Autor Wątek:  Generator wpisów taboru  (Przeczytany 15143 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline ROBO89

  • Wiadomości: 93
    • Zobacz profil
    • Robert Kupis software
  • Otrzymane polubienia: 0
Generator wpisów taboru
« dnia: 05 Grudnia 2006, 02:18:27 »
Stworzyłem właśnie taki programik, który może się komuś przyda, a szczególnie tym, którzy lubią sobie pojeździć rożnym taborem na tych samych trasach, albo wstawić innego loka sterowanego przez ai... Program generuje wpisy, które następnie trzeba skopiować do pliku scenerii (*.scn) w odpowiednie miejsce. Na razie dotyczy to tylko lokomotyw, zespołów trakcyjnych, wagonów silnikowych i machajki (czyli oprócz wagonów). Program ułatwia (przynajmniej w małym -narazie- stopniu) wprowadzanie takich wpisów.



Wersja 1.alfa: http://rapidshare.com/files/6109092/RK_Generator_wpis_w_taboru__do_Maszyny__1_alfa.exe

Proszę o różne propozycje i uwagi na forum, mimo że to pierwsza wersja.[/img]
Uwaga!!! Program raczej wymaga zainstalowanej platformy NET Framework 2.0!!!
@ RK Generator wpisów taboru 1.alfa.4 - przeszedł dawno do historii.

Offline PEKAP

  • Wiadomości: 588
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Generator wpisów taboru
« Odpowiedź #1 dnia: 05 Grudnia 2006, 07:22:45 »
Niestety ale pojawia się taka informacja:

http://img243.imageshack.us/img243/7973/noqj5.jpg
-//-

Offline Butchy_83

  • Wiadomości: 174
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Re: Generator wpisów taboru
« Odpowiedź #2 dnia: 05 Grudnia 2006, 08:12:04 »
Cytat: "ROBO89"
Stworzyłem właśnie taki programik,

Witam,
w swoim czasie zacząłem pisać programik podobny do Twojego, tylko z automatycznym wklejaniem do wpisu, czyli że miał wyszukiwać plik scn, przeszukiwać go pod kątem wpisu do taboru i dopiero zamieniać na nasz wybrany wpis. Jednak o ile pamiętam, nie chciało mi się samemu tworzyć algorytmu wyszukiwania łańcucha w łańcuchu (gdy szukany łańcuch nie był na początku przeszukiwanego łańcucha) no i projektu nie dokończyłem;) mimo że "mi nie padnoł dysk" ;) w wolnej chwili sprobuje jednak sie wziąć za to, bo to mimo wszystko byłby przydatny programik, szczególnie dla młodych adeptów sztuki MaSzynowania;)
btw @ROBO89 w czym to pisałeś i czemu potrzebuje frameworka net. ?
aha i jakbyś mógł na jakiś inny serwek to wrzucić bo już ten link jest martwy i niestety nawet nie moge sprawdzić działania Twojego programiku, a wygląda bardzo przyjaznie.:)
pozdrawiam
'Ruszyła MaSzyna po szynach..'


Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4330
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 307
Generator wpisów taboru
« Odpowiedź #3 dnia: 05 Grudnia 2006, 14:57:21 »
Program bardzo ciekawy jest i podoba mi się. Działa u mnie dobrze i prawidłowo generuje wpis. Faktycznie mozna by dołączyć funkcję dodawania wpisu do wybranej scenerii w programie. Ciekawe jakby to rozwiązac? może na wzór programu meteo.exe?

