Autor Wątek:  Lista obiektów ( modeli )  (Przeczytany 9636 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline KAINE

  • Wiadomości: 113
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Lista obiektów ( modeli )
« dnia: 23 Maja 2006, 21:52:28 »
Witam
Ostatnio troszkę rozmawiałem z Piotrem z Wrocka, również i ja tam kibluje,,, ale do rzeczy.
Zabieram sie za dłubanie w maxie ale tym razem przy trasach ale przydały by się juz gotowe budynki. Mozna pozbierać trochę tego z wielu fajnych tras a może tak zrobić spis powszechny infrastruktury.
Chodzi o to by zebrać i mieć w czym wybierać .
Mozna umieścić ikonke np. budynku wraz z wpisem do 3dsmaxa to ułatwi tworzenie tras. Wiem że każdy ma prawo do odmowy ale prosze o wyrozumiałość
Pozdrawiam
Wrocek

Offline PEKAP

  • Wiadomości: 588
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Lista obiektów ( modeli )
« Odpowiedź #1 dnia: 23 Maja 2006, 22:02:48 »
-//-

Offline Grand

  • Wiadomości: 382
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Lista obiektów ( modeli )
« Odpowiedź #2 dnia: 23 Maja 2006, 22:16:14 »
Ale tylko czesc jest na tych stronach.
/ \  / \  / \

Offline KAINE

  • Wiadomości: 113
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Lista obiektów ( modeli )
« Odpowiedź #3 dnia: 24 Maja 2006, 17:47:22 »
Chyba lepiej  w html czy pliku doc ,  chodzi o to a żeby było to przejrzyste.
Uaktualnienie  co miesiąc i było by git!
Pozdrowienia

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Lista obiektów ( modeli )
« Odpowiedź #4 dnia: 24 Maja 2006, 18:00:31 »
Cytat: "KAINE"
Chyba lepiej  w html czy pliku doc ,  chodzi o to a żeby było to przejrzyste.
Uaktualnienie  co miesiąc i było by git!
Pozdrowienia


Jest chyba mały problem dotyczący praw autorskich.
Jeżeli kolega X zrobił trase i wstawił do scn. kilkadziesiąt obiektów wykonanych przez siebie, to niekoniecznie musi się zgodzić na wykorzystanie np. budynku stacji. I co wy na to?

Na forum były już problemy tego typu ( patyki połówkowe).
Ze swojej strony mogę dodać że taki bank materiałów być może zapewniłby kompatybilność tras względem siebie. (problemy z podmienianiem plików, lub szukanie brakujących plików do paczki głównej po publikacji nowych scenerii).

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3927
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 287
Lista obiektów ( modeli )
« Odpowiedź #5 dnia: 24 Maja 2006, 18:38:52 »
Moje zdanie jest takie:
Jeżeli ktoś wypuszcza scenerie i są tam obiekty przez jego wykonane, to godzi się na to, aby jego np. domki były wykorzystywane przez innych (tak się też dzieje). Tak podpowiada logika. Np. Krzysiek wypuszczasz trasę z obiektem wieżowca, później ja w swojej scenerii w pewnym miejcu pisze includa do tego wieżowca to jakie jest złamanie praw, zwłaszcza, że Ty udostępniłeś to za free i ja swoją scenerię też. Jeżeli będziemy zbyt ograniczać twórców tras to nic dobrego z tego nie wyjdzie.
Inna sprawa, kto miałby to uporządkować i uaktualniać na bieżąco.

Pozdrawiam
Mariusz

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Lista obiektów ( modeli )
« Odpowiedź #6 dnia: 24 Maja 2006, 19:38:55 »
Masz rację, a jednak parę osób było oburzonych na takie postępowanie.
Powinno być jak z teksturami w dziale download. Zrobiono udostępniono i można korzystać. Chyba ten temat nadaje się do działu propozycje a nie pomoc.

