Autor Wątek:  Dziwny spadek FPSu  (Przeczytany 10540 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline bohunIC

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1407
  • Ну погоди
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Dziwny spadek FPSu
« dnia: 11 Maja 2008, 19:47:01 »
Witam.

Zrobiłem dzisiaj pewien dosyć popularny zabieg przy składaniu scenerii, mianowicie:

Teren, trakcję, modele, budynki i inne duperele wyexportowałem do pliku scm. Oczywiście w scn zrobiłem include ze ścieżką do plików. Moje oczy doznały szoku! Fps jaki miałem na trasie w momencie kiedy tylko includowałem teren wynosiło około 20. Po w/w/ czynności FPS spadł do 7 i co chwilkę Slowing down!!!

Przetestowałem to około 10 razy, na różnych ustawieniach karty, po resecie kompa, po zmianie ustawień w starterze, NIC ciągle to samo. Kiedy powróciłem do dawnych ustawień tj wszystko w pliku scn oprócz terenu jako scm sytuacja powróciła do normy czyli około 20 fps z narastającym na szlaku do 40.

Może nie odkryłem Ameryki ale warto by przeprowadzić takie próby ze sceneriami gdzie jest tak właśnie zbudowany plik scn. Możliwe że ograniczamy nieświadomie fps. Niewiem oprócz debugowania jako plus co nam daje taki zabieg, ale jeśli by się to potwierdziło to wygląda na niezłego babola w exe.

Niewiem dlaczego świetny przykład, sceneria Jelitkow śmiga jak złoto z dużym fps, brak tam semków itd może dlatego. A spróbujcie sobie wpakować wszystko do pliku scn i zobaczyć jaka jest różnica kiedy exe czyta wszystko z jednego pliku i nie musi się odwoływać do katalogów itd.

Próby przeprowadzone na moim skromnym sprzęcie [laptop]  1.6Ghz Core Duo, 2GB Ram w dualu DDR, i Nvidia Go 7300 512MB DDR wskazują na dosyć szokujące róznice w osiąganym FPS przy różnych metodach odpalania scenerii.

Proszę żeby autorzy scenerii którzy dysponują plikami max spróbowali wyexportować całą zawartość scenerii do pliku scn bez includowania. Jeśli jest to jakaś faktyczna różnica to będzie warto jeśli nie to czeka mnie zakup nowego kompa ;]

Pozdrawiam

Offline eu07_304

  • Wiadomości: 496
  • Rattus norvegicus
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Dziwny spadek FPSu
« Odpowiedź #1 dnia: 11 Maja 2008, 21:24:26 »
Witam!

@Duras opisał kiedyś to zjawisko, tłumacząc je właśnie dużą ilością includów. Jak ja robię scenerie, to używam plików inc tylko do niektórych dworców, słupów trakcji, semaforów i zwrotnic. Może dlatego jest taki spadek FPS po zelektryfikowaniu.

Pozdrawiam!

D|-8---6-5-
A|-8---4-3-
E|-6---4-3-

Offline bohunIC

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1407
  • Ну погоди
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Dziwny spadek FPSu
« Odpowiedź #2 dnia: 12 Maja 2008, 10:49:18 »
Zrobiłem sobie drugą misję tym razem na byka, rozdzieliłem co się da na czynniki pierwsze, wyszło około 10 plików do includowania w scn. Rezultat był taki że wogóle nie dało sie nic zrobić, tzn fps skakał z 12 do 0.5 tym razem już bez Slowing Down. Co zauważyłem że symek w takiej konfiguracji nie zwalniał ale sie zwyczajnie cioł, czyli miał przez chwile 15fps po czym przerwa stop klatka mielenie HDD przez sekunde i dalej. To nie był klasyczny pokaz slajdów tylko powiedzmy jedzie stop wczytuje jedzie stop wczytuje. Kiedy dochodzi do odtwarzania dzwięków czy wyzwolenia eventu to już przerwa jest znacznie dłuższa. Wogóle po załadowaniu scenerii z podglądem parametrów wczytywanych w konsoli, mimo że sceneria jest załadowana symek cały czas wczytuje eventy i dzwięki do ''poczekalni'' potem w momencie ich wyzwolenia jest tragedia bo odwołuje się do nich i oczywiscie mamy stop klatkę.

