди
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Weekend'owe screeny z prac nad nową TRAKCJĄ
« Odpowiedź #29 dnia: 13 Października 2007, 17:05:31 »





Słupy skończyłem, wysięgniki i kotwy i odciągi. Musze dodać bramki i zwisy ale to już chwila moment, także tak bedzie wyglądać szlak na 160km/h w mojej scenerii nad którą pracuje!