Autor Wątek:  Pomysły na rozwój exe  (Przeczytany 7766 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1476
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1100
Odp: Pomysły na rozwój exe
« Odpowiedź #30 dnia: 30 Stycznia 2023, 19:46:46 »
Należałoby zacząć od implementacji ustawiania słupów teletechnicznych i energetycznych.
10 lat na forum MaSzyny!

Offline gw47

  • Wiadomości: 12
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 15
Odp: Pomysły na rozwój exe
« Odpowiedź #31 dnia: 30 Stycznia 2023, 20:42:28 »
AI i ciężkie, długie ładowne brutta. Już kiedyś sygnalizowałem problem, dziś dla testu puściłem na torze doświadczalnym ET41+35x622Za,  3700 Ton, 600 metrów. Rozruch ze "sprężynowaniem" ale całe kółko TD jamnik dał radę. Problem pojawił się gdy zatrzymał się na S1 przed żeberkiem, po podaniu semafora i rozjazdu na bok ET41 wciągnęła połowę składu i nagle AI zdecydowało żeby dać nastawnik na zero i skład został rozerwany, dodam jeszcze że WS-a nie wywaliło ani nie została przekroczona prędkość jazdy. Podobne sytuacje przy ciężkich pociągach obserwowałem na kaliskiej gdzie dodatkowo obecne mogą być "dziury" w scenerii oraz spore wahania napięcia w sieci trakcyjnej. Na innych sceneriach nie zaobserwowałem podobnego problemu ponieważ większość z nich jak np. L053 ma "kolejkowe" składy towarowe wynikające ze zbyt krótkich torów stacyjnych które to nie pozwalają na zestawienie dłuższych pociągów, adekwatnych do mocy i możliwości lokomotyw np. ET41/42, E6ACT, TRAXX itd. Obserwując zachowania AI domyślam się że wirtualny mechanik zbyt raptownie operuje nastawnikiem oraz kranem hamulca choć w mniejszym stopniu, co daje ww. efekt sprężynowania i w rezultacie rozerwanie pociągu.  Zauważone na czystej paczce 22.11 i wcześniejszych.
Drugi mój pomysł dotyczący największej bolączki MaSzyny - scenerii. Ciekawym rozwiązaniem byłoby stworzenie jakiegoś edytora scenariuszy w oparciu o exe, podobnie jak edytor pod F11. Na dzień dzisiejszy możemy wyświetlać nazwę toru, semaforów, rozjazdu itd. Wskaźników już nie, eventów przypisanych do toru także. Coś co moim zdaniem byłoby pomocne to np. edytor/generator eventów/scenariuszy w oparciu o fizyczne "kliknięcie" lub zaznaczenie na scenerii szlaku/drogi przebiegu, nadając pociągom flagę braną chociażby z rozkładu jazdy (za pomocą event whois) opracowując tym samym we wstępnie zdefiniowanej logice dyżurnego ruchu czy towarowy puszcza pośpiecha czy może się doturlać do następnej stacji. W skrócie LCS w MaSzynie, tworzenie scenariuszy za pomocą exe a nie notatnika. Domyślam się że jest to projekt kategorii science-fiction i sam przedstawiłem to dość chaotycznie ale taka idea jest moim zdaniem ciekawa.
Na koniec tego przydługiego posta dodam że od ponad 15 lat jeżdżę w MaSzynie (z przerwami), przez ten czas nastąpił gigantyczny progres projektu dzięki pracy wielu osób, niestety w porównaniu do ilości, ciągle podnoszonej jakości taboru i możliwości exe borykamy się z problemem który ktoś trafnie nazwał "mamy czym jeździć, nie mamy po czym", stąd pomysł na edytor scenariuszy.
Z mojej strony pozdrawiam i dziękuję wszystkim osobom które przyczyniają się do rozwoju MaSzyny, podziękowania również dla @jakubg1 za otwarcie tematu nad rozwojem projektu, chęć do pracy nad exe i wysłuchanie naszych "gorzkich żali".

