Autor Wątek:  1% podatku dla KSK!  (Przeczytany 8934 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Piotrek

  • Wiadomości: 888
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
1% podatku dla KSK!
« dnia: 08 Stycznia 2007, 17:10:25 »
Klub Sympatyków Kolei we Wrocławiu zawraca się z apelem o dokonywanie wpłat 1% z podatku płaconego z rozliczeń PIT na działalność statutową naszego stowarzyszenia. W ubiegłym roku, dzięki takim wpłatom ludzi dobrej woli nasze stowarzyszenie uratowało od złomowania i dokonało renowacji wagonu węglarki typu Villach budowy z 1942 roku (http://wolf.ict.pwr.wroc.pl/ksk/galeria/villach/346578_Wddo_18.jpg). Wagon ten obecnie jest eksponowany w rejonie peronu 5 stacji Wrocław Główny.

Wpłaty 1% prosimy dokonywać na konto naszego stowarzyszenia to jest: Nordea Bank Polska, 46 1440 1156 0000 0000 0317 4287.

Dziękujemy za pomoc w ratowaniu historii kolejnictwa!

Szczegóły na http://ksk.wroclaw.pl

Offline Profeta

  • Wiadomości: 632
  • CM Czechowice-Dziedzice
    • Zobacz profil
    • http://my.opera.com/akvin-profeta/
  • Otrzymane polubienia: 1
1% podatku dla KSK!
« Odpowiedź #1 dnia: 08 Stycznia 2007, 17:47:50 »
Witam!
O ile dobrze pamiętam pisałeś kiedyś o odnawianiu EP23. Jak ta sprawa wygląda obecnie?
Pozdrawiam!
EP05 (100%), EU05 (100%), Projekt 201E (100%), Kabina SU46/SP47 (100%), Kabina 4E (100%), 104E (100%), Traxx F140MS (100%), Eurosprinter ES64F4 (80%).
www.my.opera.com/akvin-profeta

Offline programista

  • Wiadomości: 108
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
1% podatku dla KSK!
« Odpowiedź #2 dnia: 08 Stycznia 2007, 19:03:02 »
EP23 stoi w skansenie kolejowym w Jaworzynie Śląskiej. Czeka na malowanie, prawdopodobnie nigdy juz nie bedzie jeżdził . PKP nie stac na zamontowanie bebechów .

Offline defiler

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1094
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 81
1% podatku dla KSK!
« Odpowiedź #3 dnia: 08 Stycznia 2007, 19:23:27 »
Ja takze jestem ciekaw jak sie ma EP23.

Offline programista

  • Wiadomości: 108
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
1% podatku dla KSK!
« Odpowiedź #4 dnia: 08 Stycznia 2007, 19:27:10 »
Pisałem juz ze EP23 stoi i czeka na malowanie orginalne jakie było bedzie , pytałem kierownika skansenu w Jaworzynie . Niestety nie stac ich na bebechy, mówił ze sa za drogie i ze PKP nie stac na odnowienie loka. Bo czesci musieliby z Gliwic sciagnac tak mówił kierownik skansenu.

Offline defiler

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1094
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 81
1% podatku dla KSK!
« Odpowiedź #5 dnia: 08 Stycznia 2007, 19:36:07 »
Wydaje mi sie, ze to oczekiwanie na malowanie trwa juz jakis rok czasu, dlatego nie wzialem pod uwage Twojej odpowiedzi, pomyslalem ze sciemniasz :)

Offline programista

  • Wiadomości: 108
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
1% podatku dla KSK!
« Odpowiedź #6 dnia: 08 Stycznia 2007, 19:39:33 »
Po co miałbym sciemniac . Mam nawet zdjecie EP23 hm przed malowaniem robiłem jak byłem w skansenie . Szkoda ze nie bedzie jezdził , przeciez to nowy lok w sumie .

Offline defiler

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1094
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 81
1% podatku dla KSK!
« Odpowiedź #7 dnia: 08 Stycznia 2007, 19:42:50 »
z tym nowym lokiem to grubo przesadziles :)

Offline programista

  • Wiadomości: 108
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
1% podatku dla KSK!
« Odpowiedź #8 dnia: 08 Stycznia 2007, 19:46:24 »
Miałem na mysli ,ze długo nie jezdził bo po kilku, próbach cos nie wyszło .A szkoda bo na V-160 mamy tylko kilka sztuk EP09 i 2 EP05 . A do tego PKP nie stac było na EU11 i EU43 a szkoda ,bo nowoczesne loki jezdza teraz po italii, zamiast po Polsce.

Offline defiler

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1094
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 81
1% podatku dla KSK!
« Odpowiedź #9 dnia: 08 Stycznia 2007, 19:49:27 »
Owszem swoje wystał w krzakach, ale tez sporo brutta przetachał jako EP23-001 a pozniej jako ET22-121.

