Autor Wątek:  niewidoczny ED72  (Przeczytany 3609 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline piotrek88

  • Wiadomości: 5
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
niewidoczny ED72
« dnia: 12 Stycznia 2007, 14:53:51 »
Od pewnego czasu korzystam z nowego exe i w porównaniu do starego exe różnica jest bardzo
odczuwalna szczególnie w ilości taboru, którym mozna jeździć. Ale jak w każdym dużym projekcie
zdarzają się błędy, z niektórymi można sobie poradzić,a z innymi nie. Oto np.

- po wstawieniu wpisów ED72 nie jest on widoczny w programie startującym (program  pyta czy
uruchomić sym w trybie GhostViev). Owszem gdy podepnę do niego kibel to już jest widać
cały skład i uruchomi się.Poniżej są wpisy do scenerii i dynamic.dat , których używam.


node -1 0 ED72-20ra dynamic PKP\ED72 ed72-020ra.bmp 6ba1 0.0 headdriver 7 0 enddynamic
node -1 0 ED72-20sa dynamic PKP\ED72 ed72-020sa.bmp 6bs1 0.0 nobody 7 0 enddynamic
node -1 0 ED72-20sb dynamic PKP\ED72 ed72-020sb.bmp 6bsb1 0.0 nobody 7 0 enddynamic
node -1 0 ED72-20rb dynamic PKP\ED72 ed72-020rb.bmp 6bb1 0.0 nobody 0 0 enddynamic

node -1 0 ED72-20ra dynamic PKP\ED72 ed72-020ra.bmp 6ba1 0.0 headdriver 23 0 enddynamic
node -1 0 ED72-20sa dynamic PKP\ED72 ed72-020sa.bmp 6bs1 0.0 connected 23 0 enddynamic
node -1 0 ED72-20sb dynamic PKP\ED72 ed72-020sb.bmp 6bsb1 0.0 connected 23 0 enddynamic
node -1 0 ED72-20rb dynamic PKP\ED72 ed72-020rb.bmp 6bb1 0.0 connected 0 0 enddynamic

6ba1
ED72-ra
1

6bs1
ED72-sa
0

6bsb1
ED72-sb
0

6bb1
ED72-rb
1

to samo dzieje się z kibelkiem z małymi pługami

node -1 0 EN71-007RA dynamic PKP\EN57 EN71-07RA en716ba 0.0 headdriver 23 0 enddynamic
node -1 0 EN71-007SA dynamic PKP\EN57 EN71-07SA 6bs 0.0 connected 23 0 enddynamic
node -1 0 EN71-007SB dynamic PKP\EN57 EN71-07SB 6bs 0.0 connected 23 0 enddynamic
node -1 0 EN71-007RB dynamic PKP\EN57 EN71-07RB en716bb 0.0 connected 0 0 enddynamic

en716ba
EN57-ra
1

6bs
EN57-s
0

6bs
EN57-s
0

en716bb
EN57-rb
1


- druga rzecz to świecące reflektory w kiblach (en57_mod). Nie wiem co jest ale w
bykach reflektory rzucają promienie na tory, a w kiblu białe tło jakby brakowało tekstur.
 
node -1 0 EN71-050RA dynamic PKP\EN57_mod EN71-050RA 5bap-b 0.0 headdriver 23 0 enddynamic
node -1 0 EN71-050SA dynamic PKP\EN57_mod EN71-050SA 6b-b 0.0 connected 23 0 enddynamic
node -1 0 EN71-050SB dynamic PKP\EN57_mod EN71-050SB 6b-b 0.0 connected 23 0 enddynamic
node -1 0 EN71-050RB dynamic PKP\EN57_mod EN71-050RB 5bbp-b 0.0 connected 0 0


-kolejna sprawa z która mnie trwoży to wpisy do EP/ET40. Znalazłem niby na forum, ale dla
mniej doświadczonego użytkownika symka może być problem z wpisami do dynamic.dat
a poza tym w folderze ET40 nie znalazłem pliku z kabiną.


