Autor Wątek:  ET41 z ciężkim bruttem  (Przeczytany 23960 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline EP07-1057

  • Wiadomości: 380
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
ET41 z ciężkim bruttem
« dnia: 28 Marca 2006, 14:24:04 »
Witam
Mam mały problem z ruszeniem z ciężkim pociągiem towarowym.Dlatego też do tej ciężkiej pracy wziąłem ET41 ale niestety nic to nie dało.Normalnie uruchamiam loka naciskam B żeby przełączyć na hamulec towarowy tak jak trzeba ale nic wiec daje na normalny hamulec i też nic.Kombinowałem też z rodzajem rozruchu ale to samo.O to wpis:

node -1 0 ET41-145-A dynamic PKP\EU07 et41-145.bmp 203E-A 0.0 headdriver 7 0 enddynamic
node -1 0 ET41-145-B dynamic PKP\EU07 et41-145.bmp 203E-B 0.0 connected 3 0 enddynamic
node -1 0 5051-304510-1 dynamic PKP\Sgs none 412Za 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 2251-705200-3 dynamic PKP\Gags gags1 gags-401K 0.0 nobody 0 57 Corn enddynamic
node -1 0 2251-705200-3 dynamic PKP\Gags gags1 gags-401K 0.0 nobody 0 57 Corn enddynamic
node -1 0 2251-705200-3 dynamic PKP\Gags gags1 gags-401K 0.0 nobody 0 57 Corn enddynamic
node -1 0 2251-705200-3 dynamic PKP\Gags gags1 gags-401K 0.0 nobody 0 57 Corn enddynamic
node -1 0 5051-304510-1 dynamic PKP\Sgs MAERSK 413Z 0.0 nobody 3 1 container40foot enddynamic
node -1 0 5051-304510-1 dynamic PKP\Sgs MAERSK 413Z 0.0 nobody 3 1 container40foot enddynamic
node -1 0 5051-304510-1 dynamic PKP\Sgs MAERSK 413Z 0.0 nobody 3 1 container40foot enddynamic
node -1 0 5051-304511-3 dynamic PKP\Sgs gray 413Z 0.0 nobody 3 1 container40foot enddynamic
node -1 0 5051-304511-3 dynamic PKP\Sgs gray 413Z 0.0 nobody 3 1 container40foot enddynamic
node -1 0 5051-304511-3 dynamic PKP\Ugpps ugpps-1 ugpps-206Se 0.0 nobody 3 27 Cement enddynamic
node -1 0 5051-304511-3 dynamic PKP\Ugpps ugpps-1 ugpps-206Se 0.0 nobody 3 27 Cement enddynamic
node -1 0 5051-304511-3 dynamic PKP\Ugpps ugpps-1 ugpps-206Se 0.0 nobody 3 27 Cement enddynamic
node -1 0 5051-304511-3 dynamic PKP\Ugpps ugpps-1 ugpps-206Se 0.0 nobody 3 27 Cement enddynamic
node -1 0 5051-503320-2 dynamic PKP\Uahs none 408R 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 5051-503320-2 dynamic PKP\Uahs none 408R 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 5051-503320-2 dynamic PKP\Uahs none 408R 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 5051-503320-2 dynamic PKP\Uahs none 408R 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 5051-503320-2 dynamic PKP\Uahs none 408R 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 5520371-1 dynamic PKP\eaos eaos eaos 0.0 nobody 3 50 Coal enddynamic
node -1 0 5520371-1 dynamic PKP\eaos eaos eaos 0.0 nobody 3 50 Coal enddynamic
node -1 0 5520371-1 dynamic PKP\eaos eaos eaos 0.0 nobody 3 50 Coal enddynamic
node -1 0 5520371-1 dynamic PKP\eaos eaos eaos 0.0 nobody 3 50 Coal enddynamic
node -1 0 5520371-1 dynamic PKP\eaos eaos eaos 0.0 nobody 3 50 Coal enddynamic
node -1 0 5520371-1 dynamic PKP\eaos eaos eaos 0.0 nobody 3 50 Coal enddynamic
node -1 0 5520371-1 dynamic PKP\eaos eaos eaos 0.0 nobody 3 50 Coal enddynamic
node -1 0 5520371-1 dynamic PKP\eaos eaos eaos 0.0 nobody 3 50 Coal enddynamic
endtrainset

