Autor Wątek:  Wskazania przyrządów pomiarowych  (Przeczytany 797 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline darekocur

  • Wiadomości: 117
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Wskazania przyrządów pomiarowych
« dnia: 17 Stycznia 2022, 18:10:35 »
Mam parę spostrzeżeń dotyczących wskazań przyrządów pomiarowych na różnych lokomotywach jednego modelu np. Sm-42.
Wskazanie amperarza: jeden model lokomotywy przy wrzuceniu pierwszej pozycji ledwie ruszy z miejsca i niskie wskazanie na amperomierzu. Inny pojazd wykazuje na pierwszej pozycji znacznie więcej mocy, i widać to na wskazaniu, które zajmuje jedną trzecią tarczy pomiarowej.
Im wyższa moc lokomotywy na I pozycji, ten wskaźnik w miarę zmiany oporów stawianych silnikowi trakcyjnemu przez masę (skład lub samą lokomotywę) rośnie, po czym spada w miarę spadku oporów związanych ze zmianą prędkości.
Tachometr - wzrost prędkości o każdy kolejny km/h powoduje przeskok wskaźnika na tarczy (jak w zegarze mechanicznym), a nie jego płynne przesuwanie się- ale to już szczegół…
Zachowanie generatora prądu, i podzespołów powiązanych z silnikiem spalinowym: wrzucenie I pozycji powoduje zmianę obrotów silnika spalinowego- tak w rzeczywistości jest, w symulacji SM-42 tego nie ma, tylko st-43 ma ten parametr.
« Ostatnia zmiana: 18 Stycznia 2022, 09:00:30 wysłana przez matek123 »

Offline Pyth00n

  • Wiadomości: 25
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Wskazania przyrządów pomiarowych
« Odpowiedź #1 dnia: 18 Stycznia 2022, 17:40:48 »
Wskazówka prędkościomierza w rzeczywistości nie pracuje płynnie, a właśnie skacze (mówimy o starym Haslerze, nie elektronicznym).
Co do SM42 (nie SM-42) to w rzeczywistości wzrost prędkości obrotowej silnika następuje od pozycji numer 5 (na pozycjach 1-4 silnik ma obroty jałowe).
Z moich krótkich doświadczeń wynika, że na różnych SM42 pierwsza pozycja powoduje różne skutki, od praktycznie braku reakcji, do reakcji dosyć znacznej, może zależy to od regulacji jakiegoś elementu, a może od jakichś przeróbek w trakcie jakby nie patrzeć długiej już eksploatacji. (PKP Cargo)

Offline Jaco

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 898
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 319
Odp: Wskazania przyrządów pomiarowych
« Odpowiedź #2 dnia: 18 Stycznia 2022, 17:44:29 »
Wskazanie amperarza: jeden model lokomotywy przy wrzuceniu pierwszej pozycji ledwie ruszy z miejsca i niskie wskazanie na amperomierzu. Inny pojazd wykazuje na pierwszej pozycji znacznie więcej mocy, i widać to na wskazaniu, które zajmuje jedną trzecią tarczy pomiarowej
Może masz włączoną jazdę manewrową?

Tachometr - wzrost prędkości o każdy kolejny km/h powoduje przeskok wskaźnika na tarczy (jak w zegarze mechanicznym), a nie jego płynne przesuwanie się- ale to już szczegół…
Tak to właśnie ma działać.
"Atlas przewoźników kolejowych Polski 2011/The 2011 ABC of Polish Railway Carriers"