Autor Wątek:  Maszyna i Linux - instrukcja poprawnego skonfigurowania Wine  (Przeczytany 162202 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline wmaz

  • Wiadomości: 15
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Maszyna i Linux - instrukcja poprawnego skonfigurowania Wine
« Odpowiedź #150 dnia: 03 Kwietnia 2019, 20:50:32 »
Przepraszam, ze zawracam glowe. Cmake poszlo juz bezproblemow, ale za to teraz mam bledy przy uruchomieniu make :/

[  1%] Building CXX precompiled header cotire/eu07_CXX_prefix.hxx.gch
In file included from /usr/include/glm/gtx/dual_quaternion.hpp:274:0,
                 from /usr/include/glm/gtx/string_cast.hpp:23,
                 from /home/masno/Downloads/maszyna-master/stdafx.h:106,
                 from /home/masno/Downloads/maszyna-master/build/cotire/eu07_CXX_prefix.cxx:4,
                 from /home/masno/Downloads/maszyna-master/build/cotire/eu07_CXX_prefix.hxx:4:
/usr/include/glm/gtx/dual_quaternion.inl: In constructor ‘constexpr glm::tdualquat<T, Q>::tdualquat()’:
/usr/include/glm/gtx/dual_quaternion.inl:31:20: error: ‘P’ was not declared in this scope
    : real(tquat<T, P>())
                    ^
/usr/include/glm/gtx/dual_quaternion.inl:31:21: error: template argument 2 is invalid
    : real(tquat<T, P>())
                     ^
/usr/include/glm/gtx/dual_quaternion.inl:32:21: error: could not convert template argument ‘P’ from ‘<type error>’ to ‘glm::qualifier’
    , dual(tquat<T, P>(0, 0, 0, 0))
                     ^
CMake Error at CMake_modules/cotire.cmake:1885 (message):
  cotire: error 1 precompiling
  /home/masno/Downloads/maszyna-master/build/cotire/eu07_CXX_prefix.hxx.
Call Stack (most recent call first):
  CMake_modules/cotire.cmake:3558 (cotire_precompile_prefix_header)


CMakeFiles/eu07.dir/build.make:63: recipe for target 'cotire/eu07_CXX_prefix.hxx.gch' failed
make[2]: *** [cotire/eu07_CXX_prefix.hxx.gch] Error 1
CMakeFiles/Makefile2:131: recipe for target 'CMakeFiles/eu07.dir/all' failed
make[1]: *** [CMakeFiles/eu07.dir/all] Error 2
Makefile:83: recipe for target 'all' failed
make: *** [all] Error 2
 
« Ostatnia zmiana: 03 Kwietnia 2019, 20:57:25 wysłana przez wmaz »

Offline Milek7

  • Administrator
  • Wiadomości: 1047
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 902
Odp: Maszyna i Linux - instrukcja poprawnego skonfigurowania Wine
« Odpowiedź #151 dnia: 03 Kwietnia 2019, 21:12:31 »
Chyba za stare glm. Jest dołączone na repo, w CMakeLists.txt przesuń tą linijkę
set(GLM_INCLUDE_DIR ${GLM_INCLUDE_DIR} "${DEPS_DIR}/glm/")poza tego if (WIN32)

Offline wmaz

  • Wiadomości: 15
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Maszyna i Linux - instrukcja poprawnego skonfigurowania Wine
« Odpowiedź #152 dnia: 04 Kwietnia 2019, 09:50:50 »
Przesuniecie tej linijki malo co zmienilo, wystarczylo zainstalowac najnowsza wersje glm ze strony.
A teraz mam kolejny problem... nie moge uruchomic MaSzyny :( . Skopiowalem ten plik eu07 do folderu, gdzie sa wypakowane wszystkie pliki z tych paczek zip. Juz ostatnia prosta. Zrobilem shell scrpt wg instrukcji i dodalem do wykonywalnych przez chmod +x.
Czy moze masz Milek7 jakis pomysl na to? Z gory dziekuje.