Offline kawup

  • Wiadomości: 515
  • oddajcie mi dev
    • Zobacz profil
    • pornhub.com
  • Otrzymane polubienia: 792
Odp: Pomysły na rozwój exe
« Odpowiedź #32 dnia: 30 Stycznia 2023, 23:41:24 »
Jakubku zgłaszam że styrta sie pali fajnie by było jakby edytor w exe drutował słupy :3
on se klepie modele za darmo dla pana od toruw, a jak nie klepie modeluw to kradnie co popadnie
Zbieram na bułke dej pan złocisza

Offline Balaclava

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 936
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 726
Odp: Pomysły na rozwój exe
« Odpowiedź #33 dnia: 31 Stycznia 2023, 07:46:04 »
c.d. przemyśleń przy okazji projektowania systemu osprzetu rozjazdowego:
- możliwość wycięcia trapezowego zagłębienia w podsypce na zadanej odległości od P1, z parametrami głębokości oraz szerokości góry i dołu wycięcia. Wszelkie detale w stylu spon iglicowych czy też prętów nastawczych dużo na tym zyskają, bo nie będą się topić w tłuczniu.
- w edytorze możliwość przyciągania obiektu do toru (z uwzględnieniem odsunięcia od jego osi) oraz możliwość przesuwania go wzdłuż toru.
- naprawa błędów animacji (przeskok pod koniec)
- możliwość skalowania wstawionych modeli
« Ostatnia zmiana: 31 Stycznia 2023, 13:05:26 wysłana przez Balaclava »
Dokumentacja dla przyszłych pokoleń deweloperów:
MaSzynowa Wiki
Narzędzia deweloperskie - Blender

Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1476
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1100
Odp: Pomysły na rozwój exe
« Odpowiedź #34 dnia: 01 Lutego 2023, 03:08:36 »
Poszperałem trochę w kodzie exe i szczerze - już mi przeszło. Według mnie ten codebase jest nie do odratowania. Chyba że przebrnie przez niego grupa doświadczonych programistów za kilkanaście tysięcy złotych.

Wątek póki co zamykam. Nie wyrzucać, bo wciąż jest to sporo idei zebranych w jedno miejsce.

Sorry za narobienie smaku i nadziei, jednak muszę skapitulować. Żeby w ogóle się za to zabrać, musiałbym w zasadzie rzucić wszystko. Pracę i wszystkie inne projekty. Z drugiej strony, nigdzie nie obiecałem że na pewno podejmę się tego tematu.
« Ostatnia zmiana: 01 Lutego 2023, 03:12:42 wysłana przez jakubg1 »
10 lat na forum MaSzyny!

Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1476
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1100
Odp: Pomysły na rozwój exe
« Odpowiedź #35 dnia: 08 Lutego 2023, 20:09:49 »
Ten pan post wyżej pieprzy...

W każdym razie, opublikowałem na GitHubie zaczątki refactoringu. Już trochę grubych commitów wleciało, ale sporo jeszcze przede mną. Chciałbym jednak zapytać doświadczonych osób, a w szczególności tych, którzy nad exe w ostatnich latach pracowały, jakie były zamysły (jest sporo kodu nazwanego legacy/deprecated a nigdy następcy się nie doczekały) i jaką konwencję by preferowały. Mam nadzieję, że zapał nie ostygnie zbyt szybko. Na razie mam mniej więcej pojęcie jak wygląda ogólna struktura kodu symka. Można zerknąć na historię commitów.

Link: https://github.com/jakubg1/maszyna
Kod jakby co jest w 100% kompilowalny i działa tak jak dotychczas, z paroma zmianami, które są tymczasowe.
« Ostatnia zmiana: 08 Lutego 2023, 20:11:42 wysłana przez jakubg1 »
10 lat na forum MaSzyny!

Offline Milek7

  • Administrator
  • Wiadomości: 1046
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 896
Odp: Pomysły na rozwój exe
« Odpowiedź #36 dnia: 18 Lutego 2023, 16:15:29 »
Sama zmiana nazw dla samej zmiany nazw, raczej mnie martwi. Polecam robić bardziej zlokalizowane commity, np. dodanie nowego ficzera, lub kompleksowy refactoring wybranego modułu (nie tylko zmiany nazw), a nie zaczynać od zmian nazw rozrzuconych po całym projekcie. Łatwiej wtedy przeanalizować takie zmiany, i nie generuje aż tylu niepotrzebnych problemów przy mergowaniu.

Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1476
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1100
Odp: Pomysły na rozwój exe
« Odpowiedź #37 dnia: 30 Marca 2023, 20:41:16 »
Zmiana nazw w ten sposób w moim założeniu ma stanowić utworzenie podstawy pod spójny kod, który będzie można łatwiej edytować. Na razie nie będę tam zamieszczał zmian w samym działaniu symulatora, a jeżeli już jakieś się pojawią, to marginalne.

