Autor Wątek:  Wykolejenie  (Przeczytany 9024 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

andrev1989

  • Gość
Wykolejenie
« dnia: 05 Kwietnia 2006, 17:52:43 »
Jechałem sobie EPoką w scenerii Moczniki EP08, rozpędziłem się do 60km/h, patrzę! A przede mną katastrofa kolejowa! Jeden wagon stoi w poprzeg toru, ledwo zahamowałem, by uniknąć karambolu. Jak jest możliwe takie cos przecież tam się nie da żeby ten wagon tak stanął na nie swoim torze. Lok, który prowadzieł ten pociąg urwał się i popędził w siną dal, gdy podjechałem bliżej wagon ten zaczął "jechać" przebił się przez reszte wagonów i zatrzymał się. Czy możecie mi poweidzieć co się stało, zawsze było dobrze na tej scenerii u mnie??


[img=http://img130.imageshack.us/img130/2622/wykolejenie24qe.th.png]

I widok z góry:
[img=http://img359.imageshack.us/img359/9985/wykolejenie19ov.th.png]

Pozdrwiam.

Offline moko_loko

  • Wiadomości: 189
  • :)
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Wykolejenie
« Odpowiedź #1 dnia: 05 Kwietnia 2006, 18:04:20 »
nie złe wykolejenie, ale mam pytanie dlaczego założyłeś ten temat w dziale Propozycje...:|
...

andrev1989

  • Gość
Wykolejenie
« Odpowiedź #2 dnia: 05 Kwietnia 2006, 18:25:19 »
Cytuj
    Propozycje
Rzeczy do zrobienia, bugi.
Moderator Moderatorzy


Myślę, że dobrze umieściłem ten post.

Offline hejnal

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 967
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Wykolejenie
« Odpowiedź #3 dnia: 06 Kwietnia 2006, 18:02:15 »
Zwrotnica się przełożyła pdo wagonem. Jeden wózek pojechał jednym torem a drugi drugim torem. Symek nie uznał tego za wykolejenie ztąd taki śmieszny efekt.

andrev1989

  • Gość
Wykolejenie
« Odpowiedź #4 dnia: 06 Kwietnia 2006, 18:12:51 »
Cytuj
Zwrotnica się przełożyła pdo wagonem. Jeden wózek pojechał jednym torem a drugi drugim torem. Symek nie uznał tego za wykolejenie ztąd taki śmieszny efekt.


No tak, ale ten pociąg, który się wykoleił jechał po całkiem innym torze niż ten, między którym się ustawił i to jest dopiero śmieszne.

Pozdrawiam.

Offline eumaniak

  • Wiadomości: 25
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Wykolejenie
« Odpowiedź #5 dnia: 06 Kwietnia 2006, 21:12:26 »
ee nie ma co się martwić w końcu to symek, w realu też się może tak zdarzyć. Fajnie to z góry wygląda, hehe, szkoda że u mnie takie coś się nie dzieje :>
Gram w Symulator Pojazdów Szynowych :)

andrev1989

  • Gość
Wykolejenie
« Odpowiedź #6 dnia: 12 Kwietnia 2006, 16:39:31 »
Jako, że ludzie się dziwią, z powodu tego wykolejnia, to podam jeszcze jeden autentyczny przykład, na tej samej trasie i tym samym lokiem, który wydarzył mi się dzisiaj, a że ten wątek rozpoczęty przeze mnie jest, więc nie będę nowego otwierał. A więc jadę sobie znou EPoką dałem F4, żeby widzieć czy znowu mi się to nie przydarzyło, patrze a tu SU45 jedzie z jednym wgonem w poprzeg, a następne na innym torze jadą, więc zamieszczam tutaj screeny:





Prosze spojrzeć na to co mi się przytrafia...

Pozdrawiam.

Offline Poscikk

  • Wiadomości: 668
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Wykolejenie
« Odpowiedź #7 dnia: 14 Kwietnia 2006, 10:10:34 »
Nie chcę Cie obrazić ale chyba tylko tobie się tak dzieje =D Ja tam na mocznikach wszystkie misje jade dobrze bez takich rzeczy :)

Za sterami 138 godzin 28 minut :)

Offline wasyl

  • Wiadomości: 276
  • Permanentny Inwigilator Sieciowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Wykolejenie
« Odpowiedź #8 dnia: 14 Kwietnia 2006, 14:01:48 »
Witam!!!
Aby problem nie występował można zmienić jeden z wpisów w pliku moczniki_events.inc.
event trasa_a02 multiple 30.0 memcell_trasa_a
  moczniki_E_Tm7_Ms1
        moczniki_E_Tm4_Ms1

        moczniki_zwr39-
        moczniki_zwr42-
        moczniki_B_Ms2
  moczniki_E_Tm1_Ms2
  trasa_a02_part2
condition memcompare a 0 2 endevent