Jesli kolega nie wie jak on działa to przypomnę iż program korzysta z pliku inc gdzie tworzy parametry atmo. W scenerii zamiast na stałe dodawać linijkę atmo, daje się wpis INCLUDE ATMO.INC END

Niewiem by tutaj się to sprawdziło bo program musiałby umieć odczytać tory na których dało by się skład wstawić a przynajmniej lokomotywe.
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline Mutopompka

  • Wiadomości: 1155
  • Na IRC-u SPRĘŻAREK vel. tyqtyqtyq
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Generator wpisów taboru
« Odpowiedź #4 dnia: 05 Grudnia 2006, 15:45:57 »
Programik może i jest dobry, ale mam parę pytań:
a) czemu MUSI koniecznie wymagać platformy .NET???Sam mam XP-ka i nie instalowałem tego bo po prostu zbędne to jest dla mnie.
b) A czy w dalszych wersjach planowane jest "poszukaiwanie" taboru zainstalowanego u usera?
c) czy możesz "przekształcić" ten kod, aby odpalany był na wszystkich platformach (nawet win9x)?

Offline ROBO89

  • Wiadomości: 93
    • Zobacz profil
    • Robert Kupis software
  • Otrzymane polubienia: 0
Re: Generator wpisów taboru
« Odpowiedź #5 dnia: 05 Grudnia 2006, 17:34:21 »
Cytat: "Mutopompka"
Programik może i jest dobry, ale mam parę pytań:
a) czemu MUSI koniecznie wymagać platformy .NET???Sam mam XP-ka i nie instalowałem tego bo po prostu zbędne to jest dla mnie.

Programik był pisany w Visual Basic.NET, więc raczej tak, chociaż spróbuję coś na to zaradzić (za to zajmuje tylko ok. 40KB).

Cytat: "Mutopompka"

b) A czy w dalszych wersjach planowane jest "poszukaiwanie" taboru zainstalowanego u usera?


Tak, jak znajdę odpowiedni algorytm, chociaż to trudne zadanie, żeby np. sam dopasowywał tekstury do plików *.chk.

Cytat: "Mutopompka"

c) czy możesz "przekształcić" ten kod, aby odpalany był na wszystkich platformach (nawet win9x)?


Spróbuję.

Dodano po 6 minutach:

 
Cytat: "Butchy_83"
Cytat: "ROBO89"
Stworzyłem właśnie taki programik,
btw @ROBO89 w czym to pisałeś i czemu potrzebuje frameworka net. ?(...)


Jak napisałem w poprzednim poście, pisałem go w VB.NET

Cytat: "Butchy_83"

(...)aha i jakbyś mógł na jakiś inny serwek to wrzucić bo już ten link jest martwy (...)

Nie jest martwy link - przed chwilą sprawdzałem. Może z powodu małego rozmiaru programu (jakieś 40KB!!!) odniosłeś wrażenie, że się nie ściąga (nie zauważyłeś nawet) - sprawdź na dysku czy ci się na pewno nie ściągnęło lub spróbuj jeszcze raz. Albo może zastosowałeś metodę "zapisz jako" z powyższego linka, mimo że plik jest na R_pidzie i trzeba na niego kliknąć.
@ RK Generator wpisów taboru 1.alfa.4 - przeszedł dawno do historii.

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3925
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 277
Generator wpisów taboru
« Odpowiedź #6 dnia: 05 Grudnia 2006, 17:53:21 »
Cytuj
Tak, jak znajdę odpowiedni algorytm, chociaż to trudne zadanie, żeby np. sam dopasowywał tekstury do plików *.chk.


Mutopompce chodziło może o to, aby program poszukiwał wszystkich modeli, jaki ma zainstalowany user, a tekstury do danego modelu, to już odrębna sprawa.
Myślę, że można sobie poradzić tworząc małą bazę danych, która to w prosty sposób może być modyfikowana przez danego usera.
Mogą w niej znajdować się takie dane, jak:
Nazwa modelu, chk, tekstura lub  powtarzane modele i następnymi teksturami.
Ta nazwijmy to baza byłaby w zewnetrznym pliku, najlepiej w formacie txt, dla łatwgo jej modyfikowania.
Wtedy dużo odpadnie Tobie w poszukiwaniu alogrytmów, a tylko praktycznie pozostanie czytać zawartość pliku.
No i marzenie, aby interface był graficzny, czyli ekran podzielony byłby na 3 części:
1)Widziałbym miniaturki składów obecnie w scn
2)Widziałbym miniaturki składów, które zastępuje w pkt. 1
3)Widziałbym miniaturki zainstalowanych modeli i na zasadzie "przeciągnij i upuść" przechodziłoby to do pkt.2
Wiem, to dość kłopotliwe, ale byłoby fajne.

Offline ROBO89

  • Wiadomości: 93
    • Zobacz profil
    • Robert Kupis software
  • Otrzymane polubienia: 0
Generator wpisów taboru
« Odpowiedź #7 dnia: 05 Grudnia 2006, 17:59:08 »
Mariusz1970 Słuszne propozycje, ale może w późniejszej wersji to rozwiązanie z miniaturkami wprowadzę bo na razie muszę rozgryźć parę innych problemów.  Dzięki wszystkim za wszystkie uwagi i propozycje (chociaż ich jest nie za dużo).
@ RK Generator wpisów taboru 1.alfa.4 - przeszedł dawno do historii.

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
Re: Generator wpisów taboru
« Odpowiedź #8 dnia: 05 Grudnia 2006, 18:19:31 »
Cytat: "ROBO89"

Cytat: "Mutopompka"

c) czy możesz "przekształcić" ten kod, aby odpalany był na wszystkich platformach (nawet win9x)?


Spróbuję.


Zainstaluj sobie .NET Framework'a na 98se i będziesz miał na 9x.
Nie wiem co się czepiacie autora. Napisał w tym w czym napisał, i w ogóle dobrze, że to zrobił. A jak ktoś nie chce zainstalować sobie Framework'a czy też Mono to już jego problem.
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline Mutopompka

  • Wiadomości: 1155
  • Na IRC-u SPRĘŻAREK vel. tyqtyqtyq
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Re: Generator wpisów taboru
« Odpowiedź #9 dnia: 05 Grudnia 2006, 19:22:26 »
Cytat: "Mariusz1970"
Mutopompce chodziło może o to, aby program poszukiwał wszystkich modeli, jaki ma zainstalowany user, a tekstury do danego modelu, to już odrębna sprawa.
Myślę, że można sobie poradzić tworząc małą bazę danych, która to w prosty sposób może być modyfikowana przez danego usera.
Mogą w niej znajdować się takie dane, jak:
Nazwa modelu, chk, tekstura lub  powtarzane modele i następnymi teksturami.
Ta nazwijmy to baza byłaby w zewnetrznym pliku, najlepiej w formacie txt, dla łatwgo jej modyfikowania.
Wtedy dużo odpadnie Tobie w poszukiwaniu alogrytmów, a tylko praktycznie pozostanie czytać zawartość pliku.

Nie o to chodziło....

Wyobrażam sobie tak:
Ściągam ten plik (exek czy cuś). Odpalam go w katalogu (czy symka, czy innym nie ważne) i NIC nie robię!!! Po prostu "program sam szuka sobie taboru jaki mam zainstalowany" i z tego taboru sam sklecam sobie składy.

Nie chodziło mi o to, abym jeszcze nawet w pliku TXT coś kombinował (bo naprawdę user z ZEROWYM pojęciem nie będzie tego modyfikować umiał, bo nawet nie będzie wiedział, jakch wpisów, gdzie szukac itp. nie znajdzie...

Dodano po 5 minutach:

 
Cytat: "gfirlejczyk"
Zainstaluj sobie .NET Framework'a na 98se i będziesz miał na 9x.
Nie wiem co się czepiacie autora. Napisał w tym w czym napisał, i w ogóle dobrze, że to zrobił. A jak ktoś nie chce zainstalować sobie Framework'a czy też Mono to już jego problem.
No właśnie... Po kiego mam instalować stuff 22.42MB dla mnie NIEPOTRZEBNY, aby odpalić sobie programik 40kB, który przydatny jest dla "zielonych", którzy nie umieją sami zmieniać składów?

