Część 2
101. Po otrzymaniu rozkazu o nie zawiadomieniu dróżnika i ograniczeniu prędkości jazdy przez ten przejazd do 20km/h maszynista stwierdzający, że rogatki są zamknięte i nie ma przeszkód do jazdy powinien:
102. Pociąg ratunkowy od stacji do miejsca na szlaku gdzie zdarzył się wypadek, jedzie;
103. Zmiana zjazdu pociągu z zamkniętego toru szlakowego może nastąpić:
104. Jaka podana jest prędkość w 3 i 4 kolumnie wewnętrznego rozkładu jazdy?
105. Jak powinien postąpić maszynista po stwierdzeniu pęknięcia szyny lub wyboczenia toru?
106. Rozkaz „S” o wyłączeniu doraźnym z prowadzenia ruchu posterunków następczych mogą zawiadomić:
107. Maszynista pociągu, który zauważył nie zamknięte rogatki powinien:
108. Wyjazd pociągu na tor lewy na blokadę oznaczoną jako „S” odbywa się na podstawie:
109. Przed odczepieniem lokomotywy od składu pociągu należy w pierwszej kolejności:
110. Czy dyżurny ruchu może wydać rozkaz nakazujący zatrzymanie na szlaku celem sprawdzenia zwrotnicy?
111. W czasie braku należytej widoczności należy zmniejszyć prędkość jazdy manewrowej:
112. Co zaliczamy do posterunku zapowiadawczego?
113. Prędkość pociągu pchanego nie może być większa, niż:
114. Z jaką maksymalną prędkością wjeżdżamy pociągiem do stacji na tor boczny?
115. Maksymalna prędkość pociągu na sbl jadącego w odstępie posterunków następczych to:
116. Po zbadaniu wykolejonego taboru przez rewidenta taboru prędkość jazdy nie może być większa niż:
117. Który z rozkazów może być napisany na nieustalonym druku?
118. Kiedy maszynista może odmówić przyjęcia rozkazy w czasie jazdy?
119. Maszynista wezwanego do kabiny kierownika pociągu powinien powiadomić o:
120. Jeżeli pociąg skierowano na tor lewy na podstawie rozkazu „N” to kierownika pociągu należy:
121. Przerywanie rozmów prowadzonych przez inne osoby może być stosowane dla;
122. Jakie zezwolenie otrzymuje maszynista w przypadku, gdy pojazd trakcyjny znajduje się poza semaforem wskazującym sygnał zezwalający?
123. Jak odbywa się dalsza jazda pociągu, jeżeli sygnał zezwalający na semaforze zmieni się przedwcześnie na sygnał „STÓJ” i pociąg znajduje się poza semaforem?
124. Po zaistnieniu wypadku kolejowego w pierwszej kolejności należy:
125. Kiedy, można cofnąć pociąg bez zgody dyżurnego ruchu?
126. Rozkaz „S” na unieważnienie tarczy ostrzegawczej przejazdowej i strzeżeniem przejazdu przez uprawnionego pracownika zezwala na przejazd pociągu z prędkością:
127. Na jaki rozkaz pisemny odbywa się wjazd do stacji z toru lewego, jeśli nie można wyświetlić sygnału zezwalającego lub sygnału zastępczego?
128. W przypadku uszkodzenia urządzeń czujności maszynisty albo urządzeń radiołączności przy jednoosobowej obsadzie trakcyjnej należy:
129. Czy rozkaz „S” powinien zawierać informacje, na jakie zezwolenie ma się odbyć zjazd z zamkniętego toru szlakowego?
130. Czy maszynista drugiej czynnej lokomotywy ponosi odpowiedzialność za dotrzymanie rozkładowego czasu jazdy?
131. Rozkazy obowiązujące w razie zmiany drużyny pociągowej przekazać należy:
132. Czy można awaryjnie wyłączyć wagony ze składu pociągu lokomotywą elektryczną na stacji, gdy lokomotywa manewrowa wykonuje w tym czasie inne zadanie?
