Autor Wątek:  Quark2007  (Przeczytany 65563 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline REWIZOR

  • Administrator
  • Wiadomości: 3679
    • Zobacz profil
    • www.eu07.pl
  • Otrzymane polubienia: 28
Quark2007
« Odpowiedź #90 dnia: 05 Maja 2007, 23:09:27 »
Krzysiek626 napisał : Miałem robić przechyły, do tej trasy ale widzę że nie ma to większego sensu.

Jak to nie ma sensu ?!! Proszę się nie zniechęcać.

Hmm czyli Kozi mamy to samo z niebem. Sprawdziłem wszystkie misje u mnie działa wszystko prawidłowo.

Cytat: "Kozi"
Mi nie chodzi o niebo tylko o rozrywanie składu.


Może nie zrozumieliśmy się. U mnie wszystkie misje przebiegają prawidłowo.
Pozdrawiam

Offline Kozi

  • Wiadomości: 791
  • Prosto z Serca Europy...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Quark2007
« Odpowiedź #91 dnia: 06 Maja 2007, 11:07:40 »
Mi nie chodzi o niebo tylko o rozrywanie składu.
"... W Moich Snach Wciąż WŁOSZCZOWA !!!"

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Quark2007
« Odpowiedź #92 dnia: 06 Maja 2007, 15:21:00 »
Cytat: "Kozi"
Mi nie chodzi o niebo tylko o rozrywanie składu.

To się nazywa zdarta płyta. Dużo narzekania - zero informacji.
Pytałem jasno i wyraźnie, jakie sterowniki i jakie exe z którego działu? Jaki system operacyjny i w którym miejscu jaki skład rozrywa. Te dane są potrzebne do wydania w tej sprawie opinii.  Nie wystarczy narzekać trzeba jeszcze pomóc losowi rozwiązać problem.
Do niedowiarków:
sterowniki i karta graficzna to podstawa do działania programu.
Do  niedowiarków:
Nie ma obowiązku używania exe z niebem. Szczególnie tych co nie są przeznaczone dla wszystkich bo nie mają wszystkich funkcji!
@REWIZOR PKP, a jest sens co kolwiek robić? Przecież Quark to podstawowa sceneria, nie powinno być z nią kłopotów. O podawaniu danych przy narzekaniu na błędy nigdy nie można się doprosić.
Sprawę przemyślę. Jeśli zrobię przechyły, to prawdopodobnie nie będą upublicznione na forum.  Co nie oznacza utajnienia, a zmianę podejścia do rozpowszechniania wykonanej pracy, efekty można obejrzeć w dziale screeny.

nezah

  • Gość
Quark2007
« Odpowiedź #93 dnia: 06 Maja 2007, 15:47:19 »
Cytat: "Krzysiek626"
(...) Jeśli zrobię przechyły, to prawdopodobnie nie będą upublicznione na forum.  Co nie oznacza utajnienia, a zmianę podejścia do rozpowszechniania wykonanej pracy, efekty można obejrzeć w dziale screeny.

I kolejna osoba schodzi do podziemia. Już chyba z 90 % osób, które potrafią coś zrobić i/lub zrobiły coś do symka przestaje publikować swoje prace, prawdopodobnie głównie przez głupie i bezsensowne pytania garstki forumowiczów.
Spokojnie możnaby  zamknąć to forum i stronę maszyny, gdyż i tak prawie wszystkie nowe dodatki są utajniane.
Użytkownicy maszyny to nie tylko ci zawracający głowę "pierdołami" dzieci neo, ale także ci normalni, radzący sobie z wieloma problemami i wdzięczni autorom dodatków za ich upublicznienie.
Szkoda, że właśnie w takim kierunku zmierza nasz symek.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Quark2007
« Odpowiedź #94 dnia: 06 Maja 2007, 16:17:40 »
Nie schodzę do żadnego podziemia. Napisałem tak?
Jestem  w stanie każdemu pomóc i odpowiedzieć, mam sporo czasu na testy i pisanie postów. Tylko nie chcę tolerować narzekań ( patrz posty wyżej ) i błędów ortograficznych. Natomiast dodatki o ile takie będą , powinny być publikowane w paczkach całościowych po kompleksowych testach.
EOT bo zrobił się off_topic.

A ja dodam tylko że podanie istotnych informacji i dokładny opis problemu są obowiązkiem proszącego o pomoc.
Akvin


Post poprawiłem, widzisz Krecik jak się czyta wypociny na GG i na forum to potem właśnie sadzi się takie błędy. Przed wysłaniem czytam co napisałem, a teraz nie przeczytałem.

Offline Kozi

  • Wiadomości: 791
  • Prosto z Serca Europy...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Quark2007
« Odpowiedź #95 dnia: 06 Maja 2007, 17:06:59 »
Gdzie narzekałem? I gdzie  zrobiłem błędy? Ty jesteś taki idealny, że innym wytykasz?

Czy Ja sie jąkam czy co? Napisałem wyraźnie, że w Wielkim Kacu. Dotyczy całej stacji od zwrotnic koło wiaduktu aż za semafory wyjazdowe (za każdym razem w innym miejscu sie urywał ale zawsze na tym torze stacyjnym).

Exe z działu "Na Warsztacie".

Nadal nie wiem co mają sterowniki do rozrywania składu.
"... W Moich Snach Wciąż WŁOSZCZOWA !!!"

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1712
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 159
Quark2007
« Odpowiedź #96 dnia: 06 Maja 2007, 17:25:36 »
Cytat: "Krzysiek626"
Tylko nie chcę tolerować (...) błędów ortograficznych.

Cytat: "Krzysiek626"
Nie shodzę do żadnego podziemia.

Tak tak, no no... Może inni zaczną u Ciebie także ich nie tolerować?

nezah

  • Gość
Quark2007
« Odpowiedź #97 dnia: 06 Maja 2007, 17:33:55 »
Cytat: "Krzysiek626"
(...)Tylko nie chcę tolerować narzekań ( patrz posty wyżej ) (...)

@Krzysiek626, jeżeli to zdanie jest skierowane pod moim adresem, to całkiem niesłusznie, nie narzekam, wręcz przeciwnie jestem pełen podziwu dla tych, którzy robią coś do Maszyny i dzielą się tym bezinteresownie z innymi.
Co do publikowania dodatków, jeżeli ktoś nie potrafi zrozumieć, że np. sterowniki karty graficznej mają wpływ na prawidłowe działanie symulatora, to i publikacja dodatków w przetestowanych paczkach całościowych nic tu nie pomorze, a do czasu tej publikacji wielu forumowiczów będzie się chwalić tymi nieoficjalnymi dodatkami i powstanie zamieszanie, takie jakie mamy teraz w wielu wątkach.
Off topic
EOT

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3925
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 277
Quark2007
« Odpowiedź #98 dnia: 06 Maja 2007, 18:33:45 »
Ja dopowiem tylko tyle, że jak na razie exe 664 działa mimo wszystko najbardziej stabilnie. W exe 699 nastąpiło parę zmian, które powodują m.in., że AI nie radzi sobie z hamulcami, szczególnie jak domniemam przy długich składach, dlatego następuje rozrywanie składów. Dobrze, że koledzy testują i exe i trasę, a autor exe zapewne o tym wie i być może będzie robił coś w tym kierunku, gdyż może nie wszyscy są świadomi, ale grzebiąc w jakimś miejscu w źródłach MaSzyny pociąga to za sobą łańcuch zmian w jego działaniu i nie wszystko można i da się przewidzieć co do skutków jakieś zmiany.
Do testujących scenerię: najlepiej testować na exe 699, a jeżeli będzie coś na nim źle, to podmienić na 664 i zobaczyć wtedy. Każda próba powinna być parokrotna, poźniej dopiero powinno się ten problem opisać wraz z zastanymi sytuacjami przy próbach i jak najwięcej informacji np. jakie składy, jaki lok, jakie wszystko. Takie dopiero opisanie problemów może w znaczym stopniu pomóc w ich rozwiązaniu.

Offline Helmutt

  • Wiadomości: 78
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Quark2007
« Odpowiedź #99 dnia: 07 Maja 2007, 07:13:24 »
Cytat: "Krzysiek626"
Cytat: "Kozi"
Mi nie chodzi o niebo tylko o rozrywanie składu.

Do  niedowiarków:
Nie ma obowiązku używania exe z niebem. Szczególnie tych co nie są przeznaczone dla wszystkich bo nie mają wszystkich funkcji!

