Autor Wątek:  Jazda na przednim pantografie.  (Przeczytany 5951 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Jaco

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1002
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 437
Odp: Jazda na przednim pantografie.
« Odpowiedź #60 dnia: 19 Stycznia 2023, 19:49:59 »
W E4MSU zastosowano ogromny transformator. Do tego system najpierw podnosił patyk 15kV, mierzył napięcie i decydował automatycznie czy przełączyć się na patyk 3kV.
Na zdjęciu uchwyciłem moment uruchamiania się "Gryfa". Pantograf 15/25 kV (zewnętrzny) i 3 kV w górze...
"Atlas przewoźników kolejowych Polski 2011/The 2011 ABC of Polish Railway Carriers"

Offline borys_q

  • Wiadomości: 289
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 15
Odp: Jazda na przednim pantografie.
« Odpowiedź #61 dnia: 20 Stycznia 2023, 09:49:38 »
Wyjątkowo dziwne rozwiązanie, w Pendolino podnosi się pantograf odpowiedni do wybranego systemu, czujnik bada czy parametry napięcia są odpowiednie i jeśli warunki są spełnione zamyka odłącznik pantografu.

Cytuj
Fakt. Opory zastosowane w EP09 słabo tolerują duże prądy. Forsaż EP09 możliwy jest na pozycjach bezoporowych.

Opory na 09 nie tak łatwo spalić wbrew pozorom, ale to temat na inna dyskusję.
« Ostatnia zmiana: 21 Stycznia 2023, 22:16:16 wysłana przez matek123 »

Offline SQT

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 306
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 84
Odp: Jazda na przednim pantografie.
« Odpowiedź #62 dnia: 20 Stycznia 2023, 22:10:39 »
Wyjątkowo dziwne rozwiązanie, w Pendolino podnosi się pantograf odpowiedni do wybranego systemu, czujnik bada czy parametry napięcia są odpowiednie i jeśli warunki są spełnione zamyka odłącznik pantografu.
Żeby podnieść odpowiedni pantograf na Griffinie musi najpierw jakoś "sprawdzić" jakie napięcie ma w sieci.

Cytuj
Fakt. Opory zastosowane w EP09 słabo tolerują duże prądy. Forsaż EP09 możliwy jest na pozycjach bezoporowych.

Opory na 09 nie tak łatwo spalić wbrew pozorom, ale to temat na inna dyskusję.

Przez 5 lat wyceniałem naprawy DBRów. Widziałem dosłownie wszystko. Spalona taśma to najmniejszy problem, ale wypalona skrzynia oporowa to już grubsza robota. Miałem nawet przypadek wytopionej taśmy od samego hamowania ED.
« Ostatnia zmiana: 20 Stycznia 2023, 22:12:51 wysłana przez SQT »

Offline borys_q

  • Wiadomości: 289
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 15
Odp: Jazda na przednim pantografie.
« Odpowiedź #63 dnia: 21 Stycznia 2023, 00:50:49 »
Cytuj
Żeby podnieść odpowiedni pantograf na Griffinie musi najpierw jakoś "sprawdzić" jakie napięcie ma w sieci.


Prosciej zrobic pakietowy na pulpicie którym maszynista wybiera rodzaj napięcia, patyk sie podnosi i czujnik napięciowy albo zamyka odłacznik albo wywala błąd....

Offline hanys

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2435
    • Zobacz profil
    • Trainz Download Center
  • Otrzymane polubienia: 1005
Odp: Jazda na przednim pantografie.
« Odpowiedź #64 dnia: 21 Stycznia 2023, 07:31:21 »
Każdy producent ma swój patent oraz technikę.  Najwidoczniej ZNLE/Newag nie mieli ochoty wykupować patentu czy jakiegoś gotowego rozwiązania, więc zastosowali taki.
Zresztą, po co gdybać nad E4MSU, jak to pojazd prototypowy.
« Ostatnia zmiana: 21 Stycznia 2023, 07:43:07 wysłana przez hanys »

Offline Jaco

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1002
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 437
Odp: Jazda na przednim pantografie.
« Odpowiedź #65 dnia: 21 Stycznia 2023, 11:32:31 »
Zapomnieliście o czynniku ludzkim. Dziś mamy czujniki etc, ale kiedyś nie było tak wesoło. Nie mam akurat tutaj na myśli sieci PKP, ale sąsiednie zarządy, gdzie znam przypadek pomyłki maszynisty na słowackiej lokomotywie serii 350, gdzie pod siecią 25 kV chciał się uruchomić jak pod 3 kV.
"Atlas przewoźników kolejowych Polski 2011/The 2011 ABC of Polish Railway Carriers"