Nie wiem albo rodzaje sprzegów są źle ustawione albo skład jest poprostu za cieżki z tym że w sceneri quarka ET22 ma na haku tyle samo wagonów i działa.Szukałem w szukajce i cały czas śledze forum na bieżąco.DLatego jeśli posiadam jakies luki w wiedzy prowadzenia pociągu to Proszę o pomoc.Dziękuje i Pozdrawiam
K:83261 Odjazd M:Pan będzie łaskawy spojrzeć na semafor K:Osobówka zasłania pytałem czy wolny pan nie odpowiedział, M:Pan nie pytał tylko gadał odjazd! K: Ja nie wiem co to się dzisiaj z tym radiem u wszystkich dzieje...

Offline Mati_An

  • Wiadomości: 630
  • Trasopisarz i fotograf
    • Zobacz profil
    • Moje Fotki
  • Otrzymane polubienia: 1
ET41 z ciężkim bruttem
« Odpowiedź #1 dnia: 28 Marca 2006, 14:37:28 »
node -1 0 ET41-145-A dynamic PKP\EU07 et41-145.bmp 203E-A 0.0 headdriver 7 0 enddynamic
node -1 0 ET41-145-B dynamic PKP\EU07 et41-145.bmp 203E-B 0.0 connected 3 0 enddynamic
node -1 0 5051-304510-1 dynamic PKP\Sgs none 412Za 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 2251-705200-3 dynamic PKP\Gags gags1 gags-401K 0.0 nobody 0 57 Corn enddynamic
node -1 0 2251-705200-3 dynamic PKP\Gags gags1 gags-401K 0.0 nobody 0 57 Corn enddynamic
node -1 0 2251-705200-3 dynamic PKP\Gags gags1 gags-401K 0.0 nobody 0 57 Corn enddynamic
node -1 0 2251-705200-3 dynamic PKP\Gags gags1 gags-401K 0.0 nobody 0 57 Corn enddynamic

Pozmieniaj te zera na trójki i nadaj składowi jakąś minimalną prędkość np. 0,5 km/h wtedy nie trzeba długo odhamowywać. I nie martw się, ET41 pociągnie nawet 4000T.
Bajka o czasie - trza się brać tylko za trasy... a może nie tylko?

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6164
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 870
ET41 z ciężkim bruttem
« Odpowiedź #2 dnia: 28 Marca 2006, 14:43:04 »
Weź pod uwagę, że w symku hamulec długo odluźnia, potrafi nawet 5-10 minut. Jeśli chcesz szybciej ruszyć, to we wpisie trainset ostatni parametr zamień z 0.0 na 0.1. Wtdy skład będzie już odluźniony i gotowy do drogi

Dodano po 3 minutach:

 
Cytat: "Mati_An"
Pozmieniaj te zera na trójki
nie zauważyłem tego błędu, gdy sprzęg jest na 0 to za nic w świecie nie ruszysz
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline EP07-1057

  • Wiadomości: 380
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
ET41 z ciężkim bruttem
« Odpowiedź #3 dnia: 28 Marca 2006, 15:10:25 »
Cytat: "Mati_An"
node -1 0 ET41-145-A dynamic PKP\EU07 et41-145.bmp 203E-A 0.0 headdriver 7 0 enddynamic
node -1 0 ET41-145-B dynamic PKP\EU07 et41-145.bmp 203E-B 0.0 connected 3 0 enddynamic
node -1 0 5051-304510-1 dynamic PKP\Sgs none 412Za 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 2251-705200-3 dynamic PKP\Gags gags1 gags-401K 0.0 nobody 0 57 Corn enddynamic
node -1 0 2251-705200-3 dynamic PKP\Gags gags1 gags-401K 0.0 nobody 0 57 Corn enddynamic
node -1 0 2251-705200-3 dynamic PKP\Gags gags1 gags-401K 0.0 nobody 0 57 Corn enddynamic
node -1 0 2251-705200-3 dynamic PKP\Gags gags1 gags-401K 0.0 nobody 0 57 Corn enddynamic

Pozmieniaj te zera na trójki i nadaj składowi jakąś minimalną prędkość np. 0,5 km/h wtedy nie trzeba długo odhamowywać. I nie martw się, ET41 pociągnie nawet 4000T.


