Autor Wątek:  MaSzyna-Symulator Pojazdów Trakcyjnych (MaSzyna 2 EX NEBULA)  (Przeczytany 144915 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Quark-t

  • Administrator
  • Wiadomości: 3590
  • Automaty liczą...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 47
Pozdrawiam, dr inż. Quark-t

Bartłomiej

  • Gość
MaSzyna-Symulator Pojazdów Trakcyjnych (MaSzyna 2 EX NEBULA)
« Odpowiedź #121 dnia: 04 Lutego 2006, 21:00:52 »
Mam maxa 5.1 więc muszę jeszcze poszukać. Tym czasem pokazuję screen.

http://www.members.multimania.co.uk/eustachy/screen.JPG

P.S. dzięki za wygoooglanie :P

Offline Quark-t

  • Administrator
  • Wiadomości: 3590
  • Automaty liczą...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 47
MaSzyna-Symulator Pojazdów Trakcyjnych (MaSzyna 2 EX NEBULA)
« Odpowiedź #122 dnia: 04 Lutego 2006, 21:02:50 »
Jak masz takie rzeczy produkować, to mogę robić za google :D

Mniamniuśne.
Pozdrawiam, dr inż. Quark-t

Bartłomiej

  • Gość
MaSzyna-Symulator Pojazdów Trakcyjnych (MaSzyna 2 EX NEBULA)
« Odpowiedź #123 dnia: 05 Lutego 2006, 12:16:06 »
Dzięki a miłe słowa. Zabieram się do roboty.

Offline Quark-t

  • Administrator
  • Wiadomości: 3590
  • Automaty liczą...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 47
MaSzyna-Symulator Pojazdów Trakcyjnych (MaSzyna 2 EX NEBULA)
« Odpowiedź #124 dnia: 05 Lutego 2006, 13:30:04 »
Powiem szczerze, walnąłem faux pass (ech ta sesja...)
Jak miałem przyciemniony monitor, to wyglądało glanc pomada, ale jak podjechałem z jasnością....

No to w sumie kształty mi się podobają, ale ogólnie toto wyszło jakieś takie.... słoń młotkowy. Jednolite, niewyraźne i mało SPTowe...
Pozdrawiam, dr inż. Quark-t

Offline pr_3

  • Wiadomości: 16
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
MaSzyna-Symulator Pojazdów Trakcyjnych (MaSzyna 2 EX NEBULA)
« Odpowiedź #125 dnia: 05 Lutego 2006, 15:51:56 »
Moze sie niepotrzebnie wtracam, troche wyzej ktos napisal ze wszelkie modele sa mile widziane. Teraz uzytkownik sie zadeklarowal ze bedzie robil budynki itp. dal przyklad ze cos juz jest... i sie niepodoba. ze nie maszynowe. Przeciez nie musi to byc zaraz przy torach moze byc troche dalej, nikt nie zauwazy ze plaski czy co tam jeszcze, a sceneria pelniejsza bedzie.
Pozdrawiam i zycze wytrwania dla wszystkich.

Bartłomiej

  • Gość
MaSzyna-Symulator Pojazdów Trakcyjnych (MaSzyna 2 EX NEBULA)
« Odpowiedź #126 dnia: 05 Lutego 2006, 17:14:34 »
Rzeczywiście, coś jest nie tak. Czyli kilkuminutowa przeróbka. =D

Dodano po 1 godzinach:

 To link do poprawionej wersji, Wiem że nie o to w tym temaciku chodzi, ale chcę pokozać, że możesz wytykać mi wszystkie wady moich modeli, a ja z chęcia go poprawię, aby symek miał najlepszą jakość. Zwiększyłem rozdzielczość tekstur i "pogłebiłem" okna i drzwi. Pasi? =))))

http://www.members.lycos.co.uk/eustachy/screen2.JPG

Offline slimson

  • Wiadomości: 156
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
MaSzyna-Symulator Pojazdów Trakcyjnych (MaSzyna 2 EX NEBULA)
« Odpowiedź #127 dnia: 05 Lutego 2006, 19:30:27 »
Nie zebym marudzil ze cos robisz ale
no to wyglada jak troche jak z painta wyjete. Takie nienaturalnie idealne.
No chyba ze to tak naprawde wyglada.
Pozdrawiam

Offline Bart

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 415
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
MaSzyna-Symulator Pojazdów Trakcyjnych (MaSzyna 2 EX NEBULA)
« Odpowiedź #128 dnia: 06 Lutego 2006, 00:22:04 »
Cytat: "slimson"
Takie nienaturalnie idealne.


