Autor Wątek:  Ruchome drzwi wagonów  (Przeczytany 11579 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3925
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 277
Ruchome drzwi wagonów
« dnia: 04 Lutego 2007, 23:16:53 »
Patrząc na screeny i wiecie co, ale brakuje mi takiego czegoś w MaSzynie, aby za pomocą odpowiednich eventów zrobić takie coś, a mianowicie otwieranie drzwi w wagonach na stacji, taka mała animacja.
Nie znam się na tym, ale osoby, które grzebały w tych graficznych programach proszę w wolnej chwili o tym pomyśleć. Myślę, że to jest do zrobienia, a byłby bajerek.

Pozdrawiam

Offline prof_klos

  • Wiadomości: 618
  • Już nigdy nie będzie takiego lata...
    • Zobacz profil
    • http://www.prof-klos.yoyo.pl
  • Otrzymane polubienia: 4
Ruchome drzwi wagonów
« Odpowiedź #1 dnia: 04 Lutego 2007, 23:29:20 »
@Mariusz - też kiedyś o tym pomyślałem - animacja otwarcia/zamknięcia drzwi dla wagonów, gdzie się rozsuwają (Bipa, Bdhpumn) już przecież istnieje (EN57).

Myślę, że dobrze byłoby przenieść ten wątek do 'propozycje'.

Mówisz - masz

Andrzej
Z MaSzyną od 2003!

Offline Mariusz W.

  • Wiadomości: 392
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Ruchome drzwi wagonów
« Odpowiedź #2 dnia: 05 Lutego 2007, 11:33:40 »
Każdy model wagonu trzeba byłoby przerabiać. W EN57/EN71/ED72 drzwi mają osobną bryłę, w pozostałych pojazdach (chyba we wszystkich oprócz w/w) drzwi stanowią jedną bryłę wraz c całym pudłem wagonu.

Offline Winger

  • Administrator
  • Wiadomości: 1466
    • Zobacz profil
    • http://www.winger.eu07.pl
  • Otrzymane polubienia: 25
Ruchome drzwi wagonów
« Odpowiedź #3 dnia: 05 Lutego 2007, 11:39:56 »
Moim zdaniem zbyt wiele roboty. Jak wpsomnial Mariusz, wiekszosc modeli (a w zasadzie to wszystkie modele wagonow) trzeba by przerabiac, i przerobki te wcale nie naleza do najlatwiejszych, do tego pewne modyfikacje w kodzie. To jak montowanie klimatyzacji elektronicznej w duzym fiacie - zero uzasadnienia ekonomicznego.
Pozdrawiam,
Winger

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Ruchome drzwi wagonów
« Odpowiedź #4 dnia: 05 Lutego 2007, 11:41:16 »
Dokładnie. Poza tym potrzebne by były działające wskaźniki W4 i wsadzone specjalne AI w wagonach.

A drzwi dwójłomne da radę podobno zrobić (choć nikt nie próbował jeszcze).
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3925
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 277
Ruchome drzwi wagonów
« Odpowiedź #5 dnia: 05 Lutego 2007, 12:14:59 »
Ja raczej myślałem nad uproszczonymi otwieranymi drzwiami 0-zamknięte, 1-otwarte (coś na wzór EAOSów z węglem i bez). Odpada animacja, tylko wstawianie dynamiczne tekstur (albo tylko w newralgicznym miejscu- tam gdzie sa drzwi, albo dwie tekstury całego wagonu 1-otwarte dzrzwi, 2-zamknięte). Co do wkaźników, wyobrażałem sobie to jak ładowanie węgla w Quarku (chyba), po nazwie obiektu dynamic i jakiś evenet, który zmienialby w modelu wyświetlanie tekstur.
Byłby event na trasie, który zmieniałby z 0 na 1 i odwrotnie. Trasopisarz napisałby odpowiednie eventy dla danego przebiegu składu pociągu na danej stacji (efekt może będzie wtedy pseudolosowy-zależnie od napisanych eventów).
Nie wiem czy to wymagałoby już przeróbki w exe czy nie (jeżeli tak, to pomysł upada-raczej chyba tak, bo parametr coal dla eaosow wydaje mi się, że musi byc zapisany w exe).
Jeżeli przeróbka odecnego całego taboru jest kłopotliwa, to może chociaż jeden typ wagonu lub stworzyć nowy.
Co do uzasadnienia ekonomicznego hmm, trudno mi powiedzieć (mogę sobie wyobrazić jak to będzie działało, natomiast nie wiem ile roboczogodzin potrzeba na zrobienie tego- dla mnie do przyjęcia jest zrobienie tego w ciągu ok. 50 h, powyżej rzeczywiście wydaje mi się
nieopłacalne)
yB, a jak przeróbka całego taboru pod kątem twoich wężyków i exe?.
Też pewno od zajechania roboty, nie :)