Po 2. Nie czepiam się autora. Tylko pytałem, czy mógłby "przerobić" kod programu na "uniwersalną wersję" obsługującą wszystkie platformy Windows począwszy od 9x a skończywszy na Vista.

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3925
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 277
Generator wpisów taboru
« Odpowiedź #10 dnia: 05 Grudnia 2006, 19:25:24 »
No przecież napiałem:
Cytuj

Mutopompce chodziło może o to, aby program poszukiwał wszystkich modeli, jaki ma zainstalowany user...


Ty napisałeś:
Cytuj

Ściągam ten plik (exek czy cuś). Odpalam go w katalogu (czy symka, czy innym nie ważne) i NIC nie robię!!! Po prostu "program sam szuka sobie taboru jaki mam zainstalowany" i z tego taboru sam sklecam sobie składy.


Dalej to było jak poradzić sobie, jakby kolega nie mógł sobie poradzić z wymyśleniem algorytmu, a baza ułatwia sprawe (coś na wzór dynamic.dat)
Prawdą jest, że dla nowych, modyfikacja to może być trudność, ale można napisać narzędzie, które w mocny sposób to ułatwi.
Jak będzie tak będzie.

Offline MuNiO

  • Wiadomości: 444
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Generator wpisów taboru
« Odpowiedź #11 dnia: 05 Grudnia 2006, 19:32:26 »
Cytat: "PEKAP"
Niestety ale pojawia się taka informacja:

http://img243.imageshack.us/img243/7973/noqj5.jpg



Przeciez pisze jak byk :
Uwaga!!! Program raczej wymaga zainstalowanej platformy NET Framework 2.0!!!

Offline Butchy_83

  • Wiadomości: 174
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Generator wpisów taboru
« Odpowiedź #12 dnia: 05 Grudnia 2006, 21:03:58 »
Cytat: "MuNiO"
Cytat: "PEKAP"
Niestety ale pojawia się taka informacja:

http://img243.imageshack.us/img243/7973/noqj5.jpg



Przeciez pisze jak byk :
Uwaga!!! Program raczej wymaga zainstalowanej platformy NET Framework 2.0!!!

ten wpis został dodany zanim kolega @PEKAP napisał swój post
Cytat: "ROBO89"


Cytat: "Butchy_83"

(...)aha i jakbyś mógł na jakiś inny serwek to wrzucić bo już ten link jest martwy (...)

Nie jest martwy link - przed chwilą sprawdzałem. Może z powodu małego rozmiaru programu (jakieś 40KB!!!) odniosłeś wrażenie, że się nie ściąga (nie zauważyłeś nawet) - sprawdź na dysku czy ci się na pewno nie ściągnęło lub spróbuj jeszcze raz. Albo może zastosowałeś metodę "zapisz jako" z powyższego linka, mimo że plik jest na R_pidzie i trzeba na niego kliknąć.

coz, nie chodzi o to ze nie zauwazylem ze mi sie sciagnelo czy cos;) po prostu:
Possible reasons:
Download-session expired. Direct-links last a few minutes for free users.
You requested this download-session from a different IP than yours. If you use AOL, try a different browser.
If nothing helps, getting a premium-account will override the IP-check, which means it will solve this problem.

Z tego powodu ponawiam prosbe o zmiane serwera. Byłbym wdzieczny.
Pozdrówka
'Ruszyła MaSzyna po szynach..'


Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3925
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 277
Generator wpisów taboru
« Odpowiedź #13 dnia: 05 Grudnia 2006, 22:17:36 »
Tak sobie myślę nad pomysłem Mutopomkowym pełnej automatyzacji i chyba bez bazy bedzie ciężko, bo jak odróżnić teksturę loka czy wagonu od innych tekstur elementu modelu lub jak odróżnić dumba od loka z kabiną. Nie wiem czy można tekstury usytematyzować (może poprzez znak "-" zawarty w teksturze, bo rzucił mi się w oczy) i chyba głęboko trzeba wchodzić w model, aby stwierdzić, czy kabina jest czy jej nie ma (czytać zawartość mmd modelu).
No ale wszystko jest wykonalne, kwestia tylko ceny.

