Autor Wątek:  Nowe exe.  (Przeczytany 22407 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Mariusz W.

  • Wiadomości: 392
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Nowe exe.
« Odpowiedź #30 dnia: 10 Sierpnia 2006, 13:14:23 »
Dochodzą jeszcze mieszkalne. Kiedyś sprawdzałem na których się "wysypuje" i wyszło mi, że tylko na wagonach X(G) i Z1.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Nowe exe.
« Odpowiedź #31 dnia: 10 Sierpnia 2006, 13:34:40 »
Cytat: "Mariusz W."
Dochodzą jeszcze mieszkalne. Kiedyś sprawdzałem na których się "wysypuje" i wyszło mi, że tylko na wagonach X(G) i Z1.


Z1 tak, X nie, nie wiem co to są X(G) ja nie mam takich. Może to nieoficjalne. Ja nie mam dostępu do nieoficjalnych wersji taboru, tras itp.

Prawie wszystkie trasy udało mi się uruchomić.
Exeka wysypuje SM03, BH, BIPA, WARS, ADU, SYP, i SU45
Na razie tyle udało mi się ustalić.
Pozdrawiam

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4330
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 307
Nowe exe.
« Odpowiedź #32 dnia: 10 Sierpnia 2006, 13:45:16 »
Warto w 2 roznych watkach pisac o exe? Mam nadzieje że moder te dyskusje wklei do tamtego tematu gdzie omawiane sa bugi exe przez queueda.
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1712
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 159
Nowe exe.
« Odpowiedź #33 dnia: 10 Sierpnia 2006, 14:00:59 »
Krzysiek: o których bipach mówisz? Bo Bhp działają bez zarzutu, tylko na Bdhpumn wywalają. Co do tego że Bdhpumn mają rozdzielczość 1024x256 - Bdhpumny mi działały na różnych sceneriach, więc nawet nie sprawdzałem.

EDIT:
Bh? Te stare z harmonijkami też działają! Całkowo bez zarzutów!

Offline Mariusz W.

  • Wiadomości: 392
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Nowe exe.
« Odpowiedź #34 dnia: 10 Sierpnia 2006, 14:41:14 »
Cytat: "Krzysiek626"
Cytat: "Mariusz W."
Dochodzą jeszcze mieszkalne. Kiedyś sprawdzałem na których się "wysypuje" i wyszło mi, że tylko na wagonach X(G) i Z1.


Z1 tak, X nie, nie wiem co to są X(G) ja nie mam takich. Może to nieoficjalne. Ja nie mam dostępu do nieoficjalnych wersji taboru, tras itp.
XG masz, to X tylko z inną teksturą (bodajże mieszkalny3.bmp)

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Nowe exe.
« Odpowiedź #35 dnia: 10 Sierpnia 2006, 14:47:12 »
Cytat: "EP08_015"
Warto w 2 roznych watkach pisac o exe? Mam nadzieje że moder te dyskusje wklei do tamtego tematu gdzie omawiane sa bugi exe przez queueda.


Ja mam nadzieje że nie przeniesie. A to dlatego że:
po pierwsze tan wątek jest starszy.
po drugie w tamtym wątku jest mowa o innym exe.
QueuedEU robi inne exe, połączone z loaderem o czym wiesz.
Testuje też to co robi Q. W odpowiednim czasie odniosę się do tego tematu.
Przypomnę jeszcze raz, tamten wątek jest o innym exe.

Krtek
Mówiłem o Bipach w Testowie2,
BH nie w każdej scenerii,
Bdhpumn- o tym wagonie pisał Profeta że się nie odpaliły, u mnie się odpaliły. Zresztą tu napisałeś całkiem niezrozumiałe zdanie.

Po za tym tak się składa że w Symku nigdy nie ma nic pewnego. Opisuję to co zrobiłem i jak pozbyłem się pewnych kłopotów.
Ciekawe czy komuś udało się odpalić testowo 1 lub 2 na exe674kb po mimo że wstawił teoretycznie dobre składy?

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1712
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 159
Nowe exe.
« Odpowiedź #36 dnia: 10 Sierpnia 2006, 15:06:47 »
To o Bdhpumnach było do Profety, tylko już nie dawałem jego cytatu, więc bez porównania to zdanie rzeczywiście jest bez sensu. :)

SU45 działa, SU46 też... (wszystko testowane na quarku i na finish5)

Offline Profeta

  • Wiadomości: 632
  • CM Czechowice-Dziedzice
    • Zobacz profil
    • http://my.opera.com/akvin-profeta/
  • Otrzymane polubienia: 1
Nowe exe.
« Odpowiedź #37 dnia: 10 Sierpnia 2006, 15:43:50 »
Napiszę jeszcze raz ;). U mnie wysypuje się tylko na teksturach, o których ciągle mówię. Nie dzieje się to jednak na wszystkich sceneriach. Ale jak się już jakaś sypie to wywalenie wyżej wymienionego taboru skutkuje w stu procentach.
Pozdrawiam!
EP05 (100%), EU05 (100%), Projekt 201E (100%), Kabina SU46/SP47 (100%), Kabina 4E (100%), 104E (100%), Traxx F140MS (100%), Eurosprinter ES64F4 (80%).
www.my.opera.com/akvin-profeta

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Nowe exe.
« Odpowiedź #38 dnia: 11 Sierpnia 2006, 10:53:05 »
Zrobiłem coś takiego:



Tylko nie mogę już nic postawić więcej w scenerii. ( z taboru )
Jak zwykle wagon Z1 i exe674kb.

Zrobiłem kilkadziesiąt prób różnego taboru i taki wniosek:


Pozbawiony tekstur tabor wczytuje się bez problemu.

I po godzinnej burzy mózgu:



Problem rozwiązany. Nowe exe 674kb Wagony Z1 i inne już razem nie pogryzły się:))

ale jak opisać rozwiązanie?
Na razie jak ktoś zainteresowany to pisać na PW

Offline SQT

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 306
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 87
Nowe exe.
« Odpowiedź #39 dnia: 11 Sierpnia 2006, 11:40:39 »
opisz to jakoś, z pewnścią przyda się, zresztą jak inni otestują to będzie potwierdzone co zrobić żeby nowe exe działało.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Nowe exe.
« Odpowiedź #40 dnia: 11 Sierpnia 2006, 15:08:49 »
Cytat: "SQT"
opisz to jakoś, z pewnścią przyda się, zresztą jak inni otestują to będzie potwierdzone co zrobić żeby nowe exe działało.


Najpierw małe konsultacje, potem publikacje.

Jeszcze prezentacja:



Najpierw pojedzie Dziewiątka a potem Gagar - będzie czad.
i
Na dworcu w Mocznikach, nie wiadomo w którą stronę jechać.



no i EP09 na razie wygrywa ;))


jeszcze Moczniki:

stacja końcowa:


pozdrawiam

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
Nowe exe.
« Odpowiedź #41 dnia: 12 Sierpnia 2006, 00:34:10 »
Jak widac przyczyn moze byc wiele, w niektorych przypadkach moze to zalezec od kart graficznych... CO do tekstur TGA, pragne przypomniec, ze dziela sie one jeszcze na skompresowane i nieskompresowane. WIdze, ze bedzie trza przygotowac dla wszystkich uniwersalna paczke, ktora przetestuja z debuggerem ;]. To raczej najpredzej pozwoli rozwiazac problemy.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Nowe exe.
« Odpowiedź #42 dnia: 12 Sierpnia 2006, 10:19:54 »
To już ostatnie screeny.
Pokażę w nich gryzący się tabor w najbardziej chyba nieprzyjaznej scenerii - Moczniki. Nie mam nic do tej scenerii ale sprawia najwięcej trudności ze względu na wielką różnorodność występującego w niej taboru taboru.






Ten ostatni obrazek pokazuje wszystkie nie lubiące się składziki, szczególnie xhodzi o Z1 i Sypialny.

Poprawki które wykonałem:
Najważniejsza to dla wagonów Z1 wpis do scenerii wygląda tak:

node 500 0 505120-00351-4 dynamic PKP\Z1KL1 none Z1 0.0 nobody 3 10 Passengers enddynamic
node 500 0 505120-00351-4 dynamic PKP\Z1KL2 none Z1 0.0 nobody 3 15 Passengers enddynamic


A wpliku Z1.t3d zmieniłem linijkę:

Map: replacableskin.bmp

Na taką:
Map: Z1_1kl.bmp

i taką:
Map: Z1_2kl.bmp

Utworzyłem więc dwa pliki .t3d dla wagonów 1 i 2 klasy i umieściłem je w dwu katalogach Z1KL1 i Z1KL2 razem z z plikami .mmd (taki sam w obu katalogach) i .chk (taki sam w obu katalogach), tekstury przyporządkowałem do odpowiednich katalogów. Z1KL1 i Z1KL2.
Te katalogi oczywiście w DYNAMIC/PKP
(Czy słyszę glosy? na razie nie.)
Utworzyłem dwa katalogi dla wagonów Z1- jedne dla klasy 1 i drugi dla klasy 2. Powód jest prosty - brak grzebania w plikach .mmd oraz łatwośc wykonania. ( dla początkujących, o ile zmiany można uznać za proste)
Tak więc dla wagonów Z1 wprowadziłem tekstury stałe.

Druga zmiana to:
tekstury wagonów które się sypały przekonwertowałem z .tga na .bmp
a wpisy w scenerii zmieniłem kasując rozszeżenie .tga i zatwierdzając zmiany.

Wynik pokazałem na screenach
Proszę robić kopie zapasowe przed dokonaniem zmian.
Nie biorę żadnej odpowiedzialności za działanie poprawek, ze względu na różnorodność sprzętu , oprogramowania i tym podobnych a mających wpływ na działanie symulatora.
Wszystkie zmiany dokonałem w celu przystosowania paczki Mariusz&Defiler do nowego EU07.exe 674kb co na moim komputerze się udało.
PS: swojego czasu byłem zasypywany pytaniami jak poradzić sobie z tym exe, po informacji Mariusza1970 że znam odpowiedź. Miała być w środę ale nie była pełna ze względu na wagony Z1. Teraz znacie prawdę.
PS2: Wiem że istnieje nowy tabor ( wszyscy wiedzą ) nie wiem jak z tym jest, nie mogę przetestować scenerię Myślenice a szkoda.
pozdrawiam i życzę miłego kombinowania.

Offline adamst

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 354
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 75
Nowe exe.
« Odpowiedź #43 dnia: 12 Sierpnia 2006, 10:37:34 »
No cóż - mi kiedyś przypadkiem wpadło w ręce MZD. Jest to chyba JEDYNA trasa która mi się nie sypie na 'nowych' exe i nowych sterownikach mojej karty graficznej (zintegrowany S3 UniChrome) !!

Offline pudel

  • Wiadomości: 111
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Nowe exe.
« Odpowiedź #44 dnia: 12 Sierpnia 2006, 13:50:59 »
to jest to exe  http://eu07.pl/~shaxbee/EU07.exe czy istanieje jakies nowsze??

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Nowe exe.
« Odpowiedź #45 dnia: 12 Sierpnia 2006, 15:15:12 »
Cytat: "pudel"
to jest to exe  http://eu07.pl/~shaxbee/EU07.exe czy istanieje jakies nowsze??


Cały czas piszę że chodzi o exe 674kb a dokładnie 690 688b, taki jest jego rozmiar i tak najlepiej je odróżnić od siebie.
Wersja 1.0.9.2 ale to akurat nie jest miarodajne.

