Autor Wątek:  Nadmiarowe w EX07/06  (Przeczytany 986 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline robert357

  • Wiadomości: 160
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 184
Nadmiarowe w EX07/06
« dnia: 15 Stycznia 2023, 22:58:47 »
Nie jestem pewien czy to tak ma być. Lampki przekaźnika różnicowego oraz nadmiarowe silników gasną razem ze stycznikami (oraz w 4E z jazdą na oporach oraz lampką od wentylatorów) podczas hamowania. Czy nie powinny się świecić tak jak lampka nadmiarowa od przetwornicy?

Jakby co, to pytam, bo jak są w ukrotnieniu (ET41 lub dwie zwykłe lokomotywy) to te lampki nie gasną.
« Ostatnia zmiana: 17 Stycznia 2023, 11:14:58 wysłana przez robert357 »

Offline RooteK

  • Wiadomości: 1238
    • Zobacz profil
    • Nieoficjalna strona węzła kolejowego Jaworzno.
  • Otrzymane polubienia: 21
Odp: Nadmiarowe w EX07/06
« Odpowiedź #1 dnia: 07 Lutego 2023, 10:06:43 »
Spoglądając na schemat lokomotywy EU07 w wersji 303E można zauważyć, że lampki te są zasilane z przewodu CP2, który to dostaje zasilanie z przewodu CP poprzez styki stycznika SZ1. Stycznik SZ1 zaś zamyka się, gdy są spełnione warunki do jazdy po stronie pneumatycznej (m. inn. odhamowanie lokomotywy). Stąd wynika takie zachowanie się lampek jak przedstawiłeś.

Offline robert357

  • Wiadomości: 160
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 184
Odp: Nadmiarowe w EX07/06
« Odpowiedź #2 dnia: 07 Lutego 2023, 14:53:01 »
Czyli też powinny gasnąć gdy są ukrotnione lokomotywy, a tak się nie dzieje w Maszynie.

Offline RooteK

  • Wiadomości: 1238
    • Zobacz profil
    • Nieoficjalna strona węzła kolejowego Jaworzno.
  • Otrzymane polubienia: 21
Odp: Nadmiarowe w EX07/06
« Odpowiedź #3 dnia: 10 Lutego 2023, 15:13:39 »
Lampki przekaźnika różnicowego i nadmiarowych są zasilane również bezpośrednio z przewodów sterowania wielokrotnego. Jeżeli więc lokomotywa sterowana będzie odhamowana, a zadziała na niej zabezpieczenie, to sygnalizacja będzie świecić w lokomotywie sterującej.