Autor Wątek:  Ty2 i inne  (Przeczytany 13788 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline ABu

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 45
Ty2 i inne
« dnia: 20 Listopada 2003, 11:16:06 »
Witam po bardzo dlugiej nieobecnosci.
Wyczytalem gdzies na forum o tym, ze w planach jest zrobienie Ty2,
zreszta widzialem tez ten parowoz w najnowszym update.
A teraz sedno sprawy:
kiedys na potrzeby animacji w PovRayu opracowalem wzory na prace
ukladu napedowego oraz krotki program ustalajacy polozenia wszystkich
czesci rozrzadu Heusingera. Z tego co widzialem parowoz na razie
nie ma rozrzadu, wiec jezeli moglo by sie to do czegos przydac to
sprobuje opracowac i przesle.
Program co prawda napisany jest pod PovRaya, ale nie powinno byc
klopotow z przepisaniem go na nowo, co moge zrobic jak tylko
zaaklimatyzuje sie w moim nowym miejscu pracy. Poza tym mysle,
ze w takiej postaci jak teraz raczej nie bedzie sie on nadawal do
wykorzystania w symulatorze, poniewaz dla danego kata obrotu
kol liczy kilkadziesiat mozliwosci, z czego wybiera ta z najmniejszym
bledem. (mam nadzieje ze zbytnio nie zagmatwalem :)


A teraz inne (w zasadzie do McZapkie):
po czasowym zawieszeniu prac nad wyprzedzaniem sie samochodow
zastanawiam sie teraz, czy robic to dalej, bo wyczytalem, ze prace nad
wersja obecna beda wstrzymane i bedzie przesiadka na Nebule.
Robic czy nie robic? Oto jest pytanie...
ABu

Offline McZapkie

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 675
    • Zobacz profil
    • http://www.mczapkie.prv.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Ty2 i inne
« Odpowiedź #1 dnia: 20 Listopada 2003, 13:12:58 »
Co do silnika parowozu, to mozna albo zrobic animacje
tak jak w MSTS, albo w odpowiedni sposob krecic
i przemieszczac te elementy. Mam wzor na kat obrotu
korbowodu, tylko potrzebne sa pewne wymiary
geometrzyczne. Jesli chodzi o te korbe napedzajaca
mechanizm rozrzadu to tez nie ma problemu, ona
sie kreci odwrotnie do wiazara.
Stawidlo natomiast mozna zrobic tak jak w modelach -
w pozycji neutralnej.

Co do samochodow, to w nowej wersji przygotowalem takie cos
jak ilosc stopni swobody - przyda sie przy wyprzedzaniu
aut oraz przy ewentualnych katastrofach.
Twoich procedur mijania aut nie implementowalem poniewaz
mam ciagle klopoty z AI  - czasem nie zauwaza auta stojacego
i uderza w niego.

Pozdr,

Offline OlO_EU

  • Wiadomości: 219
    • Zobacz profil
    • Outsourcing IT
  • Otrzymane polubienia: 3
Ty2 i inne
« Odpowiedź #2 dnia: 20 Listopada 2003, 13:16:08 »
maciek wiesz doskonalem o tym ze wystarczy zrobic model parowozu w 3dsmaxie z animacja pracy mechanizmu korbowego . mysle ze animacja 200 klatkowa wystarczy do tego (odrazu mowie ze ja sie chetnie nie podejmuje tego zadania bo nie umiem zrobic dobrych patykow :(  )

Offline McZapkie

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 675
    • Zobacz profil
    • http://www.mczapkie.prv.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Ty2 i inne
« Odpowiedź #3 dnia: 20 Listopada 2003, 13:33:31 »
Olo, wiem o tym ze mozna, ale po co.
Tzn moze bylby sens robic to dla samego mechanizmu
parorozdzielczego i tam wystarczyloby mniej
klatek, ale same wiazary i korbowody sana tyle
duze, ze lepiej gdy sa animowane "plynnie"
poprzez ruch kola a nie poprzez kolejne klatki.
Zreszta cos wam sie ta animacja pantografow
podobno sypie :-]

