Autor Wątek:  JA w sprwaie nowego eu07.exe.  (Przeczytany 5827 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline pozdze

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 490
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 268
JA w sprwaie nowego eu07.exe.
« dnia: 30 Stycznia 2006, 14:30:06 »
Witam.
Nowy exe pozwala na rozlaczanie i laczenie skladow w dowolnym miejscu i to nie tylko naszych ale takze tych sterowanych przez AI.Mozna by stworzyc juz dzieki  temu programowi realna sceneria manewrowa np manewry stonka na duzej stacji  pasazerskiej np:Poznan glowny .ALe jest jeden niespowdizewany problem .Mianowicie w nowym exe AI za nic na swiecie nie chce sie docisnac do skladu tak jak to mialo miejsce w starszej wersji.I nie mozna przez to polaczyc lokomotywy z pociagiem .Oto dowud .
Ponizej przedstawiam moja mala scenerie testowa :

atmo 0.45 0.49 0.55 0 1200 0.45 0.49 0.55 endatmo  //atmosfera: kolor nieba, mgla: poczatek, koniec oraz skladowe RGB (0...1)

light -500 500 200 0.3 0.33 0.35 0.70 0.65 0.6 0.75 0.74 0.70 endlight

time 11:34 6:00 21:30 endtime

node -1 0 none track normal 99.9 1.435 0.25 25.0 20 0 Flat vis
 Rail_screw_used1 4 TpBpS-new2.tex 0.2 0.5 1.1
-51.4354 0.2 -88.2778  0.0  //point 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 2
-51.4354 0.2 11.6222  0.0  //point 2
0
endtrack

node -1 0 none track normal 99.9 1.435 0.25 25.0 20 0 Flat vis
 Rail_screw_used1 4 TpBpS-new2.tex 0.2 0.5 1.1
-51.4354 0.2 11.6222  0.0  //point 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 2
-51.4354 0.2 111.522  0.0  //point 2
0
endtrack

node -1 0 a track normal 99.9 1.435 0.25 25.0 20 0 Flat vis
 Rail_screw_used1 4 TpBpS-new2.tex 0.2 0.5 1.1
-51.4354 0.2 111.522  0.0  //point 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 2
-51.4354 0.2 211.422  0.0  //point 2
0
event2 a_a_sem_info
endtrack

node -1 0 b track normal 99.9 1.435 0.25 25.0 20 0 Flat vis
 Rail_screw_used1 4 TpBpS-new2.tex 0.2 0.5 1.1
-16.5072 0.2 -76.3161  0.0  //point 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 2
-16.5072 0.2 23.5839  0.0  //point 2
0
event2 b_b_sem_info
endtrack

node -1 0 none track normal 99.9 1.435 0.25 25.0 20 0 Flat vis
 Rail_screw_used1 4 TpBpS-new2.tex 0.2 0.5 1.1
-16.5072 0.2 23.5839  0.0  //point 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 2
-16.5072 0.2 123.484  0.0  //point 2
0
endtrack

node -1 0 none track normal 99.9 1.435 0.25 25.0 20 0 Flat vis
 Rail_screw_used1 4 TpBpS-new2.tex 0.2 0.5 1.1
-16.5072 0.2 123.484  0.0  //point 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 2
-16.5072 0.2 223.384  0.0  //point 2
0
endtrack

node -1 0 none track normal 99.9 1.435 0.25 25.0 20 0 Flat vis
 Rail_screw_used1 4 TpBpS-new2.tex 0.2 0.5 1.1
-16.5072 0.2 323.284  0.0  //point 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 2
-16.5072 0.2 423.184  0.0  //point 2
0
event1 c_c_sem_info
event2 czytaj
endtrack

node -1 0 n track switch 34.0 1.435 0.24 15.0 20 2 flat vis
 Rail_screw_used1 4 Rail_screw_used1 0.2 2.75 2.5
-16.5072 0.2 323.284  0.1  //point 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 2
-16.5072 0.2 289.284  -0.1  //point 2
0
-16.5072 0.2 323.284  0  //point 1
0.0 0.0 -11.3351  //control vector 1
1.28189 0.0 11.2623  //control vector 2
-18.4318 0.2 289.357  0  //point 2
300.0
endtrack
// additional:
include;ZwrL34R300.inc;n;-16.5072;0.0;323.284;180.0;zwrot34R300pods-new.tex;end

node -1 0 none track normal 0.0 1.435 0.25 25.0 20 0 Flat vis
 Rail_screw_used1 4 TpBpS-new2.tex 0.2 0.5 1.1
-51.4354 0.2 211.422  0.0  //point 1
0.0 0.0 28.2115  //control vector 1
-3.19047 0.0 -28.0305  //control vector 2
-18.4318 0.2 289.357  0.0  //point 2
0
endtrack

node -1 0 none track normal 0.0 1.435 0.25 25.0 20 0 Flat vis
 Rail_screw_used1 4 TpBpS-new2.tex 0.2 0.5 1.1
-16.5072 0.2 289.284  0.0  //point 1
0.0 0.0 -21.9667  //control vector 1
0.0 0.0 21.9667  //control vector 2
-16.5072 0.2 223.384  0.0  //point 2
0
endtrack

node -1 0 none track normal 99.9 1.435 0.25 25.0 20 0 Flat vis
 Rail_screw_used1 4 TpBpS-new2.tex 0.2 0.5 1.1
-16.5072 0.2 423.184  0.0  //point 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 2
-16.5072 0.2 523.084  0.0  //point 2
0
endtrack

node -1 0 none track normal 99.9 1.435 0.25 25.0 20 0 Flat vis
 Rail_screw_used1 4 TpBpS-new2.tex 0.2 0.5 1.1
-16.5072 0.2 523.084  0.0  //point 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 2
-16.5072 0.2 622.984  0.0  //point 2
0
event2 d_d_sem_info
endtrack

node -1 0 none track normal 99.9 1.435 0.25 25.0 20 0 Flat vis
 Rail_screw_used1 4 TpBpS-new2.tex 0.2 0.5 1.1
-16.5072 0.2 622.984  0.0  //point 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 2
-16.5072 0.2 722.884  0.0  //point 2
0
endtrack

node -1 0 none track normal 99.9 1.435 0.25 25.0 20 0 Flat vis
 Rail_screw_used1 4 TpBpS-new2.tex 0.2 0.5 1.1
-16.5072 0.2 722.884  0.0  //point 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 2
-16.5072 0.2 822.784  0.0  //point 2
0
endtrack

node -1 0 none track normal 99.9 1.435 0.25 25.0 20 0 Flat vis
 Rail_screw_used1 4 TpBpS-new2.tex 0.2 0.5 1.1
-16.5072 0.2 822.784  0.0  //point 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 2
-16.5072 0.2 922.684  0.0  //point 2
0
endtrack

node -1 0 none track normal 99.9 1.435 0.25 25.0 20 0 Flat vis
 Rail_screw_used1 4 TpBpS-new2.tex 0.2 0.5 1.1
-16.5072 0.2 922.684  0.0  //point 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 2
-16.5072 0.2 1022.58  0.0  //point 2
0
endtrack


include;SS4zcpbI.inc;a_A;-56.4594;0.0;206.457;-179.0;A;;end


include;SS4zcpbI.inc;b_b;-19.7369;0.0;210.165;179.5;b;;end


include;SS4zcpbI.inc;c_c;-12.5599;0.0;331.457;0.0;c;;end


include;SS4zcpbI.inc;d_d;-19.9762;0.0;620.169;179.5;d;;end


node -1 0 odczepiaj_mem memcell -70 0 -100 Shunt 0 0 none endmemcell
event zawracaj updatevalues 10 odczepiaj_mem Change_direction 0 0 endevent
event czytaj getvalues 61.0 odczepiaj_mem endevent

event keyctrl01 multiple 2.0 none a_a_sz1 n+ endevent
event keyctrl02 multiple 2.0 none b_b_ms2 a_a_s1 n- zawracaj endevent
event keyctrl03 multiple 2.0 none c_c_sz1 b_b_s1 d_d_sz1 endevent
//event zawracaj putvalues 100.0 none 0.1 0.1 0.1 Change_direction 0 0 endevent
//event odczepiaj putvalues 0 none 0.1 0.1 0.1 Shunt 0 0 endevent

//node -1 0 otwieraj6 eventlauncher -100 1.5 823 -1 none -1 keyctrll keyctrl01 end

