Autor Wątek:  Flary świateł  (Przeczytany 3756 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Online robert357

  • Wiadomości: 198
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 222
Flary świateł
« dnia: 07 Sierpnia 2023, 00:08:14 »
Na wstępie: chodzi mi o te "bloby" świateł, nie o te "gwiaździste" co czasami je widać.

Zauważyłem, że EP01 nie ma flar świateł i szczerze powiedziawszy przez to wygląda lepiej. Te flary także występują na semaforach, światłach ulicznych itp.
Czy nie dałoby się ich trochę przerobić? Same flary także są trochę zbyt duże (mają średnicę 10 pikseli u mnie) oraz pojawiają się zbyt wcześnie (mniej więcej już od 100m). Za dnia mogłyby się nie pojawiać. Ich wielkość można by było skręcić o połowę oraz żeby się pojawiały dalej. Jakby się dało, to zrobić opcję w ustawieniach do zmiany ich intensywności oraz odległości.
Na screenach jest porównanie jak to wygląda.


EDIT
Hmm, a ktoś może wie, czy da się je edytować (jak tak to gdzie się znajdują ich parametry) czy są to wartości zaszyte w exe?
« Ostatnia zmiana: 13 Sierpnia 2023, 19:04:26 wysłana przez robert357 »

Offline Turbokibel

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1629
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1320
Odp: Flary świateł
« Odpowiedź #1 dnia: 14 Sierpnia 2023, 13:47:12 »
Myślę, że jest to sprawa dla @Milek7.
Otrzymałem permanentnego bana na 6h xD

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6340
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 369
Odp: Flary świateł
« Odpowiedź #2 dnia: 14 Sierpnia 2023, 14:55:20 »
te "gwiaździste" co czasami je widać.
To są "wady obiektywu", widoczne głównie na zdjęciach. Patrząc oczami takich rzeczy nie widać, chyba że szyba jest porysowana wycieraczką, wtedy będą się układały prostopadle do rys od wycieraczki. Także... ktoś zrobił symulator kamerzysty...
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Online robert357

  • Wiadomości: 198
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 222
Odp: Flary świateł
« Odpowiedź #3 dnia: 14 Sierpnia 2023, 15:13:47 »
Widać też je jak się ma okulary albo wadę wzroku, ale to odpada ze względu na wymogi :P Mimo tego gwiaździste flary lepiej wyglądają od tych gigantycznych blobów, zwłaszcza gdy widać jak się wtapiają w elementy modelów (np. w Skodach, Impulsach czy siódemkach z taką belką ze światłami). Dlatego z chęcią bym się tymi flarami pobawił, pozmieniał i zobaczył jak by wyglądały w innych ustawieniach.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6340
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 369
Odp: Flary świateł
« Odpowiedź #4 dnia: 14 Sierpnia 2023, 15:55:40 »
To jeszcze za pamięci dodam, że kiedyś w T3D były parametry:NearAttenStart: 0.0
NearAttenEnd: 40.0
UseNearAtten: false
FarAttenDecayType: 1
FarDecayRadius: 40.0
FalloffAngle: 45.0
HotspotAngle: 43.0

Nie wiem, czy ktoś się nad tym pochylał, a ja już nie pamiętam szczegółów... Był tam kąt stożka światła, w którym jest ono widoczne w pełnej mocy oraz kąt, w którym jasność słabnie, a poza nim już światła nie widać. Gdy się za to zabrałem, to nie działało poprawnie — naprawiłem liczenie kątów, ale nie miałem możliwości pomierzenia, żeby dobrać odpowiednie wartości (np. dla semaforów, świateł lokomotyw). Jeśli ktoś pamięta jakiś wątek na ten temat, to proszę o namiary.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Balaclava

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 938
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 730
Odp: Flary świateł
« Odpowiedź #5 dnia: 16 Sierpnia 2023, 10:45:49 »
Flary freespotów można wyłączyć, tylko że trzeba to zrobić indywidualnie dla każdego submodelu ustawiając SelfIllum: false. Parametry stożka o których wspomina @Ra działają, reszta parametrów w zasadzie jest bezużyteczna i nie wpływa na nic...
https://wiki.eu07.pl/index.php/Format_T3D
« Ostatnia zmiana: 16 Sierpnia 2023, 10:49:12 wysłana przez Balaclava »
Dokumentacja dla przyszłych pokoleń deweloperów:
MaSzynowa Wiki
Narzędzia deweloperskie - Blender

Online robert357

  • Wiadomości: 198
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 222
Odp: Flary świateł
« Odpowiedź #6 dnia: 16 Sierpnia 2023, 14:22:12 »
To jeszcze takie pytanie laika. T3D się bierze z repo. Czy po zmianach trzeba potem robić E3D? Jak tak, to trzeba to samemu robić czy to zrobi automatycznie za nas Rainsted lub inny program?

No i jeszcze pytanie, czy jest parametr który by odpowiadał za zmianę flar w zależności od pory dnia?
« Ostatnia zmiana: 16 Sierpnia 2023, 14:23:48 wysłana przez robert357 »

Offline Balaclava

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 938
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 730
Odp: Flary świateł
« Odpowiedź #7 dnia: 17 Sierpnia 2023, 08:13:49 »
E3D generuje się na podstawie pliku T3D podczas uruchamiania symulatora, przy czym należy pamiętać, że dzieje się to tylko raz - przegenerowanie pliku E3D wymaga jego usunięcia i ponownego uruchomienia symulacji.
Na zmianę rozmiaru flar niestety metody nie ma. Pewną opcją było by wyprowadzenie do pliku mat kluczy day: i night: (https://wiki.eu07.pl/index.php/Pory_dnia) i użycie ich do wyboru między teksturą małej flary w dzień i dużej flary w nocy. Tylko że to już wymaga ingerencji programistycznej.
« Ostatnia zmiana: 17 Sierpnia 2023, 08:22:08 wysłana przez Balaclava »
Dokumentacja dla przyszłych pokoleń deweloperów:
MaSzynowa Wiki
Narzędzia deweloperskie - Blender