Offline OlO_EU

  • Wiadomości: 219
    • Zobacz profil
    • Outsourcing IT
  • Otrzymane polubienia: 3
Ty2 i inne
« Odpowiedź #4 dnia: 20 Listopada 2003, 14:37:18 »
sie sypie bo patyki sa do dupy zrobione poprostu . teraz dzialaja dobrze a to w nebuli i tak bedize robione animacja wiec nie ma sie oco klocic (mniejsze zuzycie zasobow na obliczanie przemieszczen obrotow i katow mechanizmu)

OlO_EU

Marcin_EU

  • Gość
Ty2 i inne
« Odpowiedź #5 dnia: 20 Listopada 2003, 15:03:39 »
Cytat: "McZapkie"
Olo, wiem o tym ze mozna, ale po co.
Tzn moze bylby sens robic to dla samego mechanizmu
parorozdzielczego i tam wystarczyloby mniej
klatek, ale same wiazary i korbowody sana tyle
duze, ze lepiej gdy sa animowane "plynnie"poprzez ruch kola a nie poprzez kolejne klatki.

Te kolejne klatki sa interpolowane wec przeskokow niema. Zreszta mi tam bez roznicy, jak chcesz to licz odzielnie ale ja osobiscie wolalbym aby max to za mnie policzyl a potrafi to robic calkiem niezle. (prostym przykladem jest lycha od suwnicy oraz wlasnie animacja pantografu, podnosisz w maxie slizgacz a reszta sama sie dopasowuje)

Cytat: "McZapkie"

Zreszta cos wam sie ta animacja pantografow
podobno sypie :-]

Kiedy to sie niby animacja pantografow sypala? Jak znalazles jakis blad co do pantografow w tej wersji z sierpnia to napisz bo ja nic o tym nie wiem.

Offline McZapkie

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 675
    • Zobacz profil
    • http://www.mczapkie.prv.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Ty2 i inne
« Odpowiedź #6 dnia: 20 Listopada 2003, 16:15:42 »
Marcin, sam mi pisales ze sie sypie (nie w symulatorze ale  3dsmax)
ta animacja.

Marcin_EU

  • Gość
Ty2 i inne
« Odpowiedź #7 dnia: 20 Listopada 2003, 16:28:00 »
Cytat: "McZapkie"
Marcin, sam mi pisales ze sie sypie (nie w symulatorze ale  3dsmax)
ta animacja.

No kiedys pisalem ze pantografy odlatuja, ale to dlatego ze ktos wczesniej taka animacje zrobil (pewnie przypadkiem). To tak jakby powiedziec ze teksturowanie obiektow jest zle bo ktos zle oteksturowal wagon :)

Offline McZapkie

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 675
    • Zobacz profil
    • http://www.mczapkie.prv.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Re: Ty2 i inne
« Odpowiedź #8 dnia: 21 Listopada 2003, 13:00:15 »
Cytat: "ABu"
kiedys na potrzeby animacji w PovRayu opracowalem...


Tak mi sie przypomnialo - a czy dalbys rade zrobic jakis exporter
z tego povraya do t3d np.? Zeby nie byc uzaleznionym
od komercyjnego 3dsmax lub bardzo niewygodnego (z powodu
koniecznosci kopiowania do pliku) gmax?

Pozdr,

Offline ABu

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 45
Ty2 i inne
« Odpowiedź #9 dnia: 21 Listopada 2003, 14:44:25 »
Do tego potrzebowalbym bardzo scislej dokumentacji plikow *.t3d.
Mysle, ze napisanie programu nie stanowiloby jakiegos wiekszego
problemu, ale nie do konca wiem jak tam w povrayu jest z teksturami.
Poza tym sam povray tez jest baaardzo niewygodny, bo tworzenie
obiektu wyglada tam troche tak, jak tworzenie programu
(np.: 'line<xp,yp,zp><xk,yk,zk>' - wszystko trzeba wpisywac).
Trzeba znac wszystkie wspolrzedne i miec ogromna wyobraznie przestrzenna :)
Moim zdaniem lepiej juz chyba kopiowac do pliku w gmaxie... :))
ABu

Offline McZapkie

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 675
    • Zobacz profil
    • http://www.mczapkie.prv.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Ty2 i inne
« Odpowiedź #10 dnia: 21 Listopada 2003, 15:16:36 »
A jak jest z eksportem z Povraya do 3ds np?
Pytam, poniewaz jest bardzo duzo modeli polskich
parowozow zroionych w Povray, niestety autor
nie odpowiedzial na email co do ich udostepnienia,
ale moze kiedys...