:))

Do wszystkich miłych którzy chcą pomagać w tworzeniu:
1. tekstury: NIE MAJĄ być duże. Własnie im są większe tym gorzej. Co często robicie źle:
- miewacie słabej jakości zdjęcia i zamiast wycięty obiekt zmniejsztć na teksturze zostaje on w oryginalnej wielkości lub jest powiększany. Potem cóż z tego że teksura jest duża jak ma przykładowo rozmyte okna czy niewyraźne drzwi.
zwróćcie uwage:

okno z lewej jest brzydkie a zajmuje 1/4 powierzchni tekstury. Jakby na tekstrzue było niższe to w Symku wyglądałoby identycznie.
- zostawiacie puste miejsce na teksturze

Szkoda marnować bo i tak wczytywana jest cała tekstura i zajmuje tyleż samo miejsca w pamięci.
- "faktura" ścian nie może być teksturą o wielkości całej tekstury do EU07 - która i tak jest szczegółowa. Nie przesadzajmy. Ta tekstura mogłaby być 30% siebie.


2. Modele:
Modele nie mogą wyglądać jak z bajki. Skoro opieramy się na zdjęciach w odróżnieniu od TRS czy MSTS tekstury żadne nie powinny być rysowane. Chyba że ktoś umie wykorzystywać Layery i inne bajery celem przybrudzenia.

http://www.members.lycos.co.uk/eustachy/screen2.JPG

nie chodzi o powycinanie okien i zwiększania wielkosci tekstur. To nie wychodzi na zdrowie modelu bo wtedy jest zbyt skontrastowany. Widzimy wysokiej (niepotrzebnie) rozdzielczości okna, jakąś niewiadomo jaką gładz (rozmyta - nie wiadomo co to jest), drzwi jak od starych przychodni czy gabinetów lekarskich i piękną czyściutką lśniącą tablice (nie wspominając o żółciutkiej poręczy). To się nie trzyma całości (nie napisze że "kupy").
- w poprzednim przypadku może (oprócz zmiany tekstury gładzi) przydałoby się zwiększyść gęstość gładzi. Jednak z tym nie należy przesadzać. Oto całkiem fajny model wieży wodnej wykonanej przez jednego z userów:


Tu efekt psuje dziwnie (byle jak) dobrana dachówka (z domku jednorodzinnego?) - do tego ściśnięta za gęsto tworząc różne efekty mory (tych efektów nie pozbędziemy się wszędzie np. cegiełki)

- często źle zwymiarowane. Przykładowo taka lokomotywownia (tak wysoka że nawet słupów można by nie zwijać - pełna wysokość kabla + troche miejsca w zapasie)


Czy takie istnieją? jak tak to przepraszam autora.
Jak wymiarować? wystarczy natrafić na jeden znany wymiar. Takie standardowe blokowe okno ma wymiary 1,45m na 1,5m - potem takim oknem można zmierzyć na zdjęciu pozostałe wymiary; drzwi: 0.8m na 2m. Trzeba znaleźć sobie jakieś metody żeby nie robić tak całkiem na oko.

Bardzo dobre modele robił McZapkie. Niczym sie nie wyróżniały. Nie były skontrastowane. Oto przykład jakiegoś starego magazynu. Doskonale dobrana dachówka do reszty. Nie ma tu rozmytego muru i super HIFI drzwi czy okien i kolorowej rampy. Wszystko w jednym odcieniu:

Sami sprawdźcie jaka banalna tekstura jest do tego:
macią ją w ...\MaSzyna\eu07-160704\textures\mc
Z tego katalogu macie czerpać natchnienie w tworzeniu tekstur. Oczywiście te przedstawiające kamienice czy coś innego (popękane mury - NIE TAKIE JEDNOLITE) czy jakieś sklepy mogłyby być 4x większe - żeby coś było widać. Hm.. tak przeglądam ten katalog i stwierdzam że każda z tamtejszych tekstur mogłaby być w każdym wymiarze 2x większa.

Jeszcze raz. Powiedzcie. Czy widzicie różnice?