Offline PEKAP

  • Wiadomości: 588
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Generator wpisów taboru
« Odpowiedź #14 dnia: 05 Grudnia 2006, 22:40:43 »
Cytat: "Butchy_83"
ten wpis został dodany zanim kolega @PEKAP napisał swój post


Przepraszam, że zmieniam temat ale jak pisałem swój post (Wto Gru 05, 2006 08:22) to adnotacja dotycząca Frameworka nie była jeszcze uwzględniona. Zapewne pojawiła się ona o tej godzie, o której był zmieniany post kolegi ROBO89 (Wto Gru 05, 2006 19:15)
-//-

Offline ROBO89

  • Wiadomości: 93
    • Zobacz profil
    • Robert Kupis software
  • Otrzymane polubienia: 0
Generator wpisów taboru
« Odpowiedź #15 dnia: 06 Grudnia 2006, 00:08:36 »
Cytuj
Cytuj
Butchy_83 napisał:
ten wpis został dodany zanim kolega @PEKAP napisał swój post



Przepraszam, że zmieniam temat ale jak pisałem swój post (Wto Gru 05, 2006 08:22) to adnotacja dotycząca Frameworka nie była jeszcze uwzględniona. Zapewne pojawiła się ona o tej godzie, o której był zmieniany post kolegi ROBO89 (Wto Gru 05, 2006 19:15)


Zgadza się - adnotacja pojawiła się potem. Kolega @PEKAP ma rację.

Dodano po 3 minutach:

 Mariusz1970 sprubuję zrealizować choć część twoich ciekawych słusznych pomysłów, chociaż pomału. ;-) Rzeczywiście kwestia pełnej automatyzacji jest tu trudna.

Dodano po 1 godzinach 12 minutach:

 Świeży, działający link do programu:
http://www.filefactory.com/file/59ccdc/

(wersja 1.alfa)
@ RK Generator wpisów taboru 1.alfa.4 - przeszedł dawno do historii.

Offline Butchy_83

  • Wiadomości: 174
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Generator wpisów taboru
« Odpowiedź #16 dnia: 06 Grudnia 2006, 11:02:55 »
Cytat: "PEKAP"
Cytat: "Butchy_83"
ten wpis został dodany zanim kolega @PEKAP napisał swój post


Przepraszam, że zmieniam temat ale jak pisałem swój post (Wto Gru 05, 2006 08:22) to adnotacja dotycząca Frameworka nie była jeszcze uwzględniona. Zapewne pojawiła się ona o tej godzie, o której był zmieniany post kolegi ROBO89 (Wto Gru 05, 2006 19:15)


Oczywiście, że tak:) Próbowałem bronić kolegi @PEKAP a wyszło na opak;) miało być oczywiście: ten wpis został dodany po tym jak kolega @PEKAP napisał swój post
Przepraszam za zamieszania i off.

@ROBO89 dzieki za nowy link, juz sciagam
Pozdrawiam
'Ruszyła MaSzyna po szynach..'


Offline Mutopompka

  • Wiadomości: 1155
  • Na IRC-u SPRĘŻAREK vel. tyqtyqtyq
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Generator wpisów taboru
« Odpowiedź #17 dnia: 07 Grudnia 2006, 15:51:07 »
Cytat: "Mariusz1970"
Tak sobie myślę nad pomysłem Mutopomkowym pełnej automatyzacji i chyba bez bazy bedzie ciężko...[ciach]

Nie musi! Wystarczy odczytywać wpisy w DYNAMIC.DATa dokładniej 3 linijkę, czyli:
Cytat: "w pliku dynamic.dat twórca"
//1 linia: nazwa pliku mmd (UpperCase), 2 linia - Nazwa wyświetlana, 3 linia (0 - domyslnie, 1-wagon z wnetrzem, 2-pojazd do prowadzenia z kabina,) 4 linia - odstęp, pusta

I teraz kwesita odczytu 3 linijki.