Offline KAINE

  • Wiadomości: 113
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Lista obiektów ( modeli )
« Odpowiedź #7 dnia: 02 Czerwca 2006, 18:25:33 »
Napisałem to w dziale pomoc bo potrzebuje takiej pomocy, jeżeli masz taką listę i wystarczy w 3ds  wstawiać obiekty gotowe to kawałek lini czy bocznicy zrobisz kilka razy szybciej dużo czasu można stracić na robieniu obiektu samemu, wiem że przy tym jest dużo uciechy ale można wybrać prostsze rozwiązanie.
Chciał bym zacząć budowę kawałeczka bocznicy kolejowej ale brakuje mi obiektów, posiadam mapy wektorowe i zamierzam zacząć :) jeżeli ktoś wie jak zrobić kozioł oporowy przez który nie da się  przelecieć to zapraszam do opisania no i oczywiście jak wstawić koziołka :)
Pozdrawiam

Offline PEKAP

  • Wiadomości: 588
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Lista obiektów ( modeli )
« Odpowiedź #8 dnia: 02 Czerwca 2006, 18:36:55 »
Koziołka wstawisz poprzez opcję File -> Merge w 3dsmaxie. A to jest link do niego:
http://www.eu07.pl/misc/staff/scenery/
-//-

Offline Bart

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 415
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Lista obiektów ( modeli )
« Odpowiedź #9 dnia: 02 Czerwca 2006, 20:17:48 »
Bez sensu gadacie. No chyba że ja oczymś nie wiem. Patyki połówkowe nie były wypuszczone z oficjalnie wydanym modelem (jeśli chodzi o te o z EP09). Model wyciekł jak wiadomo razem z patykami.
O innych sytuacjach nie słyszałem. Jak możecie podać przykład to podajcie jak nie, to o czym ta rozmowa?
Marcin_EU (21-08-2005 20:42) napisał:
wystarczy znalezc wielu frajerow i za 10 lat ze starego symka bedziecie mieli bve, a za 50 to moze i mstsa

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3927
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 287
Lista obiektów ( modeli )
« Odpowiedź #10 dnia: 02 Czerwca 2006, 20:42:14 »
Nie sądzę Bart, abym w tym wątku gadał bezsensu. W innych owszem zdarzało się :)


Pozdrawiam
Mariusz

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Lista obiektów ( modeli )
« Odpowiedź #11 dnia: 02 Czerwca 2006, 21:37:41 »
Cytat: "Bart"
Bez sensu gadacie. No chyba że ja oczymś nie wiem. Patyki połówkowe nie były wypuszczone z oficjalnie wydanym modelem (jeśli chodzi o te o z EP09). Model wyciekł jak wiadomo razem z patykami.
O innych sytuacjach nie słyszałem. Jak możecie podać przykład to podajcie jak nie, to o czym ta rozmowa?


Był taki wątek gdzie pytałeś skąd na screnie są patyki połówkowe.
Na tej podstawie napisałem to co wyżej. Zresztą wiem o tym tylko dlatego że sam o tym napisałeś.
Napisałem wyraźnie że stworzenie katalogu modeli, tekstur i t.p. ( według pomysłu KAINE) do wykorzystania we własnych sceneriach, wymaga zgody autorów, broniąc również a może przede wszystkim Twoich praw (było paru autorów co nie wyrazili zgody na wykorzystanie swoich prac np. KAKISH a w Całkowie autor prosił by nie modyfikować scenerii nawet zmieniając składy, takie wasze prawo) . A piszesz że wątek jest bez sensu. To napisz w którym miejscu.
Jest mi poprostu przykro!
Na prawdę serdeczne pozdrowienia dla wszystkich. Krzysiek

Offline CT

  • Wiadomości: 281
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Lista obiektów ( modeli )
« Odpowiedź #12 dnia: 02 Czerwca 2006, 22:03:48 »
O czym ta pieśń wogóle?
Modele wydane oficjalnie mozna wstawiać gdzie sie chce, dotyczy to również modeli załączonych do scenerii. Modyfikacja modeli poprzez notatnik ( bo nie sadze, ze ktos udostepni zrodla *.max ) jest dopuszczalna za zgoda autora.
Co do Całkowa. Całkowo było robione jako trasa niezelektryfikowana wiec modyfikacja typu trakcja jest rzecza dziwna dla mnie.
Co innego jak model jest wydany nieoficjalnie ( Bugs, Devs, znaleziony jakims cudem na ftp )... w takim przypadku nie wolno niczego wykorzystac ani modyfikowac.