Zamiast 30 należy dać 60 lub 90. Powinno pomóc.
Przygarnę fotki na tekstury obiektów!

andrev1989

  • Gość
Wykolejenie
« Odpowiedź #9 dnia: 14 Kwietnia 2006, 15:13:35 »
Cytat: "wasyl"
Witam!!!
Aby problem nie występował można zmienić jeden z wpisów w pliku moczniki_events.inc.
event trasa_a02 multiple 30.0 memcell_trasa_a
  moczniki_E_Tm7_Ms1
        moczniki_E_Tm4_Ms1

        moczniki_zwr39-
        moczniki_zwr42-
        moczniki_B_Ms2
  moczniki_E_Tm1_Ms2
  trasa_a02_part2
condition memcompare a 0 2 endevent

Zamiast 30 należy dać 60 lub 90. Powinno pomóc.


No tak, ale dlaczego mnie sie to dzieje tylko czasami??

Offline wasyl

  • Wiadomości: 276
  • Permanentny Inwigilator Sieciowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Wykolejenie
« Odpowiedź #10 dnia: 14 Kwietnia 2006, 17:37:00 »
Witam!!!
Nie tylko tobie - poprzeglądaj dobrze forum.
Może by to związane z wersją smyka, długością składu, poślizgami itp.
Przygarnę fotki na tekstury obiektów!

Offline Paul

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 523
    • Zobacz profil
    • Beskidzka Strona Kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 16
Wykolejenie
« Odpowiedź #11 dnia: 18 Kwietnia 2006, 10:50:28 »
Cytat: "andrev1989"
No tak, ale dlaczego mnie sie to dzieje tylko czasami??


Polecenie które zostanie wysłane do kolejki zdarzeń zostaje wykonane z pewnym opóźnieniem, które raz jest większe, a raz mniejsze (zależy od tego ile zdarzeń "czeka" w kolejce i od czegoś tam jeszcze). Stąd raz błąd się pojawia a raz nie. Może po prostu wydłużyłeś skład pociągu i pociąg nie zdąża "uciec" przed przełożeniem zwrotnicy?

A swoją drogą o ile ktoś robi jeszcze z exe to można by zrobić coś takiego aby po przekroczeniu rozstawu osi/czopów skrętu przez odległość między punktami położonymi na torach według których porusza się wagon nastąpywało "właściwe" wykolejenie (odtworzenie dźwięku derail.wav i hamowanie).

Pozdrawiam, Paweł
automatyka sterowania ruchem kolejowym rox
www.isdr.pl | www.bsk.isdr.pl | pokrzesik.wytnij@gmail.com

Offline Poscikk

  • Wiadomości: 668
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Wykolejenie
« Odpowiedź #12 dnia: 18 Kwietnia 2006, 11:15:04 »
Nie głupi pomysł tylko jest problem jeszcze jak to zrobić :] Bo ja mysle ze tak po prostu sie nieda. Albo tak zrobic zeby po takim incydencie nastapilo urwanie wagonow w miejscu tej zmiany toru. Albo przerwanie sprzegu i spust calego powietrza z obwodu no i w efekcie brak hamulcy i brak napelniania zbiornika w lokomotywie. Tylko jest problem jak to zrobic. Bo z tym derailem to jak sie wykolei to koniec jazdy. A jak bedzie przerwanie to sobie pojedziesz dalej i wrocisz a nie juz na poczatku wywali Ci symka ;]

Za sterami 138 godzin 28 minut :)

Offline Paul

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 523
    • Zobacz profil
    • Beskidzka Strona Kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 16
Wykolejenie
« Odpowiedź #13 dnia: 18 Kwietnia 2006, 11:23:38 »
Cytat: "Poscikk"
Bo ja mysle ze tak po prostu sie nieda.


A mnie się wydaje że od strony programu było by to dosyć proste do zrobienia - prosta instrukcja warunkowa powtarzana w jakichś okolicznościach i w przypadku pozytywnego wyniku zmiana damagestatus.

