Ankieta

Jakie modele chciałbyś widzieć w MaSzynie

Maksymalnie szczegółowe, odwzorowane możliwie do każdej śrubki - nawet tej której nie widać [male FPS]
27 (24.3%)
Modele maksymalnie uproszczone do elementów które rzucają się w oczy, ale starannie wykonane [wysokie FPS]
84 (75.7%)

Głosów w sumie: 100

Głosowanie skończone: 18 Sierpnia 2006, 15:24:12

Autor Wątek:  Jakość taboru  (Przeczytany 31263 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Bart

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 415
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Jakość taboru
« dnia: 18 Sierpnia 2006, 15:24:12 »
Ponieważ ostatnio modelowanie taboru jest na topie chciałbym poznać Waszą opinię na temat pożądanej jego jakości. Być może modelarze robią za bardzo szczegółowe modele, albo wręcz odwrotnie. Dlatego pozostawiam Wam do wyboru dwie skrajne opcje odnośnie modeli. Wiadomo, że większość z Was chciałaby "wyśrodkowane" modele - tylko taki środek ciężko określić. Dlatego proszę o opowiedzenie się za "bliższą sercu" opcją.
Oczywiste jest że kwadratowymi boxami nikt jeździć by nie chciał, ale myśle że większość z nas chciałaby wjechać w dużą stację z 80km/h w perony i płynnie wyhamować :).
Symulator uciągnie nawet najbardziej szczegółowy model, nawet będzie się dało bez starty płynności podpiąć kilka wagonów, jednak problem wyjdzie przy mijaniu drugiego takiego składu, albo wjechaniu na stację. Jednak przy takich modelach o ładnych sceneriach (z pagórkami, drzewkami, różnymi domkami, płotkami, słupami wysokiego napięcia itp) możemy zapomnieć. Zostaniemy przy tym co jest teraz (scenerie).
I takie jeszcze jedno pytanie nt. scenerii. Czy nie drażnią Was trawiaste pustynie, z typowo Mechanikową linią lasu, kilkoma domkami i jakąś górą na horyzoncie?

Ps. Prosze nie odbierać tego postu jako atak na modelarzy wkładających kolejne sruby i sprężyny w wózki nowo modelowanego taboru :). Próbuje znaleźć "cienką zieloną (z żółtym czołem) linię". :)

Zapraszam wszystkich do ankiety
Marcin_EU (21-08-2005 20:42) napisał:
wystarczy znalezc wielu frajerow i za 10 lat ze starego symka bedziecie mieli bve, a za 50 to moze i mstsa

Offline uetam

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2641
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Jakość taboru
« Odpowiedź #1 dnia: 18 Sierpnia 2006, 15:36:20 »
Ja tam wole ładne modele ktore maja malo poly. I tyle na ten temat. Kombinacje z elementami ktorych normalnie nie widac albo nie rzucaja sie w oczy mijaja sie z celem.
pozdrawiam

Offline Kozi

  • Wiadomości: 791
  • Prosto z Serca Europy...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Jakość taboru
« Odpowiedź #2 dnia: 18 Sierpnia 2006, 15:54:21 »
Nie mam zdania. A twoje modele do ktorej grupy mozna zaliczyc?
"... W Moich Snach Wciąż WŁOSZCZOWA !!!"

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Re: Jakość taboru
« Odpowiedź #3 dnia: 18 Sierpnia 2006, 16:08:55 »
Ja wolę szczegółowe z dodatkową wersją uproszczoną.

Dodano po 3 minutach:

 
Cytat: "Bart"
Ps. Prosze nie odbierać tego postu jako atak na modelarzy wkładających kolejne sruby i sprężyny w wózki nowo modelowanego taboru :).
Zdaje się, że to chodzi o dwóch konkretnych osobników, których wózki mają grubo powyżej 10k trójkątów. :P
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Profeta

