Autor Wątek:  [BUG] Latająca lokomotywka i lokomotywka krecik :D  (Przeczytany 8821 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline liko

  • Wiadomości: 20
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
[BUG] Latająca lokomotywka i lokomotywka krecik :D
« dnia: 26 Listopada 2006, 00:43:28 »
Mam dziwny problem: otóż w pewnych miejscach trasy Krzyżowa ładuje się wiele eventów i FPS spada do 1 klatki na kila sekund (!) podczas gdy bez nich jest około 25 klatek i wszytko płynniutko hula. (czy to normalne, czy to tylko u mnie?Nie da się wszystkich eventów załadować do pamięci na początku, żeby już potem nic nie zakłócało renderingu?):


 Problem jednak nie polega tylko na tym. Po każdym takim przerwaniu płynności, kiedy lokomotywa podskakuje na nierównościach, kokpit odłącza się od reszty lokomotywy która ucieka w gorę, i tam przez kilka sekund sobie szybuje (monorail na linii trakcyjnej??:) :



Czasem zaś wygląda to tak:



albo lokomotywa zamienia się w pojazd podziemny a'la "Kret" (czasem wystaje tylko końcówka pantografu :D) :



Występują też inne rzeczy jak przesunięcie kół do wnętrza kabiny (oj biedny mechanik!), albo zanurzenie mechanika w podłodze :D
Czy ktoś się już spotkał z podobnym problemem?Uniemożliwia to praktycznie jazdę, gdyż czasami nie widać wskaźników a czasami drogi przed pociągiem...

Sprzęt: Athlon Barton 2800+, 760MB RAM, Radeon 9600 pro - powinno dać radę?
Log:

Starting MaSzyna rail vehicle simulator.
Compilation 140904v13 - UNOFFICIAL <wersja niepubliczna>
Online documentation and additional files on http://www.eu07.pl
Authors: Marcin_EU, McZapkie, ABu, Winger, Tolaris, nbmx_EU, OLO_EU, Bart, Quark-t and others
Renderer:
RADEON 9600 x86/MMX/3DNow!/SSE
Vendor:
ATI Technologies Inc.
OpenGl Version::
2.0.6120 WinXP Release  <---- oczywiście karta nie wspiera 2.0 tylko 1.5

ps: sprawdzane na większości loków i zawsze ten problem występuje.

Offline MKaczy

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 485
  • ^Służbowe BMW^
    • Zobacz profil
    • http://zyciekolei.blox.pl/html
  • Otrzymane polubienia: 53
[BUG] Latająca lokomotywka i lokomotywka krecik :D
« Odpowiedź #1 dnia: 26 Listopada 2006, 02:40:20 »
Kolego, widze ze masz stara kabine, wiec abys nie mial probmelu,   poskładałem Ci paczke  którą dawałem ratami, sciagnij i podmien folder et22 na ten z paczki która tu podaje:
http://www.sendspace.com/file/pwadf7
a wygalda ona tak :
http://img54.imageshack.us/img54/984/gfdnr2.jpg

A co do problemu, nurkowania i wznoszenia sie lokomotyw, powoduje to ze przy spadku fps-u ponizej 20, jest blokada bujania, i lokomotywa niezależnie w jakim położeniu  sie znajduje, w takim zostaje, czy jest to nad trakcją, czy pod szynami.
Niektóre Eventy sa wyzwalane podczas jazdy, tak ze wszytkich na poczatku załadowac się nie da, według mnie, lecz moge sie mylic... A powrócę jeszcze do tego Et22, na Twoich skrenach widac stara kabine, a z nia były zawsze problemy jesli chodzi o bujanie, dla tego ściągnij te paczke co dalem powyżej. Tam jest wiekszosć poprawione :)
"Wsiąść do pociągu... towarowego..." :)
Maszynista - PKP Cargo CTOE-Szczecinek - ET22, 201EK, EU06, EU07, ET41, ET42, SM42, ST44-ko, SM42-6dg, ST48-Da

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3925
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 277

Offline PEKAP

  • Wiadomości: 588
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
[BUG] Latająca lokomotywka i lokomotywka krecik :D
« Odpowiedź #3 dnia: 26 Listopada 2006, 07:35:18 »
Nie wiem czy to coś pomoże ale spróbuj wyłączyć opcję "Zapisywanie informacji o uruchamianiu i przebiegu działania programu".
-//-

Offline liko

  • Wiadomości: 20
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
[BUG] Latająca lokomotywka i lokomotywka krecik :D
« Odpowiedź #4 dnia: 26 Listopada 2006, 15:54:49 »
Cytat: "MKaczy"
Kolego, widze ze masz stara kabine, wiec abys nie mial probmelu,   poskładałem Ci paczke  którą dawałem ratami, sciagnij i podmien folder et22 na ten z paczki która tu podaje:
http://www.sendspace.com/file/pwadf7


Wielkie dzięki, kawał dobrej roboty ta kabinka :] A butelka na pulpicie całkiem mnie rozwaliła! :D Problem jednak dotyczy wszystkich lokomotyw :) Na przyszłość radze wrzucać pliki TUTAJ - nie ma ograniczeń jeśli się bezpłatnie zarejestrujesz i pobierzesz  PLUGIN dla IE (ja sam używam IE tylko i wyłącznie do tego celu, a normalnie Firefoxa :)
ps: wrzuciłem ten plik na Megaupload i znajduje się on teraz TUTAJ  -  szybki transfer!