node -1 0 ET40-01-A dynamic PKP\ET40 NONE ET40-01-A 0.0 headdriver 23 0 enddynamic
node -1 0 ET40-01-B dynamic PKP\ET40 NONE ET40-01-B 0.0 connected 23 0 enddynamic

node -1 0 ET40-10-A dynamic PKP\ET40 NONE ET40-10-A 0.0 headdriver 23 0 enddynamic
node -1 0 ET40-10-B dynamic PKP\ET40 NONE ET40-10-B 0.0 connected 0 0 enddynamic

node -1 0 ET40-24-A dynamic PKP\ET40 NONE ET40-24-A 0.0 headdriver 23 0 enddynamic
node -1 0 ET40-24-B dynamic PKP\ET40 NONE ET40-24-B 0.0 connected 0 0 enddynamic

node -1 0 ET40-47-A dynamic PKP\ET40 NONE ET40-47-A 0.0 headdriver 23 0 enddynamic
node -1 0 ET40-47-B dynamic PKP\ET40 NONE ET40-47-B 0.0 connected 0 0 enddynamic

node -1 0 EP40-41-A dynamic PKP\ET40 NONE EP40-41-A 0.0 headdriver 23 3 pantstate enddynamic
node -1 0 EP40-41-B dynamic PKP\ET40 none EP40-41-B 0.0 connected 0 3 pantstate enddynamic


-no i na koniec banał
W folderze ST44BF jest plik z kabiną co powinno dawać szanse na prowadzenie gagarina,


node -1 0 ST44-3001 dynamic PKP\ST44BF ST44-3001 ST44BF 0.0 headdriver 7 0 enddynamic

ST44BF
ST44
1

ale na tym wpise nie pójdzie, wywala błąd



Mam nadzieję, że pomożecie
pietras

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
niewidoczny ED72
« Odpowiedź #1 dnia: 12 Stycznia 2007, 15:10:53 »
Wpisy do dynamic.dat muszą być WIELKIMI literami, przynajmniej w pierwszych linijkach - to do kibli.
ET40 nie mają kabin, więc nie można prowadzić.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline defiler

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1094
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 81
niewidoczny ED72
« Odpowiedź #2 dnia: 12 Stycznia 2007, 15:15:32 »
Witaj.

Postaram się Ci pomoc. Po kolei:

 Jezeli korzystasz z exe o rozmiarach 664KB ( czyli tego najbardziej stabilnego, jak do tej pory ) w polaczeniu z paczka defiler/Mariusz1970 to wtedy:

Wpisy w dynamic.dat nalezy "wklepywac" _TYLKO RĘCZNIE_ i _TYLKO WIELKIMI LITERAMI_. Dlaczego ? Ano dlatego, ze plik start.exe widzi tylko takie a nie inne wpisy.

*ręcznie - tzn. nie na zasadzie kopiuj-wklej.

TIP: W paczce o ktorej wspomnialem wyzej, ED72 do wpisow ma dodane jedynki, czyli 6BA1 itd. Nalezy o tym pamietac.

Ok. Sprawe ED72 i EN71 mamy za soba.

Jezeli chodzi o niepoprawne dzialanie pseudo-swiatel, to musisz pamietac, ze jezeli chcesz jezdzic w nocy z zalaczonymi reflektorami - musisz miec plik lights.tga czy tam lights10.tga ( co do lights10.tga to nie jestem pewien co do nazwy, ale mysle ze sobie poradzisz ) w katalogu, gdzie jest dany pojazd. Czyli w Twoim przypadku ...\EN57_MOD\ .

ET40: Tu jest ciezki przypadek, poniewaz wczesniejsza wersja ET40 miala zapozyczona kabine od EP05 i dlatego tez mozna bylo nia jezdzic. Nowsza, poprawiona wersja tejze opcji juz nie posiada. Jest tylko jako dumb. Wszczepienie kabiny od EP05 niewiele Ci da. Kabina nie bedzie w tym miejscu gdzie byc powinna. Moja rada: na razie sobie odpusc.
Jezeli chodzi o wpisy do dynamic.dat, to wiadomo - recznie i wielkimi literami.

ST44 i ST44BF nie posiadaja kabiny ( oficjalnie ). Mozliwosc wstawienia do scenerii tylko jako dumb. Przykro mi.

Teraz ja mam nadzieje, ze sobie juz poradzisz, a w razie czego pytaj.