  • Wiadomości: 632
  • CM Czechowice-Dziedzice
    • Zobacz profil
    • http://my.opera.com/akvin-profeta/
  • Otrzymane polubienia: 1
Jakość taboru
« Odpowiedź #4 dnia: 18 Sierpnia 2006, 16:45:17 »
Ja jestem zdania, że szczegółowo powinny być wykonane lokomotywy (ale też bez przesady) i kabiny. Choć nawet tworząc szczegółowe modele można oszczędzać FPS poprzez usuwanie niewidocznych płaszczyzn itd. Wagony wolałbym już mniej szczegółowe, bo zazwyczaj jest ich sporo więcej niż loków i występują stadami. To powoduje przy bardzo szczegółowym taborze (patrz wagony Q ;) ) zjazd FPSu w dół. Przykładowo kabina EU05, która jest już w znacznej mierze ukończona posiada obecnie 13278 faces, czyli niemal tyle ile niektórzy osiągają na jednym wózku ;). Choć zdaje sobie sprawę, że kabiny EP/EU05 nie są jakieś bardzo szczegółowe (śróbki itd, trzeba coś z tym zrobić :) ). A jaki wskaźnik osiągnęli twórcy innych kabin (można by zrobić ciekawe porównania)? Reasumując loki szczegółowo, wagony mniej. Chyba, że mówimy też o taborze do SPT, które mam nadzieję się ukaże i będzie w stanie uciągnąć bardziej szczegółowy tabor. To tyle...
Pozdrawiam!
EP05 (100%), EU05 (100%), Projekt 201E (100%), Kabina SU46/SP47 (100%), Kabina 4E (100%), 104E (100%), Traxx F140MS (100%), Eurosprinter ES64F4 (80%).
www.my.opera.com/akvin-profeta

Offline mookie

  • Wiadomości: 70
    • Zobacz profil
    • http://www.hampel-fanclub.pl
  • Otrzymane polubienia: 1
Jakość taboru
« Odpowiedź #5 dnia: 18 Sierpnia 2006, 17:32:37 »
najlepsze są modele "umiarkowane"
dobrej jakości, a za razem zjadające mało FPS :)
Pomogłem?
Obok przycisku "Cytuj" jest taki mały plusik.
Wciśnij go !

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Jakość taboru
« Odpowiedź #6 dnia: 18 Sierpnia 2006, 18:00:37 »
Widzę, że mało ludzi przepada tutaj za jakością, ale moim zdaniem takie coś:

jest warte swojej ceny (tylko 12672 trójkąty) :P
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Driver24

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 258
  • inż. Maszynista PKP IC
    • Zobacz profil
    • http://www.beladeda.cba.pl/palac_kultury.m3u
  • Otrzymane polubienia: 4
Jakość taboru
« Odpowiedź #7 dnia: 18 Sierpnia 2006, 19:25:53 »
Witam. Dla mnie istotne są bardziej wrażenia z jazdy niz oglądanie przez F4 taboru. To jest symulator. Odnosze wrażenie że ten cały projekt idzie w kierunku "gry" przy zachowaniu wysokiego realizmu...

Ja osobiscie wolałbym skromne ale ładne modele taboru a natomiast lepiej zrobione trasy... bo w trakcie jazdy raczej nie używam F4 do oglądania jak jade, używam to tylko do podłączania skłądu. Z punktu widzenia symulatora, założenia były takie by uzyskac jak największy realizm w programie. Zeby zobaczyc skład na łuku wystarczy sie wychylic przez okno, tak jak w rzeczywistosci. A jak ktos chce miec tabor z duperelami to niech sobie zainstaluje Trainz2006...

Wiec na koniec... Wiecej FPS na rzecz dłuższych i wzbogaconych tras.
Partia "Ruch poparcia Twarożka" ;) wcześniej Stowarzyszenie Wąchaczy Kota

Offline defiler

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1094
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 81
Jakość taboru
« Odpowiedź #8 dnia: 18 Sierpnia 2006, 19:32:46 »
Osobiscie zaglosowalem na wieksze FPS za cene mniej szczegolowych modeli taboru ( wagony ). Mysle, ze uproszczone modele z dobrze wykonanymi teksturami ( dobra jakosc zdjec + powiekszone elementy tj. napisy na pudle itp. )bedzie o niebo lepsza, niz jakis kosmiczny tabor, ktory bedzie mozna jedynie poogladac, bo jazda z 3-5 FPS mija sie z celem.

Jesli chodzi o lokomotywy, to dobrze by bylo, gdyby byly bardziej szczegolowe, ale z zachowaniem zdrowego rozsadku.