Offline pudel

  • Wiadomości: 111
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Nowe exe.
« Odpowiedź #46 dnia: 12 Sierpnia 2006, 19:19:27 »
to czekam z niecierpliwoscia na finał debugowania i paczke z tym exe :)

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Nowe exe.
« Odpowiedź #47 dnia: 21 Sierpnia 2006, 06:54:16 »
Cytat: "pudel"
to czekam z niecierpliwoscia na finał debugowania i paczke z tym exe :)


Długo, a nawet bardzo długo myślałem czy przerabiać paczkę złożoną przez Defilera. Wyszło na to że lepiej poczekać na wyniki pracy Q. szkoda robić to samo. Ponieważ wiadomo czemu nowe exe się sypie i jak temu zaradzić, każdy na własny użytek może poprawić to i owo. Wystarczy choćby wywalić wagony które się gryzą.
Po za tym, zainteresowanie poprawkami było żadne.

Offline pudel

  • Wiadomości: 111
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Nowe exe.
« Odpowiedź #48 dnia: 21 Sierpnia 2006, 09:00:56 »
to z paczki mariusza sie nie sypie wszystko ok gdyby nie nowa karta graficzna :) ja osobiście czekam na poprawienie błędu który określano jako jakieś błędy we właściwosciach torow w pewnych miejscach kazdej scenerii co prowadzilo do tzw. walnięcia w ścianę w czasie jazdy

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Nowe exe.
« Odpowiedź #49 dnia: 21 Sierpnia 2006, 10:25:31 »
O co tu chodzi?
Cytat: "pudel"
to z paczki mariusza sie nie sypie wszystko ok gdyby nie nowa karta graficzna :)


ja osobiście czekam na poprawienie błędu który określano jako jakieś błędy we właściwosciach torow w pewnych miejscach kazdej scenerii co prowadzilo do tzw. walnięcia w ścianę w czasie jazdy


Tak napisałeś że nic nie wiadomo. co z paczki mariusza się nie sypie?
Pomieszałeś w jednym zdaniu kilka spraw.

Ad1  nie wiem o co chodzi, ale odpowiedź napewno jest w tym topicu.
Ad2  na exe 674kb nie występuje walnięcie w ścianę. Ten temat także był obszernie opisany.  Zostaje więc kombinacja ze zmianą sterownika karty graficznej, zmianą exe lub karty graficznej. Ale nikt nie wie na jaką.

Offline pudel

  • Wiadomości: 111
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Nowe exe.
« Odpowiedź #50 dnia: 21 Sierpnia 2006, 10:34:58 »
Cytat: "Krzysiek626"
O co tu chodzi?
Cytat: "pudel"
to z paczki mariusza sie nie sypie wszystko ok gdyby nie nowa karta graficzna :)


ja osobiście czekam na poprawienie błędu który określano jako jakieś błędy we właściwosciach torow w pewnych miejscach kazdej scenerii co prowadzilo do tzw. walnięcia w ścianę w czasie jazdy


Tak napisałeś że nic nie wiadomo. co z paczki mariusza się nie sypie?
Pomieszałeś w jednym zdaniu kilka spraw.

Ad1  nie wiem o co chodzi, ale odpowiedź napewno jest w tym topicu.
Ad2  na exe 674kb nie występuje walnięcie w ścianę. Ten temat także był obszernie opisany.  Zostaje więc kombinacja ze zmianą sterownika karty graficznej, zmianą exe lub karty graficznej. Ale nikt nie wie na jaką.


owszem pisalem bardzo szybko i wyszlo to dość nieskladnie; chodzilo mi o exe z paczki mariusz i defilera czyli 664; zaraz poszukam na forum linka do exe 674 i zobacze jak bedzie dzialac; pewnie tak jak tu jest opisane wiec jesli bede mial problemy skontaktuje sie na PW :)
po sprawdzeniu - symek tak jak wczesniej pisane bylo w tym wątku wyklada sie na koncu

a moze tak wrzucona by zostala paczka zmieniniona przez Krzyśka z nowym exe??