Nastęują dwa błędy


i tak samo sie dzieje gdy zmieniam parametr 0.0 nz 0.1
K:83261 Odjazd M:Pan będzie łaskawy spojrzeć na semafor K:Osobówka zasłania pytałem czy wolny pan nie odpowiedział, M:Pan nie pytał tylko gadał odjazd! K: Ja nie wiem co to się dzisiaj z tym radiem u wszystkich dzieje...

andrev1989

  • Gość
ET41 z ciężkim bruttem
« Odpowiedź #4 dnia: 28 Marca 2006, 15:19:04 »
Cytuj
Corn enddynamic


To chyba jest przyczyną, chyba w węglarkach wozisz węgiel, a nie kukurydze. Zmień na coal enddynamic

Offline EP07-1057

  • Wiadomości: 380
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
ET41 z ciężkim bruttem
« Odpowiedź #5 dnia: 28 Marca 2006, 15:27:23 »
Cytat: "andrev1989"
Cytuj
Corn enddynamic


To chyba jest przyczyną, chyba w węglarkach wozisz węgiel, a nie kukurydze. Zmień na coal enddynamic


Teraz jeszcze lepiej.Symek chyba woli wozić kukurydze niż węgiel:(
K:83261 Odjazd M:Pan będzie łaskawy spojrzeć na semafor K:Osobówka zasłania pytałem czy wolny pan nie odpowiedział, M:Pan nie pytał tylko gadał odjazd! K: Ja nie wiem co to się dzisiaj z tym radiem u wszystkich dzieje...

andrev1989

  • Gość
ET41 z ciężkim bruttem
« Odpowiedź #6 dnia: 28 Marca 2006, 15:34:34 »
zamień Gagsy na eaosy i zobacz, czy działa bo wydaje mi się, że to wina wagonów sprawdź z Eaosami

Offline EP07-1057

  • Wiadomości: 380
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
ET41 z ciężkim bruttem
« Odpowiedź #7 dnia: 28 Marca 2006, 15:39:41 »
Ten ostatni błąd zniknął ale pojawiają się znowu te:(

K:83261 Odjazd M:Pan będzie łaskawy spojrzeć na semafor K:Osobówka zasłania pytałem czy wolny pan nie odpowiedział, M:Pan nie pytał tylko gadał odjazd! K: Ja nie wiem co to się dzisiaj z tym radiem u wszystkich dzieje...

Offline AIR

  • Deweloper
  • Wiadomości: 654
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 505
ET41 z ciężkim bruttem
« Odpowiedź #8 dnia: 28 Marca 2006, 16:06:05 »
pewnie brakuje Ci w folderze danego wagonu tego co wieziesz czyli albo corn, albo food, albo cement albo coal

andrev1989 on kukurydze wozi w:"Gags gags1 gags-401K " a to nie jest węglarka
Niebo jest Bogiem, a skoki nałogiem...->
http://www.youtube.com/watch?v=nE9G-qiZqSU

Offline EP07-1057

  • Wiadomości: 380
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
ET41 z ciężkim bruttem
« Odpowiedź #9 dnia: 28 Marca 2006, 16:23:58 »
Cytat: "AIR"
pewnie brakuje Ci w folderze danego wagonu tego co wieziesz czyli albo corn, albo food, albo cement albo coal

andrev1989 on kukurydze wozi w:"Gags gags1 gags-401K " a to nie jest węglarka


wywaliłem gagsy ze składu i teraz mam te 2 błędy co powyżej i nie wiem jak to rozwiązać chyba że jest inny sposób na zadziałanie bo inaczej anir rusz z ciężkim składem
K:83261 Odjazd M:Pan będzie łaskawy spojrzeć na semafor K:Osobówka zasłania pytałem czy wolny pan nie odpowiedział, M:Pan nie pytał tylko gadał odjazd! K: Ja nie wiem co to się dzisiaj z tym radiem u wszystkich dzieje...

Offline AIR

  • Deweloper
  • Wiadomości: 654
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 505
ET41 z ciężkim bruttem
« Odpowiedź #10 dnia: 28 Marca 2006, 16:32:57 »
ale to nie tylko w gagsach może być problem tylko również w:
-PKP\Sgs MAERSK 413Z 0.0 nobody 3 1 container40foot enddynamic
-PKP\Ugpps ugpps-1 ugpps-206Se 0.0 nobody 3 27 Cement enddynamic
-PKP\eaos eaos eaos 0.0 nobody 3 50 Coal enddynamic

musisz sprawdzić czy masz w odpowiednich folderach pliki *.t3d które napisałem tłustym drukiem
Niebo jest Bogiem, a skoki nałogiem...->
http://www.youtube.com/watch?v=nE9G-qiZqSU

Offline EP07-1057

  • Wiadomości: 380
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
ET41 z ciężkim bruttem
« Odpowiedź #11 dnia: 28 Marca 2006, 16:56:00 »
Cytat: "AIR"
ale to nie tylko w gagsach może być problem tylko również w:
-PKP\Sgs MAERSK 413Z 0.0 nobody 3 1 container40foot enddynamic
-PKP\Ugpps ugpps-1 ugpps-206Se 0.0 nobody 3 27 Cement enddynamic
-PKP\eaos eaos eaos 0.0 nobody 3 50 Coal enddynamic

musisz sprawdzić czy masz w odpowiednich folderach pliki *.t3d które napisałem tłustym drukiem


Wszystko wiemy.Brakuje Cementu.Usunalem te wagony ze składu i błędy dalej te same:(((
Mało tego.Dałem sobie ET41 i 25 pustych węglarek ale nadal mam kłopoty z ruszeniem a wpis każdej węglaki wygląda tak:
node -1 0 5051-503320-2 dynamic PKP\eaos eaos eaos 0.1 nobody 3 0 enddynamic
Możliwe że mam jakąs złą technike jazdy.Powiem jak ja to robie:
-Podnosze pantografy: P
-Włączam obwód główny M
-Włączam przetwornice
-Włączam sprężarke
-Napełnianie uderzeniowe ",Del"
-Hamulec na luz
-Czekam aż ciśnienie wyniesie 7.09 MPa
-Nawrotnik w Przód D
-Reflektory I,U,Y
-Hamulec towarowy B
- I po podaniu semafora próbuje ruszyć:nastawnik na 1 pozycje potem na kolejne do 9 ale nie daje rady pojedzie może metr i staje i musze cofnąć nastawnik.
Co robie nie tak?
K:83261 Odjazd M:Pan będzie łaskawy spojrzeć na semafor K:Osobówka zasłania pytałem czy wolny pan nie odpowiedział, M:Pan nie pytał tylko gadał odjazd! K: Ja nie wiem co to się dzisiaj z tym radiem u wszystkich dzieje...

Offline AIR

  • Deweloper
  • Wiadomości: 654
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 505
ET41 z ciężkim bruttem
« Odpowiedź #12 dnia: 28 Marca 2006, 17:38:22 »
najlepiej ze scenerii w której są pociągi towarowe i która Ci działa bez broblemu skopiuj sobie wagony. Mozesz wtedy "mixować" jak Ci sie podoba(żebyś tylko nie przekroczył masy dopuszczalnej i długości;)), ale tylko z tych wagonów które Ci działają
(Np z lini546, quarka, krzyżowa...)


nastaw uderzeniowe na dłużej nawet pare minut...musi już wtedy odhamować bo z tego zo opisujesz to wygląda, że masz skład zahamowany
Niebo jest Bogiem, a skoki nałogiem...->
http://www.youtube.com/watch?v=nE9G-qiZqSU

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6164
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 870
ET41 z ciężkim bruttem
« Odpowiedź #13 dnia: 28 Marca 2006, 17:52:37 »
zrób tak: najpierw poczekaj, aż będziesz miał ciśnienie 7,09MPa, a dopiero wtedy odhamowywuj, przy czym trzeba poczekać kilka minut, bo długie składu długo się luzują
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline EP07-1057