Exe "z niebem" jest fajne, ale... jak na razie to chyba tylko do oglądania "nieba". Najważniejszym błędem jest wieszanie się syma, podczas jakichś manewrów z "dziewiątkami" i "piątkami". Podczepienie luźnej "09" do składu powoduje niemożność ruszenia i zawieszkę programu. Drugą jest rozrywanie składów, ale nie zdarza się to wg mnie częściej jak w exe "679".
Po prostu trzeba testować, testować i jeszcze raz testować na różnych exekach, zmieniac loki, składy itp aż będzie dobrze.
Sekcja Eksploatacji ISE Wielki Kac

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Quark2007
« Odpowiedź #100 dnia: 07 Maja 2007, 14:10:50 »
Cytat: "darek71wrc"
Ja to mam taki problem , dojeżdżając do kopalni za towarowym staje pod słupem A i nic sie nie dzieje a powinienem po wjechaniu brutta ruszać w dalszą trase . Nie wiem co jest tego przyczyną chodź eventy są w porządku

Mając troszkę czasu, przeanalizowalem problem i zaryzykuję jego rozwiązanie.
Wsiadamy do siodemki stojącej przy szopie. Czekamy na sm42 aż wjedzie na stację ze składem wgonow. na semaforze dostajemy ms2 i dojeżdżamy na peron. Podczepiamy wagoniki i odczepiamy SM42. Byk z bruttem  już dawno pojechał w kierunku Dejawy Kopalnia. Dostajemy sygnał  i ruszamy za bruttem. Jest kilka możliwości :
1 Jedziemy za szybko, eventy nie są w stanie utworzyć nam drogi przejazdu przez Dejawy. Do prawidłowego wyzwolenia eventów trzeba zachować odstęp minimum 2 odcinków SBL między bruttem a naszym składem.
2 Brutto jedzie za wolno Czemu? Jeśli podmieniliśmy w pliku scn loka ET22-804z na inny i na dokładkę damy mu headdriver, to skład brutta będzie się wlókł przed nami jak flaki z olejem. Ta lokomotywa ET22 w Wielkim Kacu w  pliku scn musi być wpisana jako dumb.

Problem rozrywania składów i walenia w mur ( ale nie tylko ) można wyeliminować zmieniając sterowniki karty graficznej. Można też dobrać tabor który nie sprawia kłopotów. Lub zmienić exe. Tak jak wielokrotnie to było już zalecane.
@Kozi, powinieneś sprawdzić czy AI też rozrywa skład prowadząc brutto do Dejaw.  Jeśli nie to pora nauczyć się ruszac bruttem.
W tym przypadku może być też wina taboru i złego położenia torów.
Problem opisany został bardzo dawno temu, dotyczy łączenia torów końcami, początkami, a także początkiem i końcem.

Offline Kozi

  • Wiadomości: 791
  • Prosto z Serca Europy...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Quark2007
« Odpowiedź #101 dnia: 07 Maja 2007, 18:54:05 »
Krzysiek SI nie rozrywa. Bo mi chodzi o towarowy Dejawy- Skwarki. Jak wracam to skład mi sie w Wielkim Kacu rozrywa. I nie bedę dyskutował z Toba co umiem a co nie.
"... W Moich Snach Wciąż WŁOSZCZOWA !!!"

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Quark2007
« Odpowiedź #102 dnia: 07 Maja 2007, 20:06:59 »
Cytat: "Kozi"
Krzysiek SI nie rozrywa. Bo mi chodzi o towarowy Dejawy- Skwarki. Jak wracam to skład mi sie w Wielkim Kacu rozrywa. I nie bedę dyskutował z Toba co umiem a co nie.

Youby mi się pytał czy z nim pogadasz na ten temat. I to nie jest żart
Spokojnie Ci odpowiem że wracając tym bruttem można włączyć AI i zobaczyć jak się zachowa skład.

Post zmoderowano
Akvin

Offline Kozi

  • Wiadomości: 791
  • Prosto z Serca Europy...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Quark2007
« Odpowiedź #103 dnia: 07 Maja 2007, 20:29:00 »
Tabor Lok ET42/ET22/ET41/40 zależy co mi sie chce. Wagony Falns-y. Exe 699kb yB
Stery: ATI 7-1 xp dd 40211
"... W Moich Snach Wciąż WŁOSZCZOWA !!!"

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Quark2007
« Odpowiedź #104 dnia: 07 Maja 2007, 20:55:28 »
@Kozi, dostaniesz odpowiedź. Trzeba czasu na testy.
Post zmoderowano
Akvin

Offline paton

  • Wiadomości: 26
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Quark2007
« Odpowiedź #105 dnia: 07 Maja 2007, 22:57:27 »
Damian daj mi na priv swój adres meilowy to ci wysle to czego ci brakuje . Pozdrawiam
EURO 2012 w Polsce i Ukrainie !!!!