Cytat: "MKaczy"
Niektóre Eventy są wyzwalane podczas jazdy, tak ze wszystkich na początku załadować się nie da, według mnie, lecz mogę się mylić...


Nie znam się na skrypcie sterującym tym symulatorem, ale czy nie ma czegoś w rodzaju "znaczników" (punktów odniesienia) na trasie? Wszystkie eventy mogły być ładowane do ramu i wyzwalane po przekroczeniu określonej części składu określonego "znacznika". Nie da się tego tak zrobić?

Cytat: "Mariusz1970"
Zobacz ten wątek:
http://www.eu07.pl/forum/viewtopic.php?p=34700&sid=c6e56c0de41b2c377a22cf1274f17903#34700


Dzięki, bez wyszukiwarki trudno się poruszać po forum...

Offline programista

  • Wiadomości: 108
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
[BUG] Latająca lokomotywka i lokomotywka krecik :D
« Odpowiedź #5 dnia: 27 Listopada 2006, 00:40:37 »
Paczka defilera i po kłopocie , prosze sobie ja sciagnac drogi panie liko . Pozdrawiam programista

Offline liko

  • Wiadomości: 20
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
[BUG] Latająca lokomotywka i lokomotywka krecik :D
« Odpowiedź #6 dnia: 27 Listopada 2006, 12:19:40 »
Drogi Panie Programisto: kłopot zniknął po wyłączeniu zapisywania loga, ale chętnie dodam paczkę Defilera, tylko gdzie ją można znaleźć? :)

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
[BUG] Latająca lokomotywka i lokomotywka krecik :D
« Odpowiedź #7 dnia: 27 Listopada 2006, 12:28:55 »
Cytat: "liko"
Drogi Panie Programisto: kłopot zniknął po wyłączeniu zapisywania loga, ale chętnie dodam paczkę Defilera, tylko gdzie ją można znaleźć? :)


link do paczki
http://mamut.mysza.eu.org/~krzysiek626/

Paczki się nie dodaje, trzeba ją rozpakować do oddzielnego katalogu z maszyną. Paczka ma cztery części wszystkie należy pobrać.

Offline liko

  • Wiadomości: 20
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
[BUG] Latająca lokomotywka i lokomotywka krecik :D
« Odpowiedź #8 dnia: 27 Listopada 2006, 12:42:00 »
Aha, to to :D No to mam już od początku właśnie :D Wszystko co tam na serwerze znalazłem.

Ps: Paczkę wrzuciłem TUTAJ w postaci jednego,samorozpakowującego się archiwum. Szybki transfer!

Offline defiler

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1094
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 81
[BUG] Latająca lokomotywka i lokomotywka krecik :D
« Odpowiedź #9 dnia: 27 Listopada 2006, 14:53:58 »
Wczesniej byla ona ( paczka ) podzielona na 4 czesci ~50MB. To dlatego, ze rapidshare albo mega/hyperupload ( juz nie pamietam ) na wiecej nie pozwala.

Pzdr

Offline liko

  • Wiadomości: 20
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
[BUG] Latająca lokomotywka i lokomotywka krecik :D
« Odpowiedź #10 dnia: 27 Listopada 2006, 15:55:15 »
Megaupload pozwala na pliki do 500MB wiec spokojnie może sobie tam leżeć :]

Offline defiler

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1094
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 81
[BUG] Latająca lokomotywka i lokomotywka krecik :D
« Odpowiedź #11 dnia: 27 Listopada 2006, 16:17:32 »
Tak i 1/10 osob umie z tego sciagac. Juz byl symek na MU i co chwila ktos prosil o wrzucenie na inny serwer i tak dalej i tak dalej... szkoda gadac.

Offline liko

  • Wiadomości: 20
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
[BUG] Latająca lokomotywka i lokomotywka krecik :D
« Odpowiedź #12 dnia: 27 Listopada 2006, 18:35:17 »
A co w tym trudnego? :D Klikasz na link, czekasz 25 sekund i jazda ;)

A co do topicu: to nie da się załadować wszystkich eventów na początku do RAM i wyzwalać w trakcie jazdy? Tak jak opisałem w pierwszym poście...

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3925
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 277
[BUG] Latająca lokomotywka i lokomotywka krecik :D
« Odpowiedź #13 dnia: 27 Listopada 2006, 18:44:04 »
Napisz algorytm jak to według Ciebie ma wyglądać z uwzględnieniem wszystkich typów eventów w symku i umiejscowieniem tego w czasie i przestrzeni.