Pozdrawiam, Paweł
automatyka sterowania ruchem kolejowym rox
www.isdr.pl | www.bsk.isdr.pl | pokrzesik.wytnij@gmail.com

Offline Poscikk

  • Wiadomości: 668
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Wykolejenie
« Odpowiedź #14 dnia: 18 Kwietnia 2006, 11:25:02 »
No też fakt ale mysle ze to urwanie wagonow by było tez dobre :) Przynajmniej bys przejechal cala traske a nie musial bys wylaczac od razu :)

Za sterami 138 godzin 28 minut :)

andrev1989

  • Gość
Wykolejenie
« Odpowiedź #15 dnia: 18 Kwietnia 2006, 11:33:34 »
Cytat: "Poscikk"
No też fakt ale mysle ze to urwanie wagonow by było tez dobre :) Przynajmniej bys przejechal cala traske a nie musial bys wylaczac od razu :)


Ale przecież mechanik, któremu przykładowo wykolei się ostatni wagon ze składu nie może sobie go odczepić i jechac dalej;)

Offline Poscikk

  • Wiadomości: 668
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Wykolejenie
« Odpowiedź #16 dnia: 18 Kwietnia 2006, 11:42:28 »
Przeciez to symek :) To jest zrobione po to zeby sie jazda cieszyc a nie wykolejeniami :] Można to zrobić za pomoca przycisku F12 ze jak ktos by chcial to by odczepil a jak nie to by skonczyl scenerie:) Swoja droga to bylo by fajnie jak by tak sobie mechanik odczepial wagony na CMK na odcinku Psary-Zawiercie :) I tak pociag ze 160 na szafie wbija sie w wagonik ICCC =D

Za sterami 138 godzin 28 minut :)

andrev1989

  • Gość
Wykolejenie
« Odpowiedź #17 dnia: 18 Kwietnia 2006, 11:50:44 »
Ja tam zamiast możliwości odczepiania wagonów po wykolejeniu, wolałbym spektakularne wypadnięcie z szyn i dachowanie, albo coś w tym stylu, a tak poza tym jeżeli już się wykoleiłeś to znaczy, że coś zrobiłeś źle i złamałes jakiś przepis, ograniczenie predkości i chyba już nie powinieneś jechać dalej.

Pozdrawiam.

Offline Poscikk

  • Wiadomości: 668
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Wykolejenie
« Odpowiedź #18 dnia: 18 Kwietnia 2006, 11:54:59 »
No tak ze jak sie zwrotnica przestawila to ja przepis zlamalem? Albo jak tak sie stanie to nastawnia z tym co zwrotnice przestawia wylatuje w powietrze =D
Mam jeszcze inny dowod. Wez sobie na jelitkowie_eu06 pojedz ep09 na 160 i  tam za stacja na zakrecie jest zwrotka ze jednotorowa wchodzi w dwutorowa. Tam jechalem 160 bo bawilem sie w euro city =D i wjechalem na zwrotnice i byl dzwiek derail, lokomotywa jechala dalej ale wagony zostaly. Jak to wyjasnic?
To albo ja się nie umiem porzadnie wykoleic, albo zle sie wykoleilem =D

Za sterami 138 godzin 28 minut :)

Offline TruckeR

  • Wiadomości: 309
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Wykolejenie
« Odpowiedź #19 dnia: 18 Kwietnia 2006, 13:35:57 »
Cytat: "Poscikk"
Przeciez to symek :)

Sam sobie na to odpowiedziałeś. To jest SYMULATOR, czyli ma jak najrealistyczniej odzwierciedlać rzeczywistość. Jazda na zasadzie "a odłączę te wagony, to tylko gra" nie ma sensu. Tak można się bawić dziecięcą kolejką, niczym więcej.
Pozdrawiam serdecznie!

Offline Poscikk

  • Wiadomości: 668
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Wykolejenie
« Odpowiedź #20 dnia: 18 Kwietnia 2006, 13:55:52 »
No ale to by bylo tylko taka full wypas dodatkowa opcja :)

Za sterami 138 godzin 28 minut :)

Offline Tolein

  • Wiadomości: 483
  • Kanapowy Toromistrz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Wykolejenie
« Odpowiedź #21 dnia: 21 Lipca 2006, 01:38:55 »
Ja nie wiem jak to jest zrobione w waszym symku, bo nie gralem nawet jeszcze :) nie wspominając o kodzie źródlowym. Ale ogólnie rzecz biorąc, nie można dać jakiejś zmiennej dla zwrotnicy, która by się ustawiala na 1, gdy jakiś pociąg nad nia przejeżdża, a na null gdy jest pusto i by blokowala przekladanie zwrotnicy przy wyniku innym niż null?
"Podejrzewam, że:
1. poświęcają na to niewiele czasu,
2. mają ograniczoną liczbę zwojów mózgowych, przez co są w stanie wykonywać tylko proste i powtarzalne czynności,
3. wydaje im się, że mogą nawet podbić kosmos, ale życie weryfikuje im to negatywnie."