Offline ABu

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 45
Ty2 i inne
« Odpowiedź #11 dnia: 21 Listopada 2003, 18:33:12 »
No, ja mam Pm36-2 (tworzony wspolnie z kolega), ale jest
tam mnostwo detali, wszystko robione w zasadzie przez
wstawianie obiektow (praktycznie zero tekstur) no i przede
wszystkim na podstawie planow modelarskich, a wiec malo
dokladnych jesli chodzi o wymiary...

A jak z eksportem povray - 3ds? - Nie wiem, ale sprobuje
doczytac. W przyszlym tygodniu bede mial prawdopodobnie
3ds, wiec jesli nic nie wyjdzie z eksportu to moge ewentualnie
spelniac zadanie 'translatora' osobiscie ;)
ABu

Marcin_EU

  • Gość
Ty2 i inne
« Odpowiedź #12 dnia: 21 Listopada 2003, 19:12:29 »
Cytat: "ABu"
...W przyszlym tygodniu bede mial prawdopodobnie
3ds...

Jak bedziesz mial maxa to moze moglbys powalczyc z eksporterem modeli i terenu do nebuli? Eksporter modeli od biedy jest ale trzebaby dopracowac a eksport terenu to dopiero zaczatek (np sciezka gdzie wyeksportuje teren jest wkompilowana w sam plugin :)

Offline MBu

  • Wiadomości: 4
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Ty2 i inne
« Odpowiedź #13 dnia: 22 Listopada 2003, 15:03:49 »
Tutaj kolega :-)
ABu wykonał porządną robotę, stawidło nie jest w położeniu neutralnym. Jest pełne odwzorowanie ruchu. Można się przekonać pod adresem
http://mbu.b2.pl/pm36/pm36-2_256kbps.avi (2 622 KB).
Tylko nie rzucajcie się na to wszyscy, bo łącze mi klęknie!

A! jeszcze jedno. Znalazłem konwerter z PoV na T3D. http://home.europa.com/%7Ekeithr/Crossroads/index.html. Nie oglądałem go jeszcze i nie wiem co jest warty. ABu, mógłbyś go sprawdzić ze źródłami? Pewnie nie będzie chodził ze skrypatmi - trzebaby sparsować źródło pm36 dla konkretnego ustawienia parametrów, wyeksportować, a potem przenosić program (jesli się da). Ja niestety nie mam teraz czasu.
MBu

Offline hejnal

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 967
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Ty2 i inne
« Odpowiedź #14 dnia: 23 Listopada 2003, 13:57:04 »
"ABu wykonał porządną robotę"
Zgadzam się. Pm36 Super. Czy mogli byście popracować na SM42?

Offline mixer

  • Wiadomości: 205
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Ty2 i inne
« Odpowiedź #15 dnia: 23 Listopada 2003, 19:59:37 »
ABu MBu. Jestem pod dużym wrażeniem tej animacji i obiektów w niej zawartych. Światła Heleny, słupy telegraficzne, koła i wiązary.  Odtwarzałem ją dzisiaj kilkanaście razy. :)
Wstawiłem na szybki serwer, bo chciałbym paru osobom spoza Polski pokazać. Modelarze z P.M.K. widzieli już tą Piękną Helenę?
Czy to będzie początek większego projektu symulacyjno -animacyjnego??

Offline McZapkie

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 675
    • Zobacz profil
    • http://www.mczapkie.prv.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Ty2 i inne
« Odpowiedź #16 dnia: 23 Listopada 2003, 21:40:17 »
A! jeszcze jedno. Znalazłem konwerter z PoV na T3D.

