Większość scenariuszy na Linii 61 przerobiłem tak, by wpleść je w ruch pociągów z rzeczywistymi rozkładami, głównie z 2011 roku, ale są też wyjątki z 2008, 2012, 2010 i 2003, ponieważ pewne relacje uległy zmianie, a po 2013 roku rozpoczął się remont, który zmienił układ torów i również sygnalizację (poza tym były perturbacje z Kolejami Śląskimi). Dzięki pracy włożonej w odtworzenie wykresów ruchu z 2007 roku (szczególnie towarowych), powstała też możliwość wykorzystania rozkładów z tegoż roku. Jeśli dobrze kojarzę, około 2007 zakończył się remont toru 2, a wcześniej prędkości były dwucyfrowe. Więcej informacji na stronie
https://rainsted.com/pl/Sceneria/Linia_61.
Pozostało do przerobienia kilka scenariuszy, do których najtrudniej było mi dobrać rozkłady. Jednym z nich jest "Linia61_Towarowy1" (albo "linia61_towarowy1" dla lubiących wszystko małymi literami). W scenariuszy tym wyjeżdża się z Herbów Nowych do Częstochowy, żeby tam przemanewrować lokomotywę do innych wagonów i jechać do Lublińca (o ile pamiętam, to cofnąłem główny pociąg przed Herby Nowe, aby móc zauważyć jednoczesny wjazd innego pociągu). W wykresach ruchu z 2007 roku znalazłem dwa warianty, które można by zaadaptować.
1) Pociąg z Herbów Nowych miałby rozkład 5380 (postój od 23:18 do 23:23), przepuszczałby pociąg 14660/1 w kierunku Liswarty (czeka od 23:04, wyjeżdża 23:20) i ewentualnie oczekiwałby na wjazd pociągu 47063 z Herbów Starych (wg rozkładu zajmuje łącznicę od 23:05 do 23:11, odjazd 23:21). Do Stradomia dojazd 23:23, gdzie następnie czeka do 00:16. W Stradomiu o 00:12 można przejąć pociąg 4514, który następnie ma postój w Herbach Starych od 00:37 do 00:58 i jedzie w stronę Kaliny. Można tam przejąć pociąg 41707, który wjeżdża od Kaliny o 00:50 i ma odjechać 00:57, a następnie ma postój w Stradomiu od 01:23 do 01:53. W tym czasie należy przejąć pociąg 10973 (01:32, jedzie w kierunku Kaliny) albo 4881 (przyjazd 01:27, odjazd 01:42, jedzie w kierunku Lublińca i Kluczborka). Podstawowy scenariusz kończy się w Lublińcu o 2:44. Tu można dołożyć trasę do Tarnowskich Gór, co dodatkowo urozmaici jazdę i dostępne opcje.
2) Pociąg 73160 z Herbów Nowych (odjazd 03:26), w Stradomiu (03:57) oczekiwanie na pociąg 16581 (przyjeżdża 04:19, odjazd 4:24). Zakończenie w Lublińcu o 5:27 (w Kluczborku 7:02). W porównaniu do pierwszej propozycji krótszy czas trwania (oczekiwania) i mniej składów ozdobnych na LK61.
Ponieważ drugi wariant jest prostszy do realizacji, chcę zacząć od niego. Pierwszy wariant byłby zrobiony później, albo równolegle, jako "Linia61_Towarowy1p" ("p" jak przesiadki). Jednak w obu wariantach niezbyt pasuje opcja zostawienia składu i zabrania innego. Niemniej, można naciągnąć trochę rzeczywistość i zrobić obie opcje, tzn. zarówno przesiadkę, jak i zabranie stojącego składu. Można również jechać z fikcyjnym rozkładem za pociągiem, który był przeznaczony na przesiadkę, ale wtedy będzie około 20 minut więcej na manewry (czekanie na zwolnienie szlaku). I teraz pytanie mam, która opcja ma się realizować standardowo (domyślnie), a która ma być aktywnie załączana, np. przez [Shift]+[2]?