Autor Wątek:  Trainz Railroad Simulator 2004  (Przeczytany 30511 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline kruger

  • Wiadomości: 362
  • Maszynista metra
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Trainz Railroad Simulator 2004
« Odpowiedź #30 dnia: 18 Listopada 2005, 13:18:35 »
Cytat: "hejnal"
Nie wymagaj znowu żeby twórcy Trainza robili wszystkie kabiny skoro robia je inni. Chesz europejskiego diesla z odpowiednia kabiną to ściągnij sobie SM42. Kabina jest własciwa dla tego loka

Tylko dlaczego w MSTSie jakos sa odpowiednie kabiny do swoich lokow? nie wymagam zeby zrobili wszystkie, bo przeciez tego sie mnozy masowo i kazdy autor do swojego loka zapewne jest w stanie zrobic kabine. Chodzi o to zeby do defaultowych lokow byly 'swoje' kabiny a nie same aliasy. To tak samo jakby MS wypuscil TSa z 2 kabinami "bo inni moga zrobic"

Offline zbych

  • Wiadomości: 156
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Trainz Railroad Simulator 2004
« Odpowiedź #31 dnia: 18 Listopada 2005, 19:35:12 »
Widzę że niechcący moim postem wywołałem burzliwą dyskusję no temat "Wyzszości świąt Wielkiej Nocy nad Świetami Bożego narodzenia"... a nie było to maim zamiarem porównywać Trianza z firma  Auran i pieniędzmi za nimi stojącymi z naszym hobbistyczny SYMKIEM??.
Pragnałem podzielic się jednak wrazeniami związanymi z najnowszą wersją Trs 2006 odtwarzaną no urzadzeniu Natural Point ?
No i właśnie  efektywności pracy lokomotywy w moim wypadku spalinowej niestety nie mogę dokładnie okreslić typu,..w kazdym razie Kanadyjskiej z czasów lat 60-tych podobnej wprowadzeniu do naszej SM 42-xxx? ( ogólne zasady działania prawie ident.)
  Naprawdę prowadzenie jej dostarcza intensywnych wrazeń wirtualnemu w końcu maszyniście!!  To jest nie do porównania z naszym Symkiem zresztą akurat co do spolinowozów to w ogóle nie ma co mówić??!A co do wypowiedzi Quarka że>>" coś co jest do wszystkiego jest do niczego <<"to juz absolutna bzdura , nie do przyjecia ..musiałbys sam sprobowac to zmienił byś zdanie.
No ale cena tej piekielnej machiny głowne wyposazenie to fotel ... imitacja ruchów --przod .-tył,-góra,-dół,- prawo,- lewo, i oczywiście na głowe TrakIR Pro-3 + do wyboru ekran ciekłokrystaliczny wiele wielkości i do sterowania przerozne modele padow, klawiatur i innych sprytnych machin zaleznie od upodobania???  ... to panowie 2000 Euro!!!...

Pozdrawiam i ide pojezdzic na naszym Symku!!!..a co wcale nie gorszy?
Chciałbym iść do nieba ze względu na klimat, ale... w piekle tylu znajomych...
Do Miłego..ZBYCH.

Marcin_EU

  • Gość
Trainz Railroad Simulator 2004
« Odpowiedź #32 dnia: 18 Listopada 2005, 20:26:00 »
Cytat: "zbych"
Widzę że niechcący moim postem wywołałem burzliwą dyskusję no temat "Wyzszości świąt Wielkiej Nocy nad Świetami Bożego narodzenia"... a nie było to maim zamiarem porównywać Trianza z firma  Auran i pieniędzmi za nimi stojącymi z naszym hobbistyczny SYMKIEM??.

Spokojnie, po prostu MaSzyna nawet na miano gry nie zasluguje (to jest taka ciekawostka z niezla fizyka) dla tego koledzy maja kompleksy i musza je leczyc bluzganiem na inne programy tudziesz uzytkownikow osmielajacych sie o takowych wspominac :)

Offline zbych

  • Wiadomości: 156
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Trainz Railroad Simulator 2004
« Odpowiedź #33 dnia: 18 Listopada 2005, 20:31:14 »
to moze mała scn ...czy bardziej realna czy nie ocencie sami???
http://img499.imageshack.us/my.php?image=ibertrainzinterview15xz.jpg
Pozdrowienia...
Chciałbym iść do nieba ze względu na klimat, ale... w piekle tylu znajomych...
Do Miłego..ZBYCH.

Offline kruger

  • Wiadomości: 362
  • Maszynista metra
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Trainz Railroad Simulator 2004
« Odpowiedź #34 dnia: 18 Listopada 2005, 21:24:15 »
Cytat: "Marcin_EU"
Spokojnie, po prostu MaSzyna nawet na miano gry nie zasluguje (to jest taka ciekawostka z niezla fizyka) dla tego koledzy maja kompleksy i musza je leczyc bluzganiem na inne programy tudziesz uzytkownikow osmielajacych sie o takowych wspominac :)

Nikt na nikogo nie bluzga (a przynajmniej nie ja). Ale skoro reklamuja produkt jako 'super/hiper/rewelacja/realistyczne prowadzenie/itepe' a w rzeczywistosci jest zupelnie inaczej to cos z tym jest nie tak, nieprawdasz? Dla mnie liczy sie jak najbardziej realistyczne odwzorowanie zachowania rzeczywistego modelu (to w koncu oznacza slowo SYMULATOR), a nie jazda w landrynkowym swiecie, choc przyznam ze trzymam u sie MSTS oraz TRS tylko z powodu ogromnej ilosci dodatkow, a przede wszystkim tras (klaniam sie nisko po same.... :> producentom serii "pro train" za wspaniale zrobiona niemiecka siec kolejowa )

PS. jeszcze jedna uwaga odnosnie TRS (nie bijcie :P). Nawet jak zjedziesz elokiem poza trakcje i podniesiesz patyki to lok zyje :>

Offline TruckeR

  • Wiadomości: 309
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Trainz Railroad Simulator 2004
« Odpowiedź #35 dnia: 18 Listopada 2005, 22:33:58 »
Yay.. Najlepiej iśc sobie do lokomotywowni na dzień otwarty, ładnie poprosić Pana Maszynistę i śmigamy sobie lokiem :) Problem realizmu z głowy, heh. (Hejnal, może Ty też byłeś w Płaszowie na tym dniu otwartym ?) Co do TRS a MaSzyny.. No cóż, Maszyna ma całkiem inny klimat, ta mgiełka dodaje nieco tajemniczości, wszystko jest takie cichutkie, no nie wiem jak to określić.. A w TRS wszystko buczy, błyszczy i nawet jeśli się robi mapę z samymi pozamykanymi liniami, rozwalonymi nastawniami, w burzę i śnieżycę to i tak to wszystko wygląda nieco cukierkowo :) Ale za to Geodeta jest doskonały.. Lokomotywy w wersji HDM też.
Pozdrawiam serdecznie!

Offline hejnal

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 967
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Trainz Railroad Simulator 2004
« Odpowiedź #36 dnia: 19 Listopada 2005, 10:54:53 »
Cytat: "kruger"
PS. jeszcze jedna uwaga odnosnie TRS (nie bijcie :P). Nawet jak zjedziesz elokiem poza trakcje i podniesiesz patyki to lok zyje :>

A pamiętasz czasy kiedy w MaSzynie tez tak było? Zresztą w niektórych lokach trzeba podnieś pantograf, włączyć wyłącznik szybki, przetwornice, spężarkę... żeby dało się ruszyć. Np EU07 czy EN57 w wersji HDM.

@Zbych, TRS2006 bez kosmiczych chełmofonów będzie kosztował 59.90 PLN :)

Dodano po 1 minutach:

 
Cytat: "TruckeR"
Hejnal, może Ty też byłeś w Płaszowie na tym dniu otwartym ?

Może... ;)

Offline kruger

  • Wiadomości: 362
  • Maszynista metra
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Trainz Railroad Simulator 2004
« Odpowiedź #37 dnia: 19 Listopada 2005, 13:54:19 »
Cytat: "hejnal"
A pamiętasz czasy kiedy w MaSzynie tez tak było?

Pamietam:> ale wtedy autorzy (ODIP) nie glosili szumnie ze super real itp, natomiast marketingowcy od trsa tak robia.

Cytat: "hejnal"
Zresztą w niektórych lokach trzeba podnieś pantograf, włączyć wyłącznik szybki, przetwornice, spężarkę... żeby dało się ruszyć. Np EU07 czy EN57 w wersji HDM.

Ale to a nie sa defaulty tylko dodatki, w ktorych mozesz zrobic praktycznie co tylko dusza zapragnie. A tu caly czas mowa o defaultach.

Offline hejnal

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 967
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Trainz Railroad Simulator 2004
« Odpowiedź #38 dnia: 19 Listopada 2005, 16:33:38 »
Cytat: "kruger"
Ale to a nie sa defaulty tylko dodatki, w ktorych mozesz zrobic praktycznie co tylko dusza zapragnie.

I tym Trainz przewyższa Maszyne. W Maszynie nawet w dodatkach nie mozna nic zmienić na inne niż defaultowe.

Zresztą po co my tu dyskutujemy. Niech twórcy Maszyny się wezmą wreszcie do roboty i zrobia chociaż to co dawno obiecali.

Offline Bart

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 415
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Trainz Railroad Simulator 2004
« Odpowiedź #39 dnia: 19 Listopada 2005, 17:10:51 »
Cytat: "hejnal"
Zresztą po co my tu dyskutujemy. Niech twórcy Maszyny się wezmą wreszcie do roboty i zrobia chociaż to co dawno obiecali.


ooo... zaraz się zacznie :]
A może łaskawy panie pomógłbyś troche Twórcom MaSzyny? Chyba też coś tam robiłeś (wąskotorówka) tak?, skonczyłeś to, da się pojeździć z sensowną fizyką, wagony dorobiłeś? jakąś scenerie do tego też masz?

Weźmiemy się do roboty jak:
- pokończymy studia + dyplom
- znajdziemy prace + rodzinka (nikt nas nie utrzymuje)
- jak po pracy zostanie chwile czasu żeby podłubać coś.
Marcin_EU (21-08-2005 20:42) napisał:
wystarczy znalezc wielu frajerow i za 10 lat ze starego symka bedziecie mieli bve, a za 50 to moze i mstsa

Offline kruger

  • Wiadomości: 362
  • Maszynista metra
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Trainz Railroad Simulator 2004
« Odpowiedź #40 dnia: 19 Listopada 2005, 19:11:44 »
Cytat: "hejnal"
I tym Trainz przewyższa Maszyne. W Maszynie nawet w dodatkach nie mozna nic zmienić na inne niż defaultowe.

Zgadzam sie, duzym plusem TRS i MSTS sa wlasnie dodatki. Niemniej jednak tworcy obu tych gier, a w szczegolnosci trainzowy auran mogli sie troche bardziej postarac z fizyka i ogolnym oddaniem realizmu. No ale ok, nie kontynuujmy dyskusji ktora ktora pewnie sie nie zakonczy :>

Marcin_EU

  • Gość
Trainz Railroad Simulator 2004
« Odpowiedź #41 dnia: 19 Listopada 2005, 21:13:49 »
A ja sie dolaczam do kolegi hejnala, niech ci co naobiecywali cos wreszcie zrobia. Ja tam obiecywalem ze nowego symka nie bedzie i jak widac nie ma wiec sie z obietnic wywiazalem :)

Offline piotrek-

  • Wiadomości: 169
    • Zobacz profil
    • http://www.ts.kolej.szczecin.pl
  • Otrzymane polubienia: 1
Trainz Railroad Simulator 2004
« Odpowiedź #42 dnia: 19 Listopada 2005, 22:53:52 »
zarówno TRS jak i MSTS niewarto w ogóle brać pod uwage, jesli niemyslimy o uzywaniu dodatków
niewiem jak TRS, ale msts bez dodatków, to przeżytek i niewarto sobie nim głowy zawracać...
jednak dzieki temu, że kaźdego miesiąca wychodzą coraz to nowe dodatki, a nawet "dopalacze" silnika gry, ts jest chyba najlepszą propozycją na rynku, chociaz MS juz od dawna nie wspiera tego tytułu (co jest conajmniej dziwne ... )
Lokomotywa sm31: prace wstrzymane
model 100%,

Offline hejnal

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 967
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Trainz Railroad Simulator 2004
« Odpowiedź #43 dnia: 20 Listopada 2005, 09:30:32 »
Cytat: "Bart"
A może łaskawy panie pomógłbyś troche Twórcom MaSzyny?

Bart, podziwiam cie za twoje umiejentności i za to co zrobiłes do symka i nie chciałem żebyś brał sobie do serca moja uwage gdyż nie była skieorowana do ciebie. Wkońcu to co stworzyłes też nie mogło ujrzeć (oficjalnie) światła dziennego z wiadomych względow.
Pamietasz jakie oburzenie wywołała twoja strona "project Loblin"?

Cytat: "Bart"
Chyba też coś tam robiłeś (wąskotorówka) tak?, skonczyłeś to, da się pojeździć z sensowną fizyką, wagony dorobiłeś? jakąś scenerie do tego też masz?

No właśnie. Nie radzę sobie jeszcze ze wszystkim więc prosiłem niektórych "twórców" o pomoc. Jakoś czasu nie maja. Zrobiony przeze mnie plik chk był kiedys na grupie bugs ale sie nikt nim nie zainteresował więc kiedy Winger reaktywował forum liwkidujac niechcący niektóre posty plik ten zniknoł. Nie widziałem sensu by go zamieszczać spowrotem. Zresztą poza chwilowym zachwytem nikogo ten lok nieinteresował.

PS Czy ja kiedykolwiek obiecałem ze go skoncze? ;)
Sorry za OT

Offline TruckeR

  • Wiadomości: 309
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Trainz Railroad Simulator 2004
« Odpowiedź #44 dnia: 20 Listopada 2005, 11:44:14 »
Cytat: "hejnal"

PS Czy ja kiedykolwiek obiecałem ze go skoncze? ;)
Sorry za OT


Pamiętam, że raczej nie, mimo wszystko ładnie wyglądał i byłoby fajnie go ujżeć w symku, bo wykonałeś kawał dobrej roboty. Ja nie umiem nawet sklecić prostej scenerii do symka. Ale ok, koniec offa ;)

Wracając do dodatków do TRS, to bez Neta nawet nie ma co się za niego brać. Jazda amerykańskimi lokami wśród angielskich domków, drzewek itd szybko się nudzi, i mimo że w geodecie można wyczarować bardzo wiele, to tak gra by szybko znurzyła i poszła w kąt.. Ja mam kilka GB rozpakowanych modyfikacji.. i to jest mało ;) Zwłaszcza, że standardowe obiekty takie ładne znowu nie są.
Pozdrawiam serdecznie!

Offline hejnal

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 967
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Trainz Railroad Simulator 2004
« Odpowiedź #45 dnia: 20 Listopada 2005, 12:12:51 »
Cytat: "TruckeR"
Wracając do dodatków do TRS, to bez Neta nawet nie ma co się za niego brać. Jazda amerykańskimi lokami wśród angielskich domków, drzewek itd szybko się nudzi, i mimo że w geodecie można wyczarować bardzo wiele, to tak gra by szybko znurzyła i poszła w kąt.. Ja mam kilka GB rozpakowanych modyfikacji.. i to jest mało ;) Zwłaszcza, że standardowe obiekty takie ładne znowu nie są.

