Autor Wątek:  FPSy w nowej paczce.  (Przeczytany 1445 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline tor424

  • Wiadomości: 129
  • Spokojny człowiek
    • Zobacz profil
    • Wielkopolska galeria kolejowa.
  • Otrzymane polubienia: 69
FPSy w nowej paczce.
« dnia: 07 Maja 2023, 15:42:58 »
Niestety, po aktualizacji paczki borykam się ze spadkiem wydajności. Mój sprzęt to
AMD Athlon II X4 620
16 GB RAM
AMD Radeon R9 270X 2GB VRAM

I wiem, że nie jest to sprzęt wysokich lotów, ale z wieloma grami daje sobie radę, nawet z takim GTA V.

W MaSzynie mam okolice 20 FPS, w porywach do 40, ale to tylko gdzieś pomiędzy stacjami. Na każdej stacji, nawet małej typu Brzeziny itp klatki spadają do tych 15-20 maksymalnie.

No i jak pewnie każdy by zrobił to skręciłem ustawienia z domyślnych na niskie, dużo z nimi kombinowałem. Jednak bez względu na to jak bym poustawiał w ustawieniach to absolutnie nic się nie zmienia. Nie ważne czy skalowanie tekstur mam 16K czy 2k, czy shadery mam wyłaczone czy włączone, nie istotne jest też filtrowanie anizotropowe tekstur czy multisampling. Żaden parametr nie wpływa specjalnie na wydajność. Próbowałem też zmienić tryb renderowania na Uproszczony shaderowy czy uproszczony, ale też niewiele się zmienia. Żadne graficzne ustawienia nie zmieniają wydajności w moim przypadku, nawet zabawa shaderami.

Sterowniki mam najnowsze.

Do tej pory na komputerze miałem zainstalowaną wersję 21.04 i ona jako tako działała płynnie z wyłączonymi shaderami.

Mam też laptopa, który można powiedzieć jest słabszy niż w/w PC, w dodatku nie jest typowym gamingowym laptopem, ale na nim MaSzyna działa płynnie, nawet na dużych stacjach typu Turów, Sandomierz, Dębica itd. gdzie jest dużo składów dekoracyjnych itp.

Specyfikacja laptopa to
4GB RAM
Nvidia MX110 2GB VRAM
Intel Pentium Gold 4417U

Czy mogę cokolwiek zaradzić, aby to normalnie działało? Niestety trochę przykry jest fakt, że MaSzyna ma problemy z wydajnością nawet niekiedy na mocnych komputerach. Czym to jest spowodowane?
Pasjonat elektroniki, informatyki i programowania - C++,C#,Lua i reverse engineering

Offline hanys

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2475
    • Zobacz profil
    • Trainz Download Center
  • Otrzymane polubienia: 1091
Odp: FPSy w nowej paczce.
« Odpowiedź #1 dnia: 07 Maja 2023, 15:49:13 »
A  nie było to tak, że na Radeonkach fiiksowalo wszystko?

https://eu07.pl/forum/index.php/topic,34414.msg556064.html#msg556064

Tutaj coś turbo pisał o sterownikach pod radeona.
« Ostatnia zmiana: 07 Maja 2023, 15:55:04 wysłana przez hanys »

Offline Turbokibel

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1598
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1293
Odp: FPSy w nowej paczce.
« Odpowiedź #2 dnia: 07 Maja 2023, 16:16:37 »
Z tego co słyszałem to AMD wypuściło w końcu jakieś sterowniki poprawiające wydajność na OpenGL, ale sprzęt ten to nie jest mocny. Karta graficzna wcale nie jest za dobra, mało vRAM, a procesor to już ma dekadę za sobą.
Otrzymałem permanentnego bana na 6h xD

Offline tor424

  • Wiadomości: 129
  • Spokojny człowiek
    • Zobacz profil
    • Wielkopolska galeria kolejowa.
  • Otrzymane polubienia: 69
Odp: FPSy w nowej paczce.
« Odpowiedź #3 dnia: 07 Maja 2023, 16:49:45 »
No nie jest za mocna, a procesor jest stary. Jednak obydwa te komponenty są podobne do tych co w laptopie. W laptopie karta też ma 2gb vram, procesor jest słabszy, ponieważ ma mniejsze taktowanie niż ten athlon. Spróbuję z tymi zmodyfikowanymi sterownikami jeszcze coś popatrzeć.
Pasjonat elektroniki, informatyki i programowania - C++,C#,Lua i reverse engineering

Offline Turbokibel

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1598
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1293
Odp: FPSy w nowej paczce.
« Odpowiedź #4 dnia: 07 Maja 2023, 17:13:43 »
Spróbuj zaktualizować oficjalne sterowniki AMD.
Otrzymałem permanentnego bana na 6h xD

Offline tor424

  • Wiadomości: 129
  • Spokojny człowiek
    • Zobacz profil
    • Wielkopolska galeria kolejowa.
  • Otrzymane polubienia: 69
Odp: FPSy w nowej paczce.
« Odpowiedź #5 dnia: 08 Maja 2023, 00:52:01 »
Zmodyfikowane sterowniki niewiele zmieniły, więc przywróciłem oficjalne.  Niestety aktualnie mam najnowszą wersję sterowników dla mojej karty graficznej i niestety nie obejmuje ona jeszcze (mam nadzieję) tej poprawki na OpenGL. Podobno wydajność OpenGL została poprawiona w wersji 22.7.1 i wyżej, a najnowsze sterowniki dostępne dla mojej karty graficznej są w wersji 22.6.1... Tak więc, pozostaje mi tylko czekać na ewentualny update. Myślę, że temat można zamknąć.
Pasjonat elektroniki, informatyki i programowania - C++,C#,Lua i reverse engineering