PZDR

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
niewidoczny ED72
« Odpowiedź #3 dnia: 12 Stycznia 2007, 15:20:29 »
Oczywiście że pomożemy.
1  Na forum jest obszerny wątek w dziale tabor poświęcony tylko ED72. Tam są podane przydatne informacje dotyczące instalacji tej EZT. W sprawie świateł i innych udoskonaleń należy szukać rozwiązania w wątkach dotyczących danego tematu.

2 Lokomotywa ET40 nie ma stworzonej kabiny, więc nie będziesz jej mógł prowadzić. Na temat tego loka też znajdziesz obszerny wątek. Poczytaj go uważnie, na powtarzające się pytania na które jest już odpowiedż na forum - nie opdpowiadamy.

3 Gdzie znalazłeś informacje że Gagara można prowadzić? Nie ma nawet najmniejszej szansy na poprowadzenie tej lokomotywy! To też jest model lokomotywy który można wstawić do scenerii ale tylko jako dumba lub dekorację.
W sprawie edycji pliku dynamic.dat było pisane tyle razy......... jest w wątku o ED 72

Twoje zatrwożenie i błędy wynikają z Twojego niedokładnego czytania forum, oczywiście błędy w projekcie też są tyle że nie tym razem.

Życzę cierpliwości i powodzenia, za rok będziesz  się śmiał z dzisiejszych problemów. Może nawet zrobisz jakąś scenerię.....

Offline piotrek88

  • Wiadomości: 5
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Kolego Krzysiek626
« Odpowiedź #4 dnia: 15 Stycznia 2007, 14:19:00 »
Kolego Krzysiek626 niedokładnie przeglądam forum, ponieważ nie mam
neta w chacie tylko siaduje po cafejkach, czytanie takiej ilości postów
wymaga chwili, a kasa leci. Drugi powód to praca na rzecz nie zlikwidowania linii kolejowej Stróże - Jasło (Biecz). Jestem w trakcie
budowania rozkładu dla kryniczanki i transwersalki.
Ale sporo czasu poświęcam także na tuningowanie loków w symku
(modyfikowanie plików mmd. przez przyporządkowanie dźwięków różnych syren dostępnych na forum, sprężarek czy motorów).
A scenerię zrobię po założeniu neta, ściągnę 3dmaxa tylko najlepiej pełną wersję, bo na trialu to.......


Defilerowi dzieki za wyjaśnienie, ale mam jeszcze jedno pytanko:
Jak można wpisać tabor do scenerii,żeby nie był shamowany tylko luzem.
W sceneri testowo powpisywałem na różnych torach po kilka eaosów,
jak podjechałem lokiem i sprzęgłem to za fiksa nie rozluźnił składu.
Rozluźnił tylko na torze 1 przy peronie tam gdzie był oryginalny wpis.

[/url]
pietras

Offline MKaczy

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 485
  • ^Służbowe BMW^
    • Zobacz profil
    • http://zyciekolei.blox.pl/html
  • Otrzymane polubienia: 53
Re: Kolego Krzysiek626
« Odpowiedź #5 dnia: 15 Stycznia 2007, 15:12:00 »
Cytat: "piotrek88"
Jak można wpisać tabor do scenerii,żeby nie był shamowany tylko luzem.

W obojętnie jakim scm przy definicj skadów jest cos takiego:
trainset none fabryka_02 0.0 0.0
//$o "Misję" zaczynasz od fabryki i podjeżdzasz do najbliższego semafora wyjazdowego. Po dojechaniu do stacji Manewrowo odczep skład i manewruj zgodnie z sygnalizatorami Tm aby odstawić loka na boczy tor postojowy.

Zaraz na poczatku masz wpis :
trainset none fabryka_02  0.0 0.0

Jest to parametr który informuje jaka ma miec predksoc skald po zaladowaniu symka. Aby skald byl tylko odhamowany nalezy dac tam 0.1

Dziekuje
"Wsiąść do pociągu... towarowego..." :)
Maszynista - PKP Cargo CTOE-Szczecinek - ET22, 201EK, EU06, EU07, ET41, ET42, SM42, ST44-ko, SM42-6dg, ST48-Da