133. Kiedy przy manewrach występuje prędkość do 15km/h?
134. Jak postępuje drużyna pociągowa po zatrzymaniu się na szlaku, jeżeli za pociągiem miał być wyprawiony w odstępie czasowym drugi pociąg?
135. Czy drużyna pociągowa może otrzymać polecenie zawiadomienia dróżników i posterunki następcze o zaistniałej przerwie łączności przewodowej?
136. Przejazd pociągu po torze lewym obok posterunku odstępowego bez semafora może odbywać się na:
137. Wyjazd na sygnał zastępczy na blokadę półsamoczynną lub bez blokady odbywa się do:
138. Czy rozkaz „S” na jazdę po torze szlakowym ma zawierać nazwę stacji w kierunku, której ma odbyć się zjazd?
139. Kiedy przy zmianie składu pociągu wymagana jest szczegółowa próba hamulca zespolonego?
140. Czy jest wymagane przekazanie informacji o prowadzeniu ruchu dwukierunkowego po szlaku z blokadą typu „SS”, „SP”, „PP”?
141. Kto ponosi odpowiedzialność za zgłoszenie dyżurnemu ruchu środkami łączności o zajętości lub wolności zwrotnicy w czasie ruchów manewrowych?
142. Jazda pociągu z prędkością do 20km/h na sygnał zastępczy na szlak z sbl obowiązuje do czasu minięcia:
143. Który dyżurny ruchu może przekazać rozkaz „S” na zmianę stacji zjazdu z zamkniętego toru szlakowego?
144. Fakt zajęcia kanału radiołączności należy sprawdzić poprzez:
145. Mikrofon radiotelefonu w czasie prowadzenia rozmów należy trzymać w odległości:
146. Kiedy semafor posterunku odstępowego dla pociągu jadącego po torze lewym jest nieważny?
147. Czy wydaje się rozkaz pisemny na okoliczność jazdy w planie innego pociągu z prędkością większą?
148. Czy dróżnik przejazdowy może być kierownikiem manewrów?
149. Jak odbywa się jazda pociągu po otrzymaniu rozkazu „Jazda bezpośrednio po gwałtownej ulewie”?
150. Jaką prędkość maszynista powinien stosować od ostatniego semafora ze wskaźnikiem W18 w przypadku otrzymania rozkazu o unieważnieniu sbl?
151. Co oznacza, że jazda manewrowa odbywa się po zabezpieczonej drodze przebiegu?
152. Sygnał zastępczy ulega samoczynnemu wygaszeniu po upływie:
153. Treść niepotrzebną w obramowanych działkach rozkazu pisemnego należy:
154. Ile ręcznych hamulców wagonowych należy zahamować, gdy grupa pojazdów kolejowych odstawionych nie przekracza 10 pojazdów?
155. Dokąd może odbywać się jazda manewrowa, gdy w sąsiednim okręgu nastawczym brak jest sygnalizatora:
156. Kto powiadamia maszynistę o pozwoleniu na przejazd składem manewrowym tarczy manewrowej, na której nie można nastawić „Jazda manewrowa dozwolona”?
157. Gdyby odebranie sygnału „Do mnie” lub „Ode mnie” z nastawni było niemożliwe lub utrudnione, sygnał ten można zastąpić Środkami łączności:
158. Podając sygnał ręczny manewrowy w porze nocnej należy podawać go w takim miejscu, aby sygnał był widoczny dla odbierającego:
159. Czy przed ruszeniem pociągu z pod semafora wjazdowego kierownik pociągu podaje sygnał?
160. Jaki sygnał podaje maszynista przed uruchomieniem pociągu z miejsca nie przeznaczonego do wsiadania i wysiadania podróżnych?
161. Kogo dotyczy wskaźnik W4 „Czoło zatrzymania pociągu” ustawiony przy końcu peronu?
162. Tarczę zatrzymania D1 „STÓJ” na szlaku ustawia się w odległości od miejsca, które ma być osłonięte;
163. Sygnał zezwalający na semaforze z literka „m” dla jazdy manewrowej oznacza:
164. Oznaczenie przodu i tyłu lokomotywy manewrowej jednym białym światłem od strony maszynisty stosuje się:
165. Czy w przypadku żądania lokomotywy pomocniczej zatrzymany pociąg osłania się?
166. Do sygnału Rm4 „STÓJ” należy się zastosować w przypadku, gdy:
167. Gdzie na posterunku odgałęźnym należy zmienić kanał radiołączności pociągowej w przypadku braku wskaźnika W28 „Oznaczającego miejsce zmiany kanału”?
