Autor Wątek:  Rożności nt ET22  (Przeczytany 7004 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline MKaczy

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 485
  • ^Służbowe BMW^
    • Zobacz profil
    • http://zyciekolei.blox.pl/html
  • Otrzymane polubienia: 53
Rożności nt ET22
« dnia: 14 Lutego 2007, 21:51:16 »
Cytat: "Maniakus"
Prosze pamiętać że ET22-1118 ma patyki połówkowe i nową kabine. Modele wyglądają extra. Pozdro dla tworzących te modele


A moze posiadasz jakies fotki tej nowej kabiny? :)
"Wsiąść do pociągu... towarowego..." :)
Maszynista - PKP Cargo CTOE-Szczecinek - ET22, 201EK, EU06, EU07, ET41, ET42, SM42, ST44-ko, SM42-6dg, ST48-Da

Offline Profeta

  • Wiadomości: 632
  • CM Czechowice-Dziedzice
    • Zobacz profil
    • http://my.opera.com/akvin-profeta/
  • Otrzymane polubienia: 1
Rożności nt ET22
« Odpowiedź #1 dnia: 14 Lutego 2007, 21:54:09 »
Cytat: "MKaczy"
A moze posiadasz jakies fotki tej nowej kabiny? :)

Z tego co wiem to tam założyli tylko sygnalizację kabinową. Jak będzie okazja to popytam kogoś z ZT.
Na razie, ku mojej rozpaczy, i tak nie mamy zdjęć czechowickich byków na tekstury.
EP05 (100%), EU05 (100%), Projekt 201E (100%), Kabina SU46/SP47 (100%), Kabina 4E (100%), 104E (100%), Traxx F140MS (100%), Eurosprinter ES64F4 (80%).
www.my.opera.com/akvin-profeta

Offline Kozi

  • Wiadomości: 791
  • Prosto z Serca Europy...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Rożności nt ET22
« Odpowiedź #2 dnia: 14 Lutego 2007, 22:03:23 »
Cytat: "EU05"
Rzecz jasna, hak zmienimy. Docelowo żółty wąż będzie mapowany nie ze wspólnej tekstury, ale z zamiennej (replacableskin), dzięki czemu te byki, które żółtego węża nie mają będą miały nałożoną przezroczystość. Efekt? Żółty wąż nie będzie widoczny, czyli go nie będzie. Taki bajer, dzięki któremu osiągniemy większy realizm.


O tych wężykach zapomniałem napisać. Ale jak już wyjasniłeś to dobrze.

Pozdrawiam Wszystkich.

Cytat: "Profeta"
Cytat: "MKaczy"
A moze posiadasz jakies fotki tej nowej kabiny? :)

Z tego co wiem to tam założyli tylko sygnalizację kabinową. Jak będzie okazja to popytam kogoś z ZT.
Na razie, ku mojej rozpaczy, i tak nie mamy zdjęć czechowickich byków na tekstury.


I nic chyba więcej nie zmieniono. No i oczywiście te połówkowe patyki Stemana czy jak to sie pisze.
"... W Moich Snach Wciąż WŁOSZCZOWA !!!"

Offline RooteK

  • Wiadomości: 1238
    • Zobacz profil
    • Nieoficjalna strona węzła kolejowego Jaworzno.
  • Otrzymane polubienia: 21
Rożności nt ET22
« Odpowiedź #3 dnia: 15 Lutego 2007, 12:23:42 »
a będąwersje ze sterowaniem ukrotnym na czole?

Offline ROBO89

  • Wiadomości: 93
    • Zobacz profil
    • Robert Kupis software
  • Otrzymane polubienia: 0
Rożności nt ET22
« Odpowiedź #4 dnia: 15 Lutego 2007, 17:47:55 »
Cytat: "Profeta"
(...)
Z tego co wiem to tam założyli tylko sygnalizację kabinową. Jak będzie okazja to popytam kogoś z ZT.
(...)

A jak na jakiej zasadzie działa ta sygnalizacja kabinowa i gdzie jest w Polsce wykorzystywana?
@ RK Generator wpisów taboru 1.alfa.4 - przeszedł dawno do historii.

Offline MKaczy

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 485
  • ^Służbowe BMW^
    • Zobacz profil
    • http://zyciekolei.blox.pl/html
  • Otrzymane polubienia: 53
Rożności nt ET22
« Odpowiedź #5 dnia: 15 Lutego 2007, 18:07:25 »
Cytat: "glowawojtas0"
a będąwersje ze sterowaniem ukrotnym na czole?

Były, ale sie nie sprawdzily.

Cytat: "ROBO89"
A jak na jakiej zasadzie działa ta sygnalizacja kabinowa i gdzie jest w Polsce wykorzystywana?