Starting MaSzyna rail vehicle simulator (release: M7 23.03.2018, based on tmj-ae5daac9)
For online documentation and additional files refer to: http://eu07.pl
Authors: Marcin_EU, McZapkie, ABu, Winger, Tolaris, nbmx, OLO_EU, Bart, Quark-t, ShaXbee, Oli_EU, youBy, KURS90, Ra, hunter, szociu, Stele, Q, firleju and others

Gfx Renderer: GeForce MX150/PCIe/SSE2 Vendor: NVIDIA Corporation OpenGL Version: 4.6.0 NVIDIA 390.116
Supported extensions: GL_AMD_multi_draw_indirect GL_AMD_seamless_cubemap_per_texture GL_AMD_vertex_shader_viewport_index GL_AMD_vertex_shader_layer GL_ARB_arrays_of_arrays GL_ARB_base_instance GL_ARB_bindless_texture GL_ARB_blend_func_extended GL_ARB_buffer_storage GL_ARB_clear_buffer_object GL_ARB_clear_texture GL_ARB_clip_control GL_ARB_color_buffer_float GL_ARB_compatibility GL_ARB_compressed_texture_pixel_storage GL_ARB_conservative_depth GL_ARB_compute_shader GL_ARB_compute_variable_group_size GL_ARB_conditional_render_inverted GL_ARB_copy_buffer GL_ARB_copy_image GL_ARB_cull_distance GL_ARB_debug_output GL_ARB_depth_buffer_float GL_ARB_depth_clamp GL_ARB_depth_texture GL_ARB_derivative_control GL_ARB_direct_state_access GL_ARB_draw_buffers GL_ARB_draw_buffers_blend GL_ARB_draw_indirect GL_ARB_draw_elements_base_vertex GL_ARB_draw_instanced GL_ARB_enhanced_layouts GL_ARB_ES2_compatibility GL_ARB_ES3_compatibility GL_ARB_ES3_1_compatibility GL_ARB_ES3_2_compatibility GL_ARB_explicit_attrib_location GL_ARB_explicit_uniform_location GL_ARB_fragment_coord_conventions GL_ARB_fragment_layer_viewport GL_ARB_fragment_program GL_ARB_fragment_program_shadow GL_ARB_fragment_shader GL_ARB_fragment_shader_interlock GL_ARB_framebuffer_no_attachments GL_ARB_framebuffer_object GL_ARB_framebuffer_sRGB GL_ARB_geometry_shader4 GL_ARB_get_program_binary GL_ARB_get_texture_sub_image GL_ARB_gl_spirv GL_ARB_gpu_shader5 GL_ARB_gpu_shader_fp64 GL_ARB_gpu_shader_int64 GL_ARB_half_float_pixel GL_ARB_half_float_vertex GL_ARB_imaging GL_ARB_indirect_parameters GL_ARB_instanced_arrays GL_ARB_internalformat_query GL_ARB_internalformat_query2 GL_ARB_invalidate_subdata GL_ARB_map_buffer_alignment GL_ARB_map_buffer_range GL_ARB_multi_bind GL_ARB_multi_draw_indirect GL_ARB_multisample GL_ARB_multitexture GL_ARB_occlusion_query GL_ARB_occlusion_query2 GL_ARB_parallel_shader_compile GL_ARB_pipeline_statistics_query GL_ARB_pixel_buffer_object GL_ARB_point_parameters GL_ARB_point_sprite GL_ARB_polygon_offset_clamp GL_ARB_post_depth_coverage GL_ARB_program_interface_query GL_ARB_provoking_vertex GL_ARB_query_buffer_object GL_ARB_robust_buffer_access_behavior GL_ARB_robustness GL_ARB_sample_locations GL_ARB_sample_shading GL_ARB_sampler_objects GL_ARB_seamless_cube_map GL_ARB_seamless_cubemap_per_texture GL_ARB_separate_shader_objects GL_ARB_shader_atomic_counter_ops GL_ARB_shader_atomic_counters GL_ARB_shader_ballot GL_ARB_shader_bit_encoding GL_ARB_shader_clock GL_ARB_shader_draw_parameters GL_ARB_shader_group_vote GL_ARB_shader_image_load_store GL_ARB_shader_image_size GL_ARB_shader_objects GL_ARB_shader_precision GL_ARB_shader_storage_buffer_object GL_ARB_shader_subroutine GL_ARB_shader_texture_image_samples GL_ARB_shader_texture_lod GL_ARB_shading_language_100 GL_ARB_shader_viewport_layer_array GL_ARB_shading_language_420pack GL_ARB_shading_language_include GL_ARB_shading_language_packing GL_ARB_shadow GL_ARB_sparse_buffer GL_ARB_sparse_texture GL_ARB_sparse_texture2 GL_ARB_sparse_texture_clamp GL_ARB_spirv_extensions GL_ARB_stencil_texturing GL_ARB_sync GL_ARB_tessellation_shader GL_ARB_texture_barrier GL_ARB_texture_border_clamp GL_ARB_texture_buffer_object GL_ARB_texture_buffer_object_rgb32 GL_ARB_texture_buffer_range GL_ARB_texture_compression GL_ARB_texture_compression_bptc GL_ARB_texture_compression_rgtc