Autor Wątek:  Model podsypki zwrotnic  (Przeczytany 1715 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline KoichiFirst

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 33
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Model podsypki zwrotnic
« dnia: 12 Listopada 2023, 14:05:03 »
Jak w Rainstedzie zmienić defaultowy model podsypki zwrotnic?

Offline JAN21

  • Deweloper
  • Wiadomości: 515
  • Tory se robie se
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1535
Odp: Model podsypki zwrotnic
« Odpowiedź #1 dnia: 12 Listopada 2023, 14:15:09 »
We właściwościach rozjazdu.
Dobrowolne wsparcie: Tipply

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6343
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 373
Odp: Model podsypki zwrotnic
« Odpowiedź #2 dnia: 12 Listopada 2023, 14:16:46 »
W oknie Własności toru można wybrać model podsypki. Wcześniej trzeba dodać modele podsypki na listę, z której można wybierać.

Aczkolwiek, jakiś czas temu ktoś zrobił automatyczne generowanie podsypek rozjazdom z tekstury zwykłego toru. Co jest o tyle absurdalne, że pod rozjazdami nie umieszcza się podkładów, tylko podrozjazdnice, których długości oraz rozstawy są określone przez projekt techniczny rozjazdu. Około 2014 roku planowałem zrobić pliki opisujące konstrukcję rozjazdów (w formacie CSV), dzięki czemu można by poskładać lub wygenerować podrozjazdnice oraz pozostałe elementy. Jednak jak dotąd nie było nikogo chętnego, żeby to dokończyć albo zrobić jakoś lepiej. Tak więc rozjazdy w MaSzynie wyglądają badziewnie, niezależnie od tego, jakby tego nie ustawiać.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6283
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2204
Odp: Model podsypki zwrotnic
« Odpowiedź #3 dnia: 12 Listopada 2023, 15:54:38 »
Nikt nikomu nie broni stosować podsypek na wymiar. Jak komuś będą pasowały podsypki te co @Benek zrobił, albo jakieś przyzwoite dorobi, to może dodać wpis w .scn wyłączający proceduralne generowanie podsypek na rozjazdach. Na pewno rozjazdy generowane automatycznie wyglądają przyzwoiciej pod kątem jakości tekstur od tego co było wcześniej (nie licząc rozjazdów Benkowych). Dla porównania screen autorstwa @Husarz z 2011 roku  https://eu07.pl/forum/index.php?action=dlattach;topic=14630.0;attach=37829;image
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1606
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1289
Odp: Model podsypki zwrotnic
« Odpowiedź #4 dnia: 12 Listopada 2023, 16:05:22 »
Jednak jak dotąd nie było nikogo chętnego, żeby to dokończyć albo zrobić jakoś lepiej. Tak więc rozjazdy w MaSzynie wyglądają badziewnie, niezależnie od tego, jakby tego nie ustawiać.

Kod źródłowy jest dostępny na GitHubie. Nikt nie powiedział, że nie możesz tego zrobić/dokończyć sam, jeżeli rozwiązanie od tmj Tobie nie odpowiada.
« Ostatnia zmiana: 12 Listopada 2023, 16:10:45 wysłana przez jakubg1 »

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6343
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 373
Odp: Model podsypki zwrotnic
« Odpowiedź #5 dnia: 12 Listopada 2023, 16:58:18 »
Nikt nie powiedział, że nie możesz tego zrobić/dokończyć sam, jeżeli rozwiązanie od tmj Tobie nie odpowiada.
Zostało stwierdzone w 2015 roku, że moje rozwiązania są nieodpowiednie i niepotrzebne oraz że opublikowanie kodu poza licencją MaSzyny zapewni najbardziej właściwy kierunek rozwoju. Więc ja teraz tylko czekam na gotowe i piszę o tym, co moim zdaniem jest słabe. Liczyłem na to, że nieskończona liczba twórców mających dostęp na GitHubie przez 8 lat zrobi więcej, niż ja sam byłem w stanie zrobić przez 4 lata mojego zaangażowania w ulepszanie symulacji. A w zasadzie to nawet nie czekam, tylko oglądam czasem, jak postępuje realizacja ogłoszonych wtedy obietnic. Ktoś zrobił dokładniejsze iglice, super. Ale jednocześnie zapomniał o siodełkach podiglicowych. No to czekam, aż się pojawią, pewnie robiąc iglice, miał siodełka w planach, nie?

Na pewno rozjazdy generowane automatycznie wyglądają przyzwoiciej pod kątem jakości tekstur od tego co było wcześniej (nie licząc rozjazdów Benkowych).
Dla mnie to jest wymiana jednej prowizorki na jakąś inną prowizorkę. No ale to już nie należy do mnie decydowanie, co jak ma wyglądać. Zwracam tylko uwagę, że jest to dalekie od rzeczywistości i jakby nie ustawiać parametrów w Rainsted, nie da się osiągnąć dobrego rezultatu.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline KoichiFirst

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 33
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Model podsypki zwrotnic
« Odpowiedź #6 dnia: 12 Listopada 2023, 18:15:01 »
Nie, miałem na myśli to, jak zrobić, aby defaultowy model podsypki zwrotnicy został po prostu nic?

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6343
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 373
Odp: Model podsypki zwrotnic
« Odpowiedź #7 dnia: 12 Listopada 2023, 18:53:37 »
Można dodać "none" do listy modeli podsypek i wybrać dla zwrotnicy. Aczkolwiek to też bez sensu, bo oprócz modelu podsypki w tym pliku INC powinny być np. kierownice, które nie są automatycznie rysowane. Wybranie "default" oznacza wygenerowanie domyślnych wpisów include (zależnie od długości rozjazdu), żeby cokolwiek było, gdy się zaczyna robić scenerię od zera. Zdarzało się, że ktoś układał tory bez przypisanych tekstur i się potem dziwił, że nie widać ich w symulacji, więc z tego powodu edytor ustala domyślne wpisy. Docelowo planowałem traktować ustawienie "default" jako błąd, ponieważ autor scenerii powinien ustalić, czy podrozjazdnice mają być betonowe albo drewniane (zależnie od typu podrozjazdnic jest różnica w dopuszczalnej odległości pomiędzy rozjazdami) oraz czy rozjazd ma mieć jakieś inne właściwości, reprezentowane przez "model podsypki". Jest też opcja wyłączenia podsypek zwrotnic podczas eksportu, co było raczej pod kątem testów na bardzo słabym komputerze, którego używałem do 2013 roku (uruchamiałem MaSzynę w okienku 384×240, żeby chociaż mieć 1FPS podczas testów i wyłączenie wszystkiego oprócz torów znacząco pomagało).
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni