Profeta... na poczatek musze Ci powiedziec, ze na robienie tekstur ( wiesz o co chodzi :P ) w ogole nie mam czasu... ostatnio nawet na kompie siedze "raz na ruski rok":)... praca daje sie we znaki :/. Probowalem nawiazac kontakt w tej sprawie z uzytkownikiem AIR. Ale daremnie... nawet nie pofatygowal sie odpisac na PW :/.
Ok, mniejsza z tym... EP05, fajny model :) gratuluje! Powiem Ci jednak jedna rzecz. Robisz ladne modele i kabiny... ale spieprzysz to wszytsko takim "detalem", jak kijowa tekstura aka. repaint. Co z tego, ze napracujesz sie jak wół i zrobisz ładny model, jak skaszanisz to dennym repaintem tekstury ? ( przyklady, wszytskie EP05 czy ET22-304 ).
Ksztalty ladne ( nie liczac ET22-304 ), ale tekstury to jest porazka... jak z kreskowki... Nie gniewaj sie, bo co jak co, ale ja naprawde doceniam Twoja prace. Jednak zawsze uwazalem, uwazam i bede uwazal, ze na repainty w MaSzynie NIE MA MIEJSCA !!!!
Pozdrawiam.
Cieszę się, że doceniasz mój trud. Co do tekstur to wierz mi, że myślę podobnie jak Ty. Jednakże z braku zdjęć musiałem to zrobić tak jak zrobiłem. Z teksturami EP05 bym nie przesadzał, bo moim nieskromnym zdaniem są dobre (w końcu takie loki jak EP05-16 i 23 nie jeździły w ostatnim czasie przyrdzewiałe). Jest w nich sporo elementów zrobionych z fototekstur (drzwi, okna, gniazda sterowania wielokrotnego, numery itd.). Jednakże pełne fototekstury są w tym przypadku niemal niemożliwe ze względu na mapowanie tego modelu (sam widzisz z ilu się składa tekstur). Samą farbę na loku starałem się robić tak by nie był to jednolity kolor (patrz Trainz) ale miał liczne przebarwienia itd. Do tego te wszystkie numerki na pudle. Jest w MaSzynie masa tekstur bardziej repaintowych. Z rtesztą KAŻDA tekstura w MaSzynie jest mniejszym lub większym repaintem ;). Nie przesadzajmy, bo dojdziemy niedługo do absurdu z tym tajemniczym słowem "symulator".
Do malego: trwają obecnie działania mające na calu nakłonić pewną osobę do zmian w exe, które wyeliminują wszystkie większe niedogodności związane z EP05, tzn. bocznikowanie i sprężarka, o której wspomniałeś. Miejmy nadzieję, że uda się to zrealizować, bo było by to z korzyścią nie tylko dla EP05, ale i jej podobnych lokomotyw.
Pozdrawiam!!!
A teraz aby zmienić tory dyskusji prezentuję screen z prac nad EU05 i pragnę zadać kilka pytań znawcom Czechów.
A teraz pytania:
1. Czy może ktoś skombinować zdjęcia tych dodatkowych termometrów i prędkościomierza? Może posiada ktoś zdjęcia z kabiny 141, bo tam były chyba te same?
2. Jaka była mniej więcej kolorystyka pierwotnej kabiny. Taka jak później na EP05, czyli zielony lub niebieskawy pulpit i drewnopodobny laminat ( w różnych odcieniach), czy może taka jaką spotykamy w czeskich kabinach?
3. Czy ktoś jest w stanie zidentyfikować lub po prostu wie, które pokrętło za co odpowiadało, bo musze umieścić pod nimi odpowiednie tabliczki?
4. Czy w książce o EU05, którą niektórzy posiadają jest jeszcze jakieś zdjęcie oprócz tego poglądowego kabiny, na którym jest widoczna podstawa hamulca zasadniczego? Może jest jakiś schemat?
5. Wszystkie inne uwagi na temat różnic w kabinie w stosunku do EP05, które nie były jeszcze poruszane w wątku, są oczywiście mile widziane.
Ponownie pozdrawiam!!!