Pozdrawiam

Offline motonita2002

  • Wiadomości: 187
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Jakość taboru
« Odpowiedź #9 dnia: 18 Sierpnia 2006, 20:14:44 »
Zdecydowanie, większa ilość FPS i modele z mała ilością poly. A jeżeli modele, to np te dedykowane do sterowania przez AI niech będą mniej szczegółowe w końcu mijamy się z nimi na stacjach i na trasie;) A nie jeżdzące dzieła sztuki;) A co do terenu?? Wiadomo, to symulator, ale teren do którego przywykłem w scenerii Quarka jest wystarczający;] Chociaż jak pomyśle o Całkowie:) To byłoby całkiem całkiem;) Pozdrawiam.
P.S. Albo stworzyć genialne=realistyczne modele i w SPT stworzyć konfigurator szczegółowości detali i problem będzie z głowy:) Ci z wydajnymi kompami bedę się cieszyć pełną jakością, a ci ze słabszymi też zagrają ale w nieco gorszej grafice:)

Offline Bartek

  • Wiadomości: 378
  • MaSzyna Team Member since 2003
    • Zobacz profil
    • http://republika.pl/gliniecki
  • Otrzymane polubienia: 5
Jakość taboru
« Odpowiedź #10 dnia: 18 Sierpnia 2006, 20:41:27 »
Na razie nie ma co świrować z super dokładnymi modelami. Niestety silnik symka pozwala na taką a nie inną wydajność i żeby nadal dało się w miarę rozsądnie prowadzić pociąg to trzeba wypośrodkować między trzema ograniczeniami:
- szczegółowością taboru,
- szczegółowością scenerii
- płynnością jazdy (FPS)

Na obecnym etapie płynność jazdy jest najpoważniejszym ograniczeniem. Dlatego bezcelowe jest robienie bardzo dokładnych modeli. Chociaż są piękne, to niepraktyczne - chyba, że ktoś chce nimi jeździć po linii jednotorowej mając po lewej i prawej stronie pustynię.

Tak więc opowiadam się za większą płynnością kosztem szczegółów. Oczywiście mniej szczegółów to nie to samo co brak staranności - modele powinny być wykonane starannie, zgodnie z rzeczywistością, ale z pewnymi uproszczeniami konstrukcyjnymi, które nie rzucają się aż tak w oczy. Ponadto w przypadku loków sugeruję by kabina była bardziej szczegółowo odwzorowana niż szczegóły na zewnątrz. W końcu to kabinę częściej się ogląda - przynajmniej w przypadku loków, które nadają się do prowadzenia.
Pozdrawiam z Gdyni Wielkiego Kacka,
Bartek

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3925
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 277
Jakość taboru
« Odpowiedź #11 dnia: 18 Sierpnia 2006, 21:32:30 »
Zaankietowałem się i żeby nie było anonimowo dopowiem iż dołączam się do opinii większości kolegów np. Bartka, zwłasza, że mój sprzęt i chyba w większości kolegów do najszybszych nie należą.

Przy okazji mam pytanie:
Jest sobie sceneria jakaś i jest powiedzmy 5 loków z kabinami np. EU07. W danym momencie prowadzę tylko jedną, czyli kabina widoczna jest tylko dla tej co ją prowadzę. Czy dla pozostałych ładowane też są elementy kabiny, mimo iż to tylko AI lub dekoracja?
Pewno można poszukać to w logu, ale jak ktoś wie proszę o krótką odpowiedź.
Moje podejrzenie, że nie są ładowane, chociaż nie wiem. Wiem, że jak wyjdę z loka F4, to FPS wzrasta, chociaż kabina od tego loka wcześniej była załadowana.

Pozdrawiam
Mariusz

Offline Mutopompka

  • Wiadomości: 1155
  • Na IRC-u SPRĘŻAREK vel. tyqtyqtyq
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Jakość taboru
« Odpowiedź #12 dnia: 18 Sierpnia 2006, 22:00:36 »
Krótko i na temat:

Modele szczegółowe.

A teraz uzasadnienie:
a) skoro symek ma być realistyczny -> realistycznie powinno być odwzorowany tabor
b) nie patrzeć na fps (gdyż za np. 6 miechów i tak kompy w domu będą mocniejsze)
c) skoro symek ma się dalej rozwijać pod nazwą SPT i tam dopiero nabierze "skrzydeł" więc jak najbardziej...

PS.
Zresztą... Sam wiesz, jaki zrobiłeś modelik eu07, ep09 (widać na screenach)... Co tu dużo gadać.. Po prostu dla mnie jesteś No.1 w tworzeniu modeli (widać, że masz zapał i chęć do ich robienia, choć wiem, że wymaga to KUPĘ czasu i samozaparcia).