W tym wypadku komputer nie widzi różnicy i pamięć zapycha w tym samym stopniu. Choć i tu można było wykonać sprytny manewr. Żeby zmniejszyć teksturą (w tym wypadku) można było zrobić jej połówke (obie są takie same). W modelu w max przeciąć na pół i oteksturować dwie połówki połową tekstury:).
Pytanie za 100 punktów. Który model powstał za pomocą tekstur wymienionych na samym początku?

Czy widzicie jakiś tu kontrast?

Nie napisałem tego posta żeby się czepiać tych co wkońcu zaczeli coś robić. Chcę Was podszlifować, żeby wasze budynki nie musiały stać w oddali.
Mam nadzieje że przyszłe modele będą w takim stylu:


Te dwa modele dworców (z tyłu) wykonał Slimson. :) - super robota.
Pozdrawiam i mam nadzieje że nie zniechęciłem. Życze owocnej pracy i sukcesów.

Ps. Nie róbcie na siłe jak nie macie dobrej jakości zdjęc. Lipy odstawiać nie chcemy. Ktoś podejmie wyzwanie? :>
Marcin_EU (21-08-2005 20:42) napisał:
wystarczy znalezc wielu frajerow i za 10 lat ze starego symka bedziecie mieli bve, a za 50 to moze i mstsa

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1712
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 159
MaSzyna-Symulator Pojazdów Trakcyjnych (MaSzyna 2 EX NEBULA)
« Odpowiedź #129 dnia: 06 Lutego 2006, 11:01:45 »
Cytat: "Bart"
Pytanie za 100 punktów. Który model powstał za pomocą tekstur wymienionych na samym początku?

Jak to który? Ten w lewym dolnym rogu. :)
A teraz czy dobrze zrozumiałem: jeżeli robimy teksturę, to mamy nie zostawiać tych białych miejsc? Można obciąć np. z 512x512 na 512x256?

Offline bohunIC

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1407
  • Ну погоди
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
.
« Odpowiedź #130 dnia: 06 Lutego 2006, 23:58:39 »
Bart gdzie mam wrzucać modele obiektów? to maja byc *.inc czy może *max czy może *.t3d a może *.bmp he he. mam troche modeli więc się dorzuce do projektu!



[/url]

Offline Quark-t

  • Administrator
  • Wiadomości: 3590
  • Automaty liczą...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 47
MaSzyna-Symulator Pojazdów Trakcyjnych (MaSzyna 2 EX NEBULA)
« Odpowiedź #131 dnia: 07 Lutego 2006, 00:29:09 »
.ive
Pozdrawiam, dr inż. Quark-t

Offline Bart

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 415
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Re: .
« Odpowiedź #132 dnia: 07 Lutego 2006, 02:48:39 »
Cytat: "bohunIC"
Bart gdzie mam wrzucać modele obiektów? to maja byc *.inc czy może *max czy może *.t3d a może *.bmp he he. mam troche modeli więc się dorzuce do projektu!

Widziałem Twoje modele. Wyglądają całkiem dobrze jak na początek. Musisz pościerać tylko z tekstur drzewa i cienie innych obiektów :). Podeślij mi jakiś jeden najlepszy model (max + textura) - adres w stopce :)
pozdro.
Marcin_EU (21-08-2005 20:42) napisał:
wystarczy znalezc wielu frajerow i za 10 lat ze starego symka bedziecie mieli bve, a za 50 to moze i mstsa

Offline Hubert1

  • Wiadomości: 33
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
MaSzyna-Symulator Pojazdów Trakcyjnych (MaSzyna 2 EX NEBULA)
« Odpowiedź #133 dnia: 08 Lutego 2006, 16:53:02 »
Zapomniałem spytać, ile jest FPS'ów na tych screen'ach które @Bart pokazywał ( bodajże z E-20 )
Nowa EN57 -

Offline Methody

  • Wiadomości: 37
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
MaSzyna-Symulator Pojazdów Trakcyjnych (MaSzyna 2 EX NEBULA)
« Odpowiedź #134 dnia: 11 Lutego 2006, 23:37:04 »
Witam

W tym linku znajdują się wszelkie charakterystyki lokomotywy SM42 (wszystkie,które są w książce o tej maszynie):
http://rapidshare.de/files/13059074/SM42_-_charakterystyki.rar.html
Przy czym:
Prądnica typu LSPa-740 jest prądnicą główną,
Prądnica typu LSPa-220 jest wzbudnicą dla prądnicy głównej,
Prądnica typu LSPa-280 jest prądnicą pomocniczą.