ZTCW to w polsce nie jest to stosowane. Natomiast montuje sie to w lokomotywach aby mogły podrózowac za granice (do Czech), gdyz tam jest wymage, posiadanie takiej sygnalizcja kabinowej. Jesli sie myle to poprawcie mnie ;)
"Wsiąść do pociągu... towarowego..." :)
Maszynista - PKP Cargo CTOE-Szczecinek - ET22, 201EK, EU06, EU07, ET41, ET42, SM42, ST44-ko, SM42-6dg, ST48-Da

Offline Radkos07

  • Wiadomości: 297
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Rożności nt ET22
« Odpowiedź #6 dnia: 15 Lutego 2007, 21:22:07 »
Jeden krakowski ED72 (12 lub 13) ma zamontowaną sygnalizację kabinową już od dawna.
Ciężka praca i brak rozrywek sprawią,
ze bedziesz cholernym nudziarzem,
a twoja żona bogatą wdową

Offline prof_klos

  • Wiadomości: 618
  • Już nigdy nie będzie takiego lata...
    • Zobacz profil
    • http://www.prof-klos.yoyo.pl
  • Otrzymane polubienia: 4
Rożności nt ET22
« Odpowiedź #7 dnia: 15 Lutego 2007, 22:02:20 »
Jak taka sygnalizacja funkcjonuje?
Z MaSzyną od 2003!

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Rożności nt ET22
« Odpowiedź #8 dnia: 16 Lutego 2007, 07:08:06 »
Składa się z 5 małych komór, pokazuje sygnał, jaki jest wyświetlany na następnym semaforze, aby mechanik z góry wiedzial że ma np. czerwone.


Jak cosik, to mnie poprawcie :D
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline prof_klos

  • Wiadomości: 618
  • Już nigdy nie będzie takiego lata...
    • Zobacz profil
    • http://www.prof-klos.yoyo.pl
  • Otrzymane polubienia: 4
Rożności nt ET22
« Odpowiedź #9 dnia: 16 Lutego 2007, 07:44:26 »
No właśnie też tak myślałem...
Jest to rewelacyjne rozwiązanie, nie wiem czemu się tego nie stosuje na PKP... No chociażby na najważniejszych liniach.
Z MaSzyną od 2003!

Offline Radkos07

  • Wiadomości: 297
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Rożności nt ET22
« Odpowiedź #10 dnia: 16 Lutego 2007, 15:31:01 »
yyy, bo coś te informacje do kabiny musi przekazywać?? aby coś je mogło odbierać (sygnalizacja kabinowa)??
Ciężka praca i brak rozrywek sprawią,
ze bedziesz cholernym nudziarzem,
a twoja żona bogatą wdową

Offline Gumastic

  • Wiadomości: 44
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Rożności nt ET22
« Odpowiedź #11 dnia: 16 Lutego 2007, 18:20:35 »
W superszybkich typu TGV i podobnych taka sygnalizacja kabinowa to standard, bo mechanik mógłby mieć kłopot z dostrzeżeniem klasycznych sygnałów. Mignąłby tylko taki semafor i mechanik drapałby się w głowę "hmm... jaki kolor tam był...?" :)
A czy wie ktoś jak w Polsce wygląda sprawa jazdy w gęstej mgle? Załóżmy, że mamy takie skrajnie trudne warunki, widoczność jedynie 50 czy 20 metrów. Czy wtedy pociąg może jechać pełną prędkością? Jak wtedy wygląda sprawa widoczności semaforów?

andrev1989

  • Gość
Rożności nt ET22
« Odpowiedź #12 dnia: 16 Lutego 2007, 21:23:22 »
Cytat: "Gumastic"
W superszybkich typu TGV i podobnych taka sygnalizacja kabinowa to standard, bo mechanik mógłby mieć kłopot z dostrzeżeniem klasycznych sygnałów. Mignąłby tylko taki semafor i mechanik drapałby się w głowę "hmm... jaki kolor tam był...?" :)
A czy wie ktoś jak w Polsce wygląda sprawa jazdy w gęstej mgle? Załóżmy, że mamy takie skrajnie trudne warunki, widoczność jedynie 50 czy 20 metrów. Czy wtedy pociąg może jechać pełną prędkością? Jak wtedy wygląda sprawa widoczności semaforów?


Pewnie na radio się jedzie.