Offline biovital1

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 335
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 227
Odp: Jazda na przednim pantografie.
« Odpowiedź #66 dnia: 21 Stycznia 2023, 11:38:31 »
Pomyłki zdarzają się i na najnowszym oczujnikowanym taborze. Na przyprzęgu z Petrovic do Brzecławia miałem kiedyś eurosprintera z czeskim maszynistą. Było ciepło więc aby specjalnie się nie trudzić kolega opuścił się za Ostrawą i podniósł pantograf w Breclavi. Trochę huknęło, ale maszyna przetrwała :)
« Ostatnia zmiana: 21 Stycznia 2023, 12:14:32 wysłana przez matek123 »

Offline SQT

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 306
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 84
Odp: Jazda na przednim pantografie.
« Odpowiedź #67 dnia: 21 Stycznia 2023, 13:42:05 »
Każdy producent ma swój patent oraz technikę.  Najwidoczniej ZNLE/Newag nie mieli ochoty wykupować patentu czy jakiegoś gotowego rozwiązania, więc zastosowali taki.
Zresztą, po co gdybać nad E4MSU, jak to pojazd prototypowy.
To był akurat patent od Medcomu.

Offline borys_q

  • Wiadomości: 289
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 15
Odp: Jazda na przednim pantografie.
« Odpowiedź #68 dnia: 21 Stycznia 2023, 20:30:52 »
Pomyłki zdarzają się i na najnowszym oczujnikowanym taborze. Na przyprzęgu z Petrovic do Brzecławia miałem kiedyś eurosprintera z czeskim maszynistą. Było ciepło więc aby specjalnie się nie trudzić kolega opuścił się za Ostrawą i podniósł pantograf w Breclavi. Trochę huknęło, ale maszyna przetrwała :)

Kolega na pendraku przypadkiem podniósł się w systemie "25KVPL" pokazało mu błąd napięcia na komputerze, kazało zmienic system i tyle.

Cytuj
To był akurat patent od Medcomu.

Czy w przypadku usterki pantografów AC wóz da się uruchomić się w sieci DC?

Jeżeli Twoja wiadomość jest ostatnia, to użyj opcji modyfikuj. aby edytować swoją wiadomość, zamiast pisać drugą.
Matek123
« Ostatnia zmiana: 21 Stycznia 2023, 22:16:00 wysłana przez matek123 »

Offline SQT

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 306
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 84
Odp: Jazda na przednim pantografie.
« Odpowiedź #69 dnia: 21 Stycznia 2023, 22:11:11 »
Da się.

Offline biovital1

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 335
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 227
Odp: Jazda na przednim pantografie.
« Odpowiedź #70 dnia: 21 Stycznia 2023, 22:45:33 »
Kolega na pendraku przypadkiem podniósł się w systemie "25KVPL" pokazało mu błąd napięcia na komputerze, kazało zmienic system i tyle.
Standardowo wszystkim nowym prezentuję takie "przypadki" na nowoczesnym taborze. Podczas wybierania i zatwierdzania systemu lub po restarcie systemu  sterowania - algorytm sonduje napięcie. Po kilku sekundach niewłaściwy pantograf opada i nic złego się nie dzieje. Gorzej jak system jest wybrany i podczas jazdy mamy opuszczenie a później podniesienie w innym systemie i nam się zapomni.

Offline borys_q

  • Wiadomości: 289
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 15
Odp: Jazda na przednim pantografie.
« Odpowiedź #71 dnia: 21 Stycznia 2023, 23:05:50 »
No właśnie między innymi dlatego system jest słaby, rozwiązanie Włoskie jest proste. Każde opuszczenie pantografu otwiera nożowy przy pantografie, przed zamknięciem nożowego po podniesieniu za każdym razem napięcie jest badane. Minusem są okazjonalne błędy "wykryto składową przemienną napięcia" na żabach, raz miałem sytuację upalenia styków odłącznika nożowego jak piorun mnie trafił i jednocześnie otworzył się w WS i nożowy pantografu.

Nie cytuj w całości poprzedniej wiadomości.
Matek123
« Ostatnia zmiana: 24 Stycznia 2023, 20:05:08 wysłana przez matek123 »