Pod tym linkiem są charakterystyki lokomotywy ST43:
http://rapidshare.de/files/13060643/ST43_-_charakterystyki.rar.html

Mam nadzieję,że się przydadzą :)
Poza tym jeżeli są potrzebne nadal to będe się starał zdobyć charakterystyki pozostałych maszyn.

Pozdrawiam

Offline Bart

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 415
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
MaSzyna-Symulator Pojazdów Trakcyjnych (MaSzyna 2 EX NEBULA)
« Odpowiedź #135 dnia: 12 Lutego 2006, 01:18:12 »
Spokojnie :)

jak będą potrzebne to się zgłosimy. Teraz nawet w 15% EU07 nie jeździ tak jak w starej maszynie - mamy super 3D mechanika. Pewnie ten stan będzie trwał bardzo długo. Jak już gdzieś pod koniec 20x6 r :> uporamy się z EU07 to możemy pomyśleć w końcu nad SM42.

Pod warunkiem jak komukolwiek uda się skompilować symulator.

Ps. Chcecie screeny byczka do SPT? - myśle że nawet ZT-Poznaniowi by się spodobał :))
Marcin_EU (21-08-2005 20:42) napisał:
wystarczy znalezc wielu frajerow i za 10 lat ze starego symka bedziecie mieli bve, a za 50 to moze i mstsa

Offline slimson

  • Wiadomości: 156
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
MaSzyna-Symulator Pojazdów Trakcyjnych (MaSzyna 2 EX NEBULA)
« Odpowiedź #136 dnia: 12 Lutego 2006, 09:21:29 »
Cytat: "Bart"


Ps. Chcecie screeny byczka do SPT? - myśle że nawet ZT-Poznaniowi by się spodobał :))


To tak jakby pytac
Czy zechcesz laskawie przyjac ode mnie milion dolarow?
:D
Pozdrawiam

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
MaSzyna-Symulator Pojazdów Trakcyjnych (MaSzyna 2 EX NEBULA)
« Odpowiedź #137 dnia: 12 Lutego 2006, 10:39:51 »
Cytat: "Methody"
Poza tym jeżeli są potrzebne nadal to będe się starał zdobyć charakterystyki pozostałych maszyn.
To ja poproszę ST44 :)

PS.
@BART: nie bój się, jak trzeba będzie to przeniosę swoje wymysły do SPT :)
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline TruckeR

  • Wiadomości: 309
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
MaSzyna-Symulator Pojazdów Trakcyjnych (MaSzyna 2 EX NEBULA)
« Odpowiedź #138 dnia: 12 Lutego 2006, 11:58:37 »
Czy chcemy łąskawie przyjąć milion dolarów? Ekhm.. tak. Dajcie jak najwięcej screenów, bo nawet jak symka się nie uda skompilować, to będzie co na tapetę ładnego ustawić ;)
Pozdrawiam serdecznie!

Offline Methody

  • Wiadomości: 37
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
MaSzyna-Symulator Pojazdów Trakcyjnych (MaSzyna 2 EX NEBULA)
« Odpowiedź #139 dnia: 11 Marca 2006, 15:39:41 »
Cytat: "youBy"
To ja poproszę ST44 :)

Nas Klient Nas Pannnnn :)))

Proszę bardzo na życzenie ST44 ;) :
http://rapidshare.de/files/15238131/ST44.rar.html

A także udało mi się zdobyć EW55 i EN57:
http://rapidshare.de/files/15238377/EW55_i_EN57.rar.html

Peace

Offline ShaXbee

  • Administrator
  • Wiadomości: 1984
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
MaSzyna-Symulator Pojazdów Trakcyjnych (MaSzyna 2 EX NEBULA)
« Odpowiedź #140 dnia: 31 Marca 2006, 23:35:44 »
Jak widać na screenie poniżej SPT rozwija się w szalonym tempie:


Na załączonym obrazku możemy zobaczyć (oczami wyobraźni) zaawansowane uzaleznienia (styczniki), idealny model fizyczny (bujanie, usprężynowanie wózków itd) oraz zaawansowane możliwości renderowania użyte w naszym projekcie.