GL_ARB_texture_cube_map GL_ARB_texture_cube_map_array GL_ARB_texture_env_add GL_ARB_texture_env_combine GL_ARB_texture_env_crossbar GL_ARB_texture_env_dot3 GL_ARB_texture_filter_anisotropic GL_ARB_texture_filter_minmax GL_ARB_texture_float GL_ARB_texture_gather GL_ARB_texture_mirror_clamp_to_edge GL_ARB_texture_mirrored_repeat GL_ARB_texture_multisample GL_ARB_texture_non_power_of_two GL_ARB_texture_query_levels GL_ARB_texture_query_lod GL_ARB_texture_rectangle GL_ARB_texture_rg GL_ARB_texture_rgb10_a2ui GL_ARB_texture_stencil8 GL_ARB_texture_storage GL_ARB_texture_storage_multisample GL_ARB_texture_swizzle GL_ARB_texture_view GL_ARB_timer_query GL_ARB_transform_feedback2 GL_ARB_transform_feedback3 GL_ARB_transform_feedback_instanced GL_ARB_transform_feedback_overflow_query GL_ARB_transpose_matrix GL_ARB_uniform_buffer_object GL_ARB_vertex_array_bgra GL_ARB_vertex_array_object GL_ARB_vertex_attrib_64bit GL_ARB_vertex_attrib_binding GL_ARB_vertex_buffer_object GL_ARB_vertex_program GL_ARB_vertex_shader GL_ARB_vertex_type_10f_11f_11f_rev GL_ARB_vertex_type_2_10_10_10_rev GL_ARB_viewport_array GL_ARB_window_pos GL_ATI_draw_buffers GL_ATI_texture_float GL_ATI_texture_mirror_once GL_S3_s3tc GL_EXT_texture_env_add GL_EXT_abgr GL_EXT_bgra GL_EXT_bindable_uniform GL_EXT_blend_color GL_EXT_blend_equation_separate GL_EXT_blend_func_separate GL_EXT_blend_minmax GL_EXT_blend_subtract GL_EXT_compiled_vertex_array GL_EXT_Cg_shader GL_EXT_depth_bounds_test GL_EXT_direct_state_access GL_EXT_draw_buffers2 GL_EXT_draw_instanced GL_EXT_draw_range_elements GL_EXT_fog_coord GL_EXT_framebuffer_blit GL_EXT_framebuffer_multisample GL_EXTX_framebuffer_mixed_formats GL_EXT_framebuffer_multisample_blit_scaled GL_EXT_framebuffer_object GL_EXT_framebuffer_sRGB GL_EXT_geometry_shader4 GL_EXT_gpu_program_parameters GL_EXT_gpu_shader4 GL_EXT_multi_draw_arrays GL_EXT_packed_depth_stencil GL_EXT_packed_float GL_EXT_packed_pixels GL_EXT_pixel_buffer_object GL_EXT_point_parameters GL_EXT_polygon_offset_clamp GL_EXT_post_depth_coverage GL_EXT_provoking_vertex GL_EXT_raster_multisample GL_EXT_rescale_normal GL_EXT_secondary_color GL_EXT_separate_shader_objects GL_EXT_separate_specular_color GL_EXT_shader_image_load_formatted GL_EXT_shader_image_load_store GL_EXT_shader_integer_mix GL_EXT_shadow_funcs GL_EXT_sparse_texture2 GL_EXT_stencil_two_side GL_EXT_stencil_wrap GL_EXT_texture3D GL_EXT_texture_array GL_EXT_texture_buffer_object GL_EXT_texture_compression_dxt1 GL_EXT_texture_compression_latc GL_EXT_texture_compression_rgtc GL_EXT_texture_compression_s3tc GL_EXT_texture_cube_map GL_EXT_texture_edge_clamp GL_EXT_texture_env_combine GL_EXT_texture_env_dot3 GL_EXT_texture_filter_anisotropic GL_EXT_texture_filter_minmax GL_EXT_texture_integer GL_EXT_texture_lod GL_EXT_texture_lod_bias GL_EXT_texture_mirror_clamp GL_EXT_texture_object GL_EXT_texture_shared_exponent GL_EXT_texture_sRGB GL_EXT_texture_sRGB_decode GL_EXT_texture_storage GL_EXT_texture_swizzle GL_EXT_timer_query GL_EXT_transform_feedback2 GL_EXT_vertex_array GL_EXT_vertex_array_bgra GL_EXT_vertex_attrib_64bit GL_EXT_window_rectangles GL_EXT_x11_sync_object GL_EXT_import_sync_object GL_NV_robustness_video_memory_purge GL_IBM_rasterpos_clip GL_IBM_texture_mirrored_repeat GL_KHR_context_flush_control GL_KHR_debug GL_EXT_memory_object GL_EXT_memory_object_fd GL_KHR_parallel_shader_compile GL_KHR_no_error GL_KHR_robust_buffer_access_behavior GL_KHR_robustness GL_EXT_semaphore GL_EXT_semaphore_fd GL_KTX_buffer_region GL_NV_alpha_to_coverage_dither_control GL_NV_bindless_multi_draw_indirect GL_NV_bindless_multi_draw_indirect_count GL_NV_bindless_texture GL_NV_blend_equation_advanced GL_NV_blend_equation_advanced_coherent GL_NVX_blend_equation_advanced_multi_draw_buffers