Na potrzeby scenerii testowej (Tarniowo2) przerobiłem kiedyś sterowanie wykolejnicami pod ustalone w czasie testów potrzeby. Niestety później nie zostało to uporządkowane, nie wszystkie wykolejnice to mają, nie są podłączone do torów, a niektóre modele 3D wykolejnic są obrócone o 180° w osi pionowej względem działania semaforów (wykolejnica powinna być widoczna z toru przed wykolejnicą, a za wykolejnicą są rozjazdy).
- wykolejnica:o — otwarcie wykolejnicy, jeśli tabor jest w trybie jazdy manewrowej, to pojedzie do W5 lub najbliższego sygnalizatora, w trybie pociągowym może wyjechać na szlak, ale nie ruszy się, jeśli jest w trybie oczekiwania na komendy,
- wykolejnica:z — zamknięcie wykolejnicy, odpowiednik S1 dla taboru (blokada jazdy manewrowej i pociągowej), zmienia własność toru z wykolejnicą — jeśli skład pojedzie w stronę wykolejnicy, to się wykolei na tym torze,
- wykolejnica:Ms1 — otwarcie wykolejnicy, zablokowanie jazdy taboru w trybie jazdy manewrowej, tabor w trybie pociągowym może pojechać w stronę wykolejnicy,
- wykolejnica:Ms2 — otwarcie wykolejnicy, przełączenie taboru w tryb jazdy manewrowej w stronę wykolejnicy,
- wykolejnica:S1 — otwarcie wykolejnicy, podanie sygnału zakazu jazdy dla taboru (ale możliwy przejazd bez wykolejenia),
- wykolejnica:S10 — otwarcie wykolejnicy, przełączenie taboru w tryb jazdy pociągowej w stronę wykolejnicy,
Nazwy sygnałów są zrobione ze zgodnością z sygnalizatorami świetlnymi dla większej czytelności. Nie przy wszystkich wykolejnicach jest dodatkowy sygnalizator, a jeśli jest, to wtedy można używać tylko
wykolejnica:o oraz
wykolejnica:z wraz z tym sygnalizatorem.