A co z wnętrzem loka (przedział silnikowy)? Będzie widac silniczki, czy "znów zieloność"???


PS. Tekstury także powinny być na wysokim poziomie, a nie "wyciągnięte i obronione w Paincie".

Także taka jest moja opinia.

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3925
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 277
Jakość taboru
« Odpowiedź #13 dnia: 18 Sierpnia 2006, 22:19:13 »
Zaraz zaraz, my tu mówimy o old symku czy o enigmatycznym SPT?
Zrozumiałem, że o old.
Jeżeli, źle zrozumiałem, to do SPT jak najbardziej szczególowo, tyle na ile pozwalać będzie SPT.
Wniosek: szczegółowość dostosowana to możliwości programu (czy MaSzyna czy SPT) + uśrednione możliwości sprzętów w domu.


Co do kompów to nie wiem jaka jest statystyka, raczej na tę chwilę większość szybkich (powyżej 1GHz) nie ma, a nie wiem co będzie za 6 miesięcy.
Co do nowych kompów nie wiem jak sprawa bedzie się miała z kompatybilnością względem MaSzyny (starej).

Pozdrawiam
Mariusz

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Jakość taboru
« Odpowiedź #14 dnia: 18 Sierpnia 2006, 23:13:10 »
Cytat: "Mariusz1970"
Zaankietowałem się i żeby nie było anonimowo dopowiem iż dołączam się do opinii większości kolegów np. Bartka, zwłasza, że mój sprzęt i chyba w większości kolegów do najszybszych nie należą.

Przy okazji mam pytanie:
Jest sobie sceneria jakaś i jest powiedzmy 5 loków z kabinami np. EU07. W danym momencie prowadzę tylko jedną, czyli kabina widoczna jest tylko dla tej co ją prowadzę. Czy dla pozostałych ładowane też są elementy kabiny, mimo iż to tylko AI lub dekoracja?
Pewno można poszukać to w logu, ale jak ktoś wie proszę o krótką odpowiedź.
Moje podejrzenie, że nie są ładowane, chociaż nie wiem. Wiem, że jak wyjdę z loka F4, to FPS wzrasta, chociaż kabina od tego loka wcześniej była załadowana.

Pozdrawiam
Mariusz


Po testowaniu nowej misyjki i przejrzeniu loga uznałem że wczytuje się kabina tylko tego loka którego prowadzimy. Chyba że mam za słabe szkłą.

Co do ankiety to ja jeszcze pomyślę. Z miesiac temu zapodałem kilkanaście screenów z wagonami Q, które uchodzą za zbyt ciężkie w szczegółach. Skreeny pochodziły ze scenerii Quarka która sama w sobie też nie jest rewelacyjna jeśli chodzio fps. Jednak pomimo upakowania około 200 sztuk wagonów dało się tam płyninie jeździć. Screeny chyba jeszcze są w odpowiednim wątku.
I tu jeszcze jedna bardzo ważna: ( Tak myślę, jeśli nie to proszę sprostować) Bardzo często jest tak że pomimo 20/30fps symek się przycina i wynika to jak najbardziej ze źle skonfigurowanego komutera.
Jak dla mnie niezbędny jest FPS rzędu 16 klatek. Dobrze żeby było po wyżej 24 klatek. Tak wynika z fizjologi oka. Jeden warunek: to musi być płynne. A to zależy od kompa.
Bart, Ponieważ zrobiłeś modele które zapewne testowałeś i wiesz o ile jest ta lepsza jakość i jakim kosztem. To napisz jakie miałeś wyn9iki z testowania. Wszyscy wiedzą ile zajmuje tekstura starej siódemki, a nowej?
jest dwa czy trzy razy większa (KB)? i co to zmieniło. Takich pytań mam więcej ale chyba nie o to chodzi.
Ja tam chce być piękny zdrowy i bogaty, a na głosowanie przyjdzie czas.

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3925
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 277
Jakość taboru
« Odpowiedź #15 dnia: 18 Sierpnia 2006, 23:55:19 »
Cytuj
Co do ankiety to ja jeszcze pomyślę. Z miesiac temu zapodałem kilkanaście screenów z wagonami Q, które uchodzą za zbyt ciężkie w szczegółach. Skreeny pochodziły ze scenerii Quarka która sama w sobie też nie jest rewelacyjna jeśli chodzio fps. Jednak pomimo upakowania około 200 sztuk wagonów dało się tam płyninie jeździć. Screeny chyba jeszcze są w odpowiednim wątku.


