Autor Wątek:  Do czego dążymy?  (Przeczytany 1273 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline szogun

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 5636
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 573
Do czego dążymy?
« dnia: 22 Lipca 2024, 21:05:23 »
Dobry wieczór. Dziś całkiem przypadkiem znalazłem chwilę czasu na uruchomienie symulatora. Stan który zastałem ogólnie wprawia mnie powoli w stan nadchodzących torsji. Zdaje sobie sprawę że model byka powstawał kilka lat, a od publikacji minął również jakiś okres czasu. Nie jest to HQ, ponieważ jestem związany z tym projektem od 15 lat i zawsze dążyłem do podejścia zdrowo rozsądkowego, tj. wygląd kontra wydajność. Mamy rok 2024, włączam symulator, i zastaję stan w którym moje dzieło zostało oszpecone w każdym tego słowa znaczeniu. Nie będę wskazywał winnego, kumaci domyślą się o kogo chodzi. Poświęciłem parę godzin na pobranie repozytorium, na pozyskanie programów które pozwolą naprawić błędy osoby która narobiła w temacie syfu. I co? Okazuje się że wszystko poszło w stronę której nikt z tej społeczności nie powinien oglądać. Kilka lat temu, dzięki nowym możliwościom w pliku wykonywalnym dokonałem pewnego udoskonalenia w kategorii siódemkowatych które miało ułatwić deweloperom dokonywanie pewnych operacji na danym gatunku taboru. Przez jakiś czas działało to zgodnie z założeniem, z upływem czasu system ten stał się podatny na łatwe zwielokrotnianie wariantów danego taboru na indywidualne wersje. Tylko do pracy z takimi "systemami" wymagana jest odpowiednia zdolność intelektualna.
Na chwilę obecną stwierdzam że moja praca została zepsuta przez niekompetentną osobę, przez co słusznie były zgłaszane błędy związane z odbiorem lokomotywy ET22 w najnowszej paczce. Ta osoba która nie powinna tykać struktury symulatora zapisała modele w formacie którego nie da się ponownie wczytać do programu służącego do edycji modelu, jedynym rozwiązaniem jest poszukiwanie plików źródłowych na starym dysku. Model posiada masę błędów związanych z wyświetlaniem, wygładzaniem, ogólnie jestem skłonny wytoczyć autorowi tych nieudanych poprawek sprawę cywilną za zmarnowanie ciężkiej pracy, gdzie naprawdę ciężko było znaleźć czas na doprowadzenie tematu do końca. Nie wiem jak na to się zapatruje administracja, aczkolwiek proponuję pozbawienia w końcu tego "psuja" uprawnień. Nie można zezwalać na to że "jest tam gdzie jest bo ma jakieś chęci", jednocześnie nie patrząc na fakt że więcej psuje niż wnosi na rzecz projektu.
« Ostatnia zmiana: 22 Lipca 2024, 21:07:13 wysłana przez szogun »
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Kermit

  • Wiadomości: 610
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1186
Odp: Do czego dążymy?
« Odpowiedź #1 dnia: 22 Lipca 2024, 21:21:27 »

Offline szogun

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 5636
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 573
Odp: Do czego dążymy?
« Odpowiedź #2 dnia: 22 Lipca 2024, 21:23:06 »
Do autyzmu Szamyny.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Eisenmann

  • Wiadomości: 224
  • Eisenbahn und Maschinen Fan
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 20
Odp: Do czego dążymy?
« Odpowiedź #3 dnia: 22 Lipca 2024, 21:37:39 »
Jako szary użytkownik, powiem tyle:

Nowa paczka, która wychodzi z półrocznym poślizgiem i jest w niej natrzaskane tyle błędów, to to wszystko nie zachęca (delikatnie mówiąc) do wpłacania donejtów na rozwój symulatora, przynajmniej ja nie ma na to ochoty, widząc tylko promil tego co tu sie wyrabia.
.

Offline szogun

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 5636
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 573
Odp: Do czego dążymy?
« Odpowiedź #4 dnia: 22 Lipca 2024, 21:43:06 »
Rozumiem Ciebie w zupełności. 12 lat temu samodzielnie tworzyłem SP do paczki całościowej, bo zwyczajnie miałem na to czas i nie było innych chętnych do tego bądź co bądź niewdzięcznego zadania. Nie powiedziałbym że obecna paczka jest super mocno zbugowana bo powstała dzięki solidnej determinacji pewnych osób. Ale trzeba w końcu pozbyć się źródła przynajmniej części tych bugów.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Turbokibel

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1629
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1319
Odp: Do czego dążymy?
« Odpowiedź #5 dnia: 22 Lipca 2024, 21:58:51 »
Szogun, a mógłbyś pokazać, co jest takiego zepsute w modelu nowego ET22 i czy jest to tak rażące dla zwykłych użytkowników? Szogun, miałeś dostęp do repozytorium, a jak pewnie wiesz zmiany dokonywane w SVN są w 100% odwracalne, więc jeśli ktoś wrzucił jakąś poprawkę, która w Twojej opinii nie była poprawką, tylko pogorszeniem, zawsze można było użyć "Wycofaj zmiany - Revert" i problem byłby rozwiązany.
Otrzymałem permanentnego bana na 6h xD

Offline szogun

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 5636
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 573
Odp: Do czego dążymy?
« Odpowiedź #6 dnia: 22 Lipca 2024, 22:07:16 »
Nie muszę nic pokazywać. Chodzi o ogarnięcie pudła lokomotywy czy reflektorów jednym stopniem wygładzania, co powoduje nienaturalne cienie, dziurawe zgarniacze, barierki, zderzaki, sprzęgi, które nie mają wygładzania w ogóle. Były raporty w wątku dotyczącym problemu w nowej paczce. Przywrócenie do stanu poprzedniego wymaga dokładnej analizy , ponieważ to nie była jedna rewizja, a szkody pozostają. Mam dostęp do repo ale to po kilka godzin maksymalnie miesięcznie. Tu nie chodzi tylko o byka. Chodzi o całokształt typa który wywołał niepotrzebne napięcia w społeczności i będąc przekonanym o swojej nieomylności wywołuje błędy. Zmiany które wprowadził nie były w żaden sposób testowane, a błędy wskazane w wątku z problemami zgarniał na to jak został skonstruowany model bazowy. Szkoda tylko że model bazowy takich błędów nie posiadał.
« Ostatnia zmiana: 22 Lipca 2024, 22:14:24 wysłana przez szogun »
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Turbokibel

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1629
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1319
Odp: Do czego dążymy?
« Odpowiedź #7 dnia: 23 Lipca 2024, 19:38:47 »
Dlaczego autor wątku został zbanowany?
Otrzymałem permanentnego bana na 6h xD

Offline Kermit

  • Wiadomości: 610
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1186
Odp: Do czego dążymy?
« Odpowiedź #8 dnia: 23 Lipca 2024, 20:12:24 »
dla sportu

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6300
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2222
Odp: Do czego dążymy?
« Odpowiedź #9 dnia: 23 Lipca 2024, 21:04:19 »
Dlaczego autor wątku został zbanowany?
Za wyzywanie różnych użytkowników na serwisach związanych z forum i wielokrotne łamanie regulaminu. Użytkownik nie rokuje szansy na poprawę.

W temacie ET22 zidentyfikowano warianty pudeł zawierające błędy w wygładzaniu pudła. W kolejnej aktualizacji paczki całościowej już będą naprawione. Nie jest prawdą, że pliki na repozytorium zostały zapisane w formacie uniemożliwiającym ich edycję.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.