Program zapamiętuje, czy pojazd jest sterowany przez Nas,. czy nie. Następnie gdy np. wybieram loka eu07 (program "wchodzi do katalogu z lokiem") i tu odczytuje pliki textur (i tu jest właśnie małe kuku do rozwiązania: jak rozróżnić textury loków/wagonów od innych elementów, np. zderzaków...


[/quote]

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3925
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 277
Generator wpisów taboru
« Odpowiedź #18 dnia: 07 Grudnia 2006, 16:02:57 »
Niemniej jednak dynamic.dat to też baza i wielu młodych adeptów MaSzyny ma z nim problem, co poruszyłeś wyżej, że baza odpada, bo nowi mogą mieć problemy. Więc teraz jednak przekonałeś się do bazy.
Jeszcze jedna sprawa: moje wywody na temat trudności wykonania tego zadania dotyczyły założenia, że potraktowałem poważnie Twoje założenie, iż program nie korzysta z żadnej bazy, a użyte tam algorytmy doprowadzą do takiej samej funcjolnalności jak z bazą.
Kilka postów wyżej napisałeś:
Cytuj

Nie chodziło mi o to, abym jeszcze nawet w pliku TXT coś kombinował (bo naprawdę user z ZEROWYM pojęciem nie będzie tego modyfikować umiał, bo nawet nie będzie wiedział, jakch wpisów, gdzie szukac itp. nie znajdzie...

Ponadto ilość typów informacji w dynamic.dat jest niewsytarczająca do zrobienia takiego generatora full wypas. Ponadto właśnie takie kuku, o którym wspomiałeś. Jeszcze jedna informacja przydałaby się nazwa pojazdu, bo mam kaktalog 102e i jak to ma zapamiętać użytkownik, że to jest EP08. Na upartego można np też poprzez sciągniećie nazwy tekstury mini w dynamic, ale to półśrodek.
Reasumując, potrzebna jest baza, w której znalazłyby się wszystkie potrzebne informacje. Cudów nie ma.
Konstrukcja bazy i programu powinna być taka, aby np. te dokuczliwe wielkie litery i spacje na końcu nie przeszkadzały w odpowiedniej interpretacji danych, co jest wadą programu start.exe, a z czym najwięcej mają problemy młodzi adepci.
Teraz może być argument z Twojej strony, no tak to teraz jest 1 baza, a później będą dwie. No jakaś prawda jest, ale nie ma nic za darmo.

Offline ROBO89

  • Wiadomości: 93
    • Zobacz profil
    • Robert Kupis software
  • Otrzymane polubienia: 0
Generator wpisów taboru
« Odpowiedź #19 dnia: 07 Grudnia 2006, 17:16:58 »
No więc chyba zastosuję bazę w Generatorze. Następna wersja wyjdzie więc za jakiś czas i wtedy podam specyfikację bazy. A może nawet dodam jeszcze mały programik do modyfikowania tej bazy... Ale to jeszcze zobaczę (to może wtedy, jak będzie nowa wersja z bazą przetestowana).
A tymczasem zabieram się do roboty (chociaż czasu zbyt dużo nie mam) i dziękuję za wiele propozycji i uwag.
@ RK Generator wpisów taboru 1.alfa.4 - przeszedł dawno do historii.

Offline ROBO89

  • Wiadomości: 93
    • Zobacz profil
    • Robert Kupis software
  • Otrzymane polubienia: 0
Generator wpisów taboru
« Odpowiedź #20 dnia: 28 Grudnia 2006, 11:23:41 »
Udostępniam więc wersję RK GWT 1.alfa.2 do testów. Niestety dużo w niej nowinek nie ma, bo czasu nie mam zbyt dużo, a na dodatek (nie padł mi dysk...) utraciłem poprzedni kod źródłowy. Odbudowałem go na nowo.
Ważniejsze zmiany:
* całkowite przebudowanie kodu,
* dodanie przycisku wyczyszczenia formularza,
* dodanie generowania wpisu do pliku,
* wyeliminowanie pomniejszych błędów,
niestety jeszcze nie uporałem się z pewnymi problemami...
a podgląd miniatur jeszcze nie działa
Screen:


Download:
Ściągnij

PS: Ten plik programu trzeba umieścić w katalogu głównym Maszyny (plik sklad.inc wygenerowany będzie do folderu "\EU07\scenery\")

Dodano po 17 godzinach 28 minutach:

 I już Wam pragnę zaprezentować nową wersję RK GWT 1.alfa.3.
Zmiany w stosunku do wersji 1.alfa.2:
* dodane wyświetlanie miniatur pojazdów,
* dodane generowanie wpisu domyślnego,
* dodane wyświetlanie 'none', gdy nie podano nazwy tekstury.

Myślę, że trochę te zmiany uprzyjemnią używanie programu i symka...
Download:
RK GWT 1.alfa.3
@ RK Generator wpisów taboru 1.alfa.4 - przeszedł dawno do historii.

Offline Mariusz W.

  • Wiadomości: 392
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Generator wpisów taboru
« Odpowiedź #21 dnia: 28 Grudnia 2006, 13:28:43 »
Miniaturka ET21 jest wyświetlana "podwójnie".
Poza tym nie widzę, by po odznaczeniu pola "[_] Pokazuj miniaturę" coś się zmieniało - po wybraniu serii znów się pojawia.
No i program nie radzi sobie z miniaturami pojazdów wieloczłonowych (oprócz ET41 - osobna miniatura na dwa człony jednocześnie).

Poza tym po zaznaczeniu opcji "(*) *.tga", lub "(*) *.tex" w polu "Tekstura" nie można odznaczyć ich, czyli wrócić do formatu *.bmp.

To takie krótkie spostrzeżenia wyłapane krótko po zapoznaniu z nową wersją.

Offline ROBO89

  • Wiadomości: 93
    • Zobacz profil
    • Robert Kupis software
  • Otrzymane polubienia: 0
Generator wpisów taboru
« Odpowiedź #22 dnia: 28 Grudnia 2006, 13:45:51 »
Cytat: "Mariusz W."
Miniaturka ET21 jest wyświetlana "podwójnie".

Dziwne..., może chodzi ci o ET41? A jeżeli rzeczywiście wyświetla podwójnie, to raczej wina źle zrobionej miniaturki w katalogu 'textures\mini'. Kod jest jednoznaczny w tym przypadku.
Cytat: "Mariusz W."
Poza tym nie widzę, by po odznaczeniu pola "[_] Pokazuj miniaturę" coś się zmieniało - po wybraniu serii znów się pojawia.
No i program nie radzi sobie z miniaturami pojazdów wieloczłonowych (oprócz ET41 - osobna miniatura na dwa człony jednocześnie).

Tu jest problem tego, że są dwie wersje miniaturek ET41 w katalogu 'textures\mini': pojedyńcze człony i całość.
Cytat: "Mariusz W."
Poza tym po zaznaczeniu opcji "(*) *.tga", lub "(*) *.tex" w polu "Tekstura" nie można odznaczyć ich, czyli wrócić do formatu *.bmp.

Zrobię coś z tym, chociaż do wyczyszczenia służy przycisk 'Wyczyść', ale problem zapewne z tym, że czyści wtedy wszystko.
Dzięki za uwagi;)
@ RK Generator wpisów taboru 1.alfa.4 - przeszedł dawno do historii.