  • Wiadomości: 380
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
ET41 z ciężkim bruttem
« Odpowiedź #14 dnia: 28 Marca 2006, 17:59:06 »
Dodano po 1 minutach:

 
Cytat: "AIR"
najlepiej ze scenerii w której są pociągi towarowe i która Ci działa bez broblemu skopiuj sobie wagony. Mozesz wtedy "mixować" jak Ci sie podoba(żebyś tylko nie przekroczył masy dopuszczalnej i długości;)), ale tylko z tych wagonów które Ci działają
(Np z lini546, quarka, krzyżowa...)


nastaw uderzeniowe na dłużej nawet pare minut...musi już wtedy odhamować bo z tego zo opisujesz to wygląda, że masz skład zahamowany
Cytat: "youBy"
zrób tak: najpierw poczekaj, aż będziesz miał ciśnienie
7,09MPa, a dopiero wtedy odhamowywuj, przy czym trzeba poczekać kilka minut, bo długie składu długo się luzują


Przyznaje moja wina.Poprostu za krótko odhamowywałem skład a raczej wogle bo uderzeniowe dawałem tylko na chwile i basta.Teraz przetestowałem i uderzeniowe dałem na 4 minuty i spokojnie sobie ruszyłem.Z Góry dzięki Panowie za pomoc i za cierpliwośc.Pozdrawiam[/img]


Przyznaje moja wina.Poprostu za krótko odhamowywałem skład a raczej wogle bo uderzeniowe dawałem tylko na chwile i basta.Teraz przetestowałem i uderzeniowe dałem na 4 minuty i spokojnie sobie ruszyłem.Z Góry dzięki Panowie za pomoc i za cierpliwośc.Pozdrawiam
K:83261 Odjazd M:Pan będzie łaskawy spojrzeć na semafor K:Osobówka zasłania pytałem czy wolny pan nie odpowiedział, M:Pan nie pytał tylko gadał odjazd! K: Ja nie wiem co to się dzisiaj z tym radiem u wszystkich dzieje...

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
ET41 z ciężkim bruttem
« Odpowiedź #15 dnia: 28 Marca 2006, 21:20:37 »
Cały skład z pierwszego linku wstawiłem w Zwrotnicowie zamiast byka.
Niestety skład nie był spięty, kilka wagonów stało luzem.
Potem jednak zluzowałem skład co trwało jakieś3 minutki. No i ruszyłem od początku utrzymując jakieś 450A ( niezły dzwięk, ciekawe kiedy sąsiedzi będą się awanturować). Rozpędziłem się do około 115 km/h i niestety trzeba było hamować.
I tu pytanie: jak takim składem zwalniać nie dopuszczając do zatrzymania.
W którym momencie zacząć luzowanie?

PS chyba jeszcze parę wagonów dołożę, a może byczka zaprzęgnę?

Offline PEKAP

  • Wiadomości: 588
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
ET41 z ciężkim bruttem
« Odpowiedź #16 dnia: 28 Marca 2006, 22:12:08 »
Zrób sobie po wyruszeniu z początkowej stacji próbę hamulca. Wtedy będziesz wiedział jak skład zachowuje się przy hamowaniu. Zapamiętaj ile czasu potrzeba aby się zupełnie odluźnił hamulec i tyle wcześniej przy hamowaniu zacznij odluźniać.
-//-

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
ET41 z ciężkim bruttem
« Odpowiedź #17 dnia: 28 Marca 2006, 22:47:27 »
Cytat: "PEKAP"
Zrób sobie po wyruszeniu z początkowej stacji próbę hamulca. Wtedy będziesz wiedział jak skład zachowuje się przy hamowaniu. Zapamiętaj ile czasu potrzeba aby się zupełnie odluźnił hamulec i tyle wcześniej przy hamowaniu zacznij odluźniać.


