Autor Wątek:  Wygładzanie w Blenderze  (Przeczytany 2892 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline jakisrandomowynoob

  • Betatester
  • Wiadomości: 183
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 156
Wygładzanie w Blenderze
« dnia: 22 Marca 2022, 20:02:14 »
Cześć,
Ostatnio próbuję przenieść rozkłady jazdy do EN57 SPOT, a do tego przydałaby się ta kieszonka, która jak na razie jest tylko w formie tekstury 2D. No i tu pojawia się mój problem - modelarz ze mnie żaden, a chciałbym aby górna krawędź tej kieszeni nie była taka kanciata. Próbowałem użyć bevel verticles, chociaż wyglądało to dobrze, to wtedy kieszonka zajmowała połowę pliku kabiny. Załączam zdjęcie jak to wygląda w chwili obecnej (teksturę się ogarnie lepszą jak ogarnę model kieszonki)
Zadziwiające jest, ile rzeczy w plikach MaSzyny można zmienić korzystając tylko z notatnika.

Offline Miłosz Dorsz

  • Administrator
  • Wiadomości: 1364
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3492
Odp: Wygładzanie w Blenderze
« Odpowiedź #1 dnia: 22 Marca 2022, 20:33:27 »
Próbowałem użyć bevel verticles, chociaż wyglądało to dobrze, to wtedy kieszonka zajmowała połowę pliku kabiny.
Bo pewnie miałeś wpisaną jakąś nieziemską wartość. 1-2 powinno spokojnie wystarczyć.
Projekty skończone i potencjalnie przyszłe: KLIK

Offline Balaclava

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 937
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 726
Odp: Wygładzanie w Blenderze
« Odpowiedź #2 dnia: 22 Marca 2022, 20:36:19 »
Zaznacz cały ten łuk poza dwoma ostatnimi vertexami i odpal tego bevela jeszcze raz, ale tak jak Pan Ryba pisze, daj jedną iteracje. Te trójkąty które przy okazji powstaną przesuń edge slidem (2x G) żeby niepotrzebnie geometrii nie dokładać.
Dokumentacja dla przyszłych pokoleń deweloperów:
MaSzynowa Wiki
Narzędzia deweloperskie - Blender