GL_NV_blend_minmax_factor GL_NV_blend_square GL_NV_clip_space_w_scaling GL_NV_command_list GL_NV_compute_program5 GL_NV_conditional_render GL_NV_conservative_raster GL_NV_conservative_raster_dilate GL_NV_conservative_raster_pre_snap_triangles GL_NV_copy_depth_to_color GL_NV_copy_image GL_NV_depth_buffer_float GL_NV_depth_clamp GL_NV_draw_texture GL_NV_draw_vulkan_image GL_NV_ES1_1_compatibility GL_NV_ES3_1_compatibility GL_NV_explicit_multisample GL_NV_fence GL_NV_fill_rectangle GL_NV_float_buffer GL_NV_fog_distance GL_NV_fragment_coverage_to_color GL_NV_fragment_program GL_NV_fragment_program_option GL_NV_fragment_program2 GL_NV_fragment_shader_interlock GL_NV_framebuffer_mixed_samples GL_NV_framebuffer_multisample_coverage GL_NV_geometry_shader4 GL_NV_geometry_shader_passthrough GL_NV_gpu_program4 GL_NV_internalformat_sample_query GL_NV_gpu_program4_1 GL_NV_gpu_program5 GL_NV_gpu_program5_mem_extended GL_NV_gpu_program_fp64 GL_NV_gpu_shader5 GL_NV_half_float GL_NV_light_max_exponent GL_NV_multisample_coverage GL_NV_multisample_filter_hint GL_NV_occlusion_query GL_NV_packed_depth_stencil GL_NV_parameter_buffer_object GL_NV_parameter_buffer_object2 GL_NV_path_rendering GL_NV_path_rendering_shared_edge GL_NV_pixel_data_range GL_NV_point_sprite GL_NV_primitive_restart GL_NV_query_resource GL_NV_query_resource_tag GL_NV_register_combiners GL_NV_register_combiners2 GL_NV_sample_locations GL_NV_sample_mask_override_coverage GL_NV_shader_atomic_counters GL_NV_shader_atomic_float GL_NV_shader_atomic_float64 GL_NV_shader_atomic_fp16_vector GL_NV_shader_atomic_int64 GL_NV_shader_buffer_load GL_NV_shader_storage_buffer_object GL_NV_stereo_view_rendering GL_NV_texgen_reflection GL_NV_texture_barrier GL_NV_texture_compression_vtc GL_NV_texture_env_combine4 GL_NV_texture_multisample GL_NV_texture_rectangle GL_NV_texture_rectangle_compressed GL_NV_texture_shader GL_NV_texture_shader2 GL_NV_texture_shader3 GL_NV_transform_feedback GL_NV_transform_feedback2 GL_NV_uniform_buffer_unified_memory GL_NV_vdpau_interop GL_NV_vertex_array_range GL_NV_vertex_array_range2 GL_NV_vertex_attrib_integer_64bit GL_NV_vertex_buffer_unified_memory GL_NV_vertex_program GL_NV_vertex_program1_1 GL_NV_vertex_program2 GL_NV_vertex_program2_option GL_NV_vertex_program3 GL_NV_viewport_array2 GL_NV_viewport_swizzle GL_NVX_conditional_render GL_NVX_gpu_memory_info GL_NVX_nvenc_interop GL_NV_shader_thread_group GL_NV_shader_thread_shuffle GL_KHR_blend_equation_advanced GL_KHR_blend_equation_advanced_coherent GL_SGIS_generate_mipmap GL_SGIS_texture_lod GL_SGIX_depth_texture GL_SGIX_shadow GL_SUN_slice_accum
Framebuffer objects enabled
Texture sizes capped at 8192 pixels
Shadows map size capped at 2048 pixels
Dynamic light amount capped at 7 (8 lights total supported by the gfx card)
Using multisampling x4
Loading common gfx data...
Created texture object for "textures/fx/lightglare"
Loading texture data from "textures/fx/lightglare.dds"
Created texture object for "textures/fx/sun"
Loading texture data from "textures/fx/sun.dds"
Created texture object for "textures/fx/moon"
Loading texture data from "textures/fx/moon.dds"
Created texture object for "textures/fx/reflections"
Loading texture data from "textures/fx/reflections.dds"
...gfx data pre-loading done
Picking framebuffer setup complete
Shadows framebuffer setup complete
Cab shadows framebuffer setup complete
Reflections framebuffer setup complete
Audio Renderer: OpenAL Soft OpenAL Version: 1.1
Supported extensions: ALC_ENUMERATE_ALL_EXT ALC_ENUMERATION_EXT ALC_EXT_CAPTURE ALC_EXT_DEDICATED ALC_EXT_disconnect ALC_EXT_EFX ALC_EXT_thread_local_context ALC_SOFTX_device_clock ALC_SOFT_HRTF ALC_SOFT_loopback ALC_SOFT_output_limiter ALC_SOFT_pause_device
ImportError: No module named site