168. Wskaźniki uprzedzające W11 występuj, gdy obraz sygnałowy jest niewidoczny w sposób ciągły z wymaganej odległości?
169. Czy maszynista lokomotywy popychającej nie sprzęgniętej po ukończeniu popychania powinien podawać sygnały przed wskaźnikami ostrzegania typu W6, W6a i W7?
170. Na jakich zasadach można pominąć tarczą zaporową Z1”STÓJ” ?
171. Jakie sygnały wskazują semafory doraźnie zamykanego posterunku?
172. Gdzie ustawiona jest pierwsza tablica z czterema pasami wskaźnika uprzedzającego W11?
173. Czy należy osłonić oderwana część pociągu, która zostaje na szlaku dwutorowym z ruchem jednokierunkowym?
174. Czy dwa światła czerwone migające mogą stanowić sygnalizowanie końca pociągu?
175. Jeśli nie ma sygnalizatora do jazdy manewrowej wówczas pracownik posterunku nastawczego pozwolenie na jazdę daje za pomocą:
176. W przypadku cofania pociągu ze szlaku nie uzgodnionego z dyżurnym ruchu:
177. Dwa zielone światła na semaforze w jednym pionie oznacza sygnał:
178. Wskaźnik W27, kwadratowa czarna tablica, a na niej biała liczba wskazująca dziesiątkach dozwoloną prędkość określa:
179. Gdy semafor wskazuje sygnał zezwalający na jazdę z prędkością 40km/h lub 60km/h, to na tarczy ostrzegawczej świetlnej, która się do niego odnosi, pali się światło;
180. Sygnał „Stój” na tarczy zaporowej kształtowej ważny jest dla jazd:
181. Co oznacza wskaźnik zmiany prędkości W21 umieszczony na maszcie semafora?
182. Sygnał wątpliwy jest wtedy, gdy:
183. Manewrujący tabor może minąć sygnał „Stój” na semaforze bez białej tabliczki z czarną literą „m”;
184. Tarczę D1 „Stój” na torach stacyjnych od przeszkody ustawia się w odległości:
185. Dwa światła na semaforze; dolne pomarańczowe ciągłe, górne zielone ciągłe oznacza jazdę z prędkością:
186. Jakie należy stosować sygnały Pc na pociągu po torze zamkniętym linii dwutorowej w nocy?
187. Gdzie powinny być sygnały końcowe na pociągu, gdy jest lokomotywa popychająca?
188. Jakie jest oznaczenie czoła pociągu jadącego wagonami naprzód w dzień i w nocy?
189. Jeżeli sygnał na semaforze wjazdowym zezwala na jazdę z prędkością 40, 60 lub 100km/h to jazda z tą prędkością obowiązuje:
190. Semafor nie oddany do użytku lub unieważniony powinien być:
191. Sygnał Rp5 „Hamować” podawany przez syrenę lokomotywy to:
192. Gdzie ustawia się wskaźnik W11 z czterema pasami?
193. Tarcza ostrzegawcza przejazdowa w stanie zasadniczym wskazuje:
194. Jak należy sygnalizować czoło pociągu jadącego po torze lewym na blokadzie typu SS lub PP?
195. Jakiej prędkości nie można przekroczyć przy manewrowaniu wagonami załadowanymi towarami niebezpiecznymi oznaczonymi nalepką numer 8 lub 15 wg RID?