Offline Profeta

  • Wiadomości: 632
  • CM Czechowice-Dziedzice
    • Zobacz profil
    • http://my.opera.com/akvin-profeta/
  • Otrzymane polubienia: 1
1% podatku dla KSK!
« Odpowiedź #10 dnia: 08 Stycznia 2007, 19:51:38 »
Tyle tylko, że gdyby powstało EP23 to pewnie nie byłoby EP09, więc jak dla mnie to nawet dobrze się stało. W końcu EP09 niewiele, ale jednak nowocześniejsza jest :). A tą EP23 to by mogli zrobić jak ET22 (czyli tak jak jest teraz tylko żeby jeździła) i puszczać z jakimiś specjalnymi pociągami, coś jak EP03. Oczywiście w malowaniu EP23. Ale wiadomo, że w PKP bieda i na działalność charytatywną kasy nie ma :).
Pozdrawiam!
EP05 (100%), EU05 (100%), Projekt 201E (100%), Kabina SU46/SP47 (100%), Kabina 4E (100%), 104E (100%), Traxx F140MS (100%), Eurosprinter ES64F4 (80%).
www.my.opera.com/akvin-profeta

Offline programista

  • Wiadomości: 108
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
1% podatku dla KSK!
« Odpowiedź #11 dnia: 08 Stycznia 2007, 19:54:15 »
Mówiłem do tego kierownika czy nie mozna by zrobic z EP23 ET22 on mówił ze sie nieopłaca . Z tym EP09 nie podzielam zdania ze jest fajny . Poprostu wole Ex07 , lub EU06 bo maja fajna klime .

Offline Profeta

  • Wiadomości: 632
  • CM Czechowice-Dziedzice
    • Zobacz profil
    • http://my.opera.com/akvin-profeta/
  • Otrzymane polubienia: 1
1% podatku dla KSK!
« Odpowiedź #12 dnia: 08 Stycznia 2007, 19:59:37 »
Cytat: "programista"
Mówiłem do tego kierownika czy nie mozna by zrobic z EP23 ET22 on mówił ze sie nieopłaca . Z tym EP09 nie podzielam zdania ze jest fajny . Poprostu wole Ex07 , lub EU06 bo maja fajna klime .

Rozumiem, że klima=klimat. A co do tego to jeszcze lepszy ma pewnie Pm36, ale chyba nie o to w tym chodzi ;). Chyba, że wolisz jak EP09 stoją w naprawie, a z IC po CMK jeżdżą EU07 :)... Ja jednak wolę 160 km/h...
Pozdrawiam!
EP05 (100%), EU05 (100%), Projekt 201E (100%), Kabina SU46/SP47 (100%), Kabina 4E (100%), 104E (100%), Traxx F140MS (100%), Eurosprinter ES64F4 (80%).
www.my.opera.com/akvin-profeta

Offline programista

  • Wiadomości: 108
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
1% podatku dla KSK!
« Odpowiedź #13 dnia: 08 Stycznia 2007, 20:05:15 »
EP09 na ic jezdza zgadza sie Kraków- wawa przez włoszczowa północ hehe. Ale np IC Wawel obsługuja ex07 lub Et22 plus od legniucy SU46 bo legnica-zagan-zary i do granicy niezeelektryzowana. Wrocław-Opole robione na V-160 wiec spokojnie EP09 moze jechac V-max. Ep09 sa spoko nie mówie ze nie , poprostu lubie 07 . A co do parowozów pm36 nie miał czasem v-max 180 ?

Offline Profeta

  • Wiadomości: 632
  • CM Czechowice-Dziedzice
    • Zobacz profil
    • http://my.opera.com/akvin-profeta/
  • Otrzymane polubienia: 1
1% podatku dla KSK!
« Odpowiedź #14 dnia: 08 Stycznia 2007, 20:09:20 »
Cytat: "programista"
EP09 na ic jezdza zgadza sie Kraków- wawa przez włoszczowa północ hehe. Ale np IC Wawel obsługuja ex07 lub Et22 plus od legniucy SU46 bo legnica-zagan-zary i do granicy niezeelektryzowana. Wrocław-Opole robione na V-160 wiec spokojnie EP09 moze jechac V-max. Ep09 sa spoko nie mówie ze nie , poprostu lubie 07 . A co do parowozów pm36 nie miał czasem v-max 180 ?

Nie przesadzaj ;). Miał 130 km/h. Ale w tej otulinie aerodynamicznej jeździł szybciej... 140? Dobra koniec odchodzenia od tematu.
EP05 (100%), EU05 (100%), Projekt 201E (100%), Kabina SU46/SP47 (100%), Kabina 4E (100%), 104E (100%), Traxx F140MS (100%), Eurosprinter ES64F4 (80%).
www.my.opera.com/akvin-profeta

Offline programista

  • Wiadomości: 108
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
1% podatku dla KSK!
« Odpowiedź #15 dnia: 08 Stycznia 2007, 20:39:33 »
No fakt . Szkoda tylko mi tego EP23 pewnie skonczy w chabówce a mogł jezdzic jako ET22.