Online Czarodziej

  • Wiadomości: 350
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 93
Odp: Maszyna i Linux - instrukcja poprawnego skonfigurowania Wine
« Odpowiedź #153 dnia: 04 Kwietnia 2019, 10:02:08 »
Wygląda jak błąd z pythona.

Offline Milek7

  • Administrator
  • Wiadomości: 1047
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 902
Odp: Maszyna i Linux - instrukcja poprawnego skonfigurowania Wine
« Odpowiedź #154 dnia: 04 Kwietnia 2019, 10:29:33 »
Przecież napisałem kilka postów wyżej, trzeba wygenerować katalogi dla pythona.

Offline wmaz

  • Wiadomości: 15
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Maszyna i Linux - instrukcja poprawnego skonfigurowania Wine
« Odpowiedź #155 dnia: 04 Kwietnia 2019, 21:34:31 »
Dziala! Dzieki wielkie. Tylko niektore tekstury sa zle wyswietlane, ale i tak jest dobrze.
Mam jeszcze takie pytanie.. Czy moze wiesz Milek7 jak w takim przypadku poprawnie skomunikowac arduino z MaSzyna?



Offline Milek7

  • Administrator
  • Wiadomości: 1047
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 902
Odp: Maszyna i Linux - instrukcja poprawnego skonfigurowania Wine
« Odpowiedź #156 dnia: 04 Kwietnia 2019, 21:56:18 »
To znaczy konkretniej?

Offline wmaz

  • Wiadomości: 15
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Maszyna i Linux - instrukcja poprawnego skonfigurowania Wine
« Odpowiedź #157 dnia: 04 Kwietnia 2019, 23:11:34 »
Chcialbym podlaczyc cos w rodzaju pulpitu lokomotywy przez arduino do MaSzyny. Na windowsie wystarczylo do pliku eu07.ini dopisac cos w tym stylu:

//uart <nazwa portu> <nie zmieniać> <częstość wysyłania danych (czas)>
uart com3 100000 0.02 0.02

//uarttune <ham. zespolony min> <max> <ham. dodatkowy min> <max> <ciśnienie max w zbiorniku gł.> <max wartość dla PWM> (to samo dla przewodu gł i cylindrów hamulcowych)
uarttune 0.0 255.0 0.0 255.0 1.47 255.0 1.1 255.0 1.0 255.0 5200.0 255.0 1350.0 255.0

//uartfeature <nastawnik> <bocznik> <hamulec> <hamulec lokomotywy>
uartfeature no no yes yes

//uartdebug <wyświetlanie danych debugowania w konsoli>
uartdebug no

A z pewnych wgledow wolalbym to zrobic na linuksie, stad moje pytanie czy wogole da sie tak zrobic i jak (w takich rzeczach jestem dosyc slaby...)