To tyle z mojej strony, jednym słowem TRAGEDIA. Wg mnie to jest namacalny przykład na fakt iż każdy krok do przodu ze strony nowych scn, nowych modeli itd doprowadzi prędzej czy póżniej do ślepej uliczki z której już nie da rady się wrócić, bo przecież nikt z nas nie bedzie się chciał przesiąść na stare low poly modele lokomotyw, wagonów czy też jeździć po sceneriach typu ''pustynia''.

Zastanówmy się czy warto inwestować w bajery do symka czy może zabrać się za sedno sprawy?

Offline El Mecánico

  • Wiadomości: 1067
  • Dawniej El Driver
    • Zobacz profil
    • Stowarzyszenie POLARIS - OPP
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Dziwny spadek FPSu
« Odpowiedź #3 dnia: 12 Maja 2008, 11:03:38 »
No i tu wychodzi dlaczego od jakiegoś czasu jestem przeciwko dalszemu rozwijaniu Maszyny i zabraniu się w końcu za SPT. Przypuszczam, że nawet tzw. optymalizacja kodu i wstawki asemblera tutaj nie pomogą.
www.polaris.org.pl
www.ciemneniebo.pl
MaSzyna_LD w trakcie tworzenia...

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Dziwny spadek FPSu
« Odpowiedź #4 dnia: 12 Maja 2008, 15:11:19 »
Symek się ciął przy eventach -> wyłącz logowanie.
Zobacz też co jest po wyłączeniu debugmode (jeśli dobrze zrozumiałem posta).
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3925
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 277
Odp: Dziwny spadek FPSu
« Odpowiedź #5 dnia: 12 Maja 2008, 15:36:30 »
Była jakaś trasa (nie pamiętam nazwy), chyba Testowo. Składa się ona jakby z dwóch tras połączonych ze sobą. Spora część trasy jest przesunięta o wektor poleceniem origin. Pomyślałem sobie, oooo symkowi pewno ciężko sporą część trasy przesuwać o wektor (dla każdego obiektu trasy). Postanowiłem napisać programik, aby nie musieć przesuwać o wektor całą część trasy. Napisałem, przerobiło wspórzędne dla każdego obiektu. Dołączyłem ową część trasy ze zmienionymi dla każdego obiektu współrzędnymi do głównego modułu trasy. Odpaliłem symka i ...... (jak sądzicie, był znaczy wzorst FPS)?

Okazało się, iż kompletnie to dla FPS nie ma znaczenia.


Cytuj
No i tu wychodzi dlaczego od jakiegoś czasu jestem przeciwko dalszemu rozwijaniu Maszyny i zabraniu się w końcu za SPT
Symek jaki jest każdy widzi.
Ja widzę coraz fajniejsze trasy i tabor. Są jakieś ograniczenia, ale operując tym co jest i coraz lepszym hardwarem idzie to jakoś ku przodowi.
Nie ma co chrzanić o SPT, Ci, ktorzy krzyczą o SPT, niech się wezmą do roboty i niech rzeczywiście pomogą. Ja pomóc nie mogę, gdyż więcej byłoby problemów z moją pomocą niż pożytku (mam na myśli programowanie).
Mam wrażenie, że Ty oprócz gadania ani nie robisz nic do starego ani do nowego symka.

Co do sedna sprawy, hmmmmm dziwne, ale wydaje mi się, iż muszą zajść jakieś zbiegi okoliczności (specyfika trasy i kompa czy ustawionych opcji). Dużo tras na moim HDD jest poprzez include i jest ok. Ponadto w samym terenie includ includa pogania. Coś na rzeczy na pewno jest o czym pisze Bohun, ale stawiam na bohunowego kompa, że coś w nim nie teges.
Najlepiej wypuścić 2 wersje trasy (z includami i bez) i niech na więcej kompów się testuje.
« Ostatnia zmiana: 12 Maja 2008, 15:53:57 wysłana przez Mariusz1970 »

Offline bohunIC

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1407
  • Ну погоди
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Dziwny spadek FPSu
« Odpowiedź #6 dnia: 12 Maja 2008, 16:17:39 »
yB jedyne co mam ustawione to zależność fizyki miedzy siecią i jeszcze szukanie sieci pod pantografami. Cała reszta jest wyłączona. 32bit 1024x768 i tryb pełnoekranowy=NIE. Exe 699KB twoje zresztą ;)

Z moim kompem jest wszystko super OKEJ. Może sprostuje, jak includuje to tnie przy stałym fps 8 do 0.5 plus doczytuje eventy dzwieki ''stop klatka''. Jak jest wszystko w jednym scn chodzi jak złoto 25 do 50fps.