Offline darek71wrc

  • Wiadomości: 1364
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
1% podatku dla KSK!
« Odpowiedź #16 dnia: 08 Stycznia 2007, 20:49:33 »
A o latającym Ślązaku ktoś słyszał ?? w latach 30 mknął przez Wrocław 160 km/h !! i była to maszyna parowa !!!

Offline OczeQ

  • Wiadomości: 172
  • Wariat Torowy
    • Zobacz profil
    • http://www.sgkw.eu
  • Otrzymane polubienia: 0
1% podatku dla KSK!
« Odpowiedź #17 dnia: 08 Stycznia 2007, 21:45:54 »
Cytat: "darek71wrc"
A o latającym Ślązaku ktoś słyszał ?? w latach 30 mknął przez Wrocław 160 km/h !! i była to maszyna parowa !!!


pała z historii!!! :P


Latający Ślązak był trójczłonowym spalinowym zespołem trakcyjnym


Offline programista

  • Wiadomości: 108
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
1% podatku dla KSK!
« Odpowiedź #18 dnia: 09 Stycznia 2007, 06:18:16 »
Lata 30 te to 70 lat temu, wiele sie zmieniło hihi . Trasa Wrocław-jelenia tez była szybsza .A teraz szlakowa 70 ,30 15

Offline Piotrek

  • Wiadomości: 888
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
1% podatku dla KSK!
« Odpowiedź #19 dnia: 09 Stycznia 2007, 07:26:21 »
Cytat: "darek71wrc"
A o latającym Ślązaku ktoś słyszał ?? w latach 30 mknął przez Wrocław 160 km/h !! i była to maszyna parowa !!!


Przez Wrocław na pewno nie 160km/h, tylko gdzieś na szlaku ;) Poza tym był to zespół spalinowy :D W tamtych czasach nie tyle Vmax, co prędkość handlowa była godna podziwu, o ile dobrze pamiętam było to ok. 125-130km/h, co do dzisiaj nie zostało pobite na terenie Polski :)

Pm36-2 ma Vmax 130km/h (w 2002r. pod Obornikami Śl. z pociągiem do Wrocławia tyle wyciągnęła - notabene 10 promili w dół :) ).

Cytat: "programista"
Lata 30 te to 70 lat temu, wiele sie zmieniło hihi . Trasa Wrocław-jelenia tez była szybsza .A teraz szlakowa 70 ,30 15


Nie do końca, po torze 1 jest 100km/h do Mietkowa podg, a po torze 2 aż do Imbramowic. Mimo tego na torze 2 "stówę" możesz złapać tylko na odcinku Mietków podg - Imbramowice i kawałek za Smolcem, reszta to zwolnienia, ale tor 1 jest w lepszym stanie.

Offline Akvin

  • Wiadomości: 1006
  • We Will Rock You
    • Zobacz profil
    • http://my.opera.com/akvin-profeta
  • Otrzymane polubienia: 2
1% podatku dla KSK!
« Odpowiedź #20 dnia: 09 Stycznia 2007, 14:21:33 »
Cytat: "Profeta"
Ale w tej otulinie aerodynamicznej jeździł szybciej... 140?


"1937 - Polski prototypowy parowóz pospieszny Pm36-1 z otuliną aerodynamiczną zdobywa złoty medal na wystawie światowej w Paryżu. Podczas powrotu z Paryża Pm36 odbywa próby prędkościowe na kolejach niemieckich, podczas których przekracza prędkość 150 km/h."
Pozdrawiam
All you have to do is save the world...

Offline programista

  • Wiadomości: 108
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
1% podatku dla KSK!
« Odpowiedź #21 dnia: 09 Stycznia 2007, 20:04:06 »
W jaworzynie w tym skansenie , sa jeszcze 1 wagon SN61 niestety w tragicznym, stanie lok ST43 równie tragicznie wyglada, oraz kilkanascie w dobrym stanie parowozów . Oraz 2 wagony pasazerskie w dobrym stanie , mogłyby jeszcze jezdzic .

Offline Piotrek

  • Wiadomości: 888
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
1% podatku dla KSK!
« Odpowiedź #22 dnia: 10 Stycznia 2007, 16:47:13 »
Cytat: "programista"
[...]oraz kilkanascie w dobrym stanie parowozów[...]


Niestety tylko wizualnie.

Cytat: "programista"
Oraz 2 wagony pasazerskie w dobrym stanie , mogłyby jeszcze jezdzic .


Jedyne wagony pasażerskie w dobrym stanie, które tam są, to wagon sypialny, salonka i kolonijny, ale one są wykorzystywane jako miejsce do noclegu. Nawet, jeśli miałyby jeździć, to dochodzą jeszcze niemałe koszty rewizji.