196. Co oznacza podwojenie liczby w kodzie niebezpieczeństwa?
197. Cyfry w górnej części tablicy ostrzegawczej oznaczaję:
198. Nalepka ostrzegawcza na wagonie – biała a w niej wyobrażającą trupią czaszkę z piszczelami oznacza przewóz:
199. Liczba 238 umieszczona w liczniku tablicy identyfikacyjnej wagonu oznacza:
200. Pracownik kolejowy, który zauważył objawy awarii przy wagonach z towarami niebezpiecznymi powinien:
201. Nalepki ostrzegawcze w postaci rąbu dotyczące towarów niebezpiecznych umieszczone na wagonie cysternie muszą być wielkości:
202. Wykaz towarów wysokiego ryzyka znajduje się w:
203. Jak powinny być sprzęgnięte wagony załadowane materiałami wybuchowymi ze sobą (oznaczone nalepkami nr 1, 1.4, 1.5, 1.6) z wagonami ochronnymi?
204. Nalepka wyobrażająca trzy czerwone trójkąty z czarnym wykrzyknikiem na wagonie oznacza:
205. Wykaz towarów niebezpiecznych, które można przewozić koleją zawiera:
206. Czy sygnał powtarzający i semafor powinny być po tej samej stronie toru?
207. Gdy tarcza ostrzegawcza kształtowa wskazuje, że semafor wskazuje sygnał Sr1 „Stój” latarnia tarczy pokazuje wstecz:
208. Wskaźnik zmiany prędkości W21wykonany jako świetlny wskaźnik na maszcie semafora pozwala na jazdę pociągu:
209. Co oznacza ustawienie tarczy „Zwolnić bieg” przy tarczy ostrzegawczej odnoszącej się do semafora wjazdowego?
210. Stałe ograniczenie prędkości jazdy pociągu na przejeździe z powodu zmiany kategorii przejazdu dotyczy?
211. Sygnał na tarczy ostrzegawczej przejazdowej dwa światła ciągłe w linii poziomej nakazuje jazdę na widoczność do 20km/h:
212. Jeżeli semafor nadaje sygnał za pomocą dwóch świateł a górne światło jest zielone ciągłe i nie jest to semafor uzależniony to o sygnale na następnym semaforze informuje:
213. Jeżeli semafor nadaje sygnał za pomocą dwóch świateł a górne światło jest zielone ciągłe i jest uzależniony z następnym semaforem to informuje, że na następnym semaforze jest sygnał:
214. Ile można nastawić sygnałów na tarczy ostrzegawczej kształtowej trój stawnej?
215. Czy można pchać dwa wagony pasażerskie bez podróżnych i bez pilotowania przez drużynę manewrową?
216. Czy można ciągnąć dwa wagony pasażerskie bez podróżnych i bez pilotowania przez drużynę manewrową?
217. Czy dla zmniejszenia prędkości w torach głównych dodatkowych wymagane jest ustawienie tarcz D6 „Zwolnić bieg” lub wskaźnika W8 „Ograniczenia prędkości”?
218. Sygnał jedno światło zielone migające nadawany przez semafor wyjazdowy na szlak wyposażony w sbl informuje, że:
219. Czy można pchać jeden wagon czteroosiowy bez pilotowania przez drużynę manewrową?
220. Kiedy jazda manewrowa poza granicę stacji w kierunku szlaku dwutorowego może odbyć się na ustne zawiadomienie dyżurnego ruchu?
221. Czy można bez pilotowania podstawiać próżne składy pociągów pasażerskich pod peron?
222. Lokomotywa nieczynna przesyłana w pociągu towarowym powinna posiadać:
223. Przygotowanie pociągu do jazdy należy do obowiązków:
224. Jak postępuje maszynista sam prowadzący pociąg w przypadku uszkodzenia urządzeń kontrolujących czujność maszynisty?
225. Jak postępuje maszynista i pomocnik w przypadku uszkodzenia urządzeń radiołączności na lokomotywie pociągu?
226. Co powinien zawierać między innymi rozkaz pisemny przy braku znajomości obsługiwanego odcinka?
227. Czy konduktor może poinformować maszynistę o sygnale na semaforze, gdy pojazd trakcyjny znajduje się wyjątkowo poza semaforem?
228. Wskaźnik W25 wyświetlony na prostokątnej latarni z numerem toru i strzałką w kolorze czerwonym zwrócona w kierunku toru, oznacza:
229. W którym momencie należy sygnalizować pociąg?