Odnośnie testowania trasy to z uwagi iż rozpatrywany przypadek dotyczy nowego Quarka to myśle aby zrobić dwie wersje trasy Z i BEZ plus paczka całościowa i wstawić do BUGS może jeszcze przy okazji ktoś znajdzie coś do poprawki. Sprawdziłem każdy element pliku scm i niema dubli nie ma żadnych dziwnych obiektów. Przetestujemy to sie dowiemy.

« Ostatnia zmiana: 12 Maja 2008, 16:23:28 wysłana przez bohunIC »

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3925
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 277
Odp: Dziwny spadek FPSu
« Odpowiedź #7 dnia: 12 Maja 2008, 16:22:31 »
No ale Bohun, spójrz od drugiej strony na problem, mianowicie, przecież includowanie nie jest twoim nowatorskim pomysłem. To od dawień dawna jest i jest ok. Do tej pory nikt nie narzekał na to. Nikomu się nie cięło. Jeśli cieło, to albo miał za słabego kompa, albo namieszane w kompie lub w opcjach.
Zapewne masz jakieś inne trasy includowane i jak z nimi?

Offline eu07_304

  • Wiadomości: 496
  • Rattus norvegicus
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Dziwny spadek FPSu
« Odpowiedź #8 dnia: 12 Maja 2008, 16:49:55 »
Nikomu się nie cięło.
Ale wtedy nie było aż takich tras, jak dziś.
Bohun: Coś mi świta, jak brat mój robił trasę "Mazury" i przy evencie o postaci:event start multiple -60 none kl2_s2 war_G_sr2 wr1+ endeventcoś się na chwilkę przycinało. Jak ojciec zdefragmentował dysk, problem zniknął.

D|-8---6-5-
A|-8---4-3-
E|-6---4-3-

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3925
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 277
Odp: Dziwny spadek FPSu
« Odpowiedź #9 dnia: 12 Maja 2008, 16:56:42 »
Cytuj
Ale wtedy nie było aż takich tras, jak dziś.

Że co, kiedy wtedy i jakich tras?
Jeszcze raz powtarzam, posiadam wypasione trasy inlcludowane i jest ok.
Ponadto sugerujesz, iż może być HDD.
Jeszcze jedno:
event start multiple -60 znak minusa?
« Ostatnia zmiana: 12 Maja 2008, 17:03:48 wysłana przez Mariusz1970 »

Offline bohunIC

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1407
  • Ну погоди
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Dziwny spadek FPSu
« Odpowiedź #10 dnia: 12 Maja 2008, 19:15:07 »
Dobra, rozumiem i nie będe się kłócić ani upierać. Skoro u was wszystko śmiga to jest OKEJ. U mnie już też wszystko śmiga, niema problemu!

Proszę odstawić ten ''skład'' na bocznice!

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3925
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 277
Odp: Dziwny spadek FPSu
« Odpowiedź #11 dnia: 12 Maja 2008, 20:05:33 »
No wiesz Bohun (pisze do siebie) z drugiej strony, to są rzeczy o których nie śniło się filozofom. Sam jestem ciekaw co to z tego wyjdzie i gdzie jest przyczyna.
Potestujemy...

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Dziwny spadek FPSu
« Odpowiedź #12 dnia: 12 Maja 2008, 20:26:20 »
Witam!

@Duras opisał kiedyś to zjawisko, tłumacząc je właśnie dużą ilością includów. Jak ja robię scenerie, to używam plików inc tylko do niektórych dworców, słupów trakcji, semaforów i zwrotnic. Może dlatego jest taki spadek FPS po zelektryfikowaniu.