Bo to w ogóle trudne pytanie po przemyśleniach. Jeżeli program nie jest wydajny, to możliwość poprawienia tego daje sprzęt, a tu jak wiadomo są duże rozbieżności. Można oczywiście załadować do deep blue i nie przejmować się tym wszystkim. Tak jak napisał Bart, ciężko jest o złoty środek. Jak jednak wolę mniej szczegółów przy wagonach czy pudle loka, wolę szczegółowiej kabinę i bardziej złożone scenerie.

Cytuj
Ja tam chce być piękny zdrowy i bogaty


no baa......

Pozdrawiam
Mariusz

Offline Bart

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 415
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Jakość taboru
« Odpowiedź #16 dnia: 19 Sierpnia 2006, 01:18:13 »
Pytanie jest ogólnie do MaSzyny - bez rozróżniania na oldskul czy SPT. BTW: nie spodziewajcie się od SPT jakiś cudów w dziedzinie FPS. Mówi się że tyle pięknych gier ładnie chodzi a taka MaSzyna się tnie. Powtórze jeszcze raz (bo to właściwy na to wątek). W najnowszych grach - przykładowo wyscigi NFS MW, mamy 4 super piękne wozy mające po kilkadziesiat tysięcy poly, troche bardziej kwadratowych samochodów ruchu ulicznego i boxowate budynki ze swiecącymi teksturami. Jakby to zsumować wyjdzie że trójkątów na "planszy" jest mniej niż na takim Quarku gdzie spotkały się na jednej stacji 3 lub 4 czterdziesto wagonowe składy. I tu się okazuje że silnik MaSzyny wcale nie jest taki kiepski tylko my za dużo wymagamy.
Cytat: "Kozi"
Nie mam zdania. A twoje modele do ktorej grupy mozna zaliczyc?

Trudno powiedzieć. Przy starych modelach to moje są 2x "cięższe", przy EP01 moje są 2x lżejsze, a całe EU07 to jeden wózek youBego.
Cytat: "youBy"
Ja wolę szczegółowe z dodatkową wersją uproszczoną.

Na to bym nie liczył. Nikomu się nie chce robić wersji ubogiej. Ciężko się szpeci swój model i równie ciężko jest wybrać co by tam wyciąć...
Cytat: "Profeta"
A jaki wskaźnik osiągnęli twórcy innych kabin

Kabina EU07 (tej która niedługo wyjdzie - mam już czas na kończenie) ma też coś koło 11, 12 tys poly.
Cytat: "Mariusz1970"
Czy dla pozostałych ładowane też są elementy kabiny, mimo iż to tylko AI lub dekoracja?

Nie są ładowane. Co więcej: znika Twoja kabina jak wciśniesz F4 :). Nie wierzysz? Wcisnij F4 i ustaw kamere tam gdzie powinna być kabina (na nowym exe). Możesz zrobić to samo na starszym od Wingera. Porównaj wynik :)
Cytat: "Mutopompka"
nie patrzeć na fps (gdyż za np. 6 miechów i tak kompy w domu będą mocniejsze)

Co 6 miechów zmieniasz kompa? :). Mi wychodzi srednia 1 komp na 6 lat :).
Cytat: "Mutopompka"
Zresztą... Sam wiesz, jaki zrobiłeś modelik eu07, ep09 (widać na screenach)... Co tu dużo gadać.. Po prostu dla mnie jesteś No.1 w tworzeniu modeli (widać, że masz zapał i chęć do ich robienia, choć wiem, że wymaga to KUPĘ czasu i samozaparcia).

Własnie te modele przy np takim wózku youBego są tymi "gorszymi" modelami. Mają całe tyle poly ile sam wózek.
A własnie: co do jakości zdjęć i modeli. Odpalcie dowolną scenerię z EN57 i przyjrzyjcie się wózkom członu RS. Pamiętam że mi się bardzo podobały. Są proste, ale foto realistyczne. Czy ktoś zwrócił na nie uwagę? Oczywiście wystarczyło by ich teksturę złożyć z 2 fotek żeby maźnice nie wydawały się mieć "zeza rozbieżnego"... czy w nich dużo więcej trzeba by  dorobić?A po dwa. Z jakiej odległości trzeba na nie patrzeć żeby dojrzeć niedoskonałości?
Cytat: "Krzysiek626"
Jednak pomimo upakowania około 200 sztuk wagonów dało się tam płyninie jeździć. Screeny chyba jeszcze są w odpowiednim wątku.