Zakres zmian opisałem w README.md na forku na GitHubie:
Cytuj
Todo for this fork:

    Reorganize classes into folders
    Split all files in such a way that one cpp+h pair = one class
    Rename classes so they match filenames or vice versa
    Take care of launcher, network, vr and widgets folders
(w ostatnim punkcie mowa o rozdzieleniu zawartości tych folderów razem z zawartością głównego katalogu)
« Ostatnia zmiana: 03 Kwietnia 2023, 22:06:27 wysłana przez jakubg1 »
10 lat na forum MaSzyny!

Offline Preki

  • Wiadomości: 309
  • My name's not Shane, kid!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 42
Odp: Pomysły na rozwój exe
« Odpowiedź #38 dnia: 04 Kwietnia 2023, 16:34:24 »
Wiem, że to było wałkowane wiele razy, ale zapis gry stanu symulacji. Tak, wiem, maszynista na żywo nie wychodzi sobie w środku pola i idzie do domu, ale ludzie, przy scenariuszach 3 godziny i powyżej to jest konieczność, inaczej jedynie krótsze scenerie będą miały sens. W powstających "Bieszczadach", jak się nie mylę, ma być scenariusz na siedem godzin. Serio myślicie, że ktoś będzie siedział przed kompem 7 godzin non-stop? Jest różnica między zabawą przy symulatorze, a prawdziwą służbą, na której ma się płacone od godziny i przejechanych kilometrów.
Życie to nie gra... to symulator.

Online JAN21

  • Deweloper
  • Wiadomości: 486
  • Tory se robie se
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1419
Odp: Pomysły na rozwój exe
« Odpowiedź #39 dnia: 04 Kwietnia 2023, 18:39:13 »
Przecież 7 godzinna służba to jest na ten moment maksymalny wariant. Jak napisałbym ciut więcej eventów to można by zrobić 24 godzinną misję. Z noclegiem w Łupkowie i łącznie chyba 6 godzinami stania na stacjach końcowych. Jeden pojeździ 1.5h, drugi będzie siedział 3h, trzeci posiedzi 15 minut i stwierdzi że to nie jego klimaty, a czwarty ruszy o 12:30, pojeździ 8-10 godzin, prześpi się i wróci do Zagórza.
Dobrowolne wsparcie: Tipply

Offline robert357

  • Wiadomości: 139
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 160
Odp: Pomysły na rozwój exe
« Odpowiedź #40 dnia: 04 Kwietnia 2023, 18:48:55 »
Mimo wszystko przydałaby się opcja zapisu przecież. W innym temacie były poruszone usterki i każdy mówi, że byłaby to opcja niszowa, to co dopiero scenariusze na kilka lub kilkanaście(!) godzin bez możliwości ogrania ich na raty. Nie każdy ma na tyle wolnego czasu, ale z chęcią by taki scenariusz przejechał, więc opcja zapisu byłaby dla nich "zbawieniem".

O ile postoje można sobie przyspieszyć kompresją czasu w opcjach debugowania, to z jazdą jest o wiele ciężej.

Offline barman_2000

  • Wiadomości: 150
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 120
Odp: Pomysły na rozwój exe
« Odpowiedź #41 dnia: 04 Kwietnia 2023, 19:28:39 »
Robisz pauze i minimalizujesz maszynę, robię tak od lat jak mi się już nie chce jechać.

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6030
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2022
Odp: Pomysły na rozwój exe
« Odpowiedź #42 dnia: 04 Kwietnia 2023, 19:53:08 »
Zaniki napięcia są nie tylko w sieci trakcyjnej (zarówno na szlaku, jak i w Maszynie) i na to pauza niestety nie pomoże. Moim zdaniem bardzo przydatna by była opcja zapisu stanu. :)
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline M79r

  • Wiadomości: 203
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 203
Odp: Pomysły na rozwój exe
« Odpowiedź #43 dnia: 04 Kwietnia 2023, 20:33:51 »
Da się też na danym torze (ale trzeba wiedzieć jak i nie każdemu się chce) stanąć składem np. stacja X tor xyz. Zapisać ten tor w scn jako miejsce startu (po wznowieniu jazdy) Niby jakaś opcja jest, ale to znów później trzeba ustawić miejsce startu oryginalne. I takie to przepisywanie i bawienie się troche bez sensu i za dużo zamieszania. Z tego co wiem w LOG zapisują się parametry, ale cóż z tego, jak po ponownym uruchomieniu robi się nowy Ja sie tam nie znam, ale może jakiś mini programik, który by wyłapywał pociąg gracza ? I startował go z ostatniego zapisanego tora, na który wjechał skład gracza. Tyle, że gdyby to tak się dało hop - siup, to pewnie byśmy to już dawno mieli w Maszynie.