A parowozy? Trzeba je naweglac, uzupełniac wode, wytworzyć ciśnienie, durzucać węgla do pieca, obsługiwać inżektory, zmieniać "biegi" (sterowanie suwaków). Nawet dmuchawka działa.
Druda rzecz swiat inter aktywny: Elektrownia potrzebuje węgla żeby wytwarzać prąd. Ładnie wyglada animacja wysypywania węgla... itd.
Sorry panowie ale widze ze ci co narzekjaja na TRSa poprostu nie znają jego mozliwości.

Offline kruger

  • Wiadomości: 362
  • Maszynista metra
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Trainz Railroad Simulator 2004
« Odpowiedź #46 dnia: 20 Listopada 2005, 15:06:08 »
Cytat: "hejnal"
A parowozy? Trzeba je naweglac, uzupełniac wode, wytworzyć ciśnienie, durzucać węgla do pieca, obsługiwać inżektory, zmieniać "biegi" (sterowanie suwaków). Nawet dmuchawka działa.
Druda rzecz swiat inter aktywny: Elektrownia potrzebuje węgla żeby wytwarzać prąd. Ładnie wyglada animacja wysypywania węgla... itd.
Sorry panowie ale widze ze ci co narzekjaja na TRSa poprostu nie znają jego mozliwości.

Porownaj sobie prowadzenie czajnika w trs i msts, trs odpada w przedbiegach. Sterowanie jest kompletnie spaprane, nie ma plynnej zaleznosci zachowania loka od polozenia 'biegow', np: w msts im wiecej przesuniesz reverser tym wiekszy zryw ma parowoz, im mniej wysuniesz tym mniejszy zryw, mniejszy moment, wieksza predkosc, mniejsze zuzycie pary, natomiast w trs reverser 'zaskakuje' dopiero po pewnym wychyleniu i strasznie skokowo zmienia sie charakterystyka lokomotywy. Sprobuj ruszyc parowozem z reverserem nastawionym na 1% lub np. na 75%, w msts roznica jest widoczna golym okiem; na 1% probuje ruszyc, ale widac ze nie ma sily, na 75% ruszy bez problemu. W trs 'zaskakuje' dopiero na ok 7-10% i to od razu zrywem, niemal tak samo jak na najwyzszym ustawieniu suwakow. Wszystko oczywiscie sprawdzone an takich samych polozeniach przepustnicy.
Tak wiec, @hejnal, w tym przypadku mamy do czynienia z makieta, zabawka ktora mozna sterowac z kabiny, a nie z mniej lub bardziej realistycznym symulatore.
Przyznam Ci po raz kolejny racje jesli chodzi o miodnosc, interaktywny przemysl jest bardzo dobrym rozwiazaniem, brakuje go w msts:>

Offline adamst

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 354
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 75
Trainz Railroad Simulator 2004
« Odpowiedź #47 dnia: 20 Listopada 2005, 20:30:04 »
Ale z tego co się zorientowałem, w TRS fizyka dla każdego pojazdu jest zapisana w czymś w rodzaju maszynowego chk, tylko bardziej rozbudowanego, i w sumie można ją zmodyfikować.

Offline kruger

  • Wiadomości: 362
  • Maszynista metra
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Trainz Railroad Simulator 2004
« Odpowiedź #48 dnia: 20 Listopada 2005, 20:44:20 »
Cytat: "adamst"
Ale z tego co się zorientowałem, w TRS fizyka dla każdego pojazdu jest zapisana w czymś w rodzaju maszynowego chk, tylko bardziej rozbudowanego, i w sumie można ją zmodyfikować.