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1712
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 159
Odp: Ruchome drzwi wagonów
« Odpowiedź #6 dnia: 02 Maja 2011, 15:54:08 »
Witam, na wstępie przepraszam, że odkopuję temat, ale skoro już taki istnieje, to nie ma sensu zakładać kolejnego.

Maszyna ewoluowała przez te 4 lata, pojawiło się wiele nowych modeli, mamy wielu dobrych modelarzy więc może czas ponownie rozważyć ten pomysł – który notabene bardzo by podniósł realizm MaSzyny (który i tak jest wysoki ;-))

Do rzeczy:
W przygotowaniach są nowe modele wagonów osobowych, część już została 'odświeżona', do Bdhpumn-a nawet trwają prace nad wnętrzem. Może da się to wykorzystać i stworzyć coś na wzór tego co jest już w EN57. Wystarczyłoby wymodelować przedsionki dla każdego rodzaju wagonów, aby nie wczytywać całego wnętrza no i osobno utworzyć model drzwi z animacjami, pivotami itp. (nie jestem specem od tego – przypuszczam że to jest potrzebne). Jeśli ktoś powie – to nie problem – to następne pytanie brzmi: czy da się 'podpiąć' pod te same klawisze co w EN57 (< i >)?

Wiem, wiem, to jest sporo pracy, modele i tak powstają długo, ale w zasadzie taka mała obserwacja z mojej strony – nie śledziłem rozwoju MaSzyny przez jakiś czas, ale zauważyłem że czasami wiele rzeczy się dubluje – kabiny, modele tego samego typu – może warto iść ciut do przodu, zamiast stać w miejscu. Oczywiście mówię to z całym szacunkiem dla modelarzy, bo i tak jestem pełen podziwu ich pracy.

Mam nadzieję, że temat nie umrze śmiercią naturalną i głos zabiorą fachowcy.
Pozdrawiam.


Online szogun

  • Wiadomości: 5627
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 552
Odp: Ruchome drzwi wagonów
« Odpowiedź #7 dnia: 02 Maja 2011, 16:14:57 »
Można by, tylko było by dużo roboty z tym (poza tym nie wiem czy da się zrobić drzwi inne niż przesuwne). Jeśli byśmy zaczęli nad tym pracować, to trzeba by modyfikować CHK wszystkich lokomotyw które ciągałyby osobówki, T3D, MMD i CHK wagonów.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Ruchome drzwi wagonów
« Odpowiedź #8 dnia: 02 Maja 2011, 16:36:16 »
Mam taki pomysł, aby wprowadzić pojazdy jako coś w rodzaju automatu skończonego. Niemniej trzeba by raczej zacząć od czegoś bardziej skomplikowanego niż wagon (np. EU07). Byłby to zestaw zmiennych bitowych, całkowitych (z zakresem), zmiennoprzecinkowych oraz reguł przełączania. Problem w tym, że zbyt słabo znam budowę lokomotyw, żeby się za to zabrać.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Ruchome drzwi wagonów
« Odpowiedź #9 dnia: 02 Maja 2011, 16:42:52 »
Od strony pojazdu nie ma z tym problemu, drzwi mogą być również obrotowe. Jednakże byłyby one otwierane w tych samych sytuacjach, w których otwierają je EZT – jak do tej pory tylko na pierwszym postoju. Jeśli uda się przekazać AI informację „tu jest przystanek, peron po lewej”, nie będzie problemu z innymi rzeczami. Nie widzę sensu w podpinaniu tego pod „<” i „>” — pokaż taki pstryczek na lokomotywie. :D
Nie wiem, czemu trzeba by było zmieniać charakterystki lokomotyw. To raczej nie będzie potrzebne. Zamiast tego można by było uruchomić obsadę „conductor” ;)
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1712
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 159
Odp: Ruchome drzwi wagonów
« Odpowiedź #10 dnia: 02 Maja 2011, 16:50:37 »
Nie widzę sensu w podpinaniu tego pod „<” i „>” — pokaż taki pstryczek na lokomotywie. :D
OK, tu nie chodzi o pstryczek, tylko kwestę otwierania drzwi przez człowieka na stacji – chyba że masz zamiar napisać do tego automat albo eventy... ;)