Offline Jaco

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1053
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 479
Odp: Pomysły na rozwój exe
« Odpowiedź #44 dnia: 04 Kwietnia 2023, 21:18:42 »
A gdyby tak dana trasa była podzielona na kilka fragmentów i wtedy każdy mógłby wybrać albo przejazd całą trasą i katował by się np. z Janiszewa do Wilisia ponad 2h albo wybrał by np. segment nr 5, czyli tylko manewry w Wilisiu i wjazd na poligon z tamtejszymi manewrami, co zajęło by mu np. 30 minut i byłby zadowolony, że przejechał się na najciekawszym wg niego odcinku/misji w czasie, którym prywatnie dysponował? Jak to wyglądałoby ze strony ładowania się fragmentów scenerii?
"Atlas przewoźników kolejowych Polski 2011/The 2011 ABC of Polish Railway Carriers"

Online JAN21

  • Deweloper
  • Wiadomości: 486
  • Tory se robie se
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1419
Odp: Pomysły na rozwój exe
« Odpowiedź #45 dnia: 04 Kwietnia 2023, 21:25:27 »
Całe Bieszczady są podzielone na kawałki, więc w tym przypadku nie stanowi to problemu. Całkowo chyba nie jest w ogóle podzielone. O eventy nie ma raczej co się martwić, kwestia tylko tego żeby ktoś to ogarnął i żeby nie powstał milion scenariuszy.
Dobrowolne wsparcie: Tipply

Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1476
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1100
Odp: Pomysły na rozwój exe
« Odpowiedź #46 dnia: 04 Kwietnia 2023, 22:41:06 »
Największym wyzwaniem w tym przypadku jest zapisywanie stanu pojazdu, tym bardziej biorąc pod uwagę jaki bałagan panuje w kodzie w tym zakresie.
10 lat na forum MaSzyny!

Offline M79r

  • Wiadomości: 203
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 203
Odp: Pomysły na rozwój exe
« Odpowiedź #47 dnia: 04 Kwietnia 2023, 22:45:01 »
Względnie na 1 scenerii dać 2 składy. Jeden docelowo robił by całą scenerie, a drugi gdzieś z połowy scenerii ruszał jaki Ai za głównym prowadzącym. I tu gdyby gracz sam dojechał do końca, to AI za nim (powiedzmy w odstępie czasu 30 minut) Gdyby się w połowie drogi znudziło albo brakło czasu, tp przy ponownym odpaleniu Maszyny startowało tym składem z połowy scenerii. Np. Jedziesz z Sandomierza do Wolicy przez Dębice. I albo cały odcinek albo w Dębicy zamykasz. I następnym razem odpalasz ten 2 skład z Dębicy do Wolicy. Coś mniej więcej na tym przykładzie, ja tak u siebie mam podzielone. Chce jadę całość, nie to nie. I zawsze mogę startnąć ze stacji na której poprzednio skończyłem. Jakieś rozwiązanie problemu jest. Pozdrawiam i S2 na torach.

Offline lakajadiwa

  • Wiadomości: 5
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Pomysły na rozwój exe
« Odpowiedź #48 dnia: 05 Kwietnia 2023, 12:33:44 »
Ja to bardzo bym chciał rozszerzenie ustawień ruchomości kamery. Takie ustawienie jak np. w ETS 2 lub MSFS. Dodało by to dużo według mnie, najbardziej żeby wzmocnić różne efekty ruchome. 

Offline g0fik

  • Wiadomości: 2
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Pomysły na rozwój exe
« Odpowiedź #49 dnia: 23 Kwietnia 2023, 08:37:01 »
Dzień dobry!/ Witam!
Propozycje do symulatora :
- Aktywacja kabiny w EP/EU07 bo fajnie tak się zmienia
-Możliwość dania kamery do wagonów pasażerskich np. ETZ oraz wagony osobowe ICC wiadomo o co mi chodzi :-)

Wsumie tyle bo maSzyna jest tak rozwinięta, że praktycznie nie trzeba dodawać jakiś tak ustawieć wielkich ale gdyby zrobiło by sie aktywacje to ooo kurcze realne było hohoho
                                                                            Pozdrawiam wszystkich serdecznie :-)