Nie wiem czy mowimy o tym samym, niemniej jednak w MSTS parametry taboru mozesz modyfikowac dowolnie. Praktycznie kazdy parametr jest do twojej dyspozycji, w prosty i w miare wyrazny sposob (jak nie, to jest bardzo dobra stronka pozwalajaca zrozumiec pliki .eng, .cab, .sms, .wag itp. Sluze pomoca:>)
Tak btw, fizyka jest (OIDR) stala, zaimplementowana w program. Zmieniaja sie tylko parametry na ktorych owa fizyka sie wzoruje

Offline adamst

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 354
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 75
Trainz Railroad Simulator 2004
« Odpowiedź #49 dnia: 21 Listopada 2005, 07:42:17 »
Tak. I z Twojego porównania prowadzenia parowozu w TRS i MSTS wynika, że sama 'fizyka' jest dobra tylko autorzy pojazdów źle zdefiniowali parametry - bo reakcje zgadzają się w sensie 'jakościowym', tylko nie zgadzają się w sensie ilościowym.

Offline kruger

  • Wiadomości: 362
  • Maszynista metra
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Trainz Railroad Simulator 2004
« Odpowiedź #50 dnia: 21 Listopada 2005, 08:11:36 »
Cytat: "adamst"
Tak. I z Twojego porównania prowadzenia parowozu w TRS i MSTS wynika, że sama 'fizyka' jest dobra tylko autorzy pojazdów źle zdefiniowali parametry - bo reakcje zgadzają się w sensie 'jakościowym', tylko nie zgadzają się w sensie ilościowym.

Zgadzam sie z Toba. I wlasnie niekiedy takie niuanse sa w stanie przechylic szale na druga strone.
Jeszcze jedno, wydaje mi sie ze zmiana parametrow np. hamowania czy 'wstecznictwa' nie zmieni tego co sie obecnie dzieje w pojazdach trakcyjnych TRS. Wydaje mi sie ze tam jest potrzebna zmiana fizyki/zachowan tych wlasnie elementow

Offline adamst

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 354
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 75
Trainz Railroad Simulator 2004
« Odpowiedź #51 dnia: 22 Listopada 2005, 14:10:21 »
Chyba masz rację, bo configach parowozów w TRS nie ma nigdzie parametrów dla 'nawrotnika' (odcięcia) - są jedynie, tak jak w każdym loku, tabele siły pociągowej dla różnych pozycji nastawnika przy różnych prędkościach :-(

Offline eu06

  • Wiadomości: 6
    • Zobacz profil
    • http://pociagen57fm.interia.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Trainz Railroad Simulator 2004
« Odpowiedź #52 dnia: 03 Stycznia 2006, 16:08:02 »
Trainz Railroad Simulator nie jest wcale taką złą grą. Tylko nie które kabiny loków są spie...

Offline kruger

  • Wiadomości: 362
  • Maszynista metra
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Trainz Railroad Simulator 2004
« Odpowiedź #53 dnia: 03 Stycznia 2006, 17:18:52 »
Cytat: "eu06"
Trainz Railroad Simulator nie jest wcale taką złą grą. Tylko nie które kabiny loków są spie...

Prosze, nie walczmy znow z wiatrakami :>

Offline eu06

  • Wiadomości: 6
    • Zobacz profil
    • http://pociagen57fm.interia.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Trainz Railroad Simulator 2004
« Odpowiedź #54 dnia: 03 Stycznia 2006, 18:57:34 »
Przepraszam ale to prawda niektóre loki mają inne kabiny. Kiedy jechałem EP09 to była kabina EU07 albo jak jechałem ET22 to była EU07

Offline kruger

  • Wiadomości: 362
  • Maszynista metra
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Trainz Railroad Simulator 2004
« Odpowiedź #55 dnia: 03 Stycznia 2006, 19:56:41 »
Cytat: "eu06"
Przepraszam ale to prawda niektóre loki mają inne kabiny. Kiedy jechałem EP09 to była kabina EU07 albo jak jechałem ET22 to była EU07

Ja doskonale o tym wiem, i zgadzam sie z Toba w 100%, ale wystarczy ze przeczytasz caly watek, wszystko zostalo juz miedzy soba opowiedziane :>