Offline ROBO89

  • Wiadomości: 93
    • Zobacz profil
    • Robert Kupis software
  • Otrzymane polubienia: 0
Generator wpisów taboru
« Odpowiedź #23 dnia: 29 Grudnia 2006, 10:57:19 »
Wersja 1.alfa.4 - zmiany w stosunku do 1.alfa.3:
* wyeliminowanie błędu niefunkcjonalności kontrolki wyłączającej pokazywanie miniatur,
* dodanie przycisku wyboru opcji dla plików tekstur z rozszerzeniem "*.bmp",
* dodana pozycja EP07 w wyborze serii, której zabrakło poprzednio.
(program nadal ma się znajdować w głównym katalogu Maszyny, a wpis jest generowany do pliku 'sklad.inc' w katalogu '\scenery')

Download(program zajmuje tylko 60 KB):
http://www.sendspace.com/file/ic679r

W następnej wersji testowej będzie prawdopodobnie działało generowanie wpisów całych składów i odczyt parametrów z plików konfiguracyjnych, a także wyświetlanie podstawowych parametrów wybieranych pojazdów.[/url]
@ RK Generator wpisów taboru 1.alfa.4 - przeszedł dawno do historii.

Offline peter_gorlice

  • Wiadomości: 43
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Gut program
« Odpowiedź #24 dnia: 09 Lutego 2007, 12:48:01 »
Dobry program tylko ja mam dużo plików pod zmienionymi nazwami i
się nie sprawdza. Muszę zmienić nazwy na oryginalne.

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
Re: Gut program
« Odpowiedź #25 dnia: 09 Lutego 2007, 19:38:50 »
Cytat: "peter_gorlice"
Dobry program tylko ja mam dużo plików pod zmienionymi nazwami i
się nie sprawdza. Muszę zmienić nazwy na oryginalne.



Wielka prosba do spawaczy taboru wszelkiego typu...
Upraszam sie o inenazywanie plikow MMD i CHK taj jak ponizej

ugpps-206Se
gags-401K
sm42dumb

... a poprostu samym oznaczeniem fabryczntm czyli 206se, 401K, 6D.

Z gory dziekuje za zastosowanie sie

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3925
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 277
Generator wpisów taboru
« Odpowiedź #26 dnia: 09 Lutego 2007, 21:23:52 »
Raczej znacznik dumb musi pozostać, aby nie było widoczne w start.exe, jak jest postawione takie coś w scn, a jednocześnie jest też taki model z kabiną do prowadzenia.

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
Generator wpisów taboru
« Odpowiedź #27 dnia: 09 Lutego 2007, 21:56:20 »
Niby dlaczego mialo by niebuc widoczne?

Offline Winger

  • Administrator
  • Wiadomości: 1466
    • Zobacz profil
    • http://www.winger.eu07.pl
  • Otrzymane polubienia: 25
Generator wpisów taboru
« Odpowiedź #28 dnia: 10 Lutego 2007, 01:59:24 »
A ja troche OT, ale link lezy i kwiczy.
Pozdrawiam,
Winger

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3925
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 277
Generator wpisów taboru
« Odpowiedź #29 dnia: 10 Lutego 2007, 02:56:20 »
Cytuj
Niby dlaczego mialo by niebuc widoczne?

Dwie sytuacje:
1)Wstwaiłeś do scn coś co jest dumbem jakieś tam tylko AI np. to SM42 i jeżeli przyjąć Twój pomysł, to w start.exe będziesz miał wybór, że możesz go prowadzić, co wcale nie będzie prawdą.
2)Wstawiłeś do scn SM42 z kabiną do prowadzenia, co będzie prawdą i tu jak najbardziej start.exe musi to widzieć.

W tych dwóch przypadkach masz niby to samo 6D (ale jednak różne), ale zupelnie różne sytuacje.

Ja takich sytuacji w scn mam dużo np. Bochnia- SM42 jako AI, Linia_546- SM42 z kabiną do prowadzenia.

Niekoniecznie musi byc wyróżnik co się zwie dumb, ale jakiś musi być.
Owszem na upartego można sobie poradzić includując składy w scn dla AI i dawać wszędzie SM z kabiną, ale to ostateczność (przerabiać dotychczasowe scn pod tym kątem, bo Ty masz taką koncepcję).

PS
Przepraszam Winger, bo raczej ja OTuję.