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Ruchome drzwi wagonów
« Odpowiedź #11 dnia: 02 Maja 2011, 16:56:38 »
Ale jaka to zabawa, gdy tylko jeden (nasz) skład będzie z tego korzystać? :P
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1712
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 159
Odp: Ruchome drzwi wagonów
« Odpowiedź #12 dnia: 02 Maja 2011, 17:19:47 »
Nie no, nie mówię że tylko nasz skład ma z tego korzystać, po prostu sugeruję rozwiązanie dla 'gracza'. Wiadomo, że dla AI to jest osobna para kaloszy.

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: Ruchome drzwi wagonów
« Odpowiedź #13 dnia: 02 Maja 2011, 18:56:19 »
Cytuj
do Bdhpumn-a nawet trwają prace nad wnętrzem.
Nie trwają, bo z czego mam odgapiać? Prosiłem o zdjęcia, gdyż ja po prostu nie mam jak ich zrobić. Prosiłem dawno...

Offline KubaPKP

  • Wiadomości: 172
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Ruchome drzwi wagonów
« Odpowiedź #14 dnia: 03 Maja 2011, 10:07:48 »
A czy nie można by było bazować na rozwiązaniu takim jak jest w Trainzie?

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Ruchome drzwi wagonów
« Odpowiedź #15 dnia: 03 Maja 2011, 10:10:28 »
Konkrety proszę.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline KubaPKP

  • Wiadomości: 172
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Ruchome drzwi wagonów
« Odpowiedź #16 dnia: 03 Maja 2011, 10:16:51 »
To jest tylko moja propozycja, ja się na tym nie znam, ale słyszałem że jest tu na forum kilka osób które zajmowały się dodatkami do Trainza. Może któryś z nich się wypowie.

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6056
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2043
Odp: Ruchome drzwi wagonów
« Odpowiedź #17 dnia: 03 Maja 2011, 12:09:07 »
Witam. Co prawda nie zajmuję się dodatkami do trainza. Moim trzeba by było dużo się napracować bo tam jest tak zrobione: peron można ustawić ile na nim będzie pasażerów w określonych godzinach; a w zakładach przemysłowych ustala się współczynnik przetwarzania ile jednostek danego ładunku potrzeba do wyprodukowania innych ładunków np:kłody -> wióry, deski.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Ruchome drzwi wagonów
« Odpowiedź #18 dnia: 03 Maja 2011, 14:38:59 »
To są tzw. dodatki interaktywne i do nich jest napisany specjalny skrypt. Dawno w TRSa nie szpilałem i nie wiem jak to dokładnie wygląda, ale tam się otwierają chyba wszystkie drzwi :/
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4094
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1228
Odp: Ruchome drzwi wagonów
« Odpowiedź #19 dnia: 03 Maja 2011, 16:36:47 »
Nie, w zależności od ilości pasażerów na peronie otworzy się inna liczba drzwi. Oczywiście peron musi być interaktywny. Co prawda nie znam się na tym, jak pracuje MaSzyna, ale można by zrobić coś a'la EZT. Zrobić otwierane drzwi do wagonu, wagon ustawić na Connected i sprzęg na 55, a drzwi otwierałby maszynista za pomocą < i >, tak jak w EZT . Oczywiście nijak ma się to do realizmu.
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Online szogun

  • Wiadomości: 5627
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 552
Odp: Ruchome drzwi wagonów
« Odpowiedź #20 dnia: 03 Maja 2011, 16:45:13 »
Można by przypisywać jakieś eventy do peronu, które odczytywałoby exe i przekazywało do wagonów przy nim stojących (otwierałyby się losowe drzwi).
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Ruchome drzwi wagonów
« Odpowiedź #21 dnia: 03 Maja 2011, 17:51:07 »
Spokojnie, bez modelu nie ma co działać ;) Sposobów przekazywania tego do wagonów jest conajmniej kilka, każdy ma swoje wady i zalety. Nie można jednak zrobić na teraz protezy, bo będzie ona się potem ciągnąć latami i przeszkadzać.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.