Offline Bart

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 415
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Lista obiektów ( modeli )
« Odpowiedź #13 dnia: 02 Czerwca 2006, 22:12:49 »
Napiszę jeszcze raz. Patyki połówkowe były częścią WYKRADZIONEGO modelu więc chyba miałem prawo czepić się o "część swojego dzieła" co?. Więc kwestia patyków połówkowych odpada bo taka sytuacja że one sie jakkolwiek pojawiły nie powinna zaistnieć. Cała reszta która została oficjalnie dana do zabawy (czyli nie jest w dziale bugs tylko w download i na ogólnodostęnym forum) jest do wykorzystywania.
Więc dalej mowie że gadacie bez sensu - poruszając kwestie że autorzy nie godzą sie na wykorzystywanie swoich dzieł w innych "dziełach". Nie chodzi mi o kwestie zrobienia katalogu modeli bo o tym sam kiedyś pisałem do McZapkie (gdzies w 2003 roku).
Marcin_EU (21-08-2005 20:42) napisał:
wystarczy znalezc wielu frajerow i za 10 lat ze starego symka bedziecie mieli bve, a za 50 to moze i mstsa

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3927
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 287
Lista obiektów ( modeli )
« Odpowiedź #14 dnia: 02 Czerwca 2006, 22:18:49 »
Ja napisałem:
Cytuj

Jeżeli ktoś wypuszcza scenerie i są tam obiekty przez jego wykonane, to godzi się na to, aby jego np. domki były wykorzystywane przez innych (tak się też dzieje). Tak podpowiada logika. Np. Krzysiek wypuszczasz trasę z obiektem wieżowca, później ja w swojej scenerii w pewnym miejcu pisze includa do tego wieżowca to jakie jest złamanie praw, zwłaszcza, że Ty udostępniłeś to za free i ja swoją scenerię też. Jeżeli będziemy zbyt ograniczać twórców tras to nic dobrego z tego nie wyjdzie.
Inna sprawa, kto miałby to uporządkować i uaktualniać na bieżąco.


Moje zdanie jest zgode z Twoim.
Dla mnie wszystko jasne.

Pozdrawiam
Mariusz

Offline Akvin

  • Wiadomości: 1006
  • We Will Rock You
    • Zobacz profil
    • http://my.opera.com/akvin-profeta
  • Otrzymane polubienia: 2
Lista obiektów ( modeli )
« Odpowiedź #15 dnia: 02 Czerwca 2006, 22:33:52 »
Wszystko co jest oficjalnie wydane powinno być wolne od jakichkolwiek zgrzytów zwiazanych z prawami autorskimi. Jeżeli ktoś coś wydaje to moim zadniem automatycznie zgadza się na to aby służyło to "dobru wspólnemu" wszystkich użytkowników. W ramach jakichś przeróbek itp. powinno sie w miarę możliwości uwzględniać autorów z których pracy się kożystało. Piszę "w miarę możliwości" gdyż w przypadku tras jest to dość trudne ze względu na dużą ilość obiektów. Jeżeli autor już tak bardzo ceni sobie prawa do decydowania o swoich dziełach to niech to jasno na samym początku oznajmi. Być może nie będzie sobe życzył aby np. zmieniać tabor na jego trasie.
Pozdrawiam
All you have to do is save the world...