A to powiedz jaki masz komp. U mnie standardowo w Quarku jest 22 FPS (w Kacku) bez 200 wagonów ze stajni Q(na AMD 3000+)

Im mniej szczegółowy tabor, tym go więcej i/lub bardziej szczegółowa sceneria. A to tak na popatrzenie:
Przy super szczegółowym taborze o czymś takim możemy zapomnieć (i tak na tą chwile jest tam jednocyfrowe FPS - na AMD3000+)

Tyle teraz ode mnie. Czekam dalej na wasze głosy i komentarze.
Marcin_EU (21-08-2005 20:42) napisał:
wystarczy znalezc wielu frajerow i za 10 lat ze starego symka bedziecie mieli bve, a za 50 to moze i mstsa

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3925
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 277
Jakość taboru
« Odpowiedź #17 dnia: 19 Sierpnia 2006, 02:08:26 »
Dzięki za odpowiedzi.

Cytuj
Nie są ładowane. Co więcej: znika Twoja kabina jak wciśniesz F4 :). Nie wierzysz? Wcisnij F4 i ustaw kamere tam gdzie powinna być kabina (na nowym exe). Możesz zrobić to samo na starszym od Wingera. Porównaj wynik :)


Wierze, wierze i próbowałem wcześniej, tylko nie wiem co się z nimi dzieje, gdyż:
1)Zauważyłem takie coś, że gdy kabina ładuje się po raz pierwszy w symku (np. po wciśnięciu end- przejście do drugiej kabiny lub podczas ładowania się scenerii), to ładuje się dłużej niż jak będę tę czynność powtarzał - nie wiem co jest tego przyczyną. Moim domysłem jest to, że elementy kabiny raz załadowane są już gdzieś w pamięci.
2)Dynamiczne przydzielanie tekstur jest o tym głośno- z Twojego postu wynika, iż dla kabiny jest to zastoło zrobione, pomimo iż możemy się znaleźć w obszarze<maxdistance elementów kabiny. To dlaczego nie można zastosować tego mechanizmu w elementach scenerii, o ile dobrze myślę.
3)Nie wiem czy można porównywać loka i kabinę tego co prowadzimy i wyjście poprzez F4 z lokami AI czy dekoracji, bo zniknięcie to jedno, a nie ładowanie w ogóle to drugie.

Zważywszy na powyższe jak porównać elementy scenerii do kabiny, czyli czy jest zastosowana ta sama metoda traktowania wielokątów i tekstur?
Bo z jednej strony wydaje mi się tak samo a z drugiej nie, zresztą sam już pogubiłem się w zeznaniach. Zapętliłem się troche.

Nie wiem czy mój post jest zrozumiały, ale nie wiem jak mam to inaczej określić.

Pozdrawiam
Mariusz

Offline MKaczy

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 485
  • ^Służbowe BMW^
    • Zobacz profil
    • http://zyciekolei.blox.pl/html
  • Otrzymane polubienia: 53
Jakość taboru
« Odpowiedź #18 dnia: 19 Sierpnia 2006, 03:57:19 »
Cytat: "Bart"
Nie są ładowane. Co więcej: znika Twoja kabina jak wciśniesz F4 :) (...) Możesz zrobić to samo na starszym od Wingera. Porównaj wynik

No tak, na nowym exe kabina znika na starszym nie. Lecz można zrobić tak ze po wciśniecu f4 kabina nie zniknie. Jak? Wcisnąc "ESC" i F4 i znów "ESC". I jestesmy w kabine, i mozemy latac po sceneri. I Fps moze troszke się podniesie, bo po tej czynnosci znikją textury TGA, np: szyby...

