Autor Wątek:  Stawianie obiektów w istniejącej scenerii.  (Przeczytany 4682 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

andrev1989

  • Gość
Stawianie obiektów w istniejącej scenerii.
« dnia: 17 Marca 2007, 20:41:02 »
Witam,

Interesuje mnie zagadnienie dotyczące ustwiania własnych obiektów na sceneriach już istniejących takich jak Quark, Moczniki, Jelitkowo itp. Chodzi mi o np. wstawienie SOKisty gdzieś koło szlaku, bądź Ikaruska na drodze. W jaki sposób mam i gdzie wpisać współrzędne obiektu? Dodam jeszcze, że chodzi mi o model, którego nie było wcześniej w tym miejscu i nie mam tam możliwości zamiany. Chodzi mi głównie o scenerię Jeliktowo, chcę tam sobie na drodze postawić autobusik, ale nie wiem jak? Próbowałem coś w pliku scenrii, ale tam nie ma miejsca na żadne współrzędne.

Z góry dziękuję za odpowiedzi.

Offline PEKAP

  • Wiadomości: 588
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Stawianie obiektów w istniejącej scenerii.
« Odpowiedź #1 dnia: 17 Marca 2007, 20:44:55 »
Musisz znaleźć (np. w szopie track viewer) nazwę kawałka drogi, na który chcesz wstawić dany pojazd i potem dopisać do scenerii taki wpis jak dla pociągu, tylko odnoszący się do np. autobusu na danym odcinku drogi.
-//-

andrev1989

  • Gość
Stawianie obiektów w istniejącej scenerii.
« Odpowiedź #2 dnia: 17 Marca 2007, 21:07:18 »
Kurczę, nie bardzo wiem jak to zrobić. Czy mógłbyś mi to łopatologicznie wytłumaczyć co mam zrobić po włączeniu STV? Ładuję scenerię, naklikam na tą drogę i nie wiem co dalej? Mam edytować źródła, ale które dość sporo mi się tego pokazuje?

Offline PEKAP

  • Wiadomości: 588
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Stawianie obiektów w istniejącej scenerii.
« Odpowiedź #3 dnia: 17 Marca 2007, 21:59:07 »
Przykładowy wpis dla jelitkowa:
trainset none d17 0 0
 node -1 0 walach1 dynamic road\men none kon1 0.0 nobody 6 0 enddynamic
 node -1 0 furman1 dynamic road\men none furmanka1 0.0 nobody 0 0 enddynamic
endtrainset


Musisz mieć najnowszą wersję STV i tam na górze jest taka ikonka - chmurka z literą 'i' i jak przytrzymasz kursor na niej to się wyświetli napis 'wskaźnik'. Klikasz na tę ikonkę a następnie na drogę, wyświetla się okienko z informacją o drodze i w nim znajduje się nazwa. W moim przykładowym wpisie nazwa drogi to d17.
-//-

andrev1989

  • Gość
Stawianie obiektów w istniejącej scenerii.
« Odpowiedź #4 dnia: 17 Marca 2007, 22:21:39 »
Włączam właśnie tą "chmurkę", następnie najeżdżam na element trasy, i co dalej? Naciskam i wyskakuje takie okienko. W jaki sposób z niego mam odczytać taki parametr jaki mi podałeś?


Offline PEKAP

  • Wiadomości: 588
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Stawianie obiektów w istniejącej scenerii.
« Odpowiedź #5 dnia: 17 Marca 2007, 22:43:52 »
Z tego okienka odczytujesz tylko nazwę drogi (i tu jeszcze warunek, że musisz znaleźć drogę nazwaną - ta co jest na screenie to jest bez nazwy). To co Ci przedtem podałem to już gotowy wpis do scenerii (w tym przypadku furmanka), wystarczy jelitkowo otworzyć za pomocą notatnika i poniżej FirstInit umieścić. Nazwę drogi możesz zmienić (w moim wpisie 'd17') i pojazd także.

Np.
Ta sama droga tylko zamiast furmanki jelcz:
trainset none d17 0 0
 node -1 0 auto dynamic road\jelcz Jelcz-pakaszara1 315dumb 0.0 nobody 0 0 enddynamic
endtrainset


Zamykam.
Akvin
-//-