A co do tekstur to wyglada tak jak w zalaczniku..
« Ostatnia zmiana: 04 Kwietnia 2019, 23:12:56 wysłana przez wmaz »

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Maszyna i Linux - instrukcja poprawnego skonfigurowania Wine
« Odpowiedź #158 dnia: 04 Kwietnia 2019, 23:13:33 »
To nie tekstury tylko równoczesne wyświetlanie kabiny hd i lp. Może być spowodowane niekompatybilnością plików i exeka, ale to tak z kwartalna rozbieżność by być musiała i na tych samych danych przez wine byłby taki sam efekt.
« Ostatnia zmiana: 04 Kwietnia 2019, 23:14:57 wysłana przez Stele »
Mój kanał youtube

Offline Milek7

  • Administrator
  • Wiadomości: 1047
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 902
Odp: Maszyna i Linux - instrukcja poprawnego skonfigurowania Wine
« Odpowiedź #159 dnia: 04 Kwietnia 2019, 23:18:13 »
Zapomniałem jednej rzeczy: zainstalować bibliotekę libserialport-dev i do cmake trzeba dopisać -DWITH_UART=ON
Wtedy konfiguracja w ini taka jak na windows, tylko oczywiście podać odpowiednią nazwę portu (np. /dev/ttyS0), no i upewnić się czy ma się do niego uprawnienia.

Offline wmaz

  • Wiadomości: 15
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Maszyna i Linux - instrukcja poprawnego skonfigurowania Wine
« Odpowiedź #160 dnia: 05 Kwietnia 2019, 07:06:39 »
Zainstalowalem biblioteke libserialport-dev. Wygenerowalem makefile uzywajac cmake ../ -DCMAKE_BUILD_TYPE=Release -DWITH_UART=ON , nastepnie uruchomilem make i pojawil sie kolejny problem :(
[  1%] Building CXX object CMakeFiles/eu07.dir/uart.cpp.o
/home/masno/Downloads/maszyna-master/uart.cpp: In constructor ‘uart_input::uart_input()’:
/home/masno/Downloads/maszyna-master/uart.cpp:12:19: error: ‘struct global_settings’ has no member named ‘uart_conf’
     conf = Global.uart_conf;
                   ^~~~~~~~~
CMakeFiles/eu07.dir/build.make:2377: recipe for target 'CMakeFiles/eu07.dir/uart.cpp.o' failed
make[2]: *** [CMakeFiles/eu07.dir/uart.cpp.o] Error 1
CMakeFiles/Makefile2:131: recipe for target 'CMakeFiles/eu07.dir/all' failed
make[1]: *** [CMakeFiles/eu07.dir/all] Error 2
Makefile:83: recipe for target 'all' failed
make: *** [all] Error 2
« Ostatnia zmiana: 05 Kwietnia 2019, 07:08:58 wysłana przez wmaz »

Online Czarodziej

  • Wiadomości: 350
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 93
Odp: Maszyna i Linux - instrukcja poprawnego skonfigurowania Wine
« Odpowiedź #161 dnia: 05 Kwietnia 2019, 09:49:49 »
Może być, że biblioteka z twojego systemu jest za nowa lub za stara. Poszukaj wersji w CMakeLists.txt i porównaj z zainstalowaną w systemie.

Offline Milek7

  • Administrator
  • Wiadomości: 1047
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 902
Odp: Maszyna i Linux - instrukcja poprawnego skonfigurowania Wine
« Odpowiedź #162 dnia: 05 Kwietnia 2019, 11:03:07 »
Hmm, zrobiłeś rebuild? To jest zadeklarowane za ifdefem w Globals.h:174

Offline wmaz

  • Wiadomości: 15
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Maszyna i Linux - instrukcja poprawnego skonfigurowania Wine
« Odpowiedź #163 dnia: 05 Kwietnia 2019, 11:31:58 »
Mialem zrobionego rebuilda. Zaktualizowalem cmake z wersji 3.10 do 3.14 zrobilem rebuilda i dalej mam ten sam blad :/

Offline Milek7

  • Administrator
  • Wiadomości: 1047
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 902
Odp: Maszyna i Linux - instrukcja poprawnego skonfigurowania Wine
« Odpowiedź #164 dnia: 05 Kwietnia 2019, 12:08:00 »
Hm, może to w cmake nie definiuje WITH_UART. Zobaczę zaraz.

Offline Milek7

  • Administrator
  • Wiadomości: 1047
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 902
Odp: Maszyna i Linux - instrukcja poprawnego skonfigurowania Wine
« Odpowiedź #165 dnia: 05 Kwietnia 2019, 13:57:33 »
Ok, był błąd, poprawiłem.

Offline wmaz

  • Wiadomości: 15
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Maszyna i Linux - instrukcja poprawnego skonfigurowania Wine
« Odpowiedź #166 dnia: 05 Kwietnia 2019, 15:17:28 »
Dziala! Bardzo dziekuje za pomoc.
EDIT: Komunikacja przez uart dziala. Na torze doswiadczalnym lokomotywa nawet nie drgnie. Na scerii Baltyk prowadzona lokomotywa jedzie, ale po wyjezdzie ze stacji nagle sie zatrzymuje i tekstury za oknem znikaja. Jak to rozwiazac?
« Ostatnia zmiana: 08 Kwietnia 2019, 12:50:25 wysłana przez wmaz »

Offline wmaz

  • Wiadomości: 15
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Maszyna i Linux - instrukcja poprawnego skonfigurowania Wine
« Odpowiedź #167 dnia: 09 Kwietnia 2019, 20:53:11 »
Na nowo pobralem pliki repo i przy compilowaniu z make pojawia mi sie blad i nwm co z tym zrobic (z pol dnia sie z tym mecze :/ ).
/usr/bin/ld: /usr/local/lib/libglfw3.a(vulkan.c.o): undefined reference to symbol 'dlclose@@GLIBC_2.2.5'
//lib/x86_64-linux-gnu/libdl.so.2: error adding symbols: DSO missing from command line
collect2: error: ld returned 1 exit status
CMakeFiles/eu07.dir/build.make:1593: recipe for target 'bin/eu07_190409' failed
make[2]: *** [bin/eu07_190409] Error 1
CMakeFiles/Makefile2:136: recipe for target 'CMakeFiles/eu07.dir/all' failed
make[1]: *** [CMakeFiles/eu07.dir/all] Error 2
Makefile:83: recipe for target 'all' failed
make: *** [all] Error 2
 

Offline Milek7

  • Administrator
  • Wiadomości: 1047
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 902
Odp: Maszyna i Linux - instrukcja poprawnego skonfigurowania Wine
« Odpowiedź #168 dnia: 09 Kwietnia 2019, 20:56:24 »
Próbuje statycznie linkować GLFW3, ale nie wiem właściwie dlaczego. Jak dopiszesz -ldl do flag linkera to też może zadziałać. Chociaż u mnie linkuje dynamicznie do glfw, i tak raczej powinno być.

Offline wmaz

  • Wiadomości: 15
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Maszyna i Linux - instrukcja poprawnego skonfigurowania Wine
« Odpowiedź #169 dnia: 09 Kwietnia 2019, 22:25:38 »
Wkoncu sie udalo, wystarczylo glfw z repo ubuntu.

Offline wmaz

  • Wiadomości: 15
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Maszyna i Linux - instrukcja poprawnego skonfigurowania Wine
« Odpowiedź #170 dnia: 10 Kwietnia 2019, 08:00:51 »
Kiedy probuje uruchomic maszyne z eu07.sh pojawia sie taki blad:
Loading binary format 3d model data from "models/przejazdy/szlab_6r_bombardier.e3d"...
Finished loading 3d model data from "models/przejazdy/szlab_6r_bombardier.e3d"
sound: loading file: sounds/crossingbell1_bombardier1.ogg
terminate called after throwing an instance of 'std::runtime_error'
  what():  sound: sf_open failed
Aborted (core dumped)
 

Offline Milek7

  • Administrator
  • Wiadomości: 1047
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 902
Odp: Maszyna i Linux - instrukcja poprawnego skonfigurowania Wine
« Odpowiedź #171 dnia: 10 Kwietnia 2019, 11:40:03 »
Masz ten plik? sounds/crossingbell1_bombardier1.ogg

Offline wmaz

  • Wiadomości: 15
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Maszyna i Linux - instrukcja poprawnego skonfigurowania Wine
« Odpowiedź #172 dnia: 10 Kwietnia 2019, 18:22:04 »
Tak, mam.