Hamowanie kontrolne (czyli rozpedzasz sie do 60 km/h[chyba ze szlakowa jest mniejsza] i hamujesz do ok 30 km/h - jeśli jest ok, luzujesz i dalej w droge), próbe to sie robi podczas postoju.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline PEKAP

  • Wiadomości: 588
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
ET41 z ciężkim bruttem
« Odpowiedź #18 dnia: 28 Marca 2006, 22:48:48 »
Tak. Przejęzyczenie z mojej strony.
-//-

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
ET41 z ciężkim bruttem
« Odpowiedź #19 dnia: 28 Marca 2006, 23:02:52 »
Pojechałem ET22 500A-550A ale tylko 110km/h, nie było miejsca dalej. wolniej się rozpędza.
Co do hamowania, to jedna z trudniejszych czynności.

Offline moko_loko

  • Wiadomości: 189
  • :)
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
ET41 z ciężkim bruttem
« Odpowiedź #20 dnia: 29 Marca 2006, 09:13:31 »
ja zawsze jak chcę szybciej ruszyć ET22 to robie wszytko jak ma być daje 6 i potem daje S czyli piasek i mi szybko rusza :)
...

Offline AIR

  • Deweloper
  • Wiadomości: 654
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 505
ET41 z ciężkim bruttem
« Odpowiedź #21 dnia: 29 Marca 2006, 10:00:11 »
nie wolono odrazu dawać tak dużego prądu żeby aż sypać piachem bo można sprzęgi pourywać:)
Niebo jest Bogiem, a skoki nałogiem...->
http://www.youtube.com/watch?v=nE9G-qiZqSU

Offline Akvin

  • Wiadomości: 1006
  • We Will Rock You
    • Zobacz profil
    • http://my.opera.com/akvin-profeta
  • Otrzymane polubienia: 2
ET41 z ciężkim bruttem
« Odpowiedź #22 dnia: 29 Marca 2006, 11:22:13 »
Cytat: "Krzysiek626"
Pojechałem ET22 500A-550A ale tylko 110km/h, nie było miejsca dalej. wolniej się rozpędza.
Co do hamowania, to jedna z trudniejszych czynności.

To mamy już w MaSzynie wagony towarowe na +100 km/h ?
Pozdrawiam
All you have to do is save the world...

Offline moko_loko

  • Wiadomości: 189
  • :)
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
ET41 z ciężkim bruttem
« Odpowiedź #23 dnia: 29 Marca 2006, 15:42:50 »
Cytat: "AIR"
nie wolono odrazu dawać tak dużego prądu żeby aż sypać piachem bo można sprzęgi pourywać:)


ja wiem ale piach używam że by paciąg złapał poślizg i ruszył. Przynajmniej tak się robi jak się ma ciężki skład.:P
...

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
ET41 z ciężkim bruttem
« Odpowiedź #24 dnia: 29 Marca 2006, 16:04:06 »
Cytat: "moko_loko"
Cytat: "AIR"
nie wolono odrazu dawać tak dużego prądu żeby aż sypać piachem bo można sprzęgi pourywać:)


ja wiem ale piach używam że by paciąg złapał poślizg i ruszył. Przynajmniej tak się robi jak się ma ciężki skład.:P


Jak złapie poślizg to daleko nie pojedzie ;-) Piasek sypie sie aby zwiekszyc tarcie pomiedzy kołem a szyna po to aby własnie zapobiec poślizgowi (rolowaniu). A towarami powinno ruszac sie raczej spokojnie...
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline AIR

  • Deweloper
  • Wiadomości: 654
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 505
ET41 z ciężkim bruttem
« Odpowiedź #25 dnia: 29 Marca 2006, 17:07:57 »
Cytat: "EU07-483"
Piasek sypie sie aby zwiekszyc tarcie pomiedzy kołem a szyna po to aby własnie zapobiec poślizgowi (rolowaniu). A towarami powinno ruszac sie raczej spokojnie...


nie prawda!!
piach wcale nie zwiększa współczynnika tarcia między kołem, a szyną tylko powoduje, że koła mają opór jak napotkają piach co powoduje zmniejszenie prędkości obrotu ich czyli zaprzestanie rolowania
Niebo jest Bogiem, a skoki nałogiem...->
http://www.youtube.com/watch?v=nE9G-qiZqSU