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Quark2007
« Odpowiedź #106 dnia: 08 Maja 2007, 06:54:39 »
@Damian dla Ciebie i dla tych którym wywalał taki komunikat:
Model: pkp/head2-rw.t3d Does not exist
Scene parse error near node

Należy pobrać ten oto plik. Należy go umieścić w katalogu EU07/models/pkp
http://www.sendspace.com/file/i2iqza

Zmoderowałem końcówkę tematu. Jednak Panowie... troszkę mniej nerwów przy pisaniu postów. Zupełnie niepotrzebne stwierdzenia padają w Waszych wypowiedziach... głównie określające negatywnie waszych współrozmówców. Trochę dyplomacji.
Akvin

Ja ze swej strony oświadczam że posty nie zawierające dokładnych danych na temat występujących błędów, będę ignorował. Każda prośba o przybliżenie warunków występujących błędów kończy się zgrzytaniem zębami.
Proszę też uprzejmie (zgodnie z regulaminem jest to obowiązek userów) o podawanie informacji czy dana odpowiedź problem rozwiązała. Potrzebne to jest choćby dla dalszego doskonalenia symulatora. Także dla utrzymania porządku jak sądzę, choć to nie jest dział pomocy.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Quark2007
« Odpowiedź #107 dnia: 09 Maja 2007, 07:36:21 »
@kozi, poniżej przedstawiam screen z miejsca przejazdu składu brutta. Spora prędkość przejazdu przez stację, skład się nie rozrywa.

Rozwiązania są aczkolwiek pewnie Ciebie nie zadowolą. Moja karta to Nvidia FX5700 sterowniki 5303 i win XP. exe @Youby, podane przez @MKaczego w dziale na warsztacie. Na tym mam ok.
W tak zwanym starym Quarku mam też dobrze.
U Ciebie zbiegło się kilka błędów i stąd rozrywanie składu.
1. Pomimo iż nie jesteś zwolennikiem teorii o wpływie sterowników karty graficznej na symulator to ja popróbowałbym zainstalować inne.
2. Do czasu definitywnego rozwiązania tego problemu, używać exe 664kb bez nieba.
3. Cierpliwie czekać na exe bardziej stabilne, lub przeróbkę Quarka.
4. Dobrać tabor i długość składu, który nie jest rozrywany.
Ponieważ udało mi się rozerwać skład to jeszcze raz o przyczynach:
W scenerii Quark podejrzewam błędy dotyczące położenia torów. Między innymi mam sam problemy ze zrobieniem prawidłowych przechyłek.

Jeszcze coś: Występujące rozrywanie składu nie jest spowodowane moimi przeróbkami Quarka. Występują również w starym nie przerobionym Quarku i Testowie.

Offline Kozi

  • Wiadomości: 791
  • Prosto z Serca Europy...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Quark2007
« Odpowiedź #108 dnia: 09 Maja 2007, 17:31:07 »
To pewnie wina toru. A powiedz mi Krzysiek czy przyspieszałeś w czasie przejazdu przez stację? Czy na luzie?
"... W Moich Snach Wciąż WŁOSZCZOWA !!!"

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Quark2007
« Odpowiedź #109 dnia: 10 Maja 2007, 00:10:55 »
Na samej stacji dokładałem pozycję bocznika. Wykonywałem też ruchy kamerą do góry by uzyskać pożądany widok do screena. Tak czy inaczej trzeba dotrzeć do przyczyny problemu. Chociaż można go ominąć to jednak nadal spędza sen z powiek....0:25 już czwartek.

Offline Kozi

  • Wiadomości: 791
  • Prosto z Serca Europy...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Quark2007
« Odpowiedź #110 dnia: 10 Maja 2007, 17:15:33 »
No to skoro u ciebie nie rozrywa to musi byc cos u mnie. A jak mozna obejść?
"... W Moich Snach Wciąż WŁOSZCZOWA !!!"

Offline Helmutt

  • Wiadomości: 78
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Quark2007
« Odpowiedź #111 dnia: 11 Maja 2007, 08:06:30 »
Cytat: "Kozi"
No to skoro u ciebie nie rozrywa to musi byc cos u mnie. A jak mozna obejść?