A co do ankiety, to zagłosowałem na "wiecej FPS" gdyż uważam całkowicie tak samo

Cytat: "jak kolega Driver24"
bo w trakcie jazdy raczej nie używam F4 do oglądania jak jade, używam to tylko do podłączania skłądu. Z punktu widzenia symulatora, założenia były takie by uzyskac jak największy realizm w programie. Zeby zobaczyc skład na łuku wystarczy sie wychylic przez okno, tak jak w rzeczywistosci. A jak ktos chce miec tabor z duperelami to niech sobie zainstaluje Trainz2006...
"Wsiąść do pociągu... towarowego..." :)
Maszynista - PKP Cargo CTOE-Szczecinek - ET22, 201EK, EU06, EU07, ET41, ET42, SM42, ST44-ko, SM42-6dg, ST48-Da

Offline Żuk

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1085
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Jakość taboru
« Odpowiedź #19 dnia: 19 Sierpnia 2006, 07:56:25 »
Szczegółowo powinna byc wykonana kabina w ktorej spedzamy wiekszosc czasu. A co do otoczenia to ładnie wykonane tekstury w zupełności wystarczą.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Jakość taboru
« Odpowiedź #20 dnia: 19 Sierpnia 2006, 08:46:03 »
Cytat: "Krzysiek626"
no....no....
fiu fiu..... ładniutkie.....

A propos  FPS:


Najtrudniejsza stacja, (pod względem FPS)  około 100 wagoników,


Kopalnia Dejawy, dwa składy nowych wagonów ( około 70) + starsze (20 szt)



Mijanka na trasie całkiem sporo wagoników :))

WIN.XP GF2MX400 WINFAST 64Mb/128Bit.  Sterownik 52.03
A2500XP Barton FSB333mhz
płyta główna Asrock K7Upgrade600 z integrowana muzyka.
Seegate 2x160Gb sata.
Najnowsze (?) chyba EXE 1_0_2_2  674kb

Po mimo niewielkiej ilości klatek symek nie ma zacięć, obraz jest płynny ale głównie to zasługa exeka. Spadek FPS dla nowego taboru to około 40%

ale gorąco.....
zasłużyłem chyba na loda,
pozdro.


FPS przy dużej ilości wagoników i sprzęt na którym to odpaliłem.

Jeszcze raz napiszę że najważniejsza jest płynność, jeżeli nawet będzie 16 klatek ale płynnych to powinno być ok.
Jeżeli mowa o grach, to są tam przeważnie opcje z wyborem jakości grafiki. Jaki komp taka grafika. Nie wydaje mi się że tu się sprawdzi.
Narzekania będą zawsze.

Ps1: Screena z 200 wagonami nie ma:(( musiałem coś pomylić. Ale jak ktoś chce to mogę wykonać.
Ps2: Przy tych fps można jeździć., nic się nie zacina. Trzeba jednak zadbać o wydajność kompa.
Ps3: Bart masz lepszy sprzęt niż ja, Przynajmniej procka.
Ps4: Na win ME mam gorsze efekty.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Jakość taboru
« Odpowiedź #21 dnia: 19 Sierpnia 2006, 10:57:03 »
@Mariusz1970: ładują się tylko te modele, które są używane. Czyli ładowana jest tylko (przy inicjalizacji) kabina Twojego loka ta, w której będziesz siedział na początku. Przy przechodzeniu do innej kabiny jest ona ładowana do pamięci przy czym stara w niej zostaje, jednakowoż nie jest renderowana. Mam nadzieję, że jest to zrozumiałe.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Converter

  • Gość
Jakość taboru
« Odpowiedź #22 dnia: 19 Sierpnia 2006, 12:09:39 »
Moim zdaniem, zdecydowanie lepsze są modele mniej szczegółowe, ale starannie wykonane. Jaki ma sens tworzenie mikroskopijnie szczegółowych modeli, które uniemożliwią stworzenie realistycznej stacji, na której stoi bardzo dużo pociągów? @Bart, nie mam pojęcia, jak SPT radzi sobie z FPS, ale obawiam się, że płynność jazdy itp.etc., przy nawale szczegółów może nie wytrzymać (nie każdy user ma supernowoczesny komputer).

Offline Bart

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 415
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Jakość taboru
« Odpowiedź #23 dnia: 19 Sierpnia 2006, 12:16:14 »
Krzysiek626: ja tam u Ciebie widze 8 FPS. Uwierz mi że to nie jest płynna animacja. Pawdziwa płynność jest >24 FPS. Poniżej 16 FPS już wyraźnie czuć skok.
Piękny tabor naprawde może współistnieć tylko z jednotorowymi szlakami z 3 torowymi mijankami.
Marcin_EU (21-08-2005 20:42) napisał:
wystarczy znalezc wielu frajerow i za 10 lat ze starego symka bedziecie mieli bve, a za 50 to moze i mstsa

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3925
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 277
Jakość taboru
« Odpowiedź #24 dnia: 19 Sierpnia 2006, 12:28:25 »
youBy dzięki za wyjaśnienie. Zrozumiałem. Przepraszam za odejście od tematu.

