Wygląda, na to, że dla zastrzelania jednej osoby używasz armaty. Niepotrzebnie, prościej jest właśnie zrobić to poprzez eventy, niż poprzez jakieś kmbinacje alpejskie.
Rozumiem, Cię co chcesz uzyskać, tylko sposób w jaki chcesz to zrobić, jest mało sensowny. Raczej proponuję się zastaowić nad eventami, będzie prościej, czyściej i wygodniej.
Mało osób grzebało w inc zwrotki, a chyba żadna nie próbowała, aby na dzień dobry zwrtoka była przełączona w bok. Więc jeżeli chodzi o mnie, to byłaby improwizacja, skutek niepewny i duża strata czasu. Po co tak
robić, skoro w ok. minutę mogę napisać pewny event?
W podanym przeze mnie kilka postów wyżej linku, masz prawie gotowe rozwiązanie eventów.
Link:
http://www.eu07.pl/forum/viewtopic.php?t=5154
event KeyCtrl01 multiple 3.0 none zwr01+ endevent
event KeyCtrl02 multiple 3.0 none zwr01- endevent
Skutek:
po uruchomieniu scenerii po naciśnięciu Shift+1 zwrotka ta powinna się przełączyć po 3 sekundach od momentu naciśnięcia. Jak Shift+2, to zwrotka przełącza się do stanu pierwotnego.
To tak na próbę.
Zamiast zwr01 wpisać wystarczy zw130 i będzie dobrze, czyli:
event KeyCtrl01 multiple 3.0 none zw130+ endevent
event KeyCtrl02 multiple 3.0 none zw130- endevent
Widać z tego, że przełączanie zwrtotki jest ręczne, aby było automatyczne musisz przypisać jakiś event do toru. Poczytaj o event0,event1,even2.
Jak to wykonać:
I.
1)Wybieram sobie jakiś tor, który postawiony jest przed tą zwrotką np.
node -1 0 szlak_1 track normal 100.0 1.435 0.25 25.0 20 0 flat vis
Rail_screw_used1 4 TpBpS-new2.tex 0.2 0.5 1.1
6222.49 -12.0 3398.66 0.0 //point 1
-0.941406 0.0 -0.941406 //control vector 1
0.941406 0.0 0.941406 //control vector 2
6219.66 -12.0 3395.84 0.0 //point 2
0
endtrack
2)Teraz przypisuję ewent do niego:
node -1 0 szlak_1 track normal 100.0 1.435 0.25 25.0 20 0 flat vis
Rail_screw_used1 4 TpBpS-new2.tex 0.2 0.5 1.1
6222.49 -12.0 3398.66 0.0 //point 1
-0.941406 0.0 -0.941406 //control vector 1
0.941406 0.0 0.941406 //control vector 2
6219.66 -12.0 3395.84 0.0 //point 2
0
event1 pechowa_zwrotka_sie_przelacz
endtrack
W zależności od tego z której strony nadjeżdża pociąg wpisuję:
a)event1- gdy wjadę na tor z kierunku p2 do p1
b)event2-gdy wjadę na tor z kierunku p1 do p2
c)event0-gdy pociąg stoi na torze (nieruchomo)
Lepiej staraj się tylko wybierać a) albo b), gdyż c)niezawsze taki 100% pewny jest.
3)W innym miescju scn piszę co ma robić przypisany event, mianowicie
event pechowa_zwrotka_sie_przelacz multiple 0.0 none zw130+ endevent
Tutaj można przypisać max. 8 zdarzeń, co ma ten event robić np.:
event pechowa_zwrotka_sie_przelacz multiple 0.0 none
zw130+
zw111-
zw100+
zw129-
zw030+
zw230+
zw150-
zw136-
endevent
II.
Można też wykonać to w ten sposób i chyba też powinno to działać na tej zwrotce:
1)Wybieram sobie jakiś tor, który postawiony jest przed tą zwrotką np.
node -1 0 szlak_1 track normal 100.0 1.435 0.25 25.0 20 0 flat vis
Rail_screw_used1 4 TpBpS-new2.tex 0.2 0.5 1.1
6222.49 -12.0 3398.66 0.0 //point 1
-0.941406 0.0 -0.941406 //control vector 1
0.941406 0.0 0.941406 //control vector 2
6219.66 -12.0 3395.84 0.0 //point 2
0
endtrack
2)Teraz przypisuję ewent do niego:
node -1 0 szlak_1 track normal 100.0 1.435 0.25 25.0 20 0 flat vis
Rail_screw_used1 4 TpBpS-new2.tex 0.2 0.5 1.1
6222.49 -12.0 3398.66 0.0 //point 1
-0.941406 0.0 -0.941406 //control vector 1
0.941406 0.0 0.941406 //control vector 2
6219.66 -12.0 3395.84 0.0 //point 2
0
event1 zw130+
endtrack
W zależności od tego z której strony nadjeżdża pociąg wpisuję:
a)event1- gdy wjadę na tor z kierunku p2 do p1
b)event2-gdy wjadę na tor z kierunku p1 do p2
c)event0-gdy pociąg stoi na torze (nieruchomo)
Lepiej staraj się tylko wybierać a) albo b), gdyż c)niezawsze taki 100% pewny jest.
To wszystko.
PS
Żabek ponoć EventLauncher, coby się uruchamiał o określonym czasie hh:mm nie jest zaimplementowany w MaSzynie.