Autor Wątek:  sterowanie  (Przeczytany 2954 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

mateusz_lublin

  • Gość
sterowanie
« dnia: 01 Maja 2006, 00:06:40 »
Czy mógłby ktoś mi napisać sterowanie lokomotyw: SN61, ET22, EU07? Pomimo czytania instrukcji nie za bardzo to rozumiem. Chodzi mi tylko o znaki i litery oraz cyfry na klawiaturze np. jak EN57 kolejno sie odpala: M, X, C, d, + ..... o to mi chodzi. Za pomoc z góry dziękuję:)

Offline piotrln

  • ZbanowanyZbanowany
  • Maskotka forum
  • *
  • Wiadomości: 134
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 18
sterowanie
« Odpowiedź #1 dnia: 01 Maja 2006, 00:44:49 »
M m   dla elektrowozu: zal/wyl glowny obwod (wylacznik szybki), dla spalinowozu: rozrusznik
O o     dla elektrowozu: pantograf tylny gora/dol
P p     dla elektrowozu: pantograf przedni gora/dol
X x     dla elektrowozu: zal/wyl przetwornica
C c     dla elektrowozu: zal/wyl sprzezarka
d r    nawrotnik
+ -   nastawnik
/ *   dla elektrowozu: bocznik
na klawiaturze numerycznej (wlaczyc NUMLOCK!)
1 7   hamulec pomocniczy + -
3 9    hamulec zasadniczy + -, ponadto:
4    hamulec zasadniczy: poz. neutralna (jazda)
0   hamulec zasadniczy: hamowanie nagle
.   hamulec zasadniczy: napelnianie uderzeniowe
8 5 2   pozycje hamowania ham. zasadniczego
6   odluzniacz hamulca lokomotywy

blok kursorow:
strzalki - chodzenie po kabinie
Home End - przechodzenie do innej kabiny
Ins Del  - laczenie, rozlaczanie taboru (jeszcze nie dziala!)
spacja - czuwak, shp
F f   dla elektrowozu: wysoki/niski rozruch
n   dla elektrowozu: bezpiecznik nadmiarowy
G g   dla niektorych elektrowozow: wlacz/wylacz PSR (jesli zdefiniowane w *.chk)
a A   trabka niski/wysoki ton
s   piasek
Enter   hamulec przeciwposlizgowy+piasek
b B   przelacznik opoznienia hamulca tow/osob
E   dla elektrowozu - odlaczenie uszkodzonych silnikow (dziala tylko w przedziale maszynowym)
Q   tryb automatycznego pilota (+blokada klawiszy)

Inne:
1,2,3... klawisze definiujace zdarzenia w scenerii (nie blokowane)
F3   pauza
F10   koniec

UWAGA - jesli jest duza litera to oznacza to ze klawisz musi byc naciskany z SHIFT!!!
Działa tylko z układem US klawiatury.
pozdrawiam i czytaj uwaznie
Formuła 1 Wymiata.

Offline MKaczy

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 485
  • ^Służbowe BMW^
    • Zobacz profil
    • http://zyciekolei.blox.pl/html
  • Otrzymane polubienia: 53
sterowanie
« Odpowiedź #2 dnia: 01 Maja 2006, 03:23:33 »
Tobie chyba chodziło o to:

Wciskasz
O,P, o, p - podnoszenie/opuszczanie pantografów
czeksza chwile lub aż usłyszysz taklie kliknięcie...

pózniej wiśnij:
M,X,C-powienineś usłyszysc odgłos silnika

na klawiaturze NUM LOCK:
"4 lub 6"- luzujesz skład a w EN57 klawisz "9"

nastawnik:
klawisz "+" zwieksza a "-" zmiejsza pozycje nastawnika. Ponaddto bocznikujemy kl "/" a zmijszamy "*" (bocznik działa jak przejedziesz na pozycje bezoporwą, CHYBA)

PS.:A swoją drogą to było drugi taki sam temat

hamowanie:
klawisz "3" a w EN57 klawisz "4"

trabka to kalwisz "A" lub "a"

LITERA DUZA OZNACZA ZE kalwisz MUSI BYC WCISĘTY Z SHIFTEM !!!

PAMITAJ Aby nie dawac za duzo pozycji nastawnika od razu bo wywali nadmiarowy i wtedy zejdz do zera kierownica<nastawnikeim>(hehe) i wciśnij "N"

PAMIETAJ ze jak zaplą się 2 czerwone lampki w takim czarnym pudełku nad przednia szyba to wciśnij SPCJE (To jest SHP)

PAMIETAJ jak wpadniesz wpoślizg to ciśnij ENTER

Skałdy odczepisza za pomoca kl: "DEL" a podczepisza "INSERT"
Przechodzisz z kabiny do kabiny "HOME" i "END"

Ale i tak przyda Ci się znajomośc tego co napsiał kolega Piotrln
Pozdrawiam.

PS.:A swoją drogą to juz drugi temat dziś z tym pytaniem, kilka nizej jest pod tytułem "Ruszanie"
"Wsiąść do pociągu... towarowego..." :)
Maszynista - PKP Cargo CTOE-Szczecinek - ET22, 201EK, EU06, EU07, ET41, ET42, SM42, ST44-ko, SM42-6dg, ST48-Da

andrev1989

  • Gość
sterowanie
« Odpowiedź #3 dnia: 01 Maja 2006, 08:37:53 »
Jeszcze luzowanie hamulca, po uprzednim hamowaniu: można . na klawiaturze numerycznej, to jest napełnianie uderzeniowe, lub 6 także na numerycznej, to jest odluźnianie hamulca, w EN57, jak koledzy już wspomnieli najpierw 4 później 9.