E, to chyba zbieznosc nazw :)
Tamtern format podejrzewam ze jest inny.
No chyba ze Marcin niewymyslil tego T3D tylko
faktycznie uzyl jakiegos standardu.
Nazwa pochodzi po prostu od Text 3D czyli
dane 3D w formacie ascii.

Offline mixer

  • Wiadomości: 205
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Ty2 i inne
« Odpowiedź #17 dnia: 23 Listopada 2003, 22:28:38 »
Prawie jestem pewien że to przypadek.  T3D jest wykorzystywany przy eksporcie/imporcie modeli przestrzennych do Flasha Macromedii

Offline ABu

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 45
Ty2 i inne
« Odpowiedź #18 dnia: 23 Listopada 2003, 23:04:28 »
Troche sie tych listow nazbieralo :) No wiec tak:

Marcin_EU: jak tylko dostane 3ds to dam znac,
no a poza tym musze go (3ds) jeszcze troche poznac...

MBu: Sprawdze to. Zobaczymy...

hejnal, mixer: Dzieki za wyrazy uznania.

mixer: Modelarze z P.M.K. animacji chyba nie widzieli
i nic o niej nie slyszeli, ale jezeli chcialbys ich
poinformowac, to nie bedziemy z MBu robili zadnych
problemow. Tylko podaj im swoj serwer, zeby MBu nie
narzekal :)
To w zasadzie jest koniec projektu (byl to projekt na
laborke z grafiki komputerowej), ale model jest na tyle
elastyczny, ze mozna by sie kiedys pokusic o zrobienie
jakiejs innej animacji. Moze kiedys w przyszlosci jako
np. intro do MaSzyny? ;)))
ABu

Offline mixer

  • Wiadomości: 205
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Ty2 i inne
« Odpowiedź #19 dnia: 23 Listopada 2003, 23:31:09 »
OK. Było by miło widzieć kiedyś takie intro w Maszynie (zwłaszcza że od dwóch lat nie było żadnego i zdaje się że szybko nie będzie)

Czy o ile masz możesz wrzucić na swój serw wersję w wyższej rozdzielczości i poinformować o dokładnym adresie do pliku?
To wtedy ewentualnie ją przepchnę w szybsze miejsce...
Może być na priv (pw)

Offline MBu

  • Wiadomości: 4
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Ty2 i inne
« Odpowiedź #20 dnia: 25 Listopada 2003, 00:06:02 »
W wyższej rozdzielczości niestety się nie da - ten projekt był realizowany 2 lata temu, wtedy policzenie tego, co widać w filmie trwało 3 dni nieprzerwanej pracy paru komputerów klasy Celeron 700. Mogę na jakiś czas udostępnić wersję pliku AVI o niższym stopniu kompresji, co niniejszym czynię:
http://mbu.b2.pl/pm36/pm36-2_910kbps.avi (8 766 KB)
i jeszcze wersja ekstremalna - kompresja w zasadzie bezstratna
http://mbu.b2.pl/pm36/pm36-2_2560kbps.avi (23 570 KB)
Oba filmy będą dostępne na serwerze do końca tygodnia, lub do momentu, gdy mixer wsadzi któryś z nich na lepszy serwer ;-)

Jeśli to ma być intro, to przydałoby się pozmieniać parę scen, no i mieć możliwość pojeżdżenia takim lokiem w symulatorze... Może kiedyś.
Jak tylko będę miał trochę czasu, spróbuję wyrenderować film w wyższej rozdzielczości (na pentium 4 pewnie pójdzie trochę szybciej :-D ), a na razie tylko dwie foty:

MBu

Offline mixer

  • Wiadomości: 205
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Ty2 i inne
« Odpowiedź #21 dnia: 25 Listopada 2003, 08:42:49 »
Cytat: "MBu"
W wyższej rozdzielczości niestety się nie da - ten projekt był realizowany 2 lata temu, wtedy policzenie tego, co widać w filmie trwało 3 dni nieprzerwanej pracy paru komputerów klasy Celeron 700.