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Lista obiektów ( modeli )
« Odpowiedź #16 dnia: 02 Czerwca 2006, 22:56:59 »
Cytat: "Bart"
Napiszę jeszcze raz. Patyki połówkowe były częścią WYKRADZIONEGO modelu więc chyba miałem prawo czepić się o "część swojego dzieła" co?. Więc kwestia patyków połówkowych odpada bo taka sytuacja że one sie jakkolwiek pojawiły nie powinna zaistnieć. Cała reszta która została oficjalnie dana do zabawy (czyli nie jest w dziale bugs tylko w download i na ogólnodostęnym forum) jest do wykorzystywania.
Więc dalej mowie że gadacie bez sensu - poruszając kwestie że autorzy nie godzą sie na wykorzystywanie swoich dzieł w innych "dziełach". Nie chodzi mi o kwestie zrobienia katalogu modeli bo o tym sam kiedyś pisałem do McZapkie (gdzies w 2003 roku).


Nie kwestionowałem Twoich praw.( Do czepiania i nie po to o patykach pisałem)
O patykach napisałem to samo co Ty. POPIERAJĄC CIEBIE ale może ja nie umiem tego wyrazić Co?
Jeżeli ktoś chce pobawić się notatnikiem z plikami już udostępnionymi to proszę bardzo.
Mam dziwne wrażenie że piszemy o tym samym ( nie pierwszy raz) a jednak jest zgrzyt.

To trzeba było napisać że był taki pomysł jak katalog modeli, i wytłumaczyć co się z tym stało, a nie pisać że pierniczymy bez sensu bo to obraźliwe.

Nie chcę się skarżyć ale:
zadałem pytanie dawno temu o jaki kąt obraca się nastawnik w EU07, jaki jest kąt  z 0  na pierwszą pozycję a potem na dalsze i jaki kąt występuje przy przejściu na następne obwody. Nie było nikogo kto by chciał odpowiedzieć. itak już jest nie ma co narzekać.

Bart, jako jednego z autorów projektu cenię Ciebie, tak jak pozostałych członków teamu, za włożony wkład pracy wyobraźnię i ochotę tworzenia.

Każdy może na forum rzucić jakikolwiek pomysł. Niedorzeczny też. Ale wytłumaczyć mu to też trzeba. Rzeczowo.
Pozdro.

Offline Profeta

  • Wiadomości: 632
  • CM Czechowice-Dziedzice
    • Zobacz profil
    • http://my.opera.com/akvin-profeta/
  • Otrzymane polubienia: 1
Lista obiektów ( modeli )
« Odpowiedź #17 dnia: 03 Czerwca 2006, 11:04:22 »
Ale skąd w ogóle ta dyskusja o patykach? Nie przypominam sobie żeby ktoś je z czymś wypuścił (nie licząc tej sytuacji z EP09 Barta). Poza tym od dłuższego czasu są inne patyki połówkowe (mojej produkcji), które oficjalinie z KURSem90 wypuściliśmy z EP09 (model 104E1). A co zostało oficjalnie wydane, z tego korzystać mogą wszyscy i myślę, że nikt z tym dyskutować nie ma zamiaru.
EP05 (100%), EU05 (100%), Projekt 201E (100%), Kabina SU46/SP47 (100%), Kabina 4E (100%), 104E (100%), Traxx F140MS (100%), Eurosprinter ES64F4 (80%).
www.my.opera.com/akvin-profeta

Offline KAINE

  • Wiadomości: 113
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Lista obiektów ( modeli )
« Odpowiedź #18 dnia: 03 Czerwca 2006, 19:29:46 »
Widze  że temat zmienił tor a do tego szybko zbliża się do wykolejnicy!
Myśle że poprostu zaczne dlubać po cichu w 3ds i wtedy odezwe się
Pozdrawiam i przepraszam za zamieszanie

Offline zbych

  • Wiadomości: 156
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Lista obiektów ( modeli )
« Odpowiedź #19 dnia: 03 Czerwca 2006, 22:01:13 »
Witam..
Szanowni koledzy forumowicze..znawu dyskusja nie wiadomo o czym???
Aby zakończyc tą i ewentualnie następne to na dzisiaj według polskiego prawa;

Cytuj
Staramy sie stworzyc symulator lokomotywy jak najbardziej zblizony do oryginalu. Program ten na obecnym etapie rozwojowym dosc realistycznie odwzorowuje jazde nastepujacymi pojazdami: EU06, EU07, EP08, ET22, EP23, ET41, EN57, SN61. Jest tez kilka innych pojazdów na razie sterowanych tylko przez komputer.

Mozna go sciagnac bezplatnie jako freeware. Obecnie pracujemy nad udoskonalona i zoptymalizowana wersja o roboczej nazwie Nebula. Wykorzystywac bedzie ona engine 3D firmy RadonLabs

Symulator kolejowy startuje w konkursie i-Net awards - zagłosuj na niego!

Do Twojego uzytku oddalismy takze forum, oraz stworzylismy dokumentacje, z która polecamy sie zapoznac przed Sciagnieciem i uruchomieniem programu.


"Mozna go sciagnac bezplatnie jako freeware...." to zdanie zamyka wszelką dyskusję, jest to pragram FREEWARE,z otwartym i udostępnionym kodem żródłowym..a wiec moze być wykorzystywany przez wszystkich,  w dowolny sposób i wszyscy używający ten program mają obowiazek udostępnic wszystkie kolejna zmian,kody i inne modyfikacje reszci użytkowników.!!!
Brzmi to chyba jednoznaczni i ucina dalsze dyskusje...
Pozdrawiam..! [/quote]
Chciałbym iść do nieba ze względu na klimat, ale... w piekle tylu znajomych...
Do Miłego..ZBYCH.

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3927
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 287
Lista obiektów ( modeli )
« Odpowiedź #20 dnia: 03 Czerwca 2006, 22:14:28 »
Drogi kolego Zbych dyskusja już się zakończyła i wszystko było już wiadomo przed twoim postem, więc piszesz, że dyskusja jest nie wiadomo o czym, a sam się do niej przyłączasz i twoj post kompletnie niczego nie wnosi nowego.

Pozdrawiam
Mariusz


PS.
Dyskusja dla tych co nie wiedza o czym to w skrócie:
1)Kol Kaine chciał sworzyć katalog modeli do nowych scenerii
2)Kol Krzysiek miał wątpliwości co do praw autorskich
3)Rozwialiśmy wątpliwości kol. Krzyśka
4)Koniec

Offline zbych

  • Wiadomości: 156
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Lista obiektów ( modeli )
« Odpowiedź #21 dnia: 03 Czerwca 2006, 22:45:32 »
Szanowny @ Mariusz jestem na tym forum od konca 2004r i do tej pory co jakiś czas zawsze ktoś wywoływał sprawe praw autorskich, przerabiania ,modyfikacji ,zmian itp itd.
Szczegolnie najmądrzejsi byli Ci co kompletnie nie mieli o tych prawach  zadnego pojecia!!!
Tak ze mysle ze ten przepis jednoznacznie zamknie wszelkie dalsze dyskusje???..chociaż..
Stawiam gąsior Okowity przeciw Polo Cokcie że ze niedługo znowu gdześ zacznie sie powtarzac, to juz taka polska tradycja..nie tylko naszego forum.
Pozdrawiam..
Chciałbym iść do nieba ze względu na klimat, ale... w piekle tylu znajomych...
Do Miłego..ZBYCH.

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3927
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 287
Lista obiektów ( modeli )
« Odpowiedź #22 dnia: 03 Czerwca 2006, 23:30:16 »
Tak Zbych, ale przed tobą wypowiedzieli się Bart i Oli_EU, myślę, że w tym momencie sprawa już była całkowicie jasna (nie liczę zdania m.in. takiego szaraczka jak ja), dlatego napisałem, że twoj post niczego nowego nie wniósł.


Pozdrawiam
Mariusz

hunter

  • Gość
Lista obiektów ( modeli )
« Odpowiedź #23 dnia: 05 Czerwca 2006, 20:54:23 »
Cytat: "zbych"
"Mozna go sciagnac bezplatnie jako freeware...." to zdanie zamyka wszelką dyskusję, jest to pragram FREEWARE,z otwartym i udostępnionym kodem żródłowym..

To nie jest przypadkiem licencja GPL? Bo gdy jest licencja freeware, nie udostępnia się raczej kodu źródłowego.