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6164
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 870
ET41 z ciężkim bruttem
« Odpowiedź #26 dnia: 29 Marca 2006, 17:14:49 »
Cytat: "AIR"
Cytat: "EU07-483"
Piasek sypie sie aby zwiekszyc tarcie pomiedzy kołem a szyna po to aby własnie zapobiec poślizgowi (rolowaniu). A towarami powinno ruszac sie raczej spokojnie...


nie prawda!!
piach wcale nie zwiększa współczynnika tarcia między kołem, a szyną tylko powoduje, że koła mają opór jak napotkają piach co powoduje zmniejszenie prędkości obrotu ich czyli zaprzestanie rolowania
Oj, właśnie że kolega @EU07-483 ma rację, gdyż tutaj fizyka się kłania. Pisek powoduje wzrost wpółczynnika tarcia statycznego, a co za tym idzie przyczepności, a dalej wzrost oporów ruchu. Koła troszkę hamują, ze względu na wzrost oporów, natomiast tak naprawdę to przy większej przyczepności do koła może być przyłożona większa siła i nie spowoduje ona poślizgu, czyli poślizg ustaje. Ten opór o którym mówisz, to właśnie zwiększona przyczepność.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline AIR

  • Deweloper
  • Wiadomości: 654
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 505
ET41 z ciężkim bruttem
« Odpowiedź #27 dnia: 29 Marca 2006, 17:44:04 »
a jak posypiesz piach na ulice to zwiększy tarcie? przecież wtedy łatwiej samochodem wpaść w poślizg.
Co innego zimą, ale chyba współczynnik tarcia kół o szyny jest bliższy współczynnikowi tarcia kół o asfalt niż o lód bo wtedy to by chyba żaden  pociąg bez rolowania nie ruszył.
To są tylko moje domysły nie mam żadnych danych fizycznych na ten temat
Niebo jest Bogiem, a skoki nałogiem...->
http://www.youtube.com/watch?v=nE9G-qiZqSU

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6164
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 870
ET41 z ciężkim bruttem
« Odpowiedź #28 dnia: 29 Marca 2006, 17:59:28 »
Cytat: "AIR"
a jak posypiesz piach na ulice to zwiększy tarcie? przecież wtedy łatwiej samochodem wpaść w poślizg.
Co innego zimą, ale chyba współczynnik tarcia kół o szyny jest bliższy współczynnikowi tarcia kół o asfalt niż o lód bo wtedy to by chyba żaden  pociąg bez rolowania nie ruszył.
To są tylko moje domysły nie mam żadnych danych fizycznych na ten temat
Otóz odsyłam Ciebie do tablic fizycznych i współczynników tarci pomiędzy różnymi substancjami. Weź jeszcze pod uwagę jedno. Na kolei sypie się niewielkei ilości pisaku i to bardzo drobnego, podczas gdy ten sypany na drogi jest większy (ma większe ziarna) oraz z reguły jest tego kilka warstw
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
ET41 z ciężkim bruttem
« Odpowiedź #29 dnia: 29 Marca 2006, 19:34:26 »
Cytat: "AIR"

Co innego zimą, ale chyba współczynnik tarcia kół o szyny jest bliższy współczynnikowi tarcia kół o asfalt niż o lód bo wtedy to by chyba żaden  pociąg bez rolowania nie ruszył.
To są tylko moje domysły nie mam żadnych danych fizycznych na ten temat

Tu akurat mogę się wypowiedzieć: Współczynnik tarcia kół o szyny bywa bardzo różny. Zależy od wielu czynników. Między innymi od temperatury, wilgotności powietrza i siły nacisku koła na szynę. ( To nie jedyne czynniki). Od współczynnika tarcia zależy przyczepność koła do szyny. Jeżeli siła napędowa koła jest większa od przyczepności powoduje poślizg czyli rolowanie i jest  to zerwanie przyczepności. Aby temu zapobiec sypie się piach. To samo dotyczy hamowania. Niby banał a proszę popróbować pogłaskać wrażliwą częścią ciała gołą szynę i posypaną piaskiem.