Pozdrawiam
Mariusz

Offline ZT-POZNAN

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 493
  • PKP Cargo S.A
    • Zobacz profil
    • Wszystko o ET22
  • Otrzymane polubienia: 0
Re: Jakość taboru
« Odpowiedź #25 dnia: 19 Sierpnia 2006, 12:29:16 »
Cytat: "Bart"
Ps. Prosze nie odbierać tego postu jako atak na modelarzy wkładających kolejne sruby i sprężyny w wózki nowo modelowanego taboru :).


Bart czy mógłbyś podać konkretnie o kogo chodzi? Myśle że jeśli podasz po nickach, nikt nie poczuje się urażony.
www.et22.pl - zapraszam

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Jakość taboru
« Odpowiedź #26 dnia: 19 Sierpnia 2006, 13:04:40 »
Cytat: "Bart"
Krzysiek626: ja tam u Ciebie widze 8 FPS. Uwierz mi że to nie jest płynna animacja. Pawdziwa płynność jest >24 FPS. Poniżej 16 FPS już wyraźnie czuć skok.
Piękny tabor naprawde może współistnieć tylko z jednotorowymi szlakami z 3 torowymi mijankami.


Jeżeli będą takie stacje na których będzie cała masa taboru za który nie będziemy się wstydzić i 24 klatki to ja idę głosować. Na dużą ilość ramek:))

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Re: Jakość taboru
« Odpowiedź #27 dnia: 19 Sierpnia 2006, 14:05:53 »
Cytat: "ZT-POZNAN"
Bart czy mógłbyś podać konkretnie o kogo chodzi? Myśle że jeśli podasz po nickach, nikt nie poczuje się urażony.
Zdaje się, że to o mnie chodzi i chyba też o Queueda ;)
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline zbych

  • Wiadomości: 156
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Jakość taboru
« Odpowiedź #28 dnia: 19 Sierpnia 2006, 14:42:17 »
Cytat: "Mutopompka"
Krótko i na temat:

Modele szczegółowe.

A teraz uzasadnienie:
a) skoro symek ma być realistyczny -> realistycznie powinno być odwzorowany tabor
b) nie patrzeć na fps (gdyż za np. 6 miechów i tak kompy w domu będą mocniejsze)
c) skoro symek ma się dalej rozwijać pod nazwą SPT i tam dopiero nabierze "skrzydeł" więc jak najbardziej...

Ja podpisuje sie pod opinia kol. i tak tez głosowalem.
Każde mowe gry czy programy niestety są juz tworzone pod najnowszy sprzet i trudno tu pogodzic czy programy maja byc pod słabszy sprzet bo duzo uzytkownikow niestety taki ma, czy tez tworzyc pod mocniejszy?
Skoro symek ma sie rozwijac nie ma innej mozliwosci!
Pozdrawiam...
Chciałbym iść do nieba ze względu na klimat, ale... w piekle tylu znajomych...
Do Miłego..ZBYCH.

amator

  • Gość
Jakość taboru
« Odpowiedź #29 dnia: 19 Sierpnia 2006, 15:18:28 »
Ja jestem za tym, by:
-Przedstawione modele [na screenach] do SPT były swojego rodzaju granicą - tak szczegółowe modele w zupełności wystarczą, nie ma sensu robić bardziej szczegółowych.
-Bardziej dopracować kabinę i scenerię - w końcu to się najczęściej ogląda.
-Modele były nawet mniej szczegółowe niż przedstawione na screenach z SPT

Po za tym ktoś wspominał, że Quark-T ze składem 200 wagonów działa mu w granicach 20 fps.
To ja mam na Quarku-T najwyżej 5 fps, a ciesze się gdy mam na jakiejkolwiek trasie 9-10 fps.

Oczywiście są to tylko moje wizje-spostrzeżenia. Róbcie sobie SPT/Rozwijajcie MaSzynę jak chcecie. Tylko żeby się później nie okazało, że kilku userów z potężniejszymi komputerami się cieszy, a pozostałe setki/tysiące mają pokaz slajdów...