Najpierw kombinuj ze składami, próbuj dawać inne wagony, może innego loka, zmieniaj długość składu  - w wielu przypadkach to działa.
Sekcja Eksploatacji ISE Wielki Kac

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Quark2007
« Odpowiedź #112 dnia: 16 Maja 2007, 20:50:30 »
Krzysiek626 napisał:

Cytuj
1. Pomimo iż nie jesteś zwolennikiem teorii o wpływie sterowników karty graficznej na symulator to ja popróbowałbym zainstalować inne.
2. Do czasu definitywnego rozwiązania tego problemu, używać exe 664kb bez nieba.
3. Cierpliwie czekać na exe bardziej stabilne, lub przeróbkę Quarka.
4. Dobrać tabor i długość składu, który nie jest rozrywany.  

Na ten moment nie widzę innego wyjścia.


W związku z ukończeniem prac torowych w Quarku podaję link do trasy gdzie wszystkie łuki zostały pochylone.
Z przechyłami jeżdzimy na  Quarkmce Plus 2007.
Inne parametry jak eventy i składy zostały takie same.
Po sciągnięciu traski należy wypakować ją do katalogu z maszyną.
Wymagana jest kompletna paczka Quark2007
Na starym Quarku jeździmy bez przechyłów.
Odpowiadać będę na pytania związane tylko z brakiem plików w paczce.
a o to link:
http://mamut.mysza.eu.org/~krzysiek626/QuarkPlus.rar

Offline Grzywa

  • Wiadomości: 51
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Quark2007
« Odpowiedź #113 dnia: 12 Sierpnia 2007, 21:05:51 »
Sorry ze zawracam glowe ale mam maly problem. Chodzi o bład Event "Dejawy_Kopalnia_e-s6" does not exist ... kiedys wlasnie byl poruszany ten problem ale nic nie zostalo wyjasnione skonczylo sie na tym zeby sciagnac paczke calosciowa ta 4 czesciowa - akurat ta paczke mam sciagnieta z exe YouBy (ta co ma help pod F9), nalezalo zmienic jakis event na event DejawyWjazd-awaria multiple 10 none Dejawy_Kopalnia_Sz2_sz Dejawy_zwr17- Dejawy_zwr11- Dejawy_Kopalnia_E_S10 Dejawy_Kopalnia_E_W24 Dejawy_zwr03- Dejawy_zwr02+ Dejawy_zwr01+ endevent

tylko nie zostalo okreslone w jakim pliku ten event sie znajduje, szczerze to przeszukalem wszystko i nigdzie tego nie znalazlem wiec prosze o pomoc :( druga sprawa to plik o nazwie SSd6zpzpb-zl ktory trzeba bylo skopiowac z paczki do scenery (o ile dobrze zrozumialem) tyle ze tego pliku tez nigdzie nie ma ...

Bardzo prosze o pomoc
Z gory dziekuje
Pozdrawiam

EDIT
To jest exe 699 kb

EDIT2
Kurde, w ogole sorry za odgrzanie tematu, dopiero teraz spojrzałem na date ostatniego posta :-/

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Quark2007
« Odpowiedź #114 dnia: 13 Sierpnia 2007, 09:48:45 »
event DejawyWjazd-awaria multiple 10 none Dejawy_Kopalnia_Sz2_sz Dejawy_zwr17- Dejawy_zwr11- Dejawy_Kopalnia_E_S10 Dejawy_Kopalnia_E_W24 Dejawy_zwr03- Dejawy_zwr02+ Dejawy_zwr01+ endevent
Tę linijkę należy skopiować do pliku  .scn z trasą. ten plik jest w katalaogu scenery i otwieramy go w notatniku. Po otwarciu należy znaleźć event:
event DejawyWjazd-awaria.......
i całą linię dotyczącą tego eventu zastąpić nową.

Inna sprawa to wpis semafora w evencie masz niepoprawny.
To jest niepoprwny wpis:
Dejawy_Kopalnia_E-S10
To jest poprawny wpis:
Dejawy_Kopalnia_E_S10
Te wpisy też znajdują się w pliku .scn
Kilkanaście postów wyżej opisałem tą poprawkę, i to jest rozwiązanie problemu. Niestety nie potrafię jaśniej wytłumaczyć jak te poprawki wprowadzić.

Offline Grzywa

  • Wiadomości: 51
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Quark2007
« Odpowiedź #115 dnia: 13 Sierpnia 2007, 19:38:36 »
dzieki wielkie, problem rozwiazany. teraz juz chyba pogram w quarka2007 w razie czego napisze co jeszcze nie gra/ czego brakuje

jeszcze raz wielkie dzieki
pozdrawiam serdecznie