Mam parę spostrzeżeń dotyczących wskazań przyrządów pomiarowych na różnych lokomotywach jednego modelu np. Sm-42.
Wskazanie amperarza: jeden model lokomotywy przy wrzuceniu pierwszej pozycji ledwie ruszy z miejsca i niskie wskazanie na amperomierzu. Inny pojazd wykazuje na pierwszej pozycji znacznie więcej mocy, i widać to na wskazaniu, które zajmuje jedną trzecią tarczy pomiarowej.
Im wyższa moc lokomotywy na I pozycji, ten wskaźnik w miarę zmiany oporów stawianych silnikowi trakcyjnemu przez masę (skład lub samą lokomotywę) rośnie, po czym spada w miarę spadku oporów związanych ze zmianą prędkości.
Tachometr - wzrost prędkości o każdy kolejny km/h powoduje przeskok wskaźnika na tarczy (jak w zegarze mechanicznym), a nie jego płynne przesuwanie się- ale to już szczegół…
Zachowanie generatora prądu, i podzespołów powiązanych z silnikiem spalinowym: wrzucenie I pozycji powoduje zmianę obrotów silnika spalinowego- tak w rzeczywistości jest, w symulacji SM-42 tego nie ma, tylko st-43 ma ten parametr.