Autor Wątek:  Animowane wycieraczki  (Przeczytany 745 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline robert357

  • Wiadomości: 160
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 184
Animowane wycieraczki
« dnia: 26 Listopada 2023, 19:50:24 »
Ostatnio się zastanawiałem nad tymi wycieraczkami i wpadłem na pewny pomysł.

Pojazd dzieli się na zewnętrzny, wewnętrzny oraz model highpoly gdy siedzimy w środku (np. kabina).  Jak rozumiem, model lowpoly jest podmieniany z modelem highpoly (gdy taki istnieje) i tylko gdy się siedzi w środku. Jeżeli tak to działa, to można by było przenieść wycieraczki z modelu zewnętrznego na model wewnętrzny kabiny lowpoly. Tak byłyby widoczne z kamery 3os ale by ich nie było w kabinie highpoly. Wtedy można by było dorobić wycieraczki do modelu highpoly kabiny z animacjami i shaderami.

Pytanie tylko co zrobić z oświetleniem, bo działa na cały model wewnętrzny z tego co rozumiem, więc takie wycieraczki by dziwnie świeciły.

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6093
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2069
Odp: Animowane wycieraczki
« Odpowiedź #1 dnia: 26 Listopada 2023, 20:10:57 »
Najlepiej byłoby napisać kod obsługi wycieraczek. To co piszesz teoretycznie powinno zadziałać, ale musi być to sprzężone z szaderem i zapętlone, żeby fajnie działało i wyglądało. Uniwersale nie są zapętlane.
« Ostatnia zmiana: 26 Listopada 2023, 20:15:58 wysłana przez matek123 »
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6308
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 337
Odp: Animowane wycieraczki
« Odpowiedź #2 dnia: 26 Listopada 2023, 20:15:37 »
Nie wiem, jak to jest teraz zrobione, ale gdy zabierałem się za wycieraczki w 2012 roku, to chciałem je zrobić jako element kabiny. Coś się tam potem zamieszało, dokładnie nie pamiętam, być może okazało się, że modele owszem są, ale w modelu zewnętrznym. I że chyba nie ma jak połączyć kabiny z modelem zewnętrznym (w sensie sterowania animacjami). Efekt był z tego taki, że zacząłem przerabiać koncepcję obiektów animowanych w modelu zewnętrznym i w kabinach też (chociaż bardziej pod kątem np. zwielokrotnienia manometrów w ramach dwóch pulpitów w jednej kabinie). No i dalej nie pamiętam, na jakim etapie mi to przerabianie animacji utknęło, ani co dalej planowałem zrobić z obiektami animacji. Trochę to absurdalne, że przez ponad 11 lat nikt nie był w stanie dokończyć wycieraczek...
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline robert357

  • Wiadomości: 160
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 184
Odp: Animowane wycieraczki
« Odpowiedź #3 dnia: 26 Listopada 2023, 20:49:16 »
Jak na moje, to uniwersale są bardziej pod jakieś pierdoły jak otwierane okno, wiatrak, żaluzja, drzwi itp. Do wycieraczek wypadała by dedykowana funkcja tak, aby się dało zrobić poprawnie każdą wariację animacji.

A właśnie. Kiedyś były działające wiatraczki (teraz chyba już nie działają nigdzie). To był uniwersal czy inaczej zrobiony?
« Ostatnia zmiana: 26 Listopada 2023, 20:50:33 wysłana przez robert357 »

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6093
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2069
Odp: Animowane wycieraczki
« Odpowiedź #4 dnia: 26 Listopada 2023, 20:58:37 »
Uniwersal, tylko zostały przebudowane na fizyczne przełączniki. Zostało usunięte stopniowanie. Teraz tylko są 2 stany 0-1.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline robert357

  • Wiadomości: 160
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 184
Odp: Animowane wycieraczki
« Odpowiedź #5 dnia: 26 Listopada 2023, 21:09:38 »
No to super zmiana ¯\_(ツ)_/¯