Offline hejnal

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 967
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
MaSzyna-Symulator Pojazdów Trakcyjnych (MaSzyna 2 EX NEBULA)
« Odpowiedź #141 dnia: 01 Kwietnia 2006, 11:26:54 »
Ja widze że wogóle Projekt Maszyna czeka świetlana przyszłość. :/

Offline Grand

  • Wiadomości: 382
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
MaSzyna-Symulator Pojazdów Trakcyjnych (MaSzyna 2 EX NEBULA)
« Odpowiedź #142 dnia: 01 Kwietnia 2006, 11:30:43 »
a tak konkretniej to co to niby ma byc ?:) model ? trasa ? edytor ?
/ \  / \  / \

Offline Bart

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 415
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
MaSzyna-Symulator Pojazdów Trakcyjnych (MaSzyna 2 EX NEBULA)
« Odpowiedź #143 dnia: 01 Kwietnia 2006, 11:31:07 »
A kto powiedział że lokomotywy nie można zacząć budować od dymu z komina? (oczywiście lok. spalinowej). Pierwsze grywalne demo SPT już jutro.
Marcin_EU (21-08-2005 20:42) napisał:
wystarczy znalezc wielu frajerow i za 10 lat ze starego symka bedziecie mieli bve, a za 50 to moze i mstsa

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
MaSzyna-Symulator Pojazdów Trakcyjnych (MaSzyna 2 EX NEBULA)
« Odpowiedź #144 dnia: 01 Kwietnia 2006, 11:59:22 »
Cytat: "Bart"
Pierwsze grywalne demo SPT już jutro.
Nie wierzę w to, nawet jak byś to napisał dzień wcześniej/później. A jeżeli już będzie, to niech chociaż ładnie wygląda :)
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1712
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 159
MaSzyna-Symulator Pojazdów Trakcyjnych (MaSzyna 2 EX NEBULA)
« Odpowiedź #145 dnia: 01 Kwietnia 2006, 12:12:05 »
Chyba zapomnieliście jaki dziś dzień. :)

hunter

  • Gość
MaSzyna-Symulator Pojazdów Trakcyjnych (MaSzyna 2 EX NEBULA)
« Odpowiedź #146 dnia: 01 Kwietnia 2006, 12:24:16 »
Cytat: "vampirek1"
Chyba zapomnieliście jaki dziś dzień. :)

Dzień wkurzenia dla NKT bo jutro wyjdzie SPT i zostaną bez pracy... ;)

Pozdrawiam.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
MaSzyna-Symulator Pojazdów Trakcyjnych (MaSzyna 2 EX NEBULA)
« Odpowiedź #147 dnia: 01 Kwietnia 2006, 12:38:56 »
Ja nie zapomniałem jaki dzisiaj dzień, ale też wiem, jaka jest sytuacja
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline firefoxfan

  • Wiadomości: 244
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
MaSzyna-Symulator Pojazdów Trakcyjnych (MaSzyna 2 EX NEBULA)
« Odpowiedź #148 dnia: 01 Kwietnia 2006, 12:54:35 »
Akurat sytuacja musiała się ruszyć 1 kwietnia... Szkoda, że nasi kochani twórcy MaSzyny2 to nie jest Google ze swoim Gmailem (kto się trochę orientuje, ten wie... przypomnę, Google podało info o Gmailu dokładnie 2 lata temu...)
Życzę powodzenia w dalszych pracach i czekam na to demo... :)

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4339
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 312
MaSzyna-Symulator Pojazdów Trakcyjnych (MaSzyna 2 EX NEBULA)
« Odpowiedź #149 dnia: 01 Kwietnia 2006, 13:45:00 »
No cóż była by miła niespodzianka gdyby nie... "Prima Aprylis" dziś każdy żart jest dozwolony :D A bez pracy to my nie będziemy. Cały czas będziemy dbali o starawersje programu. Zbyt wiele czasu cierpliwości i serca już w to włozyliśmy i nie porzucimy tego chodźby niewiem co. Mamy konkretne plany i nadal będą one realizowane. Przytoczę tu małe porównanie otóż... to tak jakbyście zabiegali kilka lat o jakaś dziewczyne, w końcu byście z nią byli a na koniec zostawili dla innej. Jaki byłby w tym sens?
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015