Offline danielek

  • Wiadomości: 271
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 7
Rożności nt ET22
« Odpowiedź #13 dnia: 16 Lutego 2007, 21:44:30 »
Każdy  mechanik  zna  swją  linie,  po  której  jedzie  ma  tzw.  "zieloną  kartę" - "znajomośc szlaku".  Po  za  tym  wie,  w  którym  kilometrze  jest  To-tarcza ostzegawcza.
Miłośnik stonek i siódemek :)

Offline Radkos07

  • Wiadomości: 297
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Rożności nt ET22
« Odpowiedź #14 dnia: 17 Lutego 2007, 00:02:47 »
Cytat: "Gumastic"
A czy wie ktoś jak w Polsce wygląda sprawa jazdy w gęstej mgle? Załóżmy, że mamy takie skrajnie trudne warunki, widoczność jedynie 50 czy 20 metrów. Czy wtedy pociąg może jechać pełną prędkością? Jak wtedy wygląda sprawa widoczności semaforów?

Jedziesz normalnie, chyba że masz napisane w rozkazie nt. ograniczenia. Jednakże nigdy nie masz pewności czy ktoś nie zostawił czegoś dużego na torach...

Cytat: "danielek"
Po za tym wie, w którym kilometrze jest To-tarcza ostzegawcza.

Gorzej tylko jak tabliczki z kilometrami są zasypane śniegiem...
Ciężka praca i brak rozrywek sprawią,
ze bedziesz cholernym nudziarzem,
a twoja żona bogatą wdową

Offline programista

  • Wiadomości: 108
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Rożności nt ET22
« Odpowiedź #15 dnia: 17 Lutego 2007, 00:35:41 »
A  co jesli dostrzeze przeszkode we mgle z odleglosci 20 m przy predkosci 80km/h ? Uderzy w nia z predkoscia 80 km/h czyz nie ? Dlatego instalacja sygnałów w kabinie, powinna byc standardem wszedzie . A nie tylko na zachodzie . Choć z drugiej strony we Francji,sa czesciej wypadki kolejowe i sa gorsze niz w Polsce,nas w wypadkach kolejowych ginie,mniej ludzi niz na zachodzie . Co oznacza mamy bardzo dobra kolej . EU07-001 rulezz

Offline prof_klos

  • Wiadomości: 618
  • Już nigdy nie będzie takiego lata...
    • Zobacz profil
    • http://www.prof-klos.yoyo.pl
  • Otrzymane polubienia: 4
Rożności nt ET22
« Odpowiedź #16 dnia: 17 Lutego 2007, 01:45:49 »
Kwestia prędkości. Prędzej zatrzymasz pociąg 'polski' z tą prędkością 60-80 km/h, niż francuski :)
Z MaSzyną od 2003!

Offline hejnal

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 967
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Rożności nt ET22
« Odpowiedź #17 dnia: 17 Lutego 2007, 09:37:54 »
Cytat: "programista"
A  co jesli dostrzeze przeszkode we mgle z odleglosci 20 m przy predkosci 80km/h ? Uderzy w nia z predkoscia 80 km/h czyz nie ?

Głópie pytanie. Będzie szybko spieprzał do przedziału maszynowego. Pytanie czy przy takiej prędkosci zdąży uciec.

Cytat: "programista"
Dlatego instalacja sygnałów w kabinie, powinna byc standardem wszedzie.

A wczym ci to pomoże? Na blokadzie półsamoczynnej bedzie ci padawać sygnał na wjazdowym do stacji a na samoczynnej to masz co kawałek semafor. We mgle to jedynie noktowizor może pomóc.

Offline EU05

  • Wiadomości: 536
  • Tekstury produkuję!
    • Zobacz profil
    • http://www.tgk.rail.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Rożności nt ET22
« Odpowiedź #18 dnia: 17 Lutego 2007, 09:42:34 »
Jeśli na torach będzie stał na przejeździe jakiś pojazd, to sygnalizacja kabinowa w niczym nie pomoże.
Chętnie przyjmę zdjęcia na tekstury lokomotyw serii EU06, EU07, EP07, EP08 a także ET21, ET22, ET40, ET41 i ET42.

Kontakt mailowy.

Offline BLAcKboY

  • Wiadomości: 440
  • Trydencki monarchista
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Rożności nt ET22
« Odpowiedź #19 dnia: 17 Lutego 2007, 14:07:22 »
Cytat: "programista"
(...) Choć z drugiej strony we Francji,sa czesciej wypadki kolejowe i sa gorsze niz w Polsce,nas w wypadkach kolejowych ginie,mniej ludzi niz na zachodzie . Co oznacza mamy bardzo dobra kolej . EU07-001 rulezz

Mamy mniej wypadków, bo pociągów jest mniej, i mniej ofiar, bo mniej ludzi nimi jeździ
My personal favourites: 2TE10, 240 and 750
Fan mjuzjk 1
Fan mjuzjk 2