Offline Milek7

  • Administrator
  • Wiadomości: 1047
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 902
Odp: Maszyna i Linux - instrukcja poprawnego skonfigurowania Wine
« Odpowiedź #173 dnia: 10 Kwietnia 2019, 18:42:12 »
Może masz za stare libsndfile, wymagane >=1.0.18

Offline wmaz

  • Wiadomości: 15
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Maszyna i Linux - instrukcja poprawnego skonfigurowania Wine
« Odpowiedź #174 dnia: 10 Kwietnia 2019, 19:47:59 »
Posiadam wersje 1.0.28-4

Offline Milek7

  • Administrator
  • Wiadomości: 1047
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 902
Odp: Maszyna i Linux - instrukcja poprawnego skonfigurowania Wine
« Odpowiedź #175 dnia: 10 Kwietnia 2019, 21:00:56 »
sha256sum sounds/crossingbell1_bombardier1.ogg
d96b8d09d8da50e3be795e3ae03e56c97421ce85a866e72081adc705d594dbba  sounds/crossingbell1_bombardier1.ogg
No to nie wiem :/ Tak jakby mu nie pasował ten ogg.
Możesz sprawdzić co zwraca sf_strerror(nullptr) wstawiony za tym sf_open.
« Ostatnia zmiana: 10 Kwietnia 2019, 21:02:22 wysłana przez Milek7 »

Offline wmaz

  • Wiadomości: 15
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Maszyna i Linux - instrukcja poprawnego skonfigurowania Wine
« Odpowiedź #176 dnia: 10 Kwietnia 2019, 22:31:37 »
Przepraszam, niestety nie wiem w ktorym pliku to wpisac.

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Maszyna i Linux - instrukcja poprawnego skonfigurowania Wine
« Odpowiedź #177 dnia: 10 Lutego 2022, 16:23:42 »
Pozwolę sobie odświeżyć temat. Próbuję uruchomić MaSzynę z wykorzystaniem Lutris (pod spodem tak naprawdę działa wine). Zastosowałem się do uwag z manuala. Niestety, po zainstalowaniu okazało się, że nie mam w folderze pliku Starter.exe, a cała zawartość katalogu wygląda tak jak w załączniku. Ktoś zna przyczynę?

Offline Rysio

  • Wiadomości: 17
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Maszyna i Linux - instrukcja poprawnego skonfigurowania Wine
« Odpowiedź #178 dnia: 10 Lutego 2022, 18:21:43 »
Nie będę wnikał w ten Lutris
Ale może zainstaluj sobie wine z repo Twojej dystrybucji i zobacz czy zadziała.
Opcja druga -  jak nie masz wine w repo to może zainstaluj wine poprzez "FLATPAK".

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Maszyna i Linux - instrukcja poprawnego skonfigurowania Wine
« Odpowiedź #179 dnia: 10 Lutego 2022, 19:10:41 »
Dokładnie tak Wine został zainstalowany, jeszcze przed pobraniem Lutrisa. Zresztą oba narzędzia są w oficjalnym repozytorium dystrybucji. Ponadto udało mi się za pomocą Lutrisa + Wine skonfigurować i uruchomić starą grę napisaną pod Windowsa. Problem z MaSzyną leży chyba gdzie indziej.

EDIT: Podczas instalacji wyskoczył mi błąd cannot find archive (załącznik). Znalazłem podobny problem zgłaszany na forum. W takim razie, skoro coś blokowało pobranie paczek, to zrobiłem to ręcznie zgodnie z instrukcją z tej wiadomości. Do wypakowania wykorzystałem program 7z (unzip sobie nie poradził). Ostatecznie udało się uruchomić MaSzynę pod Linuksem :)
« Ostatnia zmiana: 12 Lutego 2022, 16:44:25 wysłana przez Benek »