Autor Wątek:  [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania  (Przeczytany 67607 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline mac310

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 524
    • Zobacz profil
    • Moim Okiem...
  • Otrzymane polubienia: 73
Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« Odpowiedź #210 dnia: 06 Lipca 2024, 17:05:08 »
Co jest nie tak u mnie? Ściągnięta paczka 24.06, wszystko na czysto i podczas ładowania scenerii zatrzymuje się zawsze w tym samym miejscu i stoi. To samo dzieje się na scenerii Glinojeck, a inne wczytują się normalnie.
Historia budowy pulpitu lokomotywy serii EU07.

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6220
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2150
Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« Odpowiedź #211 dnia: 06 Lipca 2024, 17:07:36 »
Długo czekałeś? Nawet na moim sprzęcie Glinojeck się odpalił.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline JAN21

  • Deweloper
  • Wiadomości: 508
  • Tory se robie se
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1510
Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« Odpowiedź #212 dnia: 06 Lipca 2024, 17:13:43 »
Jakby to ująć, w tym momencie powinien wczytywać się teren, niemniej jednak w paczce jest dołączony plik .sbt więc teren się nie ładuje, ale Maszyna i tak musi przebrnąć przez te pliki z terenem, bo dla paczkowego EXE one się niczym nie wyróżniają i nie ma pojęcia, że może je z czystym sumieniem zignorować. Przy braku pliku .sbt czas ładowania będzie porównywalny, z tym że wtedy w logu będą pojawiać się nowe wpisy i nie będzie to wyglądać jakby program się zawiesił. Problem definitywnie rozwiązuje EXE dołączone do zależności, niestety nie u wszystkich ono działa i wymaga nadpisania paczkowych shaderów.
Dobrowolne wsparcie: Tipply

Offline mac310

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 524
    • Zobacz profil
    • Moim Okiem...
  • Otrzymane polubienia: 73
Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« Odpowiedź #213 dnia: 06 Lipca 2024, 17:45:27 »
Dobra, przebrnął i się w końcu załadował. Trochę musiałem poczekać.
Historia budowy pulpitu lokomotywy serii EU07.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6340
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 368
Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« Odpowiedź #214 dnia: 06 Lipca 2024, 17:46:06 »
Jaka jest korzyść z plików SBT, jeśli gigabajty terenu w SCM i tak muszą być przemielone parserem? Gdy robiłem teren w E3D, to raz i dobrze przygotowany E3D z terenem mógł być używany w wielu scenariuszach i wczytywało się to od razu do docelowych struktur bez potrzeby parsowania. Teraz na LK61+LK144 jest 18 scenariuszy, to się tworzy 18 plików SBT ze zbliżoną zawartością, do tego drugie tyle może powstać ze znakiem $ na początku nazwy pliku. I jeszcze jest problem, bo jak się coś poprawi, to trzeba usuwać SBT, inaczej poprawka nie będzie widoczna. Może mnie ktoś naprowadzić na jakiś sens w tym?
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline JAN21

  • Deweloper
  • Wiadomości: 508
  • Tory se robie se
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1510
Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« Odpowiedź #215 dnia: 06 Lipca 2024, 19:01:52 »
Niestety nie mam porównania do terenu E3D bo z tego co widziałem ta funkcja w nowych EXEkach jest wyłączona. Na pewno dużą zaletą byłby wielokrotny użytek takiego terenu na różnych scenariuszach i możliwość dołączania paru takich plików do jednego scenariusza, ale czy czas wczytywania byłby porównywalny do tego z SBT? (5GB SBT odpowiada ~12GB SCM, SBT z poprawką w EXE ładuje się mniej niż minutę, SCM przy korzystnych warunkach co najmniej godzinę). Niemniej na paczkowym EXE plik SBT nie ma najmniejszego sensu.
Dobrowolne wsparcie: Tipply

Offline RCJ

  • Wiadomości: 2
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 24
Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« Odpowiedź #216 dnia: 23 Lipca 2024, 21:03:37 »
Cześć, ten post jest adresowany do "wesołych" scenarzystów. Sceneria Galicja, w jednej scenerii każecie czekać godzinę na dalszą jazdę, w drugiej godzina scenerii jest 12:30 odjazd 13:20. Czy to nie jest przesada? To jest symulator, gra nie rzeczywistość. Panowie zmieńcie to!!!!! Takie scenerie zniechęcają! To nie tylko dotyczy Galicji.

Offline JAN21

  • Deweloper
  • Wiadomości: 508
  • Tory se robie se
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1510
Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« Odpowiedź #217 dnia: 23 Lipca 2024, 22:42:20 »
Zapraszam do zapoznania się z funkcją przyspieszenia (nie przestawienia) czasu. Ewentualnie mogę zaproponować napisanie własnego scenariusza lub chociaż rozkładu w którym nie będzie takich długich postoi. Jeden człowiek nie jest w stanie wszystkiego uciągnąć i wszystkim dogodzić.

Do klejenia tekstur wszyscy, do narzekania jeszcze więcej, a zrobić cokolwiek ponad to to nie ma nikogo.

Pozdrawiam serdecznie,
"Wesoły" Scenarzysta
Dobrowolne wsparcie: Tipply

Offline mareczek

  • Deweloper
  • Wiadomości: 660
    • Zobacz profil
    • Galeria Fotograficzna Mareczka
  • Otrzymane polubienia: 322
Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« Odpowiedź #218 dnia: 23 Lipca 2024, 22:42:33 »
Ale tam jest jeden scenariusz, rozpoczynający się o 12:30, z możliwością pokierowania różnymi pociągami. Logiczne jest że jednym składem ruszysz 5 minut po starcie, a innym 30-40-50 minut po rozpoczęciu. Zawsze można przyspieszyć czas w wersji debug (F12 i zaznaczamy fistaszek przy debug mode) i potem skrót Ctrl+Shift+F6 (przywrócenie normalnej prędkości - F6).

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6340
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 368
Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« Odpowiedź #219 dnia: 23 Lipca 2024, 22:47:09 »
Ja bym z tym przyspieszaniem nie przesadzał, na ×5 jeszcze daje radę, ale przy szybszych psują się eventy i symulacja się mi wielokrotnie zawiesiła — musiałem wczytywać od nowa i nie przesadzać następnym razem z przyspieszaniem. Chociaż nie sprawdzałem jeszcze 24.06, ale również nikt nie pisał, że zostało to już naprawione.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline robert357

  • Wiadomości: 190
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« Odpowiedź #220 dnia: 23 Lipca 2024, 23:01:53 »
Dodatkowo przyspieszenie czasu na słabszym sprzęcie się dławi na bardzo szybkim mnożniku. Przez to przeważnie jedyna opcja to x5, bo na x30 i x60 sprzęt nie wyrabia i bez względu na jakim mnożniku będziemy czekać tyle samo realnego czasu co na x5. To nie tyczy się tylko od ilości taboru ale też eventów i, tutaj tylko przypuszczenia, nawet od ilości modeli i dekoracji na samej scenerii.