Offline pudel

  • Wiadomości: 111
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Nowe exe.
« Odpowiedź #51 dnia: 26 Sierpnia 2006, 15:13:03 »
ponawiam pytanie - czy byłaby mozliwość aby ktoś dobroduszny wrzucił zmodyfikowaną działającą paczkę z exe 674KB ?

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Nowe exe.
« Odpowiedź #52 dnia: 26 Sierpnia 2006, 18:08:15 »
Cytat: "pudel"
ponawiam pytanie - czy byłaby mozliwość aby ktoś dobroduszny wrzucił zmodyfikowaną działającą paczkę z exe 674KB ?


Napiszę tak:
W tym topicu znajdziesz wszystkie informacje potrzebne do przystosowania paczki do exe 674kb. Czemu ja paczki nie zrobię? Pisałem - istnieje niewielka szansa na działające exe, trzeba jednak czasu.
Q gdzie jesteśi jak Ci idzie z exekiem?
Natomiast moja paczka jest kompletnie nie kompatybilna z innymi i w tym stanie nie nadaje się do publikacji. Jest zresztą nieskończona. Paczki Defilera i Mariusza którą chcesz (?) możesz sobie przystosować sam.
Nie wykluczam powstanie paczki dla exe674 ale jeżeli już to nie teraz.

Offline proxx

  • Wiadomości: 3
    • Zobacz profil
    • http://www.jasiu28.republoka.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Nowe exe.
« Odpowiedź #53 dnia: 22 Września 2006, 17:11:59 »
z kad moge sciagnac nowe exe. prosze o przesłanie linku bo dostałem jeden link i niedziałał
jasiu

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Nowe exe.
« Odpowiedź #54 dnia: 22 Września 2006, 20:47:41 »
Cytat: "proxx"
z kad moge sciagnac nowe exe. prosze o przesłanie linku bo dostałem jeden link i niedziałał


http://eu07.pl/~shaxbee/EU07.exe

Offline Glinek

  • Wiadomości: 18
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Nowe exe.
« Odpowiedź #55 dnia: 29 Września 2006, 15:15:33 »
Witam

Przepraszam obrażonych userów przeze mnie. Takie zachowanie nie jest w mojej naturze. Wracając do mojego pytania o plik *.exe oraz jego prace.  Jest to plik 664 kb i grając scenerie chodzą pięknie (15-40 FPS), ale gdy ładują się kolejne eventy to symek praktycznie staje. Po załadowaniu evetów płynnośc grafiki wraca do poprzedniego poziomu. Dodam, że posiadam Semprona 2300, 512 MB RAM, Radeona 9000 Pro 64 MB na sterownikach omega oraz nie mam problemu ze starymi grami na OpenGl. Teraz może ktoś coś mi podpowie co to się dzieje, że obciązenie procka przy ładowaniu pojedyńczego eventu skacze do 100% i zatrzymuje prace symka.

Pozdrawiam
Glinek

hunter

  • Gość
Nowe exe.
« Odpowiedź #56 dnia: 29 Września 2006, 20:47:19 »
Wyłącz w opcjach zapisywanie informacji o uruchamianiu i przebiegu programu. Dzięki temu ten problem zniknie i FPS Ci podskoczy.

Offline Glinek

  • Wiadomości: 18
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Nowe exe.
« Odpowiedź #57 dnia: 30 Września 2006, 12:08:19 »
Dzięki wielkie

Jak ręką odjął. Nawet na myśl mi nie przyszło, że to może mieć znaczenie. Przyznam się szczerze wszytkiego prawie próbowałem, ale na to kompletnie nie wpadłem.

Pozdrawiam
Glinek