FirstInit

trainset none a 50.0 0.1
node -1 0 SU45-147 dynamic PKP\SP45 su45-147 301Ddumb 0.0 headdriver 3 0 enddynamic
node -1 0 5051-304510-1 dynamic PKP\Sgs none 412Za 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 5051-304510-1 dynamic PKP\Sgs none 412Za 0.0 nobody 3 0 enddynamic
//node -1 0 5051-304510-1 dynamic PKP\Sgs COSCO 412ZaB 0.0 nobody 0 1 container40foot enddynamic
node -1 0 5051-304510-1 dynamic PKP\Sgs none 412Za 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 5051-304510-1 dynamic PKP\Sgs none 412Za 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 Bd2 dynamic PKP\1xxa 111a3.bmp 111a 0.0 passenger 0 1 passengers enddynamic

endtrainset

trainset none b 80 1.0
//node -1 0 Bd1 dynamic PKP\1xxa 111a3.bmp 111a 0.0 passenger 3 1 passengers enddynamic
node -1 0 zegarynka dynamic PKP\SM42 sm42-643 sm42Ddumb 0.0 headdriver 0 0 enddynamic
endtrainset

Scenariusz jest nastepujacy:
shift+1 =fiat wyjezdza na prosata i odczepia sie
shift+2 = stonka podjezdza do skladu (w nowym exe zatrzymuje sie tuz przed skladem w starym starannie sie dociska)
shift+3 = fiat i stonka odjezadaja w przeciwne kierunki (stonka docelow mogla by odjechac ze skladem gdyby nie ten bug

Moje pytanie jest nastepujace :
Jaki cel mialo na celu wprowdazenie tego wyczuwania pociagow na swojej drodze przez AI ?I czy mozliwe jest wprowadzenieni zmian do nowego exe tak aby loki AI nie chamowaly przed skladami do ktorych moglyby przez nas zostac dolaczone?Bo wtedy mozliwosci kreacji sceneri z atrakcyjnymi eventami sa przeogromne.

P.S;
proble,m znika gdy umiescimy przed lokiem AI dowolny wagon np: w mojej scenerii BD1.
Łukasz Jachimek

Offline Quark-t

  • Administrator
  • Wiadomości: 3590
  • Automaty liczą...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 47
Re: JA w sprwaie nowego eu07.exe.
« Odpowiedź #1 dnia: 30 Stycznia 2006, 14:36:16 »
Cytat: "pozdze"
Witam.
Nowy exe pozwala na rozlaczanie i laczenie skladow w dowolnym miejscu i to nie tylko naszych ale takze tych sterowanych przez AI.

Oj, a nie przypadkiem tylko +-500 metrów od naszego loka na tym samym torze?

PS.
dowÓd
Hamowanie
Pozdrawiam, dr inż. Quark-t

Offline pozdze

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 490
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 268
JA w sprwaie nowego eu07.exe.
« Odpowiedź #2 dnia: 30 Stycznia 2006, 14:56:44 »
No moze tylko 500 metrow nie wiedzialem tego ale i tak nie zmienia to faktu ze wyczowanie przez AI skladow jest nie potrzebne i przeszkadza tylko.A to 500 metrow mozna przy okazji tez zwiekszyc :-)
Łukasz Jachimek

Offline Bart

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 415
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
JA w sprwaie nowego eu07.exe.
« Odpowiedź #3 dnia: 30 Stycznia 2006, 21:21:46 »
Wyczuwanie składów miało służyć nie zderzaniu się pociągów (czołowe zderzenia).

Tak czy siak nikt nie umiał stworzyć komendy żeby AI zarzucało hak. Więc można powiedzieć tak jak sam mówisz: po co AI ma sie dociskać skoro nie umie zarzucić haka?

Jak coś chcecie do starego symka to piszcie do Speeda.
Marcin_EU (21-08-2005 20:42) napisał:
wystarczy znalezc wielu frajerow i za 10 lat ze starego symka bedziecie mieli bve, a za 50 to moze i mstsa

Offline pozdze

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 490
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 268
JA w sprwaie nowego eu07.exe.
« Odpowiedź #4 dnia: 01 Lutego 2006, 20:22:19 »
. Więc można powiedzieć tak jak sam mówisz: po co AI ma sie dociskać skoro nie umie zarzucić haka?


No wlasnie po to ze my sami mozemy to zrobic za AI np w realnej scenerii manewrowej jakiejs duzej stacji pasazerskej.Sam moge w pol roku stworzyc taka scenerie z realnym rozkladem jazdy .Mysle ze wielu by chcialo sie wcielic w role mechanika stonki przetacazjacej,podstawiajacej sklady na takiej stacj
Łukasz Jachimek

Offline Poscikk

  • Wiadomości: 668
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
JA w sprwaie nowego eu07.exe.
« Odpowiedź #5 dnia: 18 Kwietnia 2006, 12:09:29 »
Co z tego ze AI wyczuje nasz sklad ale jak jest za zakretem to my nie zdazymy. AI zahamuje ale my w niego przywalimy z cala para :)

Za sterami 138 godzin 28 minut :)