Offline liko

  • Wiadomości: 20
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
[BUG] Latająca lokomotywka i lokomotywka krecik :D
« Odpowiedź #14 dnia: 27 Listopada 2006, 22:13:51 »
Pytanie było do tych, co wiedzą jak to działa...Ale załóżmy że: tworzący trasę tworzy też listę eventów, które program ładuje odrazu do pamięci. Na trasie tworzący dodaje markery (albo osobny plik z markerami ładowanymi razem z eventami) i przypisuje każdemu osobny event (zakładam że taki event to rodzaj makra do wykonania przez pogram). I tak np. 500 metrów przed semaforem na którym świeci się zielone jest event przełączenia go na czerwone i odczekania x minut zanim zmieni się z powrotem na zielone. Trigery mogłyby być też wykorzystywane do zarządzania pociągami kierowanymi przez AI.

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3925
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 277
[BUG] Latająca lokomotywka i lokomotywka krecik :D
« Odpowiedź #15 dnia: 27 Listopada 2006, 22:35:40 »
Z moich obserwacji wynika, że wszyskie eventy są ładowane podczas wczytywania scenerii. Gdzie to ładowanie jest, tego pewny nie jestem, ale wydaje się być w RAMie. Problem spadku fps to raczej wyzwalanie tych eventów i "czuwanie" nad eventami przez program.

Cytuj
tworzący trasę tworzy też listę eventów, które program ładuje odrazu do pamięci.


Lista w eventów sensie jakim?
Typ eventu; gdzie ma być wyzwolony;co ma wyzwolić;jakie warunki muszą być spełnione do wyzwolenia
czy jak?

I na końcu udowodnij, iż Twoje rozwiązanie jest bardziej wydajne od tego co jest teraz, bo to co podałeś to jakiś mocno ogólny zarys a nie algorytm.

A markery są owszem, bo jak domniemam marker to jakiś znacznik. Takowe są np. w postaci toru, po którym jedzie pojazd, który jak wjedzie to wyzwoli event.
Nie wiem czy czytałeś plik scenery.doc, ale warto to przeczytać i przeanalizować jakąś trasę.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
[BUG] Latająca lokomotywka i lokomotywka krecik :D
« Odpowiedź #16 dnia: 27 Listopada 2006, 22:50:12 »
Dyskusja zaczyna być jałowa. Eventy tworzy właśnie twórca trasy i są one ładowane do pamięci (niekoniecznie do ramu, mogą być w swapie) w czasie ładowania scenerii. Na trasie do interesującego nas toru dopisane są znaczniki w postaci nazw eventów i są wyzwalane według ustalonego w pliku scn scenariusza.
Cytat:
I tak np. 500 metrów przed semaforem na którym świeci się zielone jest event przełączenia go na czerwone i odczekania x minut zanim zmieni się z powrotem na zielone. Trigery mogłyby być też wykorzystywane do zarządzania pociągami kierowanymi przez AI.
Koniec cyt.
No przecież tak jest. AI korzysta z zapisów przypisanych do torów.
Nie widzę sensu zmieniania zielonego na czerwone na 500m przed dojeżdżającym składem. Jeżeli na semku jest czerwone to dojeżdżając do semafora wyzwalamy zielone. Mijając ten semafor zpalimy czerwone.
Twój pomysł działa od początku istnienia symulatora, i jest spóźniony.

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3925
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 277
[BUG] Latająca lokomotywka i lokomotywka krecik :D
« Odpowiedź #17 dnia: 27 Listopada 2006, 23:17:47 »
Cytuj
Dyskusja zaczyna być jałowa


To wiedziałem i bez Ciebie Krzysiek od samego początku, ale jestem ciekaw co szanowy kolega wymyśli to po pierwsze, a po drugie, szanowny kolega nie wie, iż nawet gdyby, to nie ma kim robić rewolucji w eu07.exe, kosmetyka owszem.
Lista eventów w trasie rzeczywiście istnieje. Jest ona rozproszona, ale program komputerowy to takie zwierze, które przetwarza dane i z czegoś rozproszonego robi coś skupione, a może koledze liko chodzi o to, aby robić dodatkowy plik z eventami w postaci ala tabeli. Tylko co to da?
Z resztą nie wiem co kolega liko tak naprawdę miał na myśli. Jedno wiem, diabeł tkwi w szczegółach i takie rzucone na szybko recepty optymalizacyjne symka przez kogoś z reguły nie mają racji bytu, bo jak przychodzi do szczegółów to już gorzej z tym bywa ( ja niedawno też rzuciłem jak mi się wydawało szybką receptę na wężyki-nie udana) . Najpierw kolega liko powinien poznać bliżej symka i wtedy kto wie, kto wie.....

aaaaaa
Swap to RAM, tylko kostek zbrakło :)