2 lata temu??? Politechnika Wrocławska? Teraz zaczynam coś kojarzyć. Gmach C3, feralna sala. Wiesz, że wtedy byliście poszukiwani "listem gończym" przez miłośników parowozów?
Sprzężone Celerony???  ...a myślałem że tak zaawansowaną animację można było w "tamtych zamierzchłych czasach" zrobić wyłącznie na stacjach węzłowych Sun Enterprise lub Sillicon.

Cytat: "MBu"
Jeśli to ma być intro, to przydałoby się pozmieniać parę scen, no i mieć możliwość pojeżdżenia takim lokiem w symulatorze... Może kiedyś..

Może morze czy raczej na pewno? ;-) A gdyby tak dodać do tego płynny morfing przechodzący w obecnie istniejący model EU07 + morfująca się transformacja słupów telegraficznych w trakcyjne??
Czy to w miarę łatwe do przerobienia?
Zgrałem obie. Pierwsze dwie skompresowane wersje przycinają płynność, tylko ta trzecia nie. U was też?

Jutro gdzieś wrzucę największą.

Offline MBu

  • Wiadomości: 4
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Ty2 i inne
« Odpowiedź #22 dnia: 25 Listopada 2003, 13:29:42 »
Cytat: "mixer"
2 lata temu??? Politechnika Wrocławska? Teraz zaczynam coś kojarzyć. Gmach C3, feralna sala.
Trafiony zatopiony :-). O liście gończym nie wiedziałem, ale pewnie gdyby miłośnicy parowozów popytali prowadzących zajęcia, to szybko byśmy się znaleźli :-)

Cytat: "mixer"
Sprzężone Celerony???
Nie, nie sprzężone. Film podzielony jest na kilka scen - płynnych fragmentów bez przeskoków kamery. Każda taka scena musiała być renderowana w całości przez jednen komputer, inaczej dym "skakał". Każdemu komputerowi przydzieliliśmy sceny do policzenia i po 3 dniach biegania po Wrocku z płytami CD wypełnionymi klatkami animacji w plikach BMP udało nam się złożyć z tego taki filmik.

Moc ówczesnych komputerów nie pozwalała na jednoczesne umieszczenie w scenie świateł i dymu. Dlatego we wszystkich ujęciach, gdzie widać dym, peema ma wyłączone światła.

Cytat: "mixer"
Może morze czy raczej na pewno? ;-) [...] Czy to w miarę łatwe do przerobienia?
Morfingu w PoV-Ray'u to raczej nie (cały projekt powstał w zasadzie na papierze i w Notepadzie, tylko orzełek został narysowany w Paincie). Raczej będzie trzeba wyrenderować dwie animacje z takim samym scenariuszem i z różnymi "aktorami" i zmorfować same pliki AVI. Chyba, że ABu uda się skonwertować modele z PoV na jakiś inny renderer z interfejsem graficznym, to będzie można się bawić w takie rzeczy. Można też dodać model pm-36 do symulatora, wtedy wystarczy wyciąć parę scen i tak zostawić :-D

Generalnie obaj teraz pracujemy i wolnego czasu mamy raczej mało, ale spróbujemy coś z tym zrobić :-)

Cytat: "mixer"
Zgrałem obie. Pierwsze dwie skompresowane wersje przycinają płynność, tylko ta trzecia nie. U was też?
Ok, to jutro albo pojutrze zdejmuję pliki z serwera.
Osobiście nie zauważyłem przycinania. Może sprawa rozbija się o jakieś ustawienia kodeka DivX. Wszystkie trzy pliki powstały ze źródłowego zestawu plików BMP przy okazji robienia backupu po obronie pracy magisterskiej, różnią się wyłącznie ustawieniem bitrate.
MBu

Offline MBu

  • Wiadomości: 4
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Ty2 i inne
« Odpowiedź #23 dnia: 26 Listopada 2003, 23:24:34 »
Tak jak zapowiadałem, usunąłem pliki z serwera. Można je teraz pobrać z mirrora prowadzonego przez mixera. Odnośnik jest w jego wiadomości (2 wyżej).
MBu