Proszę poprawić linijkę zaczynającą się od "Wsumie"
Matek123
« Ostatnia zmiana: 23 Kwietnia 2023, 10:42:48 wysłana przez matek123 »

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6030
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2022
Odp: Pomysły na rozwój exe
« Odpowiedź #50 dnia: 23 Kwietnia 2023, 10:38:49 »
-Możliwość dania kamery do wagonów pasażerskich np. ETZ oraz wagony osobowe ICC wiadomo o co mi chodzi :-)
Można w starterze ustawić wagonowi obsadę pasanger, wybrać go i uruchomić symulator. To zadziała tylko na niektórych scenariuszach - tych w 100% dostosowanych do AI.

« Ostatnia zmiana: 23 Kwietnia 2023, 10:43:16 wysłana przez matek123 »
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline AntoniS

  • Wiadomości: 81
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Pomysły na rozwój exe
« Odpowiedź #51 dnia: 02 Maja 2023, 22:09:32 »
Już jakiś czas temu wspominałem, że dla realizmu symulacji dobrze by było uzależnić rodzaj opadów atmosferycznych od temperatury powietrza, a nie jedynie pory roku, tj. żeby jak w grudniu jest +10°C, to jednak padał deszcz a nie mimo wszystko śnieg i odwrotnie, gdy jest -5, to żeby padał śnieg, a nie dalej deszcz, bo akurat kalendarzowa zima jeszcze się nie zaczęła.

Wiem, że to trochę nie w temacie, bo dotyczy to kwestii związanych z grafiką, ale jak dla mnie bardzo dużym wzbogaceniem realizmu symulacji (a przez to znaczącym postępem dla rozwoju symulatora) byłoby mityczne już wprowadzenie szeroko rozumianej obsługi wycieraczek oraz efektu zbierania się opadów na szybie i jej przecierania...
« Ostatnia zmiana: 02 Maja 2023, 22:16:18 wysłana przez AntoniS »
Pozdrawiam,

Antoni Ślebodziński

Offline AntoniS

  • Wiadomości: 81
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Pomysły na rozwój exe
« Odpowiedź #52 dnia: 03 Maja 2023, 23:03:23 »
Jeszcze jedna sprawa, dla mnie osobiście istotna jako, że lubię nieco pomieszać w ustawieniach, choć dyskusyjna - jednak wydaje mi się, że z uwagi na fakt, iż jest to symulator, to nawet wskazane, by umożliwiał pewną dowolność stosowania ustawień - mianowicie chodzi mi o wirtualnego rewidenta, by wprowadzić możliwość jego wyłączania (choćby w ustawieniach) - tak, by nie mieszał ręcznie przyjętymi nastawami hamulców.
Pozdrawiam,

Antoni Ślebodziński

Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1476
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1100
Odp: Pomysły na rozwój exe
« Odpowiedź #53 dnia: 04 Maja 2023, 02:18:39 »
Taka opcja już jest pod nazwą "Wirtualny manewrowy" w Starterze (zakładka Ogólne). Spróbuj ją wyłączyć.
10 lat na forum MaSzyny!

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6161
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 862
Odp: Pomysły na rozwój exe
« Odpowiedź #54 dnia: 04 Maja 2023, 09:24:46 »
Tu chodzi o co innego - bot obecnie w pierwszej klatce przejmuje wszystkie pociągi, w tym wybrany przez gracza.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4094
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1228
Odp: Pomysły na rozwój exe
« Odpowiedź #55 dnia: 04 Maja 2023, 12:12:20 »
Odnośnie samoczynnego zmieniania nastaw hamulca przez bota, to odkryłem jeszcze coś innego. Mam u siebie na scenerii wpisane w tory następujące eventy zmiany oświetlenia czoła pociągu:
//Sterowanie sygnałami Pc1 i Pc2 dla AI: eventy ponizsze sa wpisane bezposrednio w tory, aby AI zmienialo oswietlenie czola
event ustaw_pc1 putvalues 2 none 0 0 0 SetLights -1 -1 endevent //wyjazd na tor zasadniczy
event ustaw_pc2 putvalues 0 none 0 0 0 SetLights 22 -1 endevent //wyjazd na tor przeciwny do zasadniczego
... i mimo tego, że mam wirtualnego manewrowego wyłączonego, ustawię sobie (już podczas symulacji) cały skład na nastawę "P", to i tak przy wywołaniu w/w eventów (czyli de facto co posterunek) cały skład zamienia mi na "G".
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!