Pozdrawiam!
@duras nie jest żadnym autorytetem jeśli chodzi o symulator.
Spadki FPS często występują także na innych sceneriach, jest takie ciekawe miejsce w scn Bałtyk gdzie spadał o 80%

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3925
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 277
Odp: Dziwny spadek FPSu
« Odpowiedź #13 dnia: 12 Maja 2008, 20:55:43 »
Cytuj
Spadki FPS często występują także na innych sceneriach, jest takie ciekawe miejsce w scn Bałtyk gdzie spadał o 80%

Pamiętam to miejsce, ale my tu mówimy o spadku, który ma miejsce, gdy includujemy według podziału o jakim napisał Bohun, czyli includujemy - źle, walimy wszystko do jednego pliku i jest dobrze.

Offline bohunIC

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1407
  • Ну погоди
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Dziwny spadek FPSu
« Odpowiedź #14 dnia: 12 Maja 2008, 21:49:54 »
Jeśli mowa o spadkach, jeśli jechałeś / jechaliście nową scenerią Linia61 a na pewno jechałeś, to zobaczysz jak sie dojerzdza do Stradomia jak fps spada, mało tego Włodek jak sie popatrzył z kabiny w prawo to sie symek zacinał. Dobre co? Ja mam kopie tras zapisywane wraz z rosnącymi dodatkami itd w miare przybywania modeli itd. No i różnica miedzy tym jak śmiga na 30fps a tym jak spada do 5 żadna. Poprostu dwa druty więcej i nowe torowisko po przeciwnej stronie scenerii dobudowane oddalone o około 20km.

Mariusz ja nic nie mam przeciwko, absolutnie. Dyskutujmy po to jest forum!

Na Bałtyku jechałem kilka razy i nigdzie nie miałem spadków. Zaczynam się zastanawiać bo może jakoś konfiguracja samego kompa wpływa na działanie symka? A może jego ustawienie? Nie potrafię tego opisać w prosty sposób. Ale jeśli kilku osobom zdarzają się identyczne przypadki to chyba już nie jest wina kompa. Właśnie zrobiłem 3 nowe misje gdzie co tylko się da jest includowane. Oprócz tego dwie gdzie wszystko jest wepchane do pliku scn. U mnie jest różnica i to duża. Jak skompiluje paczkę to natychmiast wrzuce na serwer.

Offline uetam

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2641
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Dziwny spadek FPSu
« Odpowiedź #15 dnia: 12 Maja 2008, 21:51:39 »
Eventy zmasowane?

Offline bohunIC

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1407
  • Ну погоди
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Dziwny spadek FPSu
« Odpowiedź #16 dnia: 12 Maja 2008, 22:04:12 »
Około 100 eventów odnośnie sterowania samych AI, plus ze 30 dźwiękowych plus ruchome obiekty plus nasza misja. Jest 21 składów sterowanych w scenerii jako AI, czyli średnio co chwile coś nas mija coś jedzie. plus drugie tyle statycznych dekoracji i jakiś Autosan z Jelczem ;)  Wszystko na chodzie! Po dodaniu rezonatorów i wpisie przy każdym zdarzenia_SHP trochę się zaczyna zarzynać już. Trasa ma około może ponad 60km. Niema tkz ''pustyni'' wszędzie jest krajobraz.
« Ostatnia zmiana: 12 Maja 2008, 22:07:23 wysłana przez bohunIC »

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3925
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 277
Odp: Dziwny spadek FPSu
« Odpowiedź #17 dnia: 12 Maja 2008, 22:09:17 »
Zrób dokładnie te same wersje trasy (te same misje) w 2 wersjach (z includami i bez) i wrzuć na serwer.

Offline bohunIC

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1407
  • Ну погоди
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Dziwny spadek FPSu
« Odpowiedź #18 dnia: 12 Maja 2008, 22:58:10 »
Zrobiłem jak mówiłem, jest paczka w Bugs więc wyjaśnimy mam nadzieje co i jak.


Offline JONIN_EZT

  • Wiadomości: 918
  • Dalej student. Linia 202 maker
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Dziwny spadek FPSu
« Odpowiedź #19 dnia: 12 Maja 2008, 23:10:21 »
tryb pełnoekranowy=NIE.
W sumie kiedyś miałem taki problem z FPS. Przy właczeniu trybu pełnoekranowego FPS wrastał dosyc sporo. U mnie takie czynności pomagały.
Czy ktoś inny też zauważał takie zmiany?

Z moich doświadczeń z FPS miałem taki (nawet przy samym odpalaniu trasy). Czyściłem kurz z całej płyty głównej i najbardziej przy procesorze. Pomogło bo procesor przyspieszył i FPS też.

Podczas testowań różnych tras szczególnie rozbudowanych jak "Drawinowo" FPS zamulał. Aktualizacja karty graficznej, wyłączenie kilku zbędnych programów przez menedżer zadań, też pomógł. W sumie od samego komputera też zależy. Zresztą jest parę tematów o tej tematyce z grafką.
Linia 202
Układ torowy (tory główne) - 100%
Układ torowy (reszta) - 15%

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3925
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 277
Odp: Dziwny spadek FPSu
« Odpowiedź #20 dnia: 13 Maja 2008, 00:28:11 »
Nie wiem jeszcze co jest w dokładnie tej paczce, ale jeśli chcemy rozstrzygnąć czy includowanie ma znaczny wpływ na fps, to muszą być dwie dokładnie takie same wersje trasy - max wszystko w jednym pliku i wersja z podzialem na include (wtedy pomiar jest najbardziej miarodajny). W przeciwnym wypadku pewności nie będzie.
Na razie zauważyłem w rarze różne misje i w każdym z scn są include z podziałem na tematyczne moduły scenerii, częśc terenu jest w pliku scn, wiec można będzie tylko stwierdzić, czy fps jest ok czy nie jest ok.
Nie będzie można wyciągnąć wniosku jaki wpływ na fps ma to tematyczne includowanie.
« Ostatnia zmiana: 13 Maja 2008, 00:53:50 wysłana przez Mariusz1970 »

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Dziwny spadek FPSu
« Odpowiedź #21 dnia: 15 Maja 2008, 20:13:30 »
Ciekaw byłem, czy znajdzie się jakieś rozwiązanie, ale chyba się nie znalazło.

Myślę, że swój udział może mieć pamięć wirtualna w Windows. Jeśli sceneria się nie mieści w całości w RAM, to musi być zapisywana w pliku wymiany. Wydaje mi się, że jeśli tory, eventy i semafory (tzn. używane przez AI) są równomiernie przeplecione z terenem (w sensie obiektów w RAM), to plik wymiany może powodować przycinanie. Gdyby najpierw do pamięci wczytać infrastrukturę używtkową, a w drugiej kolejności teren, to być może zwiększyłoby to FPS.

Przymierzę się w najbliższym czasie do zrobienia opcji w moim programie, która pozwoli na wczytanie całej scenerii i zapisanie jej w jednym pliku (nie będzie żadnych include). Może da radę również zrobić sortowanie wg typu wpisu, położenia, a także mieszane (najpierw infrastruktura, potem teren wg położenia).
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3925
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 277
Odp: Dziwny spadek FPSu
« Odpowiedź #22 dnia: 15 Maja 2008, 20:47:38 »
No można spróbować, ale czy to coś da?
A co z tym np.:
include;ZwrL34R300M.inc;Bruchniewo_zwr_2;5951.66;-12.2;3127.82;44.9997;zwrot34R300pods-new.tex;end
include tr/L-STB1-3K.inc -5758.65 -6.39999 10186.5 244.408 BetonRelief1 end
?
To powyższe to jakiś scn odwołujący się do inc.
Ten inc odwołuje się do t3d, t3d odwołuje się do plików graficznych. Z tego też względu wydaje się mi, iż wpisanie czegoś do scm, a w scn jest odwołanie do tego scm niewiele zmienia. No ale zrobisz wypróbujemy. Ja gdybym miał problem jaki opisał Bohun zacząłbym od grzebania w kompie: defragmentacja dysku i ewentualnie wziąłbym pod lupę procesy pracujące w tle.
Może to sortowanie o którym wspomiałeś coś dałoby, bo to wydaje mi się nawet nawet :)

Offline bohunIC

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1407
  • Ну погоди
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Dziwny spadek FPSu
« Odpowiedź #23 dnia: 22 Grudnia 2008, 21:14:39 »
Odgrzeje starego kotleta.

Zmiana systemu operacyjnego plus nowe sterowniki do karty graficznej dały skok FPSu razy DWA.

A tak już przy okazji to np. w przerobionym przezemnie Quarku z siecią HQ miałem powiedzmy FPS 20 na najbardziej rozbudowanym odcinku po zmianie na LOW poly podskoczyło o